Gå til innhold

Hva er best?

Majken

Anbefalte innlegg

Hva fungerer best når man skal øke forbrenningen - mosjonere førman spiser, eller mosjonere etter man har spist?

Eller fungerer begge like bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mosjonere før du spiser... da starter forbrenningen

Etter man har spist bør man vente 2 timer før man mosjonerer igjen. I alle fall 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal øke forbrenningen er det veldig viktig å spise ofte, slik at kroppen forbrenner jevnt. Så f.eks. isteden for å spise 3 store måltider om dagen, så er det bedre å spise 5-6 små måltider.

Det er absolutt ikke lurt å trene på tom mage! Da får du ikke mye ut av treningen! Men heller ikke lurt å være stappmett!

Så kanksje spise litt før og litt etter trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle råd. Jeg spiser allerede 5-6 små måltider om dagen, og har erstattet all brus og juice med vann. Og er nesten overivrig med å luke ut karbohydratene ........ Men jeg har gått meg en tur etter jeg har spist jeg da. Tanken var å gå det av meg. Men nå skal jeg begynne å gå før jeg spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke innlogg.Maiken

Jeg tror IKKE dette er vitenskapelig bevist. Det eneste jeg kan si, er at jeg liker å trene på tom mave. Det gir en sånn deilig følelse av at kroppen forbrenner. Pluss at appetitten går ned, og det føles riktigere å spise sunt enn usunt. En annen ting er at du gjerne føler for å drikke litervis med vann istedet for å stappe i deg alskens gode greir.

Trening er en selvforsterkende greie, og gir bare enkelt og greit overskudd. Slanking behøver ikke være et motiv. Velvære er en effekt som gir et like stort kick.

Lykke til, Majken

Hilsen Maiken (uhyggelig like nic's vi to eller? :wink: )

Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men om morgenen er det fint å starte dagen med en tur - før frokost. Det er for å vekke kroppen og starte forbrenningen etter natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha mat først jeg ja... Våkner ikke før jeg får mat. Har en utrolig matlyst på morgenen. Skal jeg trene prøver jeg å ikke spise så alt for mye før treninga, og heller spise litt etterpå også. Men har vært slapp med å trene om morgenen i det siste, er jo så mange morsomme aerobicparti på kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å trene 1-2 timer etter at jeg har spist et skikkelig måltid. Dersom man trener før man spiser, vil kroppen automatisk spare litt mer på energien-og dersom du trener for å slanke deg vil ikke effekten være så god. Når du derimot har spist skikkelig, vil kroppen ikke være så "redd" for å gi opp energien. Deretter bør man spise ca 1/2t->1t etter trening for å få den etterforbrenningseffekten av treningen. Iallefall hva jeg har hørt og gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips fra lista på kjøleskapet mitt over gode råd for bra forbrenning...

*Ta det rolig! Du forbrenner mest fett ved lav intensitet.Du forbrenner også ved høy, men da risikerer du å miste muskler

*Før du går ut - drikk et glass vann

*Drikk to kopper kaffe eller te (grønn te helst) 30 minutter før du går tur/mosjonerer.

*Tren etter maten! Vent 2 timer- minst! Da får du best forbrenning.

Å trene på tom mage er ingen god ide. Et måltid vil sette igang forbrenningen og dette trenger du til treningen

Lykke til!

Henna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips fra lista på kjøleskapet mitt over gode råd for bra forbrenning...

*Ta det rolig! Du forbrenner mest fett ved lav intensitet.Du forbrenner også ved høy, men da risikerer du å miste muskler

*Før du går ut - drikk et glass vann

*Drikk to kopper kaffe eller te (grønn te helst) 30 minutter før du går tur/mosjonerer.

*Tren etter maten! Vent 2 timer- minst! Da får du best forbrenning.

Å trene på tom mage er ingen god ide. Et måltid vil sette igang forbrenningen og dette trenger du til treningen

Lykke til!

Henna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...