ClusterOfGrapes Skrevet 3. august 2021 #2241 Del Skrevet 3. august 2021 (endret) Er så enig med deg, @MollamiAt han ikke slutter med det evindelige selvskrytet! Det er så usympatisk! Det er noe som heter at skryt av en selv ikke skal komme fra egne lepper. Det er faktisk universelt og noe vi lærer oss som barn. Det er vel og bra å klappe seg selv på skuldra og skryte uhemmet til seg selv eller den nære familien, når en har fått til noe bra, men for hele verden? Non stop? Det har ikke noe med jantelov å gjøre, det er bare kleint. En blir ikke større av slikt. Første gang jeg hørte om Kokken var faktisk på radio. Et innslag i forbindelse med lanseringen av den første boken. Han ble intervjuet, moren var også der i studio. Jeg tenkte i alle dager for en skrytepave. For i det programmet klarte han å lire fra seg at han var den suverent beste i familien til å skrive, at hans evner innen kokkefaget var eminent, at matbildene i boka var egenartede og helt fantastiske, skryt om bedriftene sine som ingen ever hadde sett maken til, om hans mange kreative påfunn, etc og etc. Og slik fortsetter han på bloggen også. Nå mye om hvor mye han har ofret seg og jobbet for andre, sikkert noe sant i det, men det blir litt mye. Ingen synes vel selvskryt er bra underholdning i slike mengder. Endret 3. august 2021 av ClusterOfGrapes 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Olle-Bolle Skrevet 3. august 2021 Populært innlegg #2242 Del Skrevet 3. august 2021 Også var det klart for en ny runde med melking av temaet et dødt barn 🙄 I fjor glemte han hele dagen, da ble det et innlegg om det. Da ba han sin døde sønn om unnskyldning for at pappa glemte datoen. I år brøt han totalt sammen, tårene flommet, kroppen risten og han klarte bare å skrive et ord før ny gråtepause… men innlegget, jo det måtte skrives, koste hva det koste vil. Helt ærlig, jeg vet ikke om jeg kjøper disse beskrivelsene av tårer, ristene hulking, konemor til unsetning osv. og det viktigste han vil fortelle sitt døde barn er hvor flink pappa er, hvor mye pappa har ofret seg for andre osv. Er dette ekte, eller sitter han bare å produserer disse historiene? Det hele blir en suppe av minner om et barn, selvskryt, følelsesmessig kollaps…. Det blir noe kvalmt over det hele. Hedre minnet av den døde sønnen privat. Gå på graven, tenn lys, se på bilder…. Ikke brett ut dette barnet i offentlighet om og om igjen. 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 3. august 2021 #2243 Del Skrevet 3. august 2021 Olle-Bolle skrev (15 minutter siden): Også var det klart for en ny runde med melking av temaet et dødt barn 🙄 I fjor glemte han hele dagen, da ble det et innlegg om det. Da ba han sin døde sønn om unnskyldning for at pappa glemte datoen. I år brøt han totalt sammen, tårene flommet, kroppen risten og han klarte bare å skrive et ord før ny gråtepause… men innlegget, jo det måtte skrives, koste hva det koste vil. Helt ærlig, jeg vet ikke om jeg kjøper disse beskrivelsene av tårer, ristene hulking, konemor til unsetning osv. og det viktigste han vil fortelle sitt døde barn er hvor flink pappa er, hvor mye pappa har ofret seg for andre osv. Er dette ekte, eller sitter han bare å produserer disse historiene? Det hele blir en suppe av minner om et barn, selvskryt, følelsesmessig kollaps…. Det blir noe kvalmt over det hele. Hedre minnet av den døde sønnen privat. Gå på graven, tenn lys, se på bilder…. Ikke brett ut dette barnet i offentlighet om og om igjen. Ja, det innlegget. Hva skal man si😂 Klart sønnen i himmelen leser bloggen, og må via den få rede på at pappa jobber og sliter. Hvordan skulle han eller få det med seg? Enig med deg @Olle-Bolle, det er noe kvalmt over det hele. Kokken har naturligvis skjønt det samme som vi her inne har påpekt lenge. Kjerringene ønsker en viss type innlegg. Helst noen å rase over, eller noe å gråte over. Kommentarfeltet på siste FB-innlegg viser at her er det rikelig anledning til begge deler. Man får sagt det man mener om en Arne (som sannsynligvis er omtalt negativt i blogginnlegget), samtidig som man får hulke i kor med kokken over de som har gått bort, samt påpeke at man gikk på barneskolen sammen med Gunda som har kommentert lengre opp. Kokken oppfordrer fansen til å åpne seg og snakke ut på Facebook-siden hans: " Si det gjerne her. Dette er en åpen og ærlig plass " Han bruker dem. De er brikker i hans spill, men de forstår det ikke. De ville ikke forstått det om noen brølte dem det rett inn i øret. Han trenger dem, de trenger ham. Han gir dem det de vil ha, mens han trekker i de trådene som trengs for å holde dem varme og vippsekjøpevillige. Dette er så hinsides rart, sprøtt og kynisk at uansett hvor tragisk det er, så ler jeg meg nesten fordervet🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 3. august 2021 #2244 Del Skrevet 3. august 2021 Finlay skrev (6 minutter siden): Han bruker dem. De er brikker i hans spill, men de forstår det ikke. De ville ikke forstått det om noen brølte dem det rett inn i øret. Ja, at de ikke forstår det er for meg en gåte, og forsøker man å kommentere på akkurat det så blir man nedsablet så det holder, både av kokken og "sekten" hans 🤣 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMarie Skrevet 3. august 2021 #2245 Del Skrevet 3. august 2021 Skrottefar skrev (1 minutt siden): Ja, at de ikke forstår det er for meg en gåte, og forsøker man å kommentere på akkurat det så blir man nedsablet så det holder, både av kokken og "sekten" hans 🤣 Jeg kommenterte en gang på fb, om bildebruken av hans døde sønn. Kommentaren var i saklig og hyggelig tone. DEN reaksjonen jeg fikk fra fansen, kan si det var korsfest korsfest. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 3. august 2021 #2246 Del Skrevet 3. august 2021 CMarie skrev (8 minutter siden): Jeg kommenterte en gang på fb, om bildebruken av hans døde sønn. Kommentaren var i saklig og hyggelig tone. DEN reaksjonen jeg fikk fra fansen, kan si det var korsfest korsfest. Ja, han overlater nok det meste av nedsablingen til fansen, men han burde være sitt ansvar bevisst og klare å moderere kommentarfeltet sitt spør du meg 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 3. august 2021 #2247 Del Skrevet 3. august 2021 22 minutter siden, CMarie said: Jeg kommenterte en gang på fb, om bildebruken av hans døde sønn. Kommentaren var i saklig og hyggelig tone. DEN reaksjonen jeg fikk fra fansen, kan si det var korsfest korsfest. Det husker jeg. Din kommentar var som du sier saklig og hyggelig - man kunne fint nevnt saken på en mye verre måte. Det bildet som er delt flere ganger er veldig ubehagelig å se, og jeg skjønner ikke at man kan ønske å dele det, flere ganger. Og hva synes den tidligere ektefellen om at bildet blir brukt - jeg har vanskelig for å skjønne at det kan føles ok. Men da ble det bråk i kommentarfeltet, ja… 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 4. august 2021 #2248 Del Skrevet 4. august 2021 Det er nesten litt sørgelig å se hvordan bloggen har utviklet seg. Han skriver jo til dels godt, og han var da et friskt pust da han startet. Media likte ham. Kokken, som tross sine tragiske opplevelser sjarmerte. Han hadde velskrevne blogginnlegg med glimt i øyet, og inspirerende oppskrifter på god mat. Hva har han egentlig blitt til? Mange har sammenlignet ham med Anne Brith Davidsen, som også hadde sine kvaliteter som superbaker i tillegg til å være fresk nordlending, men endte opp som et menneske som kun brant for en ting - hevn over kritikerne (også kalt haterne/hetserne/trollene). Nå er Kokkejævel der. Bortsett fra lokalaviser er media ferdig med ham. Han blir muligens nevnt når neste bok kommer ut, men ikke ellers. Intervjuer blir det lite av. Han er en løs kanon på dekk i forhold til hva han kan finne på å si. Han kan plutselig varsle “jordskjælv” eller det som verre er. Ikke en gang God morgen Norge tar sjansen på det. Han hadde gull, men endte opp med gråstein. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olle-Bolle Skrevet 4. august 2021 #2249 Del Skrevet 4. august 2021 Også dukker denne «Arne» svært beleilig opp. Ja, han er drøy og ufin og kan faktisk ikke tas alvorlig. Og det lureste kokken kunne gjort var å ignorere han totalt, ikke gitt han noe oppmerksomhet. Men hva gjør kokken? Stikk motsatt. Bruker masse tid på dette innlegget, trekker inn mobbing og sin egen begredelige oppvekst atter en gang. Takk «Arne» for at du bidro til at kokken fikk innhold til tre, fire nye innlegg 😆😆 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClusterOfGrapes Skrevet 4. august 2021 #2250 Del Skrevet 4. august 2021 Olle-Bolle skrev (1 time siden): Også dukker denne «Arne» svært beleilig opp. Ja, han er drøy og ufin og kan faktisk ikke tas alvorlig. Og det lureste kokken kunne gjort var å ignorere han totalt, ikke gitt han noe oppmerksomhet. Men hva gjør kokken? Stikk motsatt. Bruker masse tid på dette innlegget, trekker inn mobbing og sin egen begredelige oppvekst atter en gang. Takk «Arne» for at du bidro til at kokken fikk innhold til tre, fire nye innlegg 😆😆 Det at han bruker så masse tid på dette innlegget får meg til å spekulere i om denne, Arne Rasmussen er oppkonstruert. Det er noe med skrivefeilene. Det er skrevet av en som kan å skrive, men med masse slurvefeil. Rare feilskrivinger. Det virker søkt. Videre så går jo kokken ikke av veien for å bruke alle slags virkemidler for klikk. Makabre bilder og de mest sensasjonelle klikkåteoverskrifter. På grunnlag av det, er det ikke en umulig tanke. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 4. august 2021 #2251 Del Skrevet 4. august 2021 ClusterOfGrapes skrev (21 minutter siden): Det at han bruker så masse tid på dette innlegget får meg til å spekulere i om denne, Arne Rasmussen er oppkonstruert. Det er noe med skrivefeilene. Det er skrevet av en som kan å skrive, men med masse slurvefeil. Rare feilskrivinger. Det virker søkt. Videre så går jo kokken ikke av veien for å bruke alle slags virkemidler for klikk. Makabre bilder og de mest sensasjonelle klikkåteoverskrifter. På grunnlag av det, er det ikke en umulig tanke. Jeg er enig. Min første tanke også - noe skurrer. Så nå blir det nok et nytt innlegg om gærningene på Kvinneguiden som antyder at Kokkejævel=Arne😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppland Skrevet 4. august 2021 #2252 Del Skrevet 4. august 2021 Finlay skrev (45 minutter siden): Jeg er enig. Min første tanke også - noe skurrer. Så nå blir det nok et nytt innlegg om gærningene på Kvinneguiden som antyder at Kokkejævel=Arne😂 Det er flere med samme tanke. Det første som slo meg var, hvem er egentlig du Arne? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollami Skrevet 4. august 2021 #2253 Del Skrevet 4. august 2021 ClusterOfGrapes skrev (3 timer siden): Det at han bruker så masse tid på dette innlegget får meg til å spekulere i om denne, Arne Rasmussen er oppkonstruert. Det er noe med skrivefeilene. Det er skrevet av en som kan å skrive, men med masse slurvefeil. Rare feilskrivinger. Det virker søkt. Videre så går jo kokken ikke av veien for å bruke alle slags virkemidler for klikk. Makabre bilder og de mest sensasjonelle klikkåteoverskrifter. På grunnlag av det, er det ikke en umulig tanke. Jeg har faktisk tenkt samme tanken… 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMarie Skrevet 4. august 2021 #2254 Del Skrevet 4. august 2021 Ny runde med -fra jeg ble skåret ut av buken til mor mi, og ikke anerkjent av far min. Sauset sammen med selvmords statistikk, som han igjen kobler opp mot mobbing. Viktige tema, men blir repeterende og litt rart når det alltid vinkles mot han selv. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte-Mei Skrevet 4. august 2021 #2255 Del Skrevet 4. august 2021 Mollami skrev (33 minutter siden): Jeg har faktisk tenkt samme tanken… Samme her... Og det at flere tenker (og skriver) samme tanken, det nører opp til et nytt innlegg med det som tema. Jeg synes fortsatt det er triste greier, det må være fryktelig slitsomt å hele tiden jage etter klikk. Huttemegtu 🙈 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Hol Skrevet 4. august 2021 #2256 Del Skrevet 4. august 2021 Lurer på hvor lenge han skal melke "Arne"? Det virker som han drives av "hat" og lager store saker av noe som kunne og burde forbigåes i stillhet. For all del, viktige temaer han er innom, men det handler jo ikke om dem, men om han. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 4. august 2021 #2257 Del Skrevet 4. august 2021 Herregud så pinlig dette opplegget er. Kombinasjonen selvskryt, smerter, medisiner og de samme tragediene på repeat - og så krenkorama med selvmordstatistikk når noen er kritiske. Dette er jo ikke sunt eller normalt på en flekk. Selv fanklubben må vel snart få nok?! 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMarie Skrevet 4. august 2021 #2258 Del Skrevet 4. august 2021 Spot on, @Lopploella 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 4. august 2021 #2259 Del Skrevet 4. august 2021 Tråden er ryddet for persondebatt. Sol, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panzerpølsa Skrevet 4. august 2021 #2260 Del Skrevet 4. august 2021 Lopploella skrev (45 minutter siden): Herregud så pinlig dette opplegget er. Kombinasjonen selvskryt, smerter, medisiner og de samme tragediene på repeat - og så krenkorama med selvmordstatistikk når noen er kritiske. Dette er jo ikke sunt eller normalt på en flekk. Selv fanklubben må vel snart få nok?! Husk at fanklubben er en ny generasjon på nett, som ikke har sett eller opplevd særlig i internettets verden. For disse er nok dette på lik linje med Norge Rundt og Hjemmets ukeblad. Det er såre historier, om helten som kjemper seg opp og frem hver dag, selv om smertene river og nettrollene herjer. Ukebladene skriver det samme uke etter uke de også, men det selger fortsatt. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå