Gå til innhold

Håndbagasje på fly


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal en liten tur bergen-oslo og tar bare med håndbagasje. Lurer på om det er lov å ta med barberhøvel i håndbagasje? En vanlig sånn gilette venus, som har barberblad du kan klikke av og på. Blir denne tatt i sikkerhetskontrollen eller kan jeg ta den med? Noen som var flydd med dette i håndbagasje før?

Anonymkode: 96b9c...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går helt fint! Jeg har hatt med barberhøvel i håndbagasjen mange ganger og aldri blitt fratatt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal en liten tur bergen-oslo og tar bare med håndbagasje. Lurer på om det er lov å ta med barberhøvel i håndbagasje? En vanlig sånn gilette venus, som har barberblad du kan klikke av og på. Blir denne tatt i sikkerhetskontrollen eller kan jeg ta den med? Noen som var flydd med dette i håndbagasje før?

Anonymkode: 96b9c...0cd

Les på Avinor.no hvem du møter i sikkerhetskontrollen avgjør i tillegg om tingen blir beslaglagt eller ei, uansett hva som står at er greit eller ikke. Strikkepinner er et lotteri å få med seg, uansett hvor en skal. 

Anonymkode: d5fcd...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok i utgangspunktet ikke lov av åpenbare grunner, men du kan jo kommer deg gjennom med nesten hva som helst hvis du har litt flaks

Anonymkode: ce4b5...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke lov å ha med barberhøvel i håndbagasjen. Såpass burde du forstå selv.

Anonymkode: 82778...e50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke lov å ha med barberhøvel i håndbagasjen. Såpass burde du forstå selv.

Anonymkode: 82778...e50

Jeg har reist noen hundre ganger de siste årene, ofte med høvel i bagasjen, aldri blitt stoppet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, det er lov. Spurte en ansatt før jeg gikk gjennom kontrollen. 

Anonymkode: f6d88...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, reiseglad skrev:

Jeg har reist noen hundre ganger de siste årene, ofte med høvel i bagasjen, aldri blitt stoppet.

Forskjell på barberhøvel og barberhøvel. Engangshøvler med faste kniver bryr de seg lite om i Norge, ts spør derimot om den typen med løst blad og de får hun problemer med å ta med.

Denne typen tråder burde være totalt unødvendige, da infoen skal stå på avinor.no, men mange finner det mer bekvemmelig å få alt servert i en tråd fremfor å gå til kilden. .

Anonymkode: d5fcd...9af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt fratatt pinsett, så tviler på at barberhøvel er lov. Litt usikker på hva de mente jeg kunne gjøre med den pinsetten.

Anonymkode: be322...780

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

301638007_Skjermbilde2019-09-16kl_21_05_02.png.a9be7cb4bdde9dc955d90eb0cce853e9.png

Som sagt, denne reiser jeg med nesten hver eneste uke..... Det er denne ts snakker om.

Endret av reiseglad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, reiseglad skrev:

Jeg har reist noen hundre ganger de siste årene, ofte med høvel i bagasjen, aldri blitt stoppet.

Det betyr ikke at det er lov av den grunn.

Anonymkode: 82778...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Engangsbarberhøvel eller barberhøvel med blader montert i holder/kassett kan tillates i håndbagasjen. Løse barberblader/barberkniver er ikke tillatt i håndbagasjen, men kan tas med i innsjekket bagasje."

https://luftfartstilsynet.no/passasjer/hva-er-lov-i-bagasjen/bagasje/tillatt-i-innsjekket-bagasje/barberblader/

Anonymkode: b95a8...0f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2019 den 20.44, AnonymBruker skrev:

Forskjell på barberhøvel og barberhøvel. Engangshøvler med faste kniver bryr de seg lite om i Norge, ts spør derimot om den typen med løst blad og de får hun problemer med å ta med.

Denne typen tråder burde være totalt unødvendige, da infoen skal stå på avinor.no, men mange finner det mer bekvemmelig å få alt servert i en tråd fremfor å gå til kilden. .

Anonymkode: d5fcd...9af

Det var da voldsomt til gatekeeping. Hvis du synes tråden er unødvendig er det jo bare å ignorere den. 

Anonymkode: 9b71b...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...