Gå til innhold

Er mummikopp oppskrytt?


lalela

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og er det slik at mummikrus fra mange år tilbake har større verdi enn dagens?

Spør fordi jeg eier noen helt ubrukte men som likevel er gamle. De skulle gå i resirkuleringen. 

Jeg forstår nå at jeg heller burde gi de bort til en mummisamler!

Anonymkode: f3a7d...977

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Og er det slik at mummikrus fra mange år tilbake har større verdi enn dagens?

Spør fordi jeg eier noen helt ubrukte men som likevel er gamle. De skulle gå i resirkuleringen. 

Jeg forstår nå at jeg heller burde gi de bort til en mummisamler!

Anonymkode: f3a7d...977

Ja, de har stor verdi. Du kommer til å gjøre en mummisamler kjempeglad! Eller så kan du tjene noen kroner på Finn. De eldste går for flere tusen kroner stykket :) 

Anonymkode: d460d...65d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i mine. Har en hel del, så kan bytte litt på hvilke vi bruker. 😄 Synes motivene er fine, passe størrelse og gode å drikke av. I tillegg tåler de mye, de fleste har gått i gulvet minst en gang og er like fine. Bruker de som hverdagskopper, så blir godt brukt også. :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er sa

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og er det slik at mummikrus fra mange år tilbake har større verdi enn dagens?

Spør fordi jeg eier noen helt ubrukte men som likevel er gamle. De skulle gå i resirkuleringen. 

Jeg forstår nå at jeg heller burde gi de bort til en mummisamler!

Anonymkode: f3a7d...977

https://mummikopper.files.wordpress.com/2015/09/mummi-med-priser21.pdf

Anonymkode: 9a09d...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har også de fra blodbanken, synes de er fine, barna liker de også. For min del, rent praktisk er de for små, både for kaffe og for te. Vi samler ikke. :) 

Som samlingsobjekt er de oppskrytt ja, det er ingen «ordentlig» verdi i dem, de er jo masseprodusert. Og om jeg måtte kjøpe de, ville jeg nok kjøpt kopper på Ikea. 

Anonymkode: 64716...a98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Perfekt størrelse for barna. For det er nettopp det de er, barnekopper! 

Anonymkode: a0be1...f21

Der tar du nok feil. 

Anonymkode: 49961...5d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mummi kopper har jo vært i mange år. Jeg liker at ting kan vare i mer en 5 år også må alt byttes. Voksne barn på besøk, finner favoritt koppen sin fra da de var barn, til frokost og kaffe.

Anonymkode: 0dc70...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt koppestørrelse for en kjapp kaffe-visitt. Rommer akkurat passe mengde kaffe til at du drikker opp alt uten å måtte styrte den siste skvetten før du drar for å ikke virke uhøffelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen og størrelsen på koppene er veldig god, men jeg har aldri hatt noe positivt forhold til mummitrollet-bøkene, og liker egentlig ikke figurene. (Unntaket er hattifnattene-koppen, som jeg synes har litt humoristisk preg.) Jeg kan jo ikke krangle med andre på smak, men synes det er smått pussig å skulle samle på mummikoppene hvis man knapt nok har hørt om Tove Jansson og langt mindre åpnet en av de opprinnelige bøkene. 

For de som liker koppene, men ikke mummitrollet, kan jeg anbefale kopper fra Iittala Teema. Det er samme kopp, men uten trykk.  Litt billigere er de også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker verken fasongen eller kopper med forskjellige farger og figurer på, så jeg synes de er oppskrytt. Jeg liker mummibøkene og er glad i figurene, men det betyr ikke at jeg vil se på Lille My hver gang jeg drikker kaffe.  

Anonymkode: 623d8...fa9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en av min bror da jeg delte russenavn med en av figurene i Mummi, og fikk jo koppen med den figuren. Og når folk så den stå hjemme hos meg så fikk jeg flere, så jeg har fått alle i gave :fnise: Har en 8stk tror jeg, og jeg bruker dem ofte til te eller is:P Synes de er litt festlige men er usikker på hvor langt jeg skal la det gå, kan jo ikke ha 50 mummikrus liksom. Ikke har jeg noen sjeldne heller. Dog har jeg to av en, men fargene i trykket er litt forskjellig så kan jo hende:P

Anonymkode: b9e72...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes de er fine, og liker at de er laget på formen til Teema, slik at det er enkelt å kombinere mummi med vanlig ensfarget. Blir meningsløst å sammenligne med billige ikeakopper - det er jo en helt annen kvalitet - bare det at porselenet ikke er kaldt kritthvitt men litt mer offwhite gjør dem til en vinner i min bok

Anonymkode: ee4e3...f9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.9.2019 den 19.32, AnonymBruker skrev:

Perfekt størrelse for barna. For det er nettopp det de er, barnekopper! 

Anonymkode: a0be1...f21

Nei, det stemmer ikke. Mummikoppene er laget på Teemaserviset, som er et av Arabias mest kjente og solgte serviser gjennom flere tiår, og det er jo ikke et barneservise. Mummikoppene er helt lik kaffekrusene i Teemaserien, så det er ikke barnestørrelser. De er og en del større enn de typiske barnekoppene til f.eks Figgjo

Anonymkode: ee4e3...f9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på dem som barneservice, og ikke noe man serverer drikke i til voksne mennesker. De er ikke elegante og dekorative i det hele tatt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/15/2019 at 6:11 PM, AnonymBruker said:

Oppskrytt blir vell feil ord... folk samler jo ikke på dem fordi de er ekstraordinære å drikke av. Det er et samleobjekt som folk synes er fint å se på og synes det er koselig å samle på. Noen samler bare og noen kombinerer å samle og bruke. Det er jo på lik linje som frimerker eller alt annet man kan samle på. Folk samler på alt som kan samles på. Du har folk som samler på lipsyler fra EOS, neglelakk, penner, viskelær, mobil deksel, spinner. Alt kan samles på og alt kan kalles for en samling. Så mummikopper er jo bare en av mye. Om du skal sammenligne i form av hva gir mest mening, så gir jo ingen mening. For ingen trenger 147 kopper eller 678 viskelær, men folk samler for det. Også har du jo de som liker serier, som vil samle på en hel serie, og målet er alltid å ha et fult sett og i mummikopp-verden så er det da motivene de er ute etter og disse limited edition koppene. 
Når jeg hører at noen samler på mummikopper så tenker jeg automatisk på slike folk. De som samler på ting til det ekstreme. Men vet jo at ikke alle faller inn i den gruppen. 

Oppskrytt er for meg helt feil ord. Hvorfor folk samler på det de kan samle på, og det er ikke alltid så lett å forstå seg på om man ikke gjør det eksakt samme selv. Som en samler selv (på noe helt annet enn mummikopper) så klarer jeg fortsatt ikke å se poenget, meningen eller sjarmen i mummikopper, og de som samler på disse vil ikke se meningen i mine samlinger. Sånn er det bare. 

Etter å ha skrevet dette så ble ordet "samle" til et ufattelig rart ord. 
 

Anonymkode: ec2a8...ec9

Det er jammen et rart ord, etter du sa det så høres det litt sånn perverst ut 😂

Anonymkode: 6ef8a...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 9/23/2019 at 11:32 AM, Ullvott said:

Formen og størrelsen på koppene er veldig god, men jeg har aldri hatt noe positivt forhold til mummitrollet-bøkene, og liker egentlig ikke figurene. (Unntaket er hattifnattene-koppen, som jeg synes har litt humoristisk preg.) Jeg kan jo ikke krangle med andre på smak, men synes det er smått pussig å skulle samle på mummikoppene hvis man knapt nok har hørt om Tove Jansson og langt mindre åpnet en av de opprinnelige bøkene. 

For de som liker koppene, men ikke mummitrollet, kan jeg anbefale kopper fra Iittala Teema. Det er samme kopp, men uten trykk.  Litt billigere er de også :) 

Hvorfor skulle man ikke like krusene om man kun har sett tegneserien og ikke lest bøkene?

Anonymkode: 66ec7...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2019 den 18.29, AnonymBruker skrev:

Og er det slik at mummikrus fra mange år tilbake har større verdi enn dagens?

Spør fordi jeg eier noen helt ubrukte men som likevel er gamle. De skulle gå i resirkuleringen. 

Jeg forstår nå at jeg heller burde gi de bort til en mummisamler!

Anonymkode: f3a7d...977

😳😳 håper du tar til fornuft og legger de ut på Finn eller en Facebook-gruppe for salg av mummikopper så du kan få det de er verdt. Men veldig hyggelig å gi bort da om du har en god venn som samler ❤️

Anonymkode: b8558...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagskopper her også. Liker at de er forskjellige, når vi har besøk husker folk sin kopp. Merker at folk synes det er litt gøy å se hvilken tegning man får. Hvis vi setter frem hele kan a og flere kopper så velger de gjerne. Dette er voksne folk. 

Jeg har forresten aldri lest bøkene eller sett film. Har ikke noe sånt forhold til mumi. Men liker koppene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Mummi-koppene er like kjipe som de schtøgge vasene med striper på. ALLE kjøper de, fordi de er så kule, er avbildet i magasiner og reklamebilag, og fordi de 348 menneskene du omgås med har akkurat de samme koppene.

Jeg likte koppene kun da de ble gitt ut spesielt til de som ga blod.

Så kom igjen, vær unik og nytenkende, og velg noe som ikke alle og enhver har 👍

Anonymkode: 9f0c0...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...