Gå til innhold

Sur jogger og hund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi skal heller ikke måtte sakke ned. Det går fint an å trene vekk slike reflekser hos hunder. Gidder man ikke det, får man han hunden i stramt bånd til en hver tid man lufter på steder man kan møte på folk.

Anonymkode: fcf27...187

Det har jeg ikke sagt!!! Herregud...

Anonymkode: 2523d...3e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi skal heller ikke måtte sakke ned. Det går fint an å trene vekk slike reflekser hos hunder. Gidder man ikke det, får man han hunden i stramt bånd til en hver tid man lufter på steder man kan møte på folk.

Anonymkode: fcf27...187

Hva gjør du forresten om du treffer på en hest på tur? Jogger du klin inntil rompa på den? Mener du at ryttere skal kunne trene bort sparkerefleks på hest når de skvetter? På samme måte som hundeeier skal kunne trene bort jaktrefleks på hund når man svisher forbi snuta deres altså...

Anonymkode: 2523d...3e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at joggeren ble redd/sint, det hadde jeg blitt selv om en hund slikket oppetter armen min idet jeg gikk fordi. Men det var ikke nødvendig å skrike og banne da. 

Anonymkode: 492dd...d2d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, theTitanic skrev:

Glem det. Han ble bare redd. Du trenger ikke tenke mer på det. 

Amen. Ugreit for han som ble redd selvfølgelig,men neste gang kortet du bare inn båndet så det ikke skjer igjen. Ikke bruk mer energi på det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du helt bortreist?!

Anonymkode: 5a5e0...eae

Nei, jeg er hjemme, men liker å velge hvem som får lukte på meg. Gjør ikke du?

Anonymkode: e85bc...0e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dyrene kan dresseres til selvbeherskelse, men ikke mennesker? Jeg møter heller på en hund som snuser på hånda, enn å bli halvveis løpt ned av en eller annen svettende og hvesende fyr som er sur for at jeg går akkurat der han skal løpe.

Anonymkode: 4f8e5...003

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han ble sikkert redd og kom med utbrudd i affekt som han kanskje ikke mente så sterkt. Jeg ble hoppa på av en løs stor hund i skogen, mista balansen og måtte ta et steg bakover og der var det en kant på en halvmeter som gjorde at jeg holdt på å få et stygt fall. Klarte akkurat å snu meg i lufta og lande på beina, men ble redd og fikk høy puls.

Eieren unnskyldte seg flere ganger, men jeg var redd og litt sint og bare gikk forbi dem og var sur (sa ikke noe stygt men tok heller ikke i mot unnskyldningen). Hadde jeg stoppa i ti sekund og roa meg, så hadde jeg vært litt mer hyggelig tilbake, men jeg var full av adrenalin og reagerte ikke sånn som jeg egentlig burde eller ønsket. Kan hende det var noe lignende med joggeren, hvis han er redd hunder så har han sikkert bare slengt ut noe i affekt. 

Anonymkode: 52561...713

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De skjønner ikke at hunder kan bli trigget av at folk løper forbi. Min hund hoppet opp etter en jogger som vi ikke så. Han kom løpende bakfra mens jeg holdt på med noe annet og hadde hunden i litt for langt bånd. Han så bare stygt på oss, noe han har fortsatt med når han ser oss haha :P 

Anonymkode: 2523d...3e1

Det er jo ikke noe haha, det! Mannen kan være redd hunder, og det handler ikke om at folk ikke skjønner at hunder kan bli trigget av at folk løper forbi. Jeg hadde også blitt redd om en hund hoppet på meg. Du skal være glad det ikke var et barn det skjedde med.  

Anonymkode: fc95a...85b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeft er gratis, og deles ut i porsjoner tilpasset prisen.... 

 

Du gikk tilside for å slippe han forbi, han skulle ha redusert farten sin når han passerte. Han ble skremt, men døde ikke. Glem hele greiene.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha blitt bitt av en hund da jeg jogget en gang,  hadde jeg definitivt reagert på samme måte. Jeg tør ikke jogge forbi hunder lenger, stopper alltid opp. 

Anonymkode: 321b9...58d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dyrene kan dresseres til selvbeherskelse, men ikke mennesker? Jeg møter heller på en hund som snuser på hånda, enn å bli halvveis løpt ned av en eller annen svettende og hvesende fyr som er sur for at jeg går akkurat der han skal løpe.

Anonymkode: 4f8e5...003

Vel, deg om det. Det er båndtvang hvis man ikke har kontroll på hunden og det betyr at uønsket oppmerksomhet fra hunder er ulovlig. At folk med sin blotte tilstedeværelse er ubehagelige, er noe vi må leve med. 

Anonymkode: e85bc...0e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en husky så han har stort jaktinstinkt, får ikke trent det bort. Det som er med han er at han virker helt uinteressert til man kommer helt inntil han. Noe denne joggeren gjorde, jogget nærmest over hunden. 

Bare så det er sagt så hadde jeg hunden helt inntil meg, men hunden reiste seg på 2 bein og fikk da snuta borti hånda til mannen. For så trangt var det på stien der.. 

Men ja.. han skvatt nok. Tenker fortsatt på det dessverre, blir så stressa når folk kjefter 

Anonymkode: 357ee...d0a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en husky så han har stort jaktinstinkt, får ikke trent det bort. Det som er med han er at han virker helt uinteressert til man kommer helt inntil han. Noe denne joggeren gjorde, jogget nærmest over hunden. 

Bare så det er sagt så hadde jeg hunden helt inntil meg, men hunden reiste seg på 2 bein og fikk da snuta borti hånda til mannen. For så trangt var det på stien der.. 

Men ja.. han skvatt nok. Tenker fortsatt på det dessverre, blir så stressa når folk kjefter 

Anonymkode: 357ee...d0a

Da gjorde du det kunne. Desto større grunn til å ikke tenke mer på det. Som hundeeier vil du alltid (men heldigvis sjelden!) møte noen surmagede enkeltpersoner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joggeren viste ikke hensyn. Mine barn har blitt jogget ned, og syklet ned av slike egoer. De eier veiene og stiene, og alle andre kan holde seg unna, både hunder, eldre og barn. Håper han lærte ei lekse. Jeg synes du gjorde nok for å ha kontroll på situasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje overreaksjon fra mannen, men jeg skjønner han litt. Jeg jogger, og er livredd hunder. Jeg roer tempo, og styrer litt ut i grøfta, men om en hun hadde hoppet etter meg hadde jeg kanskje blitt så redd at jeg hadde ropt, jeg vet ikke... Heldigvis har de fleste jeg møter hunden i kort bånd, og har god kontroll. Men skjønner hvis du stod med ryggen til og ikke så. Ikke nødvendig å kjefte, men kanskje han ble redd? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man hund så må man han kontroll på dem!! Folk skal kunne ferdes uten å bli hoppet på av en hund. I tillegg har jo alle fått med seg denne hundesykdommen som går, så skjønner at folk som ikke har hund selv vil slippe å forholde seg til dette. 

Anonymkode: ae23a...0a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde fått allergiutbrudd av en så rask kontakt med hundens snute. Jeg hadde neppe rukket hjem for å vaske hånden før reaksjonen kom, og når den kommer er det plagsomt og ergerlig. Det høres kanskje rart ut for en som ikke sliter med det selv, men kontakt med en hund eller katts snute og tunge kan sette i gang kraftig allergi. Å oppleve det er ekstra ergerlig fordi jeg selv er så nøye på å unngå kontaktallergi, og så blir jeg likevel syk fordi andre ikke holder styr på dyrene sine. Vi vet ikke om dette var årsaken til joggerens irritasjon, eller om han ble skremt av hunden. Uansett bør du se på hvordan du kan unngå at dette skjer igjen.

Anonymkode: 5c17f...e40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er så trangt som du beskriver, så må begge ta hensyn. Enkelte må lære seg at de ikke eier verden... Men jogger og syklister har litt problemer med det av og til. 

Møtt på joggere med løs hund før. Legger hunden på kommando, og der ligger den. Stor plass å jogge et helt annet sted, men oppå bikkja må de... 

Anonymkode: 198fe...8b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2019 den 19.14, AnonymBruker skrev:

Får være den kjipe i denne tråden jeg da. Synes det er hundeeiers ansvar å ha kontroll på hunden slik at den ikke kan hoppe opp og komme borti armen til en jogger som jogger forbi. Skjønner godt at han ble redd og sint. Han kunne jo ikke vite om det var for å bite eller hva. 

 

Anonymkode: 55f1f...7d6

TS viste hensyn å gikk av stien. Er joggere fritatt for å vise hensyn eller?

Anonymkode: 0e590...bb3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...