Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no

Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

Jeg følger ikke med på denne bloggeren, men har vært innom en runde før og nå de siste dagene. Det som slår meg er at glasshuset klirrer faretruende høyt med tanke på hva bloggeren selv har ansvaret for i sin egen blogg når han skriver om hets, mobbing osv. Det som har foregått i hans eget kommentarfelt i de siste dagene er etter min mening minst like ille som det han har frontet. Veldig spesielt å bivåne at han skriver om egne vanskelige opplevelser og godkjenner et slikt kommentarfelt. 
Må man være utenfor «boblen» for å se dette? Wow, bare wow. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finlay skrev (3 timer siden):

"Men det intense hatet var jeg ikke forberedt på. Det hadde jeg ikke sett komme.

I løpet av sommeren har jeg registrert at enkelte har brukt oppsiktsvekkende mye energi på å prøve å sverte meg med alle midler på sosiale medier. Det er liksom ikke grenser for hva man kan tillate seg å skrive. Sannhet eller løgn, for nettrollene spiller det ingen rolle. Her skal det hamres. Her skal det sparkes. Her skal det gjentas. Konstant og i enhver anledning. Igjen og igjen og igjen."

Ser dette kjent ut? Vel, det er fra en 6 år gammel avisartikkel😅 

På tide å gå videre snart Kokkejævel?

https://www.ifinnmark.no/sannhet-eller-logn-for-nettrollene-spiller-det-ingen-rolle/o/5-81-119032

Det er noe som kalles "å male seg opp i et hjørne"...

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå har det skjedd noe på jobb, han har ringt politiet. 
Hvor mange innlegg kommer i kjølvannet av det, mon tro?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CMarie skrev (1 time siden):

Og nå har det skjedd noe på jobb, han har ringt politiet. 
Hvor mange innlegg kommer i kjølvannet av det, mon tro?

På jobb? Har han ikke solgt da?

Og den artikkelen kunne vært fra i dag. Han har virkelig et ekstremt grandiost bilde av seg selv. Og når det gjelder mobbing er han jo ikke noe bedre selv enn det han påstår «nettrollene» er. 
Hvis han mener det som diskuteres her er mobbing, så er det  en hån mot de som faktisk blir mobbet. Å diskutere hans clickbait innlegg er ikke mobbing.

Nok en blogger som deler absolutt, alt men som ikke tåler annet enn skryt. For barnas del burde han pakket vekk tastaturet og gitt seg på dagen. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt han ringte politiet! Må jo være en klin gæren person som opptrer slik, jeg hadde blitt livredd😳 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtFo skrev (2 minutter siden):

Skjønner godt han ringte politiet! Må jo være en klin gæren person som opptrer slik, jeg hadde blitt livredd😳 

Hva har skjedd? Er det pga «Arne»?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
EtFo skrev (15 minutter siden):

Beklagar å måtte seia det, men den historien tror jeg ikke på!😂

(Med mindre politiet i Finnmark informerer via Twitter eller i media.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (44 minutter siden):

Hva da?  Gir ikke klikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (47 minutter siden):

Ja, han var jo beleilig nok alene i butikken, så er vel ingen som kan bekrefte den historien heller😏

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (57 minutter siden):

Pussig dette skulle skje akkurat nå. Men det var kanskje Arne?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Finlay said:

Såvidt jeg så hadde han postet bildet av telefonloggen, at han hadde hatt samtale med politiet…men jeg så ikke så nøye på den - og ikke pokker om jeg gir et ekstra klikk for å se 😂

(for det er sånn det funker, ikke sant, samme ipadresse som går inn på samme link gir klikk, sånn at man med refresh x antall ganger kan gi seg selv (eller noen andre) klikk? )

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finlay skrev (1 time siden):

Tenker samme på bakgrunn av det han ellers skriver i bloggen. Dette er vel bare nok ei klikkåte, en liten hendelse som han overdriver for klikk? Tar alt med ei klype salt når det kommer derifra. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, så kom det inn "et rasende menneske" og ville han vondt. Mann? Dame? Ung? Gammel? Høy? Lav? Normalt kledd? Halvnaken? Det hører ikke mer til saken her?  Er det f.eks en mann kan man jo tenke seg at det er vår venn Arne Rasmussen på tokt. Er det en psykisk ustabil person kan man jo tenke seg at det er naturlig å advare lokale blogglesere med signalement om at en gærning er løs?

Rart det der, at den absolutte majoriteten av hans kritikere har null personlig i mot han, oppfører seg saklig i kommentarfelt, og aller viktigst; legger all fokus på det etisk betenkelige i utlevering av barns og andres følelser, og klikkbates.  Dette svarer han så og si aldri på. Men, 1-2-3 personer som går amok med nedsettende personkarakteristikker av ham i kommentarfeltet, får viet innlegg etter innlegg til seg av kokken sjøl. Og alle hjerter gleder seg, og fansen greier ikke skille den saklige kritikken fra dette snåle oppgulpet.

Mission accomplished der da.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske bloggen hans var et par måneder da jeg begynte  å lese den. Den gangen hadde han ihvertfall noe normalt å skrive om, blandet med drama selvsagt. Nå er det bare  gjentagelser,  rør og skittkasting.  Snakker om å falle i kvalitet.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
rebella81 skrev (20 minutter siden):

Jaha, så kom det inn "et rasende menneske" og ville han vondt. Mann? Dame? Ung? Gammel? Høy? Lav? Normalt kledd? Halvnaken? Det hører ikke mer til saken her?  Er det f.eks en mann kan man jo tenke seg at det er vår venn Arne Rasmussen på tokt. Er det en psykisk ustabil person kan man jo tenke seg at det er naturlig å advare lokale blogglesere med signalement om at en gærning er løs?

Rart det der, at den absolutte majoriteten av hans kritikere har null personlig i mot han, oppfører seg saklig i kommentarfelt, og aller viktigst; legger all fokus på det etisk betenkelige i utlevering av barns og andres følelser, og klikkbates.  Dette svarer han så og si aldri på. Men, 1-2-3 personer som går amok med nedsettende personkarakteristikker av ham i kommentarfeltet, får viet innlegg etter innlegg til seg av kokken sjøl. Og alle hjerter gleder seg, og fansen greier ikke skille den saklige kritikken fra dette snåle oppgulpet.

Mission accomplished der da.

Vet ikke helt hva jeg skal tro eller mene... I kommentarfeltet på FB har han svart følgende "å oppsøke personer du har hetset flere år på Internett er IKKE greit". Da kjenner han tydeligvis vedkommende, og da er det neppe "Arne" det er snakk om. 

Kanskje like greit for både den ene og den andre og la tastaturet hvile, og ta helg 🥴

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på regler om opphavsrett. Husk link til hvor et sitat er hentet fra. 

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp dette som er grunnen til at man ikke skal rope ulv! Ulv! for ofte. Det blir ikke troverdig, og folk er lei av det stadige drama og kaos som oppstår. Han undres om det er best å gi seg på topp, og den er vel besteget for lengst. Nå vasser han i kloakken, og koker sammen ett sammensurium av all drama, kaos, selvskryt, grandiose tanker om seg selv og problematisk forhold til kritikk. Dette er synd, da han var inne på noe bra i starten. Nå er denne kræsjen bare trist. Dette blir litt som Trumps mange krumspring, når du ikke trodde det kunne bli stort verre, bare baller det på seg med galskap. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lotte-Mei skrev (24 minutter siden):

Vet ikke helt hva jeg skal tro eller mene... I kommentarfeltet på FB har han svart følgende "å oppsøke personer du har hetset flere år på Internett er IKKE greit". Da kjenner han tydeligvis vedkommende, og da er det neppe "Arne" det er snakk om. 

Kanskje like greit for både den ene og den andre og la tastaturet hvile, og ta helg 🥴

Ja, sikkert bra om han roer ned litt nå, virker som om det har gått en kule varmt i kommentarfeltet de siste dagene. Faktisk noe han bør ta ansvar for selv, i stedet for å fyre opp til mer skittkasting og ordstrid

I dagens første blogginnlegg forteller han at har faktisk slettet noen bloggkommentarer som kom ila natten. På bakgrunn av det kommenterer ei der at hun har sendt link og skjermbilde nettopp til politiet. Dette fordi han lot en kommentar som hun så på som outing av et brukernavn fra et annet forum stå, en kommentar hun oppfattet som noe som lignet en drapstrussel. 
Det er da det har gått så mye for langt. Han har overgått en del grenser når politiet må innblandes. Dette bør han se selv nå. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...