Listme Skrevet 6. august 2021 #2321 Del Skrevet 6. august 2021 ClusterOfGrapes skrev (35 minutter siden): Ja, sikkert bra om han roer ned litt nå, virker som om det har gått en kule varmt i kommentarfeltet de siste dagene. Faktisk noe han bør ta ansvar for selv, i stedet for å fyre opp til mer skittkasting og ordstrid I dagens første blogginnlegg forteller han at har faktisk slettet noen bloggkommentarer som kom ila natten. På bakgrunn av det kommenterer ei der at hun har sendt link og skjermbilde nettopp til politiet. Dette fordi han lot en kommentar som hun så på som outing av et brukernavn fra et annet forum stå, en kommentar hun oppfattet som noe som lignet en drapstrussel. Det er da det har gått så mye for langt. Han har overgått en del grenser når politiet må innblandes. Dette bør han se selv nå. Som om politiet har ressurser til å i det hele tatt lage en sak på det…🙄 De sitter nok bare med doughnutsene sine og ler godt om de virkelig har mottatt en henvendelse om det. Ttom trussel 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebella81 Skrevet 6. august 2021 #2322 Del Skrevet 6. august 2021 ClusterOfGrapes skrev (30 minutter siden): Ja, sikkert bra om han roer ned litt nå, virker som om det har gått en kule varmt i kommentarfeltet de siste dagene. Faktisk noe han bør ta ansvar for selv, i stedet for å fyre opp til mer skittkasting og ordstrid I dagens første blogginnlegg forteller han at har faktisk slettet noen bloggkommentarer som kom ila natten. På bakgrunn av det kommenterer ei der at hun har sendt link og skjermbilde nettopp til politiet. Dette fordi han lot en kommentar som hun så på som outing av et brukernavn fra et annet forum stå, en kommentar hun oppfattet som noe som lignet en drapstrussel. Det er da det har gått så mye for langt. Han har overgått en del grenser når politiet må innblandes. Dette bør han se selv nå. Ja, og unnskyldninga her er at "sånn er nordlendinger", og take it or leave it, liksom. Litt drapstrusler her og litt svartbanning der, pytt-pytt. Generelt virker som om jo mer utpreget og intens dialekt man velger å formulere seg på skriftlig, jo mer neppå jorda er man. Ujålete, ekte og nær. De som velger å formulere seg på fint (= forståelig bokmål) er pretensiøse og tror de er noe. Dette er en generell betraktning, men synes virkelig at dette gjelder for kommentarfeltet til kokken. Jeg synes det er topp med dialekter, men det er en utprega uting å skrive på dialekt. Jeg ender ofte med å gi opp å forstå hva personen vil ha sagt. Selv snakker jeg ei bred trønderdialekt. Dette var en viss avsporing, men ikke helt 😅 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollami Skrevet 6. august 2021 #2323 Del Skrevet 6. august 2021 Andrea59 skrev (5 timer siden): Såvidt jeg så hadde han postet bildet av telefonloggen, at han hadde hatt samtale med politiet…men jeg så ikke så nøye på den - og ikke pokker om jeg gir et ekstra klikk for å se 😂 (for det er sånn det funker, ikke sant, samme ipadresse som går inn på samme link gir klikk, sånn at man med refresh x antall ganger kan gi seg selv (eller noen andre) klikk? ) Ja, to identiske innlegg idag også!💕💕💕💕😉 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollami Skrevet 6. august 2021 #2324 Del Skrevet 6. august 2021 CMarie skrev (8 timer siden): Noe så festlig 😅 Og selvnytelsen var på plass da også ser jeg! Hmm…Det er jo de to siste årene han har ‘slitt’ med «hatkommentarer» 😉 Patetisk. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollami Skrevet 7. august 2021 #2325 Del Skrevet 7. august 2021 Skrottefar skrev (På 5.8.2021 den 19.49): Hvor er den kommentaren hen da? Er så uendelig mange kommentarer til tider at det er umulig å finne frem i jungelen 😛 Jeg fant.......men hvordan denne Berit kan tro du er Arne skjønner jeg ikke, syns nesten Berit kan komme inn her og diskutere også 🤣 Enig. Hilsen «Arne»😁 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollami Skrevet 7. august 2021 #2326 Del Skrevet 7. august 2021 Bloggen pr. idag, er HLR, inntil det tar av , med boklansering og operasjon. DA blir det fart i sakene! Ps. Han har ikke nevnt boka…? Merkelig.🙂🙃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snacky Skrevet 7. august 2021 #2327 Del Skrevet 7. august 2021 Finlay skrev (16 timer siden): "Men det intense hatet var jeg ikke forberedt på. Det hadde jeg ikke sett komme. I løpet av sommeren har jeg registrert at enkelte har brukt oppsiktsvekkende mye energi på å prøve å sverte meg med alle midler på sosiale medier. Det er liksom ikke grenser for hva man kan tillate seg å skrive. Sannhet eller løgn, for nettrollene spiller det ingen rolle. Her skal det hamres. Her skal det sparkes. Her skal det gjentas. Konstant og i enhver anledning. Igjen og igjen og igjen." Ser dette kjent ut? Vel, det er fra en 6 år gammel avisartikkel😅 På tide å gå videre snart Kokkejævel? https://www.ifinnmark.no/sannhet-eller-logn-for-nettrollene-spiller-det-ingen-rolle/o/5-81-119032 Vel…det er tydeligvis da noe han må oppleve igjen og igjen…selv etter 6 år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClusterOfGrapes Skrevet 7. august 2021 #2328 Del Skrevet 7. august 2021 (endret) Endret 29. august 2021 av ClusterOfGrapes 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 7. august 2021 #2329 Del Skrevet 7. august 2021 Snacky skrev (6 timer siden): Vel…det er tydeligvis da noe han må oppleve igjen og igjen…selv etter 6 år! Da må han vel snart være forberedt? Da må han vel snart se det komme?😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BunnyChester Skrevet 7. august 2021 #2330 Del Skrevet 7. august 2021 Veldig tilfeldig tidspunkt hendelsen kom på, og veldig spesielt å legge ut screenshot av samtaleloggen med politiet, som varte i akkurat 40 min. Ja, jeg ga han klikk for å se dette, kjør kritikk "ikke-følgere som bare henger på KG for å hetse andre brukere som kritiserer KJ". Jeg sier også bare at det er megasuperjævla enkelt å forfalske en screenshot. Sånn. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alisha* Skrevet 7. august 2021 #2331 Del Skrevet 7. august 2021 BunnyChester skrev (5 timer siden): Veldig tilfeldig tidspunkt hendelsen kom på, og veldig spesielt å legge ut screenshot av samtaleloggen med politiet, som varte i akkurat 40 min. Ja, jeg ga han klikk for å se dette, kjør kritikk "ikke-følgere som bare henger på KG for å hetse andre brukere som kritiserer KJ". Jeg sier også bare at det er megasuperjævla enkelt å forfalske en screenshot. Sånn. Den hendelsen tror jeg ikke noe på! Bare tull, alt for å få ekstra klikk! Denne mannen elsker oppmerksomhet! Gnir seg godt i hendene når kommentarfeltet koker! Bare blogging (og jobb) som gjelder! Ja og lese her på KG da! Mannen er (forholdsvis) nygift, skulle tro han hadde andre interesser, men neida! Aldri og lese han gjør noe sammen med kona! For når på døgnet skulle han hatt tid til det(og henne)! Og hva er greia med å sove på sofaen! Idag er det overskrifter som Kokken og Konemor: vi røper 10 av våre favorittstillinger! Ja for det gir jo klikk ,-så saftige overskrifter må til må vite! Skjønner godt datteren tar avstand! Ja skjønner rett og slett folk i Alta reagerer! Denne mannen burde logge av NÅ! 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 7. august 2021 #2332 Del Skrevet 7. august 2021 Tråden er ryddet for persondebatt og avsporinger. Sol, admin. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 8. august 2021 #2333 Del Skrevet 8. august 2021 ClusterOfGrapes skrev (På 7.8.2021 den 10.43): Ser at Kokken er inne og kommenterer på Mette Ask sin blogg. Han mener det ikke er lurt av henne å ha egen bruker her på KG for å forsvare seg, selv om han er fristet til å gjøre det samme når han leser noe her som er regelrett løgn. Da svarer Mette tilbake at hun slett ikke har bruker her, men er inne og leser og at det er han som farer med løgn. Snakk om å være den som er ute med å dra egne slutninger! Han er jaggu frekk. Oppdatering Ser at MA er så grei at hun fjerner kommentaren hans. Men likevel, han er jammen raskt ute for å gi råd eller kritikk til andre. Dette fra ham som tåler så lite kritikk selv. Tviler på om han hadde gjort det samme tilbake, å slette noe som helst i sitt eget kommentarfelt. Ute med å først rose, men også å kritisere bloggeren Gryende, for sin skrivemåte, og senere for hennes bilder. Kunne vel gjort det på en PM? Men han har vel all rett til å kritisere de som ligger lavere på bloggtopplista, spesielt hvis de er kvinner. Virker i alle fall slik. Svært usjarmerende oppførsel. Tror tydeligvis at han er en fantastisk blogger. Skjønner han ikke at det er clickbait overskrifter som gir ham lesere? I hvertfall ikke godt skrevne innlegg med innhold av kvalitet.. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 8. august 2021 #2334 Del Skrevet 8. august 2021 Stargaze skrev (14 minutter siden): Svært usjarmerende oppførsel. Tror tydeligvis at han er en fantastisk blogger. Skjønner han ikke at det er clickbait overskrifter som gir ham lesere? I hvertfall ikke godt skrevne innlegg med innhold av kvalitet.. Til det siste; innholdet i innleggene hans vil treffe ganske mange, både fordi han fokuserer på tragedier/sykdom/økonomi/vekt som gjør at mange får sympati eller kjenner seg igjen, han skriver ofte «selvironisk» og det treffer også mange lesere (merk at jeg tror det er et virkemiddel som han vet virker), han er tidvis morsom, han har ofte god flyt i ordflommen og mange bilder av seg selv (han får nok endel tilbakemeldinger fra damer i rett alder på det, altså). Til sammen blir det et konsept der mange lesere nok vil lese uansett overskrift. Han må bare passe seg slik at disse ikke slutter å tro på narrativet hans: hardtarbeidende kokk med skjønn kone som vet hvor tøft livet er for vanlige folk. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taffel Skrevet 16. august 2021 #2335 Del Skrevet 16. august 2021 Scrollet igennom de siste dagers skriblerier, og det er jo det vanlige. Men reagerte på en ting. De evige stikkene mot alle andre. han satt ute og hadde for seg noe stemning der, og så skriver han at han hører naboen spille fotball med barnet sitt, og at det tydeligvis måtte være et stortallent fordi det fikk så mye applaus og begeistring fra forelder. I mine øyne er dette en helt unødvendig spydighet. Hadde jeg lest at noen hadde kommentert meg slik, så hadde jeg tatt temmelig sterk avstand fra vedkommende. Det samme når han spytter ut sarkasmer mot ansatte. Er det slik han gir beskjed til folk han er irriterte på? Ved å kommentere dem på en slik måte at de skal kjenne seg igjen og få vite hva han da måtte mene om dem via bloggen? naboer, familie, kunder og kollegaer? De får jo gjennomgå i tur og orden, med småååå passivagressive stikk. Det er så utrolig at dette kommer fra en voksen mann... Men så er det på den annen side ikke så veldig mange voksne menn som føler behov for å blogge heller, da... 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 16. august 2021 #2336 Del Skrevet 16. august 2021 (endret) Noe sier meg at dette hadde vært både oppførsel og innhold hos LK Berg Eriksen, hvis han hadde hatt blogg. Minus piller og ryggvondt. Endret 16. august 2021 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 17. august 2021 #2337 Del Skrevet 17. august 2021 Lurer på om kokken skal ha pappaperm? Barnet er vel snart ett år. Går ut fra at han ikke har gjort det tidligere, mtp hvor mye han hevder å ha jobbet. Målet med salg av spisestedet var vel først og fremst å få tid til familien? (Og naturligvis av hensynet til prolapser, knær osv.) Så gjenstår å se om han evner å ta på seg en annen farsrolle enn forsørgerrollen. At det ikke blir argumentert med at “hvis familien skal leve av nettbutikken så MÅ jeg faktisk jobbe 24/7”! Nå har han jo flere ganger hevdet at han og kona er sammen om dette prosjektet, så det kan da ikke være praktisk umulig at han er hjemme med barnet, mens hun styrer nettbutikken? Men har mine tvil. Dette paret virker å leve et i et forhold med en gammelmodig forestilling om at mor tar seg av barn og hjem, mens far er forsørgeren. (Man ser jo også hva som ble skjebnen for hennes blogg. De to som skulle trone sammen på bloggtoppen. Det krever tid og overskudd å blogge, og man ser jo hvem som har tiden og overskuddet.) Greit nok, men nå gir han stadig uttrykk for at forholdet til de større barna ikke er spesielt nært. Han er bekymret for at de ikke er der for ham når han er gammel og over at de kanskje ikke sitter ved dødsleiet hans når den tid kommer. At han jobbet alt for mye da forrige kull var små. Man skulle man tro at han ville gjøre ALT annerledes denne gangen. Han elsker å jobbe sier han. Flott det, men barndommen er kort. Kanskje ikke bare tenke meg, meg, meg. Nå har han sjansen på nytt, men jeg spiser gladelig hatten min om han tar pappaperm, eller er hjemme med familien mer enn han "må". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 17. august 2021 #2338 Del Skrevet 17. august 2021 (endret) Taffel skrev (15 timer siden): Scrollet igennom de siste dagers skriblerier, og det er jo det vanlige. Men reagerte på en ting. De evige stikkene mot alle andre. han satt ute og hadde for seg noe stemning der, og så skriver han at han hører naboen spille fotball med barnet sitt, og at det tydeligvis måtte være et stortallent fordi det fikk så mye applaus og begeistring fra forelder. I mine øyne er dette en helt unødvendig spydighet. Hadde jeg lest at noen hadde kommentert meg slik, så hadde jeg tatt temmelig sterk avstand fra vedkommende. Det samme når han spytter ut sarkasmer mot ansatte. Er det slik han gir beskjed til folk han er irriterte på? Ved å kommentere dem på en slik måte at de skal kjenne seg igjen og få vite hva han da måtte mene om dem via bloggen? naboer, familie, kunder og kollegaer? De får jo gjennomgå i tur og orden, med småååå passivagressive stikk. Det er så utrolig at dette kommer fra en voksen mann... Men så er det på den annen side ikke så veldig mange voksne menn som føler behov for å blogge heller, da... Reagerer på akkurat det samme. Veldig spydig, han vil nok sette det på ironikontoen hvis han konfronteres. Med den måten å skrive på er bare frekt. Hadde jeg vært naboen med ungen som spilte fotball og vi hoiet og klappet, så skal jeg love deg at jeg hadde sagt hva jeg mente om sånne kommentarer. Hadde nok også skygget unna ham. Lurer litt på hva slags relasjoner han har til disse han kommenterer så frekt. Virker som om han synes veldig mange andre gjør/sier ting som han ikke liker, men selv er han bare fantastisk. Ikke akkurat magnet for gode relasjoner å holde på sånn. Må bunne i mye usikkerhet og ev dårlig selvbilde. Endret 17. august 2021 av Stargaze 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 17. august 2021 #2339 Del Skrevet 17. august 2021 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alisha* Skrevet 17. august 2021 #2340 Del Skrevet 17. august 2021 (endret) Finlay skrev (1 time siden): Det kan virke som han VIL være den pappan som kommer sliten hjem fra jobb, han som sliter for at alle skal få det de trenger, han som bare har tid til en liten halvtimes samvær før barnet skal i seng, og som for lengst er ute av døra før resten av familien står opp. Han som beklageligvis også må jobbe i helgene. Han som står på så mye for familien at han knapt ser dem. Ikke et ondt ord fra Gerda, nei hun hadde småbarn i en tid da en slik arbeidsfordeling var det normale. Han er en staut kar og et arbeidsjern og "takk for at du finnes❤️" At han elsker jobben sin har ikke noe med dette å gjøre - det ER så travelt! Ja kona må han ha valgt med omhu. Ikke mange i dag som hadde akseptert en Endret 17. august 2021 av Murstein 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå