Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no

Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det vi ser nå er en kokk som for enhver pris skal toppe podcastlista. Han bruker utstuderte virkemidler, men akk så usmakelige for å nå dit.

Han har sikkert fått med seg at det er få diskusjonstråder her på KG som engasjerer mer enn trådene om uføretrygdede. Derfor prøver han på noe som han kaller vitsing innen dette. Tingen er at han ikke mestrer det i det hele tatt. Det som skal være vitsing blir oppfattet som hans egne holdninger. Men han oppnår  jo reaksjoner, og da blir det jo blest som drar lyttere. Poeng der altså, uansett om flere misforstår humoren. 

Vitsen om den lille som faller ut av senga. Hva er vel morsomt med den?  Ligner vel mer det vi kaller barnehagehumor, om barnet som snakker hebraisk etter flere organtransplantasjoner. Her vil han sjokkere og bruker argumentet at der er ingen ting en ikke kan spøke om, etter alt han har opplevd. Poeng for sjokkerende og makabre saker å vitse om. Mestrer ikke det heller. Blir bare flaut og krampaktig, og veldig innlysende er det nå at underholdningen ikke behøver et kvalitetsstempel. Desperasjonen etter den store lytterskaren er så åpenbar at det blir patetisk.  
Det neste trikset i boka for å nå podcasttoppen er å ta med barnet sitt på sending. Hva blir det neste? 

Endret av ClusterOfGrapes
Stavetull
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay

Han satser på å få Norges største podcast innen et år, og skal da ha flere lyttere, og strømmes/nedlastes av flere enn f. eks Herman Flesvig og Mikkel Niva? Jaja, lykke til med det!😅

("Friminutt med Herman og Mikkel" siste uke: Unike enheter: 181 621. Nedlastet/strømmet: 322 912. https://podtoppen.no/)

Ser navnet er endret fra "Kokkejævel jårre mainnskit" til det mer stuerene "Kokkejævl, dirEKTE og usensurert!"

For er det NOE bloggere tror at vi podelskere vil lytte til, ja så er det det EKTE og ÆRLIGE.

Ta bare Pilotfrue og mannen: "Julianne og Ulrik - Uten filter."

Isabel Raad forteller "Alt eller ingenting i denne åpenhjertige og ærlige podcasten", uten de helt store lyttertallene.

Vi skal naturligvis ikke glemme "Anne Brith & Isabel - denne podcasten er ufiltrert, vi snakker åpent og ærlig..."

Ingen av disse podcastene gjorde suksess. Ikke Sophie Elise og Fetisha sin heller. 

Hvorfor tror disse menneskene at vi ALDRI kan få nok av dem?? Vi kjenner livshistoriene ut og inn etter utallige poster på blogg, Instagram, det er bøker, TV, radio og aviser. Og så fortsetter de i podcast-format.

Folk blir lei både trynene og stemmene. De forstår ikke at nok er nok! Det blir for mye!🤣

Nå har jeg ikke hørt Kokkejævels pod, så kan jo hende han er genial og nyskapende. Men jeg tviler.

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører mye på podkast, men slike podkaster hører jeg aldri.

Historie, fiksjon, samtids-podkaster, nyheter osv, det er interessant. Disse ærlige, rett fra levra som ikke handler om noe, jeg bare orker ikke.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (1 time siden):

Han satser på å få Norges største podcast innen et år, og skal da ha flere lyttere, og strømmes/nedlastes av flere enn f. eks Herman Flesvig og Mikkel Niva? Jaja, lykke til med det!😅

("Friminutt med Herman og Mikkel" siste uke: Unike enheter: 181 621. Nedlastet/strømmet: 322 912. https://podtoppen.no/)

Ser navnet er endret fra "Kokkejævel jårre mainnskit" til det mer stuerene "Kokkejævl, dirEKTE og usensurert!"

For er det NOE bloggere tror at vi podelskere vil lytte til, ja så er det det EKTE og ÆRLIGE.

Ta bare Pilotfrue og mannen: "Julianne og Ulrik - Uten filter."

Isabel Raad forteller "Alt eller ingenting i denne åpenhjertige og ærlige podcasten", uten de helt store lyttertallene.

Vi skal naturligvis ikke glemme "Anne Brith & Isabel - denne podcasten er ufiltrert, vi snakker åpent og ærlig..."

Ingen av disse podcastene gjorde suksess. Ikke Sophie Elise og Fetisha sin heller. 

Hvorfor tror disse menneskene at vi ALDRI kan få nok av dem?? Vi kjenner livshistoriene ut og inn etter utallige poster på blogg, Instagram, det er bøker, TV, radio og aviser. Og så fortsetter de i podcast-format.

Folk blir lei både trynene og stemmene. De forstår ikke at nok er nok! Det blir for mye!🤣

Nå har jeg ikke hørt Kokkejævels pod, så kan jo hende han er genial og nyskapende. Men jeg tviler.

Det er så godt beskrevet! Fort hvert nytt medium de tar i bruk skal vi få vite enda mer om dem. De er enda ærligere og mer juicy enn noen gang før. 

Jeg tror ikke denne podcasten blir noen suksess. Jeg har hørt noen få minutter. Jeg har for lengst sluttet å følge sånne podcaster uten mål og mening. F.eks. Jan Thomas og Einar blir venner. De makter ikke å fornye seg. Akkurat som Kokkejævel drar historien sin ut i en annen plattform uten at den blir mer interessant av den grunn. De som har meget gode lyttertall i dag har en agenda. Kanskje ikke Friminutt... 😂 Jeg har bare såvidt hørt på den også. Men jeg er jo absolutt ikke i målgruppen deres.

Og så er det for all del så amatørmessig laget, at du skal nesten være moren hans for å like det. Han skriver godt. Det er mye bedre å utvikle det skriftlige med noe som kan gjøre en forskjell for folk enn å jårre mainnskit!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Havnefogden said:

Og så er det for all del så amatørmessig laget, at du skal nesten være moren hans for å like det. Han skriver godt. Det er mye bedre å utvikle det skriftlige med noe som kan gjøre en forskjell for folk enn å jårre mainnskit!

Moren hans - eller de aller mest blodige av blodfansen. Men tipper at en god del av dem faller fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andrea59 skrev (3 timer siden):

Moren hans - eller de aller mest blodige av blodfansen. Men tipper at en god del av dem faller fra.

Jeg ser ikke for meg at hovedtyngden av leserne hans er av podcast typen. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Hallepalle2 said:

Det har du nok rett i - men hvem vet, for kokkens skyld kan det jo hende de hiver seg på...og kanskje han avslører noe de ikke har hørt før, lite trolig, men.... 🙈

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
Hallepalle2 skrev (2 timer siden):

Kommentarene på FB-siden hans røper at de fleste leserne hans er godt voksne damer. For de fleste av dem er det ikke "naturlig" å putte mobilen i lomma, plugge propper i ørene, for så å gå, løpe, sykle etc., mens man hører på podcast.

De sitter foran pc'n de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ‘stuntet’, synes jeg faktisk er det verste han har utsatt Datter for, i det offentlige rom!  Vi hører en lavmælt 13-åring ( i den grad det er mulig, da han overdøver henne totalt) Hun prøver å si at det var slitsomt at han hele tiden var/ er opptatt av blogg og internett hjemme, og jammensanten svarer han henne tilnærmet likt som han svarer sine kritikere!  Tenker at nettopp dette ‘intervjuet’ burde han prøvd ut på  et mindre publikum først.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (53 minutter siden):

Kommentarene på FB-siden hans røper at de fleste leserne hans er godt voksne damer. For de fleste av dem er det ikke "naturlig" å putte mobilen i lomma, plugge propper i ørene, for så å gå, løpe, sykle etc., mens man hører på podcast.

De sitter foran pc'n de. 

Med godt voksne mener du?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollami skrev (34 minutter siden):

Dette ‘stuntet’, synes jeg faktisk er det verste han har utsatt Datter for, i det offentlige rom!  Vi hører en lavmælt 13-åring ( i den grad det er mulig, da han overdøver henne totalt) Hun prøver å si at det var slitsomt at han hele tiden var/ er opptatt av blogg og internett hjemme, og jammensanten svarer han henne tilnærmet likt som han svarer sine kritikere!  Tenker at nettopp dette ‘intervjuet’ burde han prøvd ut på  et mindre publikum først.

Jeg er så enig med deg. Når hun er litt kritisk, så svarer han, hva faen .... for så  å gå i forsvar..... helt utrolig ..... 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClusterOfGrapes skrev (2 minutter siden):

Jeg er så enig med deg. Når hun er litt kritisk, så svarer han, hva faen .... for så  å gå i forsvar..... helt utrolig ..... 

Seriøst? 😳 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finlay skrev (1 time siden):

De sitter foran pc'n de. 

Vel...Jeg er en « godt voksen dame», som har stor glede av forskjellige podcaster, selv om jeg verken må gå, sykle, eller løpe med propper i ørene for å høre dem. - er dét et ‘must’?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollami skrev (37 minutter siden):

Han viste sitt sanne jeg der, ja. Ikke rart hun ikke er der mer. Sur og irritert fordi hun nektet bruk av bilder i bloggen..Masse masing om det samme.  Han bekrefter jo punkt for punkt all kritikk han har fått. Ikke rart han går i svart av kritikk, han kan ikke argumentere på annen måte, kritikerne har hatt rett hele veien. Mobbeofferet som kommer med så mye usmakelig dritt at det er vont å tro han har blitt utsatt for alt han påstår. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
Mollami skrev (Akkurat nå):

Vel...Jeg er en « godt voksen dame», som har stor glede av forskjellige podcaster, selv om jeg verken må gå, sykle, eller løpe med propper i ørene for å høre dem. - er dét et ‘must’?

Absolutt ikke. Mente bare at det er sånn den typiske podcast-lytteren bruker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Finlay skrev (4 minutter siden):

Absolutt ikke. Mente bare at det er sånn den typiske podcast-lytteren bruker det.

Hehe..., javel? Da er jeg en atypisk podcastlytter! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
Mollami skrev (55 minutter siden):

Kunne ikke vært mer enig!

Fant ut at jeg skulle låne bort øret til denne episoden av Kokkejævels podcast. Første - og sannsynligvis siste - gang.

Det var rystende ift. gjesten, og i grunnen rystende hva gjelder kvalitet! Skal dette bli Norges største podcast??

Mine inntrykk, etter å hørt deler:

*Han snakker ALT for høyt

*Han vet ikke hvilken dato det er i dag.

*I utgangspunktet et viktig og aktuelt tema. Hvordan oppleves det egentlig å være et "bloggerbarn"? Fikk vi svar? Nei.

*Kokken er veldig andpusten.

*Æhhh....Øhhhh...Mmmm

*Hodet, ja hele kroppen svinger ustanselig hit og dit (uten betydning for selve podcasten, men nokså forstyrrende å se på)

*HEI DATTER! HEI DATTER!

*Nå er han nesten ute av syne.

*Æhhh....Øhhhh...Mmmm

*Andpusten.

*Regel nr 1. Man spiser og drikker IKKE mens man lager podcast. Det gjelder også brus.

*Gjesten "kommer bort". Blir til en liten statist.

*Mer brus

*Klør seg på skjeggstubbene. Kratsj. Kratsj. Ikke lyder man vil ha i øret når man hører podcast.

*Gjesten skyter med jevne mellomrom inn nesten lydløse "Ja", og "mmm". Mens kokken virker som han snakker høyere og HØYERE.

*Midt i praten med gjesten: Bj***** S******k ser på! HALLO!! HEI!!

Orker ikke høre mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mar1 skrev (21 minutter siden):

Han viste sitt sanne jeg der, ja. Ikke rart hun ikke er der mer. Sur og irritert fordi hun nektet bruk av bilder i bloggen..Masse masing om det samme.  Han bekrefter jo punkt for punkt all kritikk han har fått. Ikke rart han går i svart av kritikk, han kan ikke argumentere på annen måte, kritikerne har hatt rett hele veien. Mobbeofferet som kommer med så mye usmakelig dritt at det er vont å tro han har blitt utsatt for alt han påstår. 

Jeg kritiserte kun den siste postcadsendingen. Resten vil jeg ikke spekulere i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (3 minutter siden):

Kunne ikke vært mer enig!

Fant ut at jeg skulle låne bort øret til denne episoden av Kokkejævels podcast. Første - og sannsynligvis siste - gang.

Det var rystende ift. gjesten, og i grunnen rystende hva gjelder kvalitet! Skal dette bli Norges største podcast??

Mine inntrykk, etter å hørt deler:

*Han snakker ALT for høyt

*Han vet ikke hvilken dato det er i dag.

*I utgangspunktet et viktig og aktuelt tema. Hvordan oppleves det egentlig å være et "bloggerbarn"? Fikk vi svar? Nei.

*Kokken er veldig andpusten.

*Æhhh....Øhhhh...Mmmm

*Hodet, ja hele kroppen svinger ustanselig hit og dit (uten betydning for selve podcasten, men nokså forstyrrende å se på)

*HEI DATTER! HEI DATTER!

*Nå er han nesten ute av syne.

*Æhhh....Øhhhh...Mmmm

*Andpusten.

*Regel nr 1. Man spiser og drikker IKKE mens man lager podcast. Det gjelder også brus.

*Gjesten "kommer bort". Blir til en liten statist.

*Mer brus

*Klør seg på skjeggstubbene. Kratsj. Kratsj. Ikke lyder man vil ha i øret når man hører podcast.

*Gjesten skyter med jevne mellomrom inn nesten lydløse "Ja", og "mmm". Mens kokken virker som han snakker høyere og HØYERE.

*Midt i praten med gjesten: Bj***** S******k ser på! HALLO!! HEI!!

Orker ikke høre mer...

Godt oppsummert! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...