Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no

Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke noe på Arne. Som påpekt over; virker som skrivefeil som er konstruert. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kollontaj skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke noe på Arne. Som påpekt over; virker som skrivefeil som er konstruert. 

Jeg er helt enig, tenkte det samme når jeg leste det. Språket utenom skrivefeilene er godt, dette virker ikke ekte. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (13 timer siden):

Det er nesten litt sørgelig å se hvordan bloggen har utviklet seg.

Han skriver jo til dels godt, og han var da et friskt pust da han startet. Media likte ham. Kokken, som tross sine tragiske opplevelser sjarmerte. Han hadde velskrevne blogginnlegg med glimt i øyet, og inspirerende oppskrifter på god mat.

Hva har han egentlig blitt til?

Mange har sammenlignet ham med Anne Brith Davidsen, som også hadde sine kvaliteter som superbaker i tillegg til å være fresk nordlending, men endte opp som et menneske som kun brant for en ting - hevn over kritikerne (også kalt haterne/hetserne/trollene).

Nå er Kokkejævel der. Bortsett fra lokalaviser er media ferdig med ham. Han blir muligens nevnt når neste bok kommer ut, men ikke ellers. Intervjuer blir det lite av. Han er en løs kanon på dekk i forhold til hva han kan finne på å si. Han kan plutselig varsle “jordskjælv” eller det som verre er. Ikke en gang God morgen Norge tar sjansen på det.

Han hadde gull, men endte opp med gråstein. 

Ja, det er blitt et sørgelig skue. Nå, når stresset rundt «Hoftepluss» legger seg, får han en gylden anledning til å levere noe av det han har lovet, og leserne har betalt for; - sine fantastiske oppskrifter! Det er jo dette han virkelig kan(!), som han selv har gjentatt gang etter gang, hvilket jeg tror ham på.Skjønner at han er sliten, men likevel,- han hár tatt betalt for en vare han ikke har levert! Det er, i beste fall, overvurdering av egen kapasitet.

Endret av Mollami
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Mollami said:

Ja, det er blitt et sørgelig skue. Nå, når stresset rundt «Hoftepluss» legger seg, får han en gylden anledning til å levere noe av det han har lovet, og leserne har betalt for; - sine fantastiske oppskrifter! Det er jo dette han virkelig kan(!), som han selv har gjentatt gang etter gang, hvilket jeg tror ham på.Skjønner at han er sliten, men likevel,- han hár tatt betalt for en vare han ikke har levert! Det er, i beste fall, overvurdering av egen kapasitet.

Han skrev selv her om dagen at det abonnementet han solgte var for å kunne bruke det som allerede ligger ute - i ett år. At det at han ikke publiserer flere oppskrifter ikke er i strid med abonnementet han solgte. Altså at for å bruke sjokoladekakeoppskriften som han la ut for -la oss si - et år siden, så må man betale 100 kr for å få lov å bruke den i kun ett år. Rimer dårlig med det at han solgte oppskrifter til stykkpris, men han mente kanskje det var for å bruke den ene oppskriften i bare et år. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

panzerpølsa skrev (4 timer siden):

Husk at fanklubben er en ny generasjon på nett, som ikke har sett eller opplevd særlig i internettets verden. For disse er nok dette på lik linje med Norge Rundt og Hjemmets ukeblad. Det er såre historier, om helten som kjemper seg opp og frem hver dag, selv om smertene river og nettrollene herjer. Ukebladene skriver det samme uke etter uke de også, men det selger fortsatt. 

Hvor gamle tror du egentlig leserne hans er? 😅  Min mor på 60+ er vel bevandret i internettets verden, og har vært det siden Internett kom. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andrea59 skrev (4 minutter siden):

Han skrev selv her om dagen at det abonnementet han solgte var for å kunne bruke det som allerede ligger ute - i ett år. At det at han ikke publiserer flere oppskrifter ikke er i strid med abonnementet han solgte. Altså at for å bruke sjokoladekakeoppskriften som han la ut for -la oss si - et år siden, så må man betale 100 kr for å få lov å bruke den i kun ett år. Rimer dårlig med det at han solgte oppskrifter til stykkpris, men han mente kanskje det var for å bruke den ene oppskriften i bare et år. 

"Veien blir til mens man går"... Koster visst lite å endre underveis her. Tenkte på den der problemløseren, "kan du skylde på noen? - Ja - problemet løst"

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (3 minutter siden):

Hehe… det har jeg ikke fått med meg😂 Han tilpasser altså  ‘reglene’ underveis . Da dreier det seg rett og slett om frekkhet og lureri! ( sjokk!🙄)

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollami skrev (4 minutter siden):

Hehe… det har jeg ikke fått med meg😂 Han tilpasser altså  ‘reglene’ underveis . Da dreier det seg rett og slett om frekkhet og lureri! ( sjokk!🙄)

Det bi jo akkurat som Tommyball i Tommy & tigeren 🤣

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser jeg at flere av fansen er her inne og leser og så skriver de - anonymt - hvor patetisk det er å sitte å kritisere andre anonymt. Det er morsomt. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler han kritikk eller gjør han det ikke?

Jeg syns denne Arne Rasmussen-figuren skurrer noe. Den kritikken er jo helt hinsides, og det er vel lett å hive alt av kritiske røster oppi samme gryta, også konstruktiv og saklig kritikk. Det er nå såvisst ingen her inne som skriver slik som denne Arne. Håper dere trofaste følgere som evt er inne her og leser får med dere følgende;

De aller fleste av oss som er kritiske til denne bloggerens bloggbusiness, har ikke noe PERSONLIG imot han. Jeg synes han virker som en hardtarbeidende fyr med glimt i øyet, som har talent både for skriving og matlaging. Men, jeg og flere reagerer på;

- utlevering av tredjeparters følelser i familiære saker, som f.eks da datteren skulle flytte. Det var et gedigent grovt overtramp å utbrodere dette for en hel verden. Ja, dette var hans følelser, og mange kan nok kjenne seg igjen i dette. Men det at mange nikker gjenkjennende mens de leser om familiens vanskelige valg og fars vonde følelser, gjør at far tjener penger på nettopp dét. Igjen sitter det igjen en mindreårig jente som skal bære dette på sine spinkle skuldre; pappa ble så fryktelig lei seg på grunn av et valg jeg tok, og det er det masse, masse fullstendig ukjente som nå vet alt om. 

- Jeg tror ikke han trenger å kokettere til denne bloggingen sin noe mer enn at det kun handler om å tjene penger. At han vil vise det ekte livet, nakent og ærlig, osv, tror jeg med all respekt ikke noe på. Hadde det vært kr 0 å hente på dette hadde han aldri i verden gjort det.

Ja, Arne Rasmussen dukker beleilig opp og genererer massevis av klikk og opptil flere innlegg. Om han har skrevet det selv, eller om det er et menneske som virkelig avskyr han som har gjort det vet jo ingen av oss. Men at han melker denne kua for alt det er verdt er sikkert. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
panzerpølsa skrev (16 timer siden):

Husk at fanklubben er en ny generasjon på nett, som ikke har sett eller opplevd særlig i internettets verden. For disse er nok dette på lik linje med Norge Rundt og Hjemmets ukeblad. Det er såre historier, om helten som kjemper seg opp og frem hver dag, selv om smertene river og nettrollene herjer. Ukebladene skriver det samme uke etter uke de også, men det selger fortsatt. 

Her tror jeg du er inne på noe helt vesentlig for å forstå sirkus Kokkejævel.

Man kan bare kaste et blikk på følgerskaren inne på Facebooken hans for å se at dette er mennesker som IKKE har vokst opp med internett. Profilbildene taler sitt tydelige språk. Selv om de har hatt pc og vært på nett noen år, så ytrer jo 90% av dem at dette er den eneste bloggen de følger, første bloggen de har lest osv.

Deres egne kommentarer røper også at de IKKE forstår omfanget av dette. VIL de egentlig fortelle +50 000 fremmede mennesker om såre barndomsopplevelser, far som drakk, barn de har mistet, at de sliter med psykiske lidelser, eller eksmannen som slo? Jeg tviler. 

De forteller dette til kokken og de “andre vennene der inne”. For som kokken sier - dette er et åpent og ærlig sted. Det virker ikke som de forstår at ALLE kan lese det de skriver.

Jeg synes sammenligningen din med ukeblader er spot on. De har flyttet seg sofakroken med Norsk Ukeblad, der de  gråt over hverdagshelten som ble brannskadet da han reddet katten fra flammenes inferno, til pc’n der kokken har tatt over stafettpinnen, og fortsetter rekken av triste historier de kan gråte over. Eller små glade glimt om livet med lillebror. Det er "hjemme hos oss".

Dette er bare så mye bedre enn ukebladet, for her kan de selv være med. Kommunisere direkte med helten i historien. Kanskje spørre om noe. Er de heldige får de kanskje et svar fra selveste på kommentaren sin. Hvis ikke svarer kanskje noen andre i “gruppa”.

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste opp mot pensjonsalder i dag, som har vært/er i jobb er vel bevandret teknologisk. De har vært internettbrukere i mange år allerede, som de fleste andre i jobb. De aller fleste jobber krever en viss datakompetsnse, brorparten en vesentlig del.

Det kan vel heller tyde på at det kanskje er slik at leserne hans er uten, eller med lav utdannelse. Og kanskje ikke i jobb. Da har man kanskje ikke hatt den samme progresjonen i forhold til nettbruk og nettvett. Eller evne til å tenke kritisk på hva man hyller.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mollami skrev (20 timer siden):

Jeg har faktisk tenkt samme tanken…

Det kan virke som det hele er oppkonstruert for og få fart på bloggen igjen da det ikke er full offentlig etterforskning/uthengning fra kokken med ip arbeidsgiver hva og hvor man arbeider

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicoretta skrev (14 timer siden):

Hvor gamle tror du egentlig leserne hans er? 😅  Min mor på 60+ er vel bevandret i internettets verden, og har vært det siden Internett kom. 

Min mor og hennes venninner på 60+ er mye på nett, og publiserer helt ekstremt, men de har en veldig annen atferd på nett enn generasjonene under. De blir utsatt for virus på Facebook veldig mye oftere enn andre, deler personlig info som ikke bør ligge ute og er ukritiske til andres innhold. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Porkupine said:

Min mor og hennes venninner på 60+ er mye på nett, og publiserer helt ekstremt, men de har en veldig annen atferd på nett enn generasjonene under. De blir utsatt for virus på Facebook veldig mye oftere enn andre, deler personlig info som ikke bør ligge ute og er ukritiske til andres innhold. 

Enig, når det er noe litt flaut/teit som ligger ute på fb er det oftest mine eldre «venninner»…

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Stargaze skrev (1 time siden):

De aller fleste opp mot pensjonsalder i dag, som har vært/er i jobb er vel bevandret teknologisk. De har vært internettbrukere i mange år allerede, som de fleste andre i jobb. De aller fleste jobber krever en viss datakompetsnse, brorparten en vesentlig del.

Det kan vel heller tyde på at det kanskje er slik at leserne hans er uten, eller med lav utdannelse. Og kanskje ikke i jobb. Da har man kanskje ikke hatt den samme progresjonen i forhold til nettbruk og nettvett. Eller evne til å tenke kritisk på hva man hyller.

Nå synes jeg det går litt for langt hær inne når leserne hannes blir trakasert. Som å anta at di er lavt utdannet eller uten jobb..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullen1 skrev (1 time siden):

Det kan virke som det hele er oppkonstruert for og få fart på bloggen igjen da det ikke er full offentlig etterforskning/uthengning fra kokken med ip arbeidsgiver hva og hvor man arbeider

Det har vi jo sett før, at han har diskutert/pratet med seg selv i sitt eget kommentarfelt. Kanskje man skal plusse schizofreni på lista over diagnoser, og putte på ei pille til på tallerkenen.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne er på plass i kommentarfeltet i dag også, så det kommer vel til å fortsette i samme duren med kokke-innlegg i dagene fremover 🤪

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (7 timer siden):

Tåler han kritikk eller gjør han det ikke?

Jeg syns denne Arne Rasmussen-figuren skurrer noe. Den kritikken er jo helt hinsides, og det er vel lett å hive alt av kritiske røster oppi samme gryta, også konstruktiv og saklig kritikk. Det er nå såvisst ingen her inne som skriver slik som denne Arne. Håper dere trofaste følgere som evt er inne her og leser får med dere følgende;

De aller fleste av oss som er kritiske til denne bloggerens bloggbusiness, har ikke noe PERSONLIG imot han. Jeg synes han virker som en hardtarbeidende fyr med glimt i øyet, som har talent både for skriving og matlaging. Men, jeg og flere reagerer på;

- utlevering av tredjeparters følelser i familiære saker, som f.eks da datteren skulle flytte. Det var et gedigent grovt overtramp å utbrodere dette for en hel verden. Ja, dette var hans følelser, og mange kan nok kjenne seg igjen i dette. Men det at mange nikker gjenkjennende mens de leser om familiens vanskelige valg og fars vonde følelser, gjør at far tjener penger på nettopp dét. Igjen sitter det igjen en mindreårig jente som skal bære dette på sine spinkle skuldre; pappa ble så fryktelig lei seg på grunn av et valg jeg tok, og det er det masse, masse fullstendig ukjente som nå vet alt om. 

- Jeg tror ikke han trenger å kokettere til denne bloggingen sin noe mer enn at det kun handler om å tjene penger. At han vil vise det ekte livet, nakent og ærlig, osv, tror jeg med all respekt ikke noe på. Hadde det vært kr 0 å hente på dette hadde han aldri i verden gjort det.

Ja, Arne Rasmussen dukker beleilig opp og genererer massevis av klikk og opptil flere innlegg. Om han har skrevet det selv, eller om det er et menneske som virkelig avskyr han som har gjort det vet jo ingen av oss. Men at han melker denne kua for alt det er verdt er sikkert. 

Denne «Arne», ble avslørt igår!  🥳🥳 Det er meg! -Iallefall ifølge  et lyst hode i kokkens kommentarfelt 🧐 Og jeg som trodde det var Kokkejævel selv! Vel, da er dét mysteriet ‘løst’😶 Unnskyld Kokkejævel, at jeg mistenkte dèg. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...