Sol Rampelyset Skrevet 29. august 2020 #701 Skrevet 29. august 2020 Tråden er ryddet for brudd på regler om opphavsrett. Sol, admin.
Gjest CecilieX Skrevet 29. august 2020 #702 Skrevet 29. august 2020 (endret) 19 timer siden, Olle-Bolle skrev: Tror nok det er personlighetstypen; en som vil bli sett og lagt merke til og høste applaus. Da blomstrer han. Hver eneste overskrift er nok nøye gjennomtenkt; skuffelse på ultralyd, skjending av barnegrav osv skaper klikk, mange klikk. Et fenomen jeg ikke skjønner meg på, er den såkalte blodfansen. Det er faktisk de som er den virkelige mobben, de halshugger alle som tar til motmæle mot innlegg og vrir det over så kritikerne blir de slemme. De får det til å høres ut som kritikerne ikke liker at menn viser følelser, ikke har forståelse for datterens ønske om å bo hos mor osv. Og at kokken er en mye bedre pappa enn de jævla surmagede nettrollene. Hva er egentlig fansens agenda? De konkluderer med at han faktisk er den beste pappaen som finnes. Det vet ikke vi. Og det vet ikke de. Men med tanke på at han jobber, ifølge seg selv, 15-16 timer om dag, og har et ferskt kjæresteforhold og en graviditet på gang, så er det ikke mye tid igjen. Og det har kommet frem at kontakten med sønnene er liten. Det går ukesvis om ikke mnd mellom hver gang han ser dem eller har kontakt. Så forholdene er ikke perfekte. Skal ikke spekulere i hvorfor, alle har sine skjelett i skapet. Ingen er perfekte, heller ikke kokken. Du får slike lesere hvis du blogger på en slik måte at du får dem følelsesmessig engasjert i deg. Det er flere virkemidler som kan tas i bruk men det mest effektive er å få dem til å identifisere seg med deg. Da blir «angrep» på blogger et «angrep» på leseren. Og det gir den typen respons. De føler det som et personlig angrep. Et annet virkemiddel er å være personlig, en som de føler at de er betrodd tillit, omtrent som en god venn. Du føler selvfølgelig for å forsvare en venn. En form for grooming ligger i bunn. Og så hjelper det å påstå seg å være et offer for urettferdighet. Det fyrer opp mange. Eksplosiv mix. Endret 30. august 2020 av CecilieX La til er ord, manglet er verb
Halle-Palle Skrevet 29. august 2020 #703 Skrevet 29. august 2020 Enda et blogginnlegg som kanskje er ment som morsomt og på kornet, men som igjen fremstår som et sutrete egoonani ved pc’en. Jeg ser at noen mener at han skriver bra og er morsom - det har jeg faktisk ikke sett snev av. Det er dog svært tydelig at han følger med her inne, så hei til deg, kokken👋🏼👋🏼 28
Skrottefar Skrevet 29. august 2020 #704 Skrevet 29. august 2020 14 minutter siden, Halle-Palle skrev: Enda et blogginnlegg som kanskje er ment som morsomt og på kornet, men som igjen fremstår som et sutrete egoonani ved pc’en. Ja, det skinner så igjennom hele innlegget at han virkelig tar seg nær av kritikken og ved å ha den type innlegg så får han hele syklubb-fans'n til å ha ennå mer sympati 13
Gjest CecilieX Skrevet 29. august 2020 #705 Skrevet 29. august 2020 33 minutter siden, Halle-Palle skrev: Enda et blogginnlegg som kanskje er ment som morsomt og på kornet, men som igjen fremstår som et sutrete egoonani ved pc’en. Jeg ser at noen mener at han skriver bra og er morsom - det har jeg faktisk ikke sett snev av. Det er dog svært tydelig at han følger med her inne, så hei til deg, kokken👋🏼👋🏼 På et tidspunkt hadde han selvironi og humor på egne vegne, noe jeg setter pris på. Nå er det passiv-aggressiv selvrettferdighet. Det skinner voldsomt gjennom at han synes enormt synd på seg selv. Bare flaut.
Olle-Bolle Skrevet 29. august 2020 #706 Skrevet 29. august 2020 Målet med innlegget må være at fansen skal synes han er morsom og få mere sympati for all mobbingen han utsettes for, innpakket på en påtatt humoristisk måte. Han viser han ikke vil slippe temaet om de såkalte haterne med det første, nei, fortsetter å holde det varmt. Det selger. Håpet er nok at en eller annen kritiker skal kritisere hans forsøk på latterliggjøring av kritikerne, og så er det på han igjen 😆😆 6
Olle-Bolle Skrevet 29. august 2020 #707 Skrevet 29. august 2020 Men innlegget om keiserfødsel fikk jo ingen respons, så da måtte noe nytt raskt produseres... noe som gir klikk nok til å holde han på topp i morgen også. 6
Kollontaj Skrevet 29. august 2020 #708 Skrevet 29. august 2020 I enkelte tråder her har det vært tatt opp at man bør slutte å kommentere fordi man opplever at bloggeren ikke er helt i vater, ikke helt stabil, både i AB-tråden og Villa P-tråden har iallfall dette innimellom vært et tema. Bare nevner det. Kaste bensin på bålet er kanskje ikke alltid lurt når personen som diskuteres fremstår slik kokken gjør nå. 19
Rev. Revenge Skrevet 29. august 2020 #709 Skrevet 29. august 2020 (endret) . Endret 29. august 2020 av Revenge o'Cavatina ombestemte meg 3
FotbaIlflua Skrevet 29. august 2020 #710 Skrevet 29. august 2020 (endret) Kokken skriver om "konstruktiv kritikk" og sauser saklig kritikk fra feks Kvinneguiden sammen med mobbingen han opplevde som barn. Det ser ut som om det er et mønster blant bloggere/influencere at de som ble mobbet eller hadde utfordringer som barn nå ønsker å "ta igjen" og sole seg i glansen av skrytet de får. Kritikere blir oppfattet som mobbere uansett hvor saklig motsvar formuleres fordi kritikk automatisk oppfattes som mobbing og hets. Kokken er en av disse. Alt som kommer som ikke er hjerter og positivitet blir plassert i båsen mobbing. Det må være slitsomt å leve på den måten. Alle gjør feil, sier kokken (utenom kritikerne, selvsagt...) Men det han glemmer er at det er ikke feilene som er problemet, det er måten man håndterer det på i ettertid som avgjør hvilket menneske man er. Måten han har håndtert kritikken på den siste tiden sier mye... Tillegg; jeg ser at mesteparten av kritikken han ramser opp at han har fått kommer ordrett herfra. Bl.a min kommentar om at han må være psyk. Endret 29. august 2020 av FotbaIlflua lagt til et avsnitt 24
Sol Rampelyset Skrevet 30. august 2020 #711 Skrevet 30. august 2020 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Sol, admin.
Gjest Winther Skrevet 31. august 2020 #712 Skrevet 31. august 2020 (endret) I dag er det 1 år siden vi mistet 5 flotte ungdommer i helikopterulykken, mange var i stor sorg, og er fremdeles i sorg. I dag la kokkejævelen ut et innlegg om ulykken, la ut bilder osv. Tru om han har snakket med familiene om å bruke denne tragiske ulykken i sin blogg for å få ❤. Det virker som at han søker etter ros om hvor flink han ordlegger seg. Hadde det vært mitt barn som var gått bort, og han hadde blogga om det, hadde jeg klikka. Det er nok at det kom i nyheter og media. Men nu sanker han inn masse peng på denne tragedien også. Da dette skjedde la kokkejævelen ut samme dag, om at det var noen som hadde mista en tannstein og en tannpirker på spisestedet sitt. Han oppfordret eieren om å komme å hente det. Det gjorde han enda etter at den tragiske ulykken var kommet ut i media. Det sier bare litt om han. Hvorfor kan han heller ikke legge ut et minneord på sin bedrift side til Alta befolkningen, nei da tjener han ingen peng på det. Det er bare så trist. Tenker på alle de berørte familiene 💙🌹🕯💙🌹🕯💙🌹🕯❤🌹🕯❤🌹🕯 Endret 31. august 2020 av Sommer65
Gjest Lama_Drama Skrevet 31. august 2020 #713 Skrevet 31. august 2020 Jeg kan godt kalle en spade for en spade. Alle som selger barna sine på nett er dårlige foreldre. Også denne kokken. Sånn, da kan han sitere meg så han får noe kraft bak sutringen sin.
Gjest Trynefaktor Skrevet 31. august 2020 #714 Skrevet 31. august 2020 22 minutter siden, Lama_Drama skrev: Jeg kan godt kalle en spade for en spade. Alle som selger barna sine på nett er dårlige foreldre. Også denne kokken. Sånn, da kan han sitere meg så han får noe kraft bak sutringen sin. 👏🏼
Felis Skrevet 31. august 2020 #715 Skrevet 31. august 2020 På 29.8.2020 den 23.30, FotbaIlflua skrev: Kokken skriver om "konstruktiv kritikk" og sauser saklig kritikk fra feks Kvinneguiden sammen med mobbingen han opplevde som barn. Det ser ut som om det er et mønster blant bloggere/influencere at de som ble mobbet eller hadde utfordringer som barn nå ønsker å "ta igjen" og sole seg i glansen av skrytet de får. Kritikere blir oppfattet som mobbere uansett hvor saklig motsvar formuleres fordi kritikk automatisk oppfattes som mobbing og hets. Kokken er en av disse. Alt som kommer som ikke er hjerter og positivitet blir plassert i båsen mobbing. Det må være slitsomt å leve på den måten. Alle gjør feil, sier kokken (utenom kritikerne, selvsagt...) Men det han glemmer er at det er ikke feilene som er problemet, det er måten man håndterer det på i ettertid som avgjør hvilket menneske man er. Måten han har håndtert kritikken på den siste tiden sier mye... Tillegg; jeg ser at mesteparten av kritikken han ramser opp at han har fått kommer ordrett herfra. Bl.a min kommentar om at han må være psyk. Spol ca to år tilbake i tid, hvor en ung jente ble brutalt drept og Anne Brith delte sin smerte med hele det norske folk. Akkopagnert med en kopp med logo, som firmaet bak logoen tryglet henne om å fjerne fra innlegget, kan jeg legge til. De er så like, så like... 32
Kollontaj Skrevet 31. august 2020 #716 Skrevet 31. august 2020 Er det innlegget om ungdommene som døde blitt fjernet? Jeg ser det iallfall ikke. 1
CMarie Skrevet 31. august 2020 #717 Skrevet 31. august 2020 12 minutter siden, Kollontaj skrev: Er det innlegget om ungdommene som døde blitt fjernet? Jeg ser det iallfall ikke. Lå på fb siden hans, ikke på blogg. 2
Olle-Bolle Skrevet 31. august 2020 #718 Skrevet 31. august 2020 De som kritiserer humoren, altså ikke synes det er morsomt blir møtt med at mange andre synes det er morsomt. Hadde vært bedre om han kun sa at alle har ulik humor og at dette er hans humor. Enkelt og greit. Hvorfor må han føye på at veldig mange andre liker humoren hans? Er det fordi han må bekrefte ovenfor seg selv at han er morsom, eller er det en type hersketeknikk; alle andre skjønner dette er morsomt, bare ikke du. Ergo, det er noe feil med deg. Hva tror dere? 7
Nordpia Skrevet 31. august 2020 #719 Skrevet 31. august 2020 5 timer siden, Olle-Bolle skrev: De som kritiserer humoren, altså ikke synes det er morsomt blir møtt med at mange andre synes det er morsomt. Hadde vært bedre om han kun sa at alle har ulik humor og at dette er hans humor. Enkelt og greit. Hvorfor må han føye på at veldig mange andre liker humoren hans? Er det fordi han må bekrefte ovenfor seg selv at han er morsom, eller er det en type hersketeknikk; alle andre skjønner dette er morsomt, bare ikke du. Ergo, det er noe feil med deg. Hva tror dere? Jeg tror at han analyseres i hjel her. Hvem har definisjonsmakta på hva som er morsomt eller ikke, hva som skal og bør skrives eller ikke? Hva som gjør et menneske godt eller dårlig? Hvor mye som skal formidles av eget liv? Mange her hevdes å sitte på fasiten - og de som mener det motsatte har feil. 1
Kollontaj Skrevet 31. august 2020 #720 Skrevet 31. august 2020 13 timer siden, Sommer65 skrev: I dag er det 1 år siden vi mistet 5 flotte ungdommer i helikopterulykken, mange var i stor sorg, og er fremdeles i sorg. I dag la kokkejævelen ut et innlegg om ulykken, la ut bilder osv. Tru om han har snakket med familiene om å bruke denne tragiske ulykken i sin blogg for å få ❤. Det virker som at han søker etter ros om hvor flink han ordlegger seg. Hadde det vært mitt barn som var gått bort, og han hadde blogga om det, hadde jeg klikka. Det er nok at det kom i nyheter og media. Men nu sanker han inn masse peng på denne tragedien også. Da dette skjedde la kokkejævelen ut samme dag, om at det var noen som hadde mista en tannstein og en tannpirker på spisestedet sitt. Han oppfordret eieren om å komme å hente det. Det gjorde han enda etter at den tragiske ulykken var kommet ut i media. Det sier bare litt om han. Hvorfor kan han heller ikke legge ut et minneord på sin bedrift side til Alta befolkningen, nei da tjener han ingen peng på det. Det er bare så trist. Tenker på alle de berørte familiene 💙🌹🕯💙🌹🕯💙🌹🕯❤🌹🕯❤🌹🕯 Ok, leste på FB nå og synes innlegget var helt greit. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå