Gå til innhold

Sur jogger og hund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var på hytta og var på vei til bilen med hunden min. Er mye turgåere og hunder i området. På den trangeste stien over en bakketopp kommer det en jogger løpende.

Fikk dratt hunden min inntil meg og gikk ut i grøfta (av stien). Idet denne mannen løper forbi reiser min hund seg opp på bakbeina og snuta hans er så vidt borti den ene hånda til denne mannen. 

Sa med en gang unnskyld. Mannen klikka og begynte å skrike at jeg måtte passe på bikkja og banna masse mens han løp.. 

Følte meg som en elendig hundeeier. Men samtidig føler jeg han overreagere veldig, mulig han skvatt. Men siden det var såpass trangt der og vi allerede stod i grøfta kunne han kanskje ha roet ned tempoet i 2 sekunder mens han passerte 

Anonymkode: 357ee...d0a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte

Han skvatt og reagerte, tror han har glemt alt nå. Eller kanskje han har litt dårlig samvittighet for at han ropte sånn til deg :)

Ikke analyser denne episoden noe mer, og i hvert fall ikke ta på deg skylda! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen joggere tror de eier veien de løper på 🤣 ikke tenk mer på det 

Anonymkode: 5559e...234

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Dævendøtte said:

Han skvatt og reagerte, tror han har glemt alt nå. Eller kanskje han har litt dårlig samvittighet for at han ropte sånn til deg :)

Ikke analyser denne episoden noe mer, og i hvert fall ikke ta på deg skylda! 

Enig. 

Han skvatt, ble redd og reagerte. Selv om det er din snille hund, er det en ukjent stor hund for alle andre og man kan bli redd hvis de gjør noe uventet.

Kanskje sitter han hjemme nå og tenker "stakkars, jeg skremte sikkert hun med bikkja litt,men faen som jeg skvatt!".

Anonymkode: 0457f...9b4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De skjønner ikke at hunder kan bli trigget av at folk løper forbi. Min hund hoppet opp etter en jogger som vi ikke så. Han kom løpende bakfra mens jeg holdt på med noe annet og hadde hunden i litt for langt bånd. Han så bare stygt på oss, noe han har fortsatt med når han ser oss haha :P 

Anonymkode: 2523d...3e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta forresten med godbiter på tur og mat hunden for å sitte mens de løper forbi, slik at den er opptatt med noe annet akkurat da.

Anonymkode: 2523d...3e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får være den kjipe i denne tråden jeg da. Synes det er hundeeiers ansvar å ha kontroll på hunden slik at den ikke kan hoppe opp og komme borti armen til en jogger som jogger forbi. Skjønner godt at han ble redd og sint. Han kunne jo ikke vite om det var for å bite eller hva. 

 

Anonymkode: 55f1f...7d6

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De skjønner ikke at hunder kan bli trigget av at folk løper forbi. Min hund hoppet opp etter en jogger som vi ikke så. Han kom løpende bakfra mens jeg holdt på med noe annet og hadde hunden i litt for langt bånd. Han så bare stygt på oss, noe han har fortsatt med når han ser oss haha :P 

Anonymkode: 2523d...3e1

Kjære vene: det er ikke hunden din som er offeret samme hvor folk kommer på hunden din! Har du tenkt på hva som vil skje om det er et lite barn som kommer på hunden din brått?? Det er din plikt og ha kontroll på bikkja di og gjøre den trygg på folk. 

Og at du driver å godter deg over at den joggeren er blitt redd for bikkja di er bare helt fjernt. 

Anonymkode: 964a9...d3f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at han ble irritert. Han burde ikke kjeftet. Samtidig er det nå anbefalt å holde hundene i stramt bånd, og ikke la de hoppe og hilse. Med tanke på hundeaykdommen som går. Kan hende han kvakk og ble redd. 

Anonymkode: 67ac0...36e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er ditt ansvar som eier å holde hunden din unna forbipasserende. Hvis du ikke klarer det må du nesten regne med en slik reaksjon. Du vet jo ikke hvor godt vant andre er med hunder, og man kan ikke forvente at alle vet hvordan man skal te seg rundt dem. 

Anonymkode: 5c186...18d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha full kontroll på hunden din til enhver tid, hverken mer eller mindre. Så må du vurdere hvor det er lurt å ta med hunden på tur

Anonymkode: 634af...de5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han oppførte seg som en dust. Jeg har vært borte i mange som er redd hunder, og de ville gått en god omvei, ikke jogga rett forbi.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjære vene: det er ikke hunden din som er offeret samme hvor folk kommer på hunden din! Har du tenkt på hva som vil skje om det er et lite barn som kommer på hunden din brått?? Det er din plikt og ha kontroll på bikkja di og gjøre den trygg på folk. 

Og at du driver å godter deg over at den joggeren er blitt redd for bikkja di er bare helt fjernt. 

Anonymkode: 964a9...d3f

Du feiltolket, jeg føler meg helt dust fordi jeg ikke hadde oversikt og det siste jeg vil er å skremme joggere. Jeg skrev at folk ikke skjønner at hunder blir trigget av løping fordi ts skrev at joggeren kunne sakket ned når han gikk forbi hunden. Det kan de altså ikke for de vet ikke at fart er en greie for hunder.

Anonymkode: 2523d...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du feiltolket, jeg føler meg helt dust fordi jeg ikke hadde oversikt og det siste jeg vil er å skremme joggere. Jeg skrev at folk ikke skjønner at hunder blir trigget av løping fordi ts skrev at joggeren kunne sakket ned når han gikk forbi hunden. Det kan de altså ikke for de vet ikke at fart er en greie for hunder.

Anonymkode: 2523d...3e1

Vi skal heller ikke måtte sakke ned. Det går fint an å trene vekk slike reflekser hos hunder. Gidder man ikke det, får man han hunden i stramt bånd til en hver tid man lufter på steder man kan møte på folk.

Anonymkode: fcf27...187

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det må gå an å gå på tur/løpe uten å bli luktet på. Vil tro damer skriker hvis jeg går bort og snuser på dem.

Anonymkode: e85bc...0e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært redd for hunder i store deler av mitt liv. Det tok over livet mitt på mange måter. Så hadde jeg vært joggeren så hadde jeg løpt utenfor stien eller snudd. Tror nok bare han er en idiot rett å slett. 

Ble forresten kvitt redselen for hunder ved å skaffe meg en selv. Ikke før jeg lærte å lese hundens språk at jeg skjønte at det jeg så på som aggressiv oppførsel ( løpe mot meg, se på meg, hoppe) ikke er noe annet en normal hundeliv. Har nå hatt hund i fire år. Godt å bli kvitt frykten. Anbefales

Anonymkode: 5a5e0...eae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må gå an å gå på tur/løpe uten å bli luktet på. Vil tro damer skriker hvis jeg går bort og snuser på dem.

Anonymkode: e85bc...0e9

Er du helt bortreist?!

Anonymkode: 5a5e0...eae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var på hytta og var på vei til bilen med hunden min. Er mye turgåere og hunder i området. På den trangeste stien over en bakketopp kommer det en jogger løpende.

Fikk dratt hunden min inntil meg og gikk ut i grøfta (av stien). Idet denne mannen løper forbi reiser min hund seg opp på bakbeina og snuta hans er så vidt borti den ene hånda til denne mannen. 

Sa med en gang unnskyld. Mannen klikka og begynte å skrike at jeg måtte passe på bikkja og banna masse mens han løp.. 

Følte meg som en elendig hundeeier. Men samtidig føler jeg han overreagere veldig, mulig han skvatt. Men siden det var såpass trangt der og vi allerede stod i grøfta kunne han kanskje ha roet ned tempoet i 2 sekunder mens han passerte 

Anonymkode: 357ee...d0a

Glem det. Han ble bare redd. Du trenger ikke tenke mer på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...