Gå til innhold

Håndbagasje på fly

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal en liten tur bergen-oslo og tar bare med håndbagasje. Lurer på om det er lov å ta med barberhøvel i håndbagasje? En vanlig sånn gilette venus, som har barberblad du kan klikke av og på. Blir denne tatt i sikkerhetskontrollen eller kan jeg ta den med? Noen som var flydd med dette i håndbagasje før?

Anonymkode: 96b9c...0cd

Skrevet

Det går helt fint! Jeg har hatt med barberhøvel i håndbagasjen mange ganger og aldri blitt fratatt:)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal en liten tur bergen-oslo og tar bare med håndbagasje. Lurer på om det er lov å ta med barberhøvel i håndbagasje? En vanlig sånn gilette venus, som har barberblad du kan klikke av og på. Blir denne tatt i sikkerhetskontrollen eller kan jeg ta den med? Noen som var flydd med dette i håndbagasje før?

Anonymkode: 96b9c...0cd

Les på Avinor.no hvem du møter i sikkerhetskontrollen avgjør i tillegg om tingen blir beslaglagt eller ei, uansett hva som står at er greit eller ikke. Strikkepinner er et lotteri å få med seg, uansett hvor en skal. 

Anonymkode: d5fcd...9af

Skrevet

Det er nok i utgangspunktet ikke lov av åpenbare grunner, men du kan jo kommer deg gjennom med nesten hva som helst hvis du har litt flaks

Anonymkode: ce4b5...d59

Skrevet

Nei, det er ikke lov å ha med barberhøvel i håndbagasjen. Såpass burde du forstå selv.

Anonymkode: 82778...e50

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke lov å ha med barberhøvel i håndbagasjen. Såpass burde du forstå selv.

Jeg har reist noen hundre ganger de siste årene, ofte med høvel i bagasjen, aldri blitt stoppet.

• Liker 1
Skrevet

Jo, det er lov. Spurte en ansatt før jeg gikk gjennom kontrollen. 

Anonymkode: f6d88...793

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, reiseglad skrev:

Jeg har reist noen hundre ganger de siste årene, ofte med høvel i bagasjen, aldri blitt stoppet.

Forskjell på barberhøvel og barberhøvel. Engangshøvler med faste kniver bryr de seg lite om i Norge, ts spør derimot om den typen med løst blad og de får hun problemer med å ta med.

Denne typen tråder burde være totalt unødvendige, da infoen skal stå på avinor.no, men mange finner det mer bekvemmelig å få alt servert i en tråd fremfor å gå til kilden. .

• Liker 1
Skrevet

Jeg har blitt fratatt pinsett, så tviler på at barberhøvel er lov. Litt usikker på hva de mente jeg kunne gjøre med den pinsetten.

Anonymkode: be322...780

• Liker 1
Skrevet (endret)

301638007_Skjermbilde2019-09-16kl_21_05_02.png.a9be7cb4bdde9dc955d90eb0cce853e9.png

Som sagt, denne reiser jeg med nesten hver eneste uke..... Det er denne ts snakker om.

Endret av reiseglad
  • Liker 1
Skrevet
1 time siden, reiseglad skrev:

Det betyr ikke at det er lov av den grunn.

Skrevet
På 16.9.2019 den 20.44, AnonymBruker skrev:

Forskjell på barberhøvel og barberhøvel. Engangshøvler med faste kniver bryr de seg lite om i Norge, ts spør derimot om den typen med løst blad og de får hun problemer med å ta med.

Denne typen tråder burde være totalt unødvendige, da infoen skal stå på avinor.no, men mange finner det mer bekvemmelig å få alt servert i en tråd fremfor å gå til kilden. .

Det var da voldsomt til gatekeeping. Hvis du synes tråden er unødvendig er det jo bare å ignorere den. 

Anonymkode: 9b71b...b2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...