Gå til innhold

Katten har forsvunnet og ikke kommet hjem, hva kan jeg gjøre slik at den kanskje kan finne veien hjem?

Anbefalte innlegg

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Åh, nei ❤️ Så ufattelig trist at han måtte bøte med livet. Da var det sikkert den som ble påkjørt og hadde blitt observert. Kondolerer så masse, klem  ❤️ 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 15.9.2019 den 12.43, Hatsumomo skrev:

Katter på 6 mnd har ikke utviklet god nok stedsans, egentlig skal man ikke slippe ut katten før den er 7 mnd

De bør være inne til de er nærmere 12 mnd, stedssans utvikles mellom 8-12 mnd.

Skrevet (endret)
På 1.10.2019 den 7.04, AnonymBruker skrev:

Katten kom hjem! Men han hadde blitt påkjørt derfor han var borte så lenge... foten hans var knekt av og dyrelegen sa det ikke var noe å gjøre noe med... han måtte desverre bøte med livet, han betydde alt for meg... ser folk skriver at jeg aldri skulle hatt katt det tar jeg veldig sterkt innover meg
Anonymkode: 5744f...32b

Så utrolig trist,føler med deg :hjerte: Og du...forsøk som best du klarer å overse slemme og ekle svar. Sender deg en god klem,ta vare på deg selv :hug:

Ryddet for sitering av slettet innhold
Monstrum, mod.

Endret av Monstrum
Skrevet
1 time siden, VoodooChild skrev:

De bør være inne til de er nærmere 12 mnd, stedssans utvikles mellom 8-12 mnd.

Egentlig rart det er overflod av katter, og har vært det i alle år🙄 

kattepoliti var en god beskrivelse😂 

Anonymkode: b2439...eb0

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig rart det er overflod av katter, og har vært det i alle år🙄 

kattepoliti var en god beskrivelse😂 

Anonymkode: b2439...eb0

Nei det er ikke rart det er overflod av katter og har vært det i alle år, når folk slipper for unge ukastrerte katter ut på egen hånd.

• Liker 2
Skrevet

Kjære trådstarter,

Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det.

Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi har ryddet tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du kan lese mer om hvorfor vi har denne regelen her.

Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

• Mental Helse: 116 123 
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen,
Monstrum mod.

Tråden er også ryddet for brukerdebatt, avsporinger og svar til dette.

Skrevet (endret)
På 1.10.2019 den 10.28, Ariana807 skrev:

Jeg har gps til mine da jeg er livredd for at de skal forsvinne, og jeg aldri får vite hva som skjer. Med en gps kan man klare å finne katten selv om den er død, og da slipper man å sitte å fundere på hva som har skjedd

Hva koster det og hvordan følger du med på gps? via mobilen din? 

Til TS, jeg skjønner så utrolig godt hvor vondt det er å miste en katt, jeg har måttet avlive 3 katter, alle kattene ble mellom 9 og 11 år gamle, de måtte avlives på rekke og rad etter hverandre med noen års mellomrom pga kreft, infeksjoner osv. Det var så utrolig tøft at jeg for min del klarer ikke å gå gjennom det flere ganger så jeg har valgt å ikke ha dyr.

Men for flere venner jeg kjenner så kan det hjelpe å få seg ett nytt dyr så fort som mulig etter man har mistet ett dyr, gjerne ett dyr som trenger det som kanskje har hatt ett tøft liv - det gjør godt å tilby et bra liv til dyr som har behov for det. Det nye dyret kan aldri erstatte de følelsene du hadde for det forrige, men du blir glad i også dette dyret på sin måte ettersom alle dyr har ulik personlighet og sin unike måte å være på.

Endret av Hatsumomo
Skrevet
5 timer siden, Hatsumomo skrev:

Hva koster det og hvordan følger du med på gps? via mobilen din? 

Til TS, jeg skjønner så utrolig godt hvor vondt det er å miste en katt, jeg har måttet avlive 3 katter, alle kattene ble mellom 9 og 11 år gamle, de måtte avlives på rekke og rad etter hverandre med noen års mellomrom pga kreft, infeksjoner osv. Det var så utrolig tøft at jeg for min del klarer ikke å gå gjennom det flere ganger så jeg har valgt å ikke ha dyr.

Men for flere venner jeg kjenner så kan det hjelpe å få seg ett nytt dyr så fort som mulig etter man har mistet ett dyr, gjerne ett dyr som trenger det som kanskje har hatt ett tøft liv - det gjør godt å tilby et bra liv til dyr som har behov for det. Det nye dyret kan aldri erstatte de følelsene du hadde for det forrige, men du blir glad i også dette dyret på sin måte ettersom alle dyr har ulik personlighet og sin unike måte å være på.

Jeg bruker den Jesperpus har, da han er veldig flik å skrive om sine erfaringer. De har nå kommet med en litt nyere utgave 😸

https://jesperpus.shop/tractive-gps-for-katt.html

Du må kjøpe abonoment, så har du en app hvor du kan følge kattene. 

Du kan sette opp en «safe-zone» i appen. De oppdaget at noe ikke var som det skulle med jesperpus når han plutselig forsvant langt ut av zonen i en høy hastighet. En rev som jagde ham, men appen ga beskjed om at katten nå var utenfor zonen, og matmor kunne hive seg i bilen og følge etter 😸

Eller Kasper som lå helt stille i mange timer på et sted, da lå Kasper nesten livløs under terassen. De fikk han ut og til veterinær og han er i live den dag i dag 😸

Jeg er veldig fornøyd med tractive. Ikke at mine er ute sån kjempe mye. Men jeg liekr den, og er veldig glad i tryggheten den gir meg når jeg slipper dem ut 😸

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...