Gå til innhold

Er mummikopp oppskrytt?


lalela

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, Stjernetåka skrev:

Hvorfor?

Jeg synes de er oppskrytt. Ikke er de fine, de er dyre, de er små, og mummi har gått ut på dato for lenge siden. 

Men det er min mening, hva andre vil samle på er jo opp til dem. 

Anonymkode: ba619...443

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hver og en av de jeg har kommer fra blodbanken, så absolutt ikke oppskrytt. De koster blod😂  Har git blod i mange år og dermed mange kopper. 

Anonymkode: 99c2e...7de

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernetåka
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes de er oppskrytt. Ikke er de fine, de er dyre, de er små, og mummi har gått ut på dato for lenge siden. 

Men det er min mening, hva andre vil samle på er jo opp til dem. 

Anonymkode: ba619...443

 

Takk for svar, Har mumi det? Muligens om vi tenker på den japanske tekneserien, men mummmi skrevet av Tove Jansson er kloke, allalderfortellinger som uavhengig av tid er aktuelle. Krustegningene bygger på hennes egne tegninger og fortellinger, og i for eksempel pappaen og havet blir mummi fortellinger for den voksne leseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle våre kommer også fra blodbanken. Barna har drukket mye av dem, vi bruker dem som hverdagskopper. Synes det er fin størrelse og gode å drikke av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes de er koselig og fin, god hank å holde i og grei størrelse. Syntes ikke de er oppskrytt. 

Anonymkode: 7f08c...cf0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppskrytt synes jeg blir feil ord. De er jo stort sett akkurat som man forventer et krus skal være, det er sånn sett ingenting ekstraordinært med de. Men det forventer vel ikke de som kjøper dem heller? Man kjøper dem vel fordi man synes de er fine, ikke fordi man synes de er bedre enn alle andre krus. 

Synes selv de er fine og koselige. Ikke så dyre heller. Fikk et i gave, også har det ballet på seg. Har ellers en ganske minimalistisk stil, så de setter litt farge på tilværelsen - og de minner meg om barndommen. Alle i familien har sin favoritt, og det er også litt artig. Når man er mange så er det forresten flott å slippe å lure på hvem sin kom som var min! 

Anonymkode: a0f87...2d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker de. Vi har fått noen i gave, noen har vi fått brukt, og noen har kona fått i blodbanken. Er ikke helt sikker på akkurat hvor mange vi har, men kanskje 15 stk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt størrelse for barna. For det er nettopp det de er, barnekopper! 

Anonymkode: a0be1...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker de, får de når jeg gir blod. Synes for øvrig de er svinedyre, så jeg ville aldri kjøpt de. Bruker de til hverdags og til kaffebesøk, drikker ikke kaffe selv og de er for små til te. Ungene liker de og bruker de mye. 

Anonymkode: aed48...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk Mummikopper i innflytningsgave av min mor. Synes de er veldige fine, og vi bruker de som regel hver dag. Oppskrytt? Nei. Kanskje litt kjedelig siden "alle" har dem nå. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker dem. De er veldig fine, og gode å drikke av. Jeg og barna bruker dem daglig. 

Det er mye fin lærdom og symbolikk i Mummitrollet, tenk feks på Det usynlige barnet. 

Anonymkode: 4eb51...63a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Rararara said:

Alle våre kommer også fra blodbanken. Barna har drukket mye av dem, vi bruker dem som hverdagskopper. Synes det er fin størrelse og gode å drikke av. 

Samme her. Alle kommer fra blodbanken og de blir brukt daglig av hele familien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Perfekt størrelse for barna. For det er nettopp det de er, barnekopper! 

Anonymkode: a0be1...f21

Neida, det er 50-talls designkopper av Kaj Franck og serien heter Teema. Ittala produserer denne serien og kruset er identisk med mummikrusene. Samme gjelder askjetter og skåler. Mummidekoren har kommet i ettertid, så krusets utforming er beregnet til voksne.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er litt oppskrytt. 

Altså de kan være fine, god størrelse og alt sånt, men de er jo svindyre som bare det! Man finner sikkert en like god kopp man kanskje kan kjøpe 6 stk av på ikea til samme pris :) 

Anonymkode: af3d8...802

De er ikke dyre hvis du blør for de😎

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del har aldri skjønt greia med krusene, og siden jeg aldri har vært begeistret for mummitrollene så har jeg heller intet forhold til krusene. Men vil noen samle på dem så må de jo få lov til det hva meg angår. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har virkelig ikke skjønt greia med fuzzen rundt de barnslige koppene. Ja, de er litt søte, men også ganske lite stilige. 

Så ja, de er totalt oppskrytt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker dem og har maaaaange! Jeg blir i godt humør av å se på dem og jeg liker å omgi meg med ting som får meg i godt humør. Så får andre bare tenke at jeg er barnslig, det lever jeg godt med :)

Anonymkode: d460d...65d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker dem. Jeg tenkte at jeg ikke ville ha noen fordi jeg syns de var overpriset og opphauset. Men så fikk jeg barn, og to slike kopper i gave, og plutselig syns jeg de var koselige. Sikkert fordi jeg likte Mummi veldig godt som barn. De er hverdagskopper her, jeg samler ikke. 

Anonymkode: b3fd3...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...