Gå til innhold

Er mummikopp oppskrytt?

lalela

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes Mummi-koppene er like kjipe som de schtøgge vasene med striper på. ALLE kjøper de, fordi de er så kule, er avbildet i magasiner og reklamebilag, og fordi de 348 menneskene du omgås med har akkurat de samme koppene.

Jeg likte koppene kun da de ble gitt ut spesielt til de som ga blod.

Så kom igjen, vær unik og nytenkende, og velg noe som ikke alle og enhver har 👍

Anonymkode: 9f0c0...0bb

de har da aldri blitt bare gitt til blodgivere? Mummikoppene er et kommersielt produkt som har vært på markedet i 25 år. Det er jo ikke rart det blir samlerobjekt av slikt på sikt. Jeg kjøpte den aller første som kom i gave til en mummielskende venninne på begynnelsen av 90-tallet.

Anonymkode: ee4e3...f9c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt greit til hverdagsbruk. Ikke noe man bruker i mer festlige /formelle sammenhenger.

Anonymkode: 1e28f...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er fine, men jeg har ikke noe forhold til dem. Jeg syns det finnes mange kopper som er finere, som jeg heller kjøper. Hadde jeg hatt et nostalgisk forhold til Mummi, så hadde jeg kanskje samlet på dem. 

Anonymkode: 1a9a6...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man liker størrelsen og fasongen på koppene og synes de er gode og drikke av, men ikke liker Mummi motivene så er det bare å kjøpe den uten dekor. Da heter den Teema og finnes i flere farger: https://www.iittala.com/fiskarsutilitycategory/cartpageyoumightalsolike/teema-mug-03-l-white/p/a007255

Serviset Teema er forøvrig en designklassiker som ble lansert i 1952 og det er virkelig et funksjonelt servise av god kvalitet. Alle deler tåler å fryses, er ildfaste og tåler selvsagt både mikro og oppvaskmaskin.

Anonymkode: 4a2f3...15f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man liker størrelsen og fasongen på koppene og synes de er gode og drikke av, men ikke liker Mummi motivene så er det bare å kjøpe den uten dekor. Da heter den Teema og finnes i flere farger: https://www.iittala.com/fiskarsutilitycategory/cartpageyoumightalsolike/teema-mug-03-l-white/p/a007255

Serviset Teema er forøvrig en designklassiker som ble lansert i 1952 og det er virkelig et funksjonelt servise av god kvalitet. Alle deler tåler å fryses, er ildfaste og tåler selvsagt både mikro og oppvaskmaskin.

Anonymkode: 4a2f3...15f

det geniale med teema/mummi er jo at man kan ha begge deler om hverandre, og likevel passer alt sammen - ensfarget til de store og mummi til de små for eksempel.

Jeg synes det er en genistrek og lage mummi på teemakopper - designmessig er de utrolig mer interessante enn kopper med motiver fra andre produsenter - f.eks Elsa Beskowkopper eller kardemomme by - koselige motiver på kjedelige kopper.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/15/2019 at 6:29 PM, AnonymBruker said:

Hver og en av de jeg har kommer fra blodbanken, så absolutt ikke oppskrytt. De koster blod😂  Har git blod i mange år og dermed mange kopper. 

Anonymkode: 99c2e...7de

Så du gir blod kun for å få kopp? *Rister på hode mens jeg tørker svette av panne og lurer på hvordan fremtiden til Norge blir med dagens generasjon*

Anonymkode: d92ee...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så du gir blod kun for å få kopp? *Rister på hode mens jeg tørker svette av panne og lurer på hvordan fremtiden til Norge blir med dagens generasjon*

Anonymkode: d92ee...a7e

å hjelp, det var virkelig ikke det hun sa i det hele tatt. *Rister på hode mens jeg tørker svette av panne og lurer på hvordan fremtilden til Norge blir når folk bruker slik uredelig argumentasjonsteknikk*

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den gjengen og har et forhold til historiene. Liker de fleste koppene, men har aldri kjøpt noen
fordi jeg syns at de blir for dyre. Det er ikke verdt å gi så mye for en kopp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...