Gjest girl-next-door Skrevet 3. september 2002 #1 Del Skrevet 3. september 2002 Har tenkt å ta et år reiseliv på MI. Noen som har gått der??? Tenkte å kombinere med videre studier i England eller i Australia. MI samarbeider med universiteter der. Lurte bare på hvordan deres erfaringer er?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikki Skrevet 3. september 2002 #2 Del Skrevet 3. september 2002 Hei. Jeg gikk der nå i vinter. Tok reiseliv del 1,men ville ikke fortsette da jeg synes det var å kaste penger ut av vinduet. Du får ikke noen vekttall, eller tittel og risikerer å sitte på 90 kr i timelønn de første 4 åra, hvis du er heldig å få jobb. dette er riktignok min erfaring, men jeg ville tenkt meg om før du bruker 100 000 kr på en utdannelse somman kanskje ikke får brukt. Markedet er ganske mettet på reiselivskonsulenter og det er vanskelig å få jobb. Dette er som sagt min mening. Men det er opp til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. september 2002 #3 Del Skrevet 4. september 2002 hey.. jeg går på mi, eindomskunsulent linjen.. trives ganske godt og lærerne er ganske flinke der. Men jeg veit ikke helt hvordan det er på reiselivs linjen.. tror ikke de er så flinke med den linjen,men du har jo reiselivs høyskolen som er i samme gruppe (NKS-gruppen),jeg tror nok de er flinkere enn MI med den linjen. syns du skal velge Reiselivshøyskolen,der har du bedre jobb myligheter og vekttall på studiuet og du kan også få masther grad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FrozenRose Skrevet 27. september 2002 #4 Del Skrevet 27. september 2002 Jeg gikk ett år reiseliv på MI, satt igjen med masse studiegjeld, og uten noen egentlig reell kompetanse. Vi gikk ikke i dybden i noen av fagene, touchet bare på overflaten liksom. Jeg vil ikke anbefale MI, det er, som Nikki skrev, bare å kaste penger ut av vinduet. Reiseliv er en kjempespennende bransje, men man tjener ikke særlig bra og det er ikke så lett å få jobb pga nedskjæringer i bransjen. Pluss at de fleste reiseoperatører ansetter først og fremst internt i bedriften. Dvs at de ofte prioriterer å ansette tidligere reiseledere enn en som kommer fersk fra skolen uten kjennskap til bransjen. Det finnes sikkert skoler som har bra reiselivsutdannelse, men styr unna MI. Hilsen en tidligere reiseleder som fikk mye mer igjen for 7 uker på Vingschool enn ett år på MI. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snuppi Skrevet 27. september 2002 #5 Del Skrevet 27. september 2002 Har, som girl-next-door, også tenkt å studere reiseliv på MI. Det jeg ser girl-next-door trekker fram er at man kan fortsette i Australia eller Storbrittania. Jeg kontaktet MI, og de sa at man kan ta et år i Norge. Man kan da få godkjent dette året som første året av en bachelor-grad i utlandet. Så uansett om undervisningen ikke er den beste, og man ikke får vektall, synes jeg det høres lurt ut med et år i Norge før man flytter til utlandet. Både fordi skolen hjelper til med både det faglige og det praktiske før et utenlandsopphold, og fordi man i motsening til universitetet (som jeg har dårlig erfaring med) blir fulgt opp individuelt. Blir veldig usikker når jeg hører så mye negativt om studiet da..... Men nå er det jo sånn at en bachelor grad tilsvarer 60 vekttall. Egentlig er vel det beste å studere reiseliv ved høgskolen i Lillehammer eller Finnmark. Men hvem har vel lyst til å flytte dit????? Hadde vært fint å høre enda flere synspunkter!! Er det noen som har andre alternativ?? Tusen takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2002 #6 Del Skrevet 8. oktober 2002 Jeg går på reiselivslinjen på MI. Sier jo seg selv at det er som å kaste pengene ut av vinduet hvis du går bare en del. Uansett hva det gjelder så bør en jo fullføre det for at det skal ha noe hensikt. Det sies ihvertfall at du skal ha nok kompetanse til å jobbe feks på et reisebyrå etter et år men sikkert en fordel å fullføre alle tre semestrene. Er igang med mitt første, skal fullføre alle tre og håper og mener at det ikke er bortkastet. Men det er bare å vente og se... Og du toucher vel kanskje alt på overflaten, men da har du jo også lært det grunnleggene! Vil du lære mer er det jo bare å fortsette på høyskolenivå eller videre i utlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snuppi Skrevet 9. oktober 2002 #7 Del Skrevet 9. oktober 2002 Tusen takk for svar "gjest" som går reiseliv på MI!! Ser alt litt klarere :D Går du på MI i Oslo? Hvordan er miljøet? Hvordan fungerer undervisningen? Er det klasser, eller forelesninger? Tusen takk hvis du gidder å svare!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2002 #8 Del Skrevet 10. oktober 2002 Jeg og søsteren min tok ett år med grafisk design på MI. Hadde tenkt å ta begge årene, men fant ut at det ikke var til noen nytte. Både jeg og søsteren min er enige i at vi ikke lærte noen ting. Resten av klassen var også enige i det. Vi prøvde å klage, skrev brev og krevde penger tilbake, men fikk ikke gehør noen steder der. :evil: MI ER Å KASTE PENGENE UT AV VINDUET!!! Kjære deg, du må ikke finne på å gå på den "skolen"... Det finnes mange bedre alternativer! Silje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snuppi Skrevet 10. oktober 2002 #9 Del Skrevet 10. oktober 2002 hva er alternativene da???? blir sååå forvirret............................... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå