Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no

Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

Det kommentarfeltet er fabelaktig. Det går fjortisene hos rosabloggeren en høy gang. 

♥️Takk♥️for♥️at♥️du♥️er♥️du♥️

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Murstein skrev (25 minutter siden):

Tror ikke denne mannen vet hva pappaperm er. Den papparollen han har begrenser seg til en time eller to på kveldstid. I grunnen ganske rart, sett i lys av att han har større barn han forsømte da de var små. I tillegg har han jo påpekt sin egen far som fraværende.Alt skulle bli så mye bedre ,men nå er det nettbutikken som er i fokus. Ja, å alle damene (les kundene) som er så ivrig på å handle. Så er det bloggen-  det å finne noe å skrive om, som igjen skal fenge til klikk. Virker som alt handler om penger. Nå kommer vel boken snart også. Må si jeg beundrer kona - men det må være trist å leve så gammeldags. Ikke dele seng en gang når de er nygift. Hva med å gjøre noe sammen som familie - være sammen med venner( om han har noen) Men nei han MÅ jobbe - er jo ett arbeidsjern kan du skjønne. Kone og barn får greie seg selv.

Endret av Murstein
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han regner seg som en vanlig , arbeidende pappa, og undres om det er slik i rike, bortskjemte Norge at man forsømmer barna sine hvis man tjener til livets opphold.

Nei, Kokken, sånn er det ikke blitt. Det er fortsatt forskjell på en normal arbeidsdag på 8 timer fem dager i uka, og på 14-15 timers arbeidsdag syv dager i uka. Har man barn må disse også prioriteres tid tid. Selv om du jobber UTEN et snev av dårlig samvittighet, så ser ikke sønnen din deg mere for det. Det har ingenting å si for han om du har dårlig samvittighet eller ikke, men om du er tilstede i livet hans eller ikke.

Er bare en floskel å si at dersom pappa får jobbe masse og skape og bygge opp noe, ja, så blir han automatisk en bedre pappa fordi han er lykkelig med det han gjør. Igjen hans behov. Meg, meg, meg….

Om Ruth får krydret sitt to dager senere fordi han prioriterer familie i helgene tror jeg det hadde vært helt greit. Men heldigvis, han beroliger leserne med at han får MASSE tid med lillebror…. Engang… bare ikke akkurat nå.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag har han fortsatt med click-bait'n sin, jeg finner ikke ord........kynisk, patetisk og usmakelig kun for klikk 🤮

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Skrottefar said:

Og i dag har han fortsatt med click-bait'n sin, jeg finner ikke ord........kynisk, patetisk og usmakelig kun for klikk 🤮

Et mareritt ? -  det har vel vært brukt før…og sikkert med jevne mellomrom. 🙈

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (1 minutt siden):

Et mareritt ? -  det har vel vært brukt før…og sikkert med jevne mellomrom. 🙈

Og sikkert ikke siste gangen heller.....alt for klikk må vite 🤢

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir han hjemsøkt slik av sine traumatiske opplevelser bør han oppsøke andre kanaler enn en salgsblogg, vel.  Da trenger han annen hjelp. 

Ene dagen takker og hyller han sine kunder for godt salg, neste dag er det å åpne seg om sine mareritt. Det er noe som ikke rimer her. Det virker teatralsk, og ikke ekte i  det hele tatt. Nok et bevis på at personlige tragedier lite rimer med salg. Det blir så rart og feil å blande sånt. Beklager Kokken, 
men dette ligner på manipulering. 

Endret av ClusterOfGrapes
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClusterOfGrapes skrev (7 timer siden):

Blir han hjemsøkt slik av sine traumatiske opplevelser bør han oppsøke andre kanaler enn en salgsblogg, vel.  Da trenger han annen hjelp. 

Ene dagen takker og hyller han sine kunder for godt salg, neste dag er det å åpne seg om sine mareritt. Det er noe som ikke rimer her. Det virker teatralsk, og ikke ekte i  det hele tatt. Nok et bevis på at personlige tragedier lite rimer med salg. Det blir så rart og feil å blande sånt. Beklager Kokken, 
men dette ligner på manipulering. 

Kunne ikke vært mer enig.

Som før nevnt - han vet hva kjerringene vil ha.

Nå har han en rekke gladinnlegg om hvor godt det går med nettbutikken og gratis fenalår og tusen takk. Han er lykkelig og elsker jobben sin. Flere dager uten noe å gråte over. Noe rørende.

Så smeller han til med overskriften “Christine, han puster ikke!” Han puster ikke!” Sånn. Da var det gjort. Og de to tragediene indirekte melket, nok en gang.

Egentlig har han vel forlengst gått tom. Han er oppbrukt. For hva skal han egentlig fylle denne bloggen med? Han sitter der oppe i Alta, jobber, spiser og sover. Er med familien. Et liv som ligner på de fleste andres liv. Bortsett fra tilsynelatende null omgang med venner, ingen små reiser. Ingenting. Det er jo en fantastisk natur der oppe, så fatter ikke at han ikke bruker den mer. Helsa er åpenbart ikke skral. Rett og slett skape litt mer variert innhold, så han slipper å drøvtygge på alt det grusomme han har opplevd, i år etter år. Oppskrifter har han vel helt sluttet å komme med?

Bloggen har blitt et trist lite hamsterhjul som kun handler om ham, nettbutikk, død, hjem, angst, bok, smertestillende og prolapser. Ham, nettbutikk, død, hjem, angst, bok, smertestillende og prolapser.

Noen trenger å utvide sin horisont en smule. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har liksom INGEN sperrer! Null! Eier han ikke skamvett? Skulle tro det å miste et barn var såpass vondt, at man ikke bruker det kynisk som clickbait! For en usmakelig, patetisk, grisk og ekkel fyr!

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså - bare å se denne overskriften i hans siste innlegg.  Nå må denne mannen søke hjelp for sine traumer - ja i grunnen trenger han vel hjelp for flere ting. Tenk å bruke barna sine på denne måten, om igjen og om igjen. Alle skjønner at den overskriften har sin hensikt. Tjene på barna sin død. Det blir for respektløst for meg. Skam deg!!!  At folk applaudere denne bloggeren med sine ord og hjerter er til å spy av.

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murstein skrev (30 minutter siden):

Altså - bare å se denne overskriften i hans siste innlegg.  Nå må denne mannen søke hjelp for sine traumer - ja i grunnen trenger han vel hjelp for flere ting. Tenk å bruke barna sine på denne måten, om igjen og om igjen. Alle skjønner at den overskriften har sin hensikt. Tjene på barna sin død. Det blir for respektløst for meg. Skam deg!!!  At folk applaudere denne bloggeren med sine ord og hjerter er til å spy av.

Det er nokså usmakelig ja. 

Det mest usmakelige synes jeg er måten det hele blir servert på. Som starten på en eller annen dramatisk roman eller novelle.

Dialogen mellom ektefellene:

Kokk: "Christine,........"(osv), beskrivelsen av egen reaksjon, spekket med ord som desperat, panikk. Uten kontroll. Herregud!

Kone: "Ro deg ned, legg deg nå, mannen min".

Det er så ufattelig.....kleint:blush:. Og beklager til deg kokken, dessverre også KOMISK, til tross for trist nok innhold😅

(Ikke vet man om historien er sann en gang.)

Før tilbakeblikket kommer med at - sånn hadde jeg det altså i natt, og innlegget fortsetter på “normal” måte, der han utdyper og utbroderer sine tunge tanker (enda en gang!) før han faktisk runder av med "kulinarisk hilsen"!😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (På 6.8.2021 den 12.22):

"Men det intense hatet var jeg ikke forberedt på. Det hadde jeg ikke sett komme.

I løpet av sommeren har jeg registrert at enkelte har brukt oppsiktsvekkende mye energi på å prøve å sverte meg med alle midler på sosiale medier. Det er liksom ikke grenser for hva man kan tillate seg å skrive. Sannhet eller løgn, for nettrollene spiller det ingen rolle. Her skal det hamres. Her skal det sparkes. Her skal det gjentas. Konstant og i enhver anledning. Igjen og igjen og igjen."

Ser dette kjent ut? Vel, det er fra en 6 år gammel avisartikkel😅 

På tide å gå videre snart Kokkejævel?

https://www.ifinnmark.no/sannhet-eller-logn-for-nettrollene-spiller-det-ingen-rolle/o/5-81-119032

Det beste er at han avslutningsvis i det lange innlegget sier at han ikke kunne ha brydd seg mindre om kritikken. Hvorfor bruke så mange kalorier og tid på å skrive et så langt innlegg når du ikke bryr deg?

Joda Kokkejævel, du tar deg nær av det og bryr deg - hvis ikke hadde du ikke skrevet innlegget. Ikke noe galt i det å ta seg nær av ting, eller bli brydd av kritikk, men det er en dårlig taktikk å hevde at man er uberørt, for så å komme med tidens forsvarstale.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finlay skrev (5 timer siden):

Det er nokså usmakelig ja. 

Det mest usmakelige synes jeg er måten det hele blir servert på. Som starten på en eller annen dramatisk roman eller novelle.

Dialogen mellom ektefellene:

Kokk: "Christine,........"(osv), beskrivelsen av egen reaksjon, spekket med ord som desperat, panikk. Uten kontroll. Herregud!

Kone: "Ro deg ned, legg deg nå, mannen min".

Det er så ufattelig.....kleint:blush:. Og beklager til deg kokken, dessverre også KOMISK, til tross for trist nok innhold😅

(Ikke vet man om historien er sann en gang.)

Før tilbakeblikket kommer med at - sånn hadde jeg det altså i natt, og innlegget fortsetter på “normal” måte, der han utdyper og utbroderer sine tunge tanker (enda en gang!) før han faktisk runder av med "kulinarisk hilsen"!😆

Bloggeren, «Bunnytrash» hadde et bra innlegg om denne overskriften på bloggen sin i går.

Endret av ClusterOfGrapes
I går
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal han ansette ungdom til å lime klistremerker av seg selv på krydderbokser. Presiserer at ungdommen må legge med bilde av seg selv i eposten, men skriver egentlig ingenting annet om hva han forventer i "jobbsøknaden". Ikke alle vil bli innkalt til intervju, men hvis de ikke blir det er det fordi han mener de passer bedre til en annen type jobb 🤔

Må være den merkeligste jobbannonsen jeg har lest, særlig dette med å legge ved bilder i og med at han fortrinnsvis virker interessert i å ansette ungdom.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lenebu skrev (33 minutter siden):

Nå skal han ansette ungdom til å lime klistremerker av seg selv på krydderbokser. Presiserer at ungdommen må legge med bilde av seg selv i eposten, men skriver egentlig ingenting annet om hva han forventer i "jobbsøknaden". Ikke alle vil bli innkalt til intervju, men hvis de ikke blir det er det fordi han mener de passer bedre til en annen type jobb 🤔

Må være den merkeligste jobbannonsen jeg har lest, særlig dette med å legge ved bilder i og med at han fortrinnsvis virker interessert i å ansette ungdom.

Dette er nå vel kødd fra han sin side , eller? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
lenebu skrev (30 minutter siden):

Ikke alle blir kontaktet for intervju - det er fordi du passer bedre til en annen type jobb. Altså - det er bilde du skal sende som avgjør om du får jobben. Bilde bestemmer om du kan lime klistermerker og pakke varer.🤷‍♀️😂

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safirblå skrev (19 minutter siden):

Dette er nå vel kødd fra han sin side , eller? 😂

Joda, men spørsmålet er om spøken slo riktig vei🥱

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safirblå skrev (27 minutter siden):

Hele den annonsen er jo fyllt med humor 😂

Er den?

Det er brukt noen humoristiske vendinger, men synes likevel er det noe som skurrer.

Det kommer tydelig fram at det skal være tempo og utholdenhet, det skal være “tak” i rette vedkommende.  Dette er faktisk en jobbannonse som retter seg også mot 14-15 åringer, altså BARN. På hvilket grunnlag kan han egentlig bedømme at barnet/ungdommen IKKE er egnet til jobben? Og attpåtil konkludere at denne er "bedre egnet til en annen type jobb"?!

Og hvorfor i huleste krever han bilde? Har utseendet noen betydning når man skal klistre bildet av Kokkejævel på krydderbokser? Skulle tro at måten arbeidet utføres på er det avgjørende her. Og det ser man ikke utfra et bilde!

Vet at det er vanlig å be om bilde i søknad til serviceyrker der man representerer bedriften utad, som servitør, butikkmedarbeider o.l, men det høres merkelig ut ved en jobb som “lagerarbeider.” Spesielt når han åpenbart kan tenke seg å ta inn en fjortenåring. 

Kan grunnen være at dette mennesket også er tiltenkt en rolle i bloggen? Der skal det naturligvis skrytes opp og i mente for å etablere ham som den snille, trivelige og artige sjefen. Må jo det for å balansere alt han har hatt ut av seg om late, tyvaktige og udugelige ansatte gjennom årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...