Gå til innhold

Oppmøtetid flyplass


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta Qatar Airways til et land i Asia. Men jeg har to mellomlandinger. Først med SAS til Stockholm og videre Qatar Airways fra Stockholm og til ende-destinasjon. 

Så til spørsmålet. Når første reise er med SAS og til land innenfor Scandinavia, når bør man være der? Planlegger tog frem til Gardermoen, så det er greit å vite om jeg skal være der tre el to timer føre, for å rekke fra baggage drop, sikkerhetskontroll og pass kontroll og videre til Gate-en. 

Anonymkode: 57c59...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så til spørsmålet. Når første reise er med SAS og til land innenfor Scandinavia, når bør man være der? Planlegger tog frem til Gardermoen, så det er greit å vite om jeg skal være der tre el to timer føre, for å rekke fra baggage drop, sikkerhetskontroll og pass kontroll og videre til Gate-en. 

 

Du bør uansett være minst 2 timer før flytid. Pga lang reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To timer er mer enn nok. Men jeg pleier å legge til litt god tid for en evnt stopp med toget. Bedre å sitte på Gardermoen å blomstre, enn å ikke rekker flyet. 😉  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder med en time, du skal jo bare innen Skandinavia i første omgang. Jeg ville dog beregnet 1,5 time, i tilfelle forsinkelser. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ta Qatar Airways til et land i Asia. Men jeg har to mellomlandinger. Først med SAS til Stockholm og videre Qatar Airways fra Stockholm og til ende-destinasjon. 

Så til spørsmålet. Når første reise er med SAS og til land innenfor Scandinavia, når bør man være der? Planlegger tog frem til Gardermoen, så det er greit å vite om jeg skal være der tre el to timer føre, for å rekke fra baggage drop, sikkerhetskontroll og pass kontroll og videre til Gate-en. 

Anonymkode: 57c59...2a8

Tog til Gardemoen er alltid risky bissniss. Ble sittende fast pga vedlikehold ofte for ett par år siden og endte opp med heseblesende springing med GO TO GATE lysende på appen. Jeg sørger derfor alltid for at jeg starter reisen minst 2 timer før avgang Gardemoen, fra Oslo.

Avhenger også når på dagen du skal dra. Enkelte tider er mer kø i innsjekken enn andre  tider på døgnet.

Håper du også har tilstrekkelig tid mellom fly på Arlanda, for Arlanda er schvær i forhold til mange andre flyplasser ;) Byttet fly der for 3 uker siden og det tok 15 minutter fra landingsgaten til avgangsgaten. Nå var det riktignok noe å se på turen da, så ikke like ille som enden til gamle gate 19, but still.

Endret av CabinCruiser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg bestilt billetten og lagt til 3 timer på flyplassen. Da føler jeg at jeg har tatt med alle eventualiterer. 

Men nå har jeg ny bekymring da. Jeg reiser jo med SAS til Stockholm, men så bytter med Qatar Airways. Har bare 50-55 min på Arlanda. Er det nok? Kommer jeg meg fra gate til gate på denne tiden? Får jeg med bagasje videre, rekker de det? Når første mellomlanding er mellom to forskjellige flyselskap, får Qatar Airways med seg at det? 

TS 

Anonymkode: 57c59...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doha. Siden det er Qatar Airways. Det er det 2 timer. Der er det Qatar Airways som flyr begge rutene. 

55 min mellom SAS fly og Qatar Airways fly ☹️☹️

Anonymkode: 57c59...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hører med at billetten ble kjøpt via Finn og som en "hel" reise. SAS og Qatar Airways ble ikke kjøpt hver for seg? 

Anonymkode: 57c59...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ta Qatar Airways til et land i Asia. Men jeg har to mellomlandinger. Først med SAS til Stockholm og videre Qatar Airways fra Stockholm og til ende-destinasjon. 

Så til spørsmålet. Når første reise er med SAS og til land innenfor Scandinavia, når bør man være der? Planlegger tog frem til Gardermoen, så det er greit å vite om jeg skal være der tre el to timer føre, for å rekke fra baggage drop, sikkerhetskontroll og pass kontroll og videre til Gate-en. 

Anonymkode: 57c59...2a8

Litt OT men hvorfor fly via Stockholm med SAS? Qatar flyr tross alt direkte fra Oslo til Doha, så virker tungvint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har bestilt reisen i ett og ikke en for sas og en for qatar, så skal Qatar fikse dersom la oss si Oslo flyet til Stockholm blir forsinket og du ikke rekker avgang fra Arlanda. Har du dog bestilt via to forskjellige og de er separate så kan det fort oppstå problemer. Vi har 1 time mellom fly i Bangkok, den frykter jeg, men likevel rekker vi ikke flyet vet jeg at vi blir satt på neste. 

oppmøte ville jeg uansett ha lagt inn 2 timer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Kjetil E skrev:

Litt OT men hvorfor fly via Stockholm med SAS? Qatar flyr tross alt direkte fra Oslo til Doha, så virker tungvint.

Da jeg fløy med Qatar hadde de bare flygninger Oslo - Doha kun tre ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2019 den 13.17, Ulven skrev:

To timer er mer enn nok. Men jeg pleier å legge til litt god tid for en evnt stopp med toget. Bedre å sitte på Gardermoen å blomstre, enn å ikke rekker flyet. 😉  

Skriver under på denne. 2 ganger har jeg opplevd å nesten miste flyet jeg skulle med fordi flytogene plutselig ikke gikk. 

Anonymkode: 82ad4...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, padawan skrev:

Da jeg fløy med Qatar hadde de bare flygninger Oslo - Doha kun tre ganger i uken.

Det var nesten 800 kr forskjell på Oslo og Arlanda. Jeg valgte tungvint løsning for å spare 800 kr og heller bruke de til ferie. 

MEN dere har rett. Nå som det nærmer seg og med den korte tiden, så angrer jeg litt. 

Anonymkode: 57c59...2a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så lenge du har bestilt en gjennomgående billett for reisen, så er det lagt inn nok tid for at du skal rekke flyet, og om du ikke skulle rekke connection på ARN på grunn av forsinkelse fra OSL så blir du ombooket til neste fly gratis.

Er det en gjennomgående billett blir også baggasjen din også sjekket inn hele veien (du trenger altså ikke ta den ut på arlanda og sjekke den inn på nytt). Du skal kun gå fra gate, via connecting, til neste gate.

Arlanda er ikke en spesielt stor flyplass, og du vil helt fint rekke å gå i mellom gatene (og til og med ta en tissepause).

 

Doha er en stor flyplass, men utrolig oversiktlig og lett å finne fram på, de har flere servicedesker på flyplassen om du skulle bli usikker eller nervøs på noe tidspunkt og trenge litt hjelp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt togbillett med 3 timers blomstring på flyplass. Så det bør holde, alt så er det mer enn god nok tid at VY kan ordne drosje til flyplassen om noe skulle skje med toget, strømmen går eller noe. 

Anonymkode: 57c59...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var nesten 800 kr forskjell på Oslo og Arlanda. Jeg valgte tungvint løsning for å spare 800 kr og heller bruke de til ferie. 

Anonymkode: 57c59...2a8

Jeg gjorde noe av det samme som deg da jeg fløy til Bali. Ville ikke vente en ekstra dag på å dra nedover så jeg måtte dra via Frankfurt på vei ned. Hjemturen var direkte Doha - Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av forskjellige grunner så har jeg booket/bestilt rullestol for flytting. Sånn at jeg er egentlig ikke redd for Doha. Antar at jeg får hjelp. 

Anonymkode: 57c59...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...