Gå til innhold

Katten har forsvunnet og ikke kommet hjem, hva kan jeg gjøre slik at den kanskje kan finne veien hjem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! Jeg er veldig klar over at katten er for liten til å slippes ut, han er liten og det vet jeg. Han har hatt veldig mye energi Og etter å ha snakket med veterinær sa hun at han kunne slippes ut litt etter litt og det har vi gjort han har aldri vært ute lenge om gangen. Vi forsikret oss om at han kunne være ute ved denne alderen og veterinær sa det ikke var noe problem da vi bor på et sted med lite trafikk og landlige omgivelser. Men som sagt er jeg veldig klar over at han er ung. Mulig jeg «fortjener» å miste katten som noen skriver over, men jeg vil det beste for katten min da han er alt jeg har og betyr veldig mye for meg, jeg vil bare han skal komme hjem og det beste for han... 

Anonymkode: 5744f...32b

Du fortjener ikke å miste katten, og ikke minst fortjener ikke katten å være "mistet". 

Du prøver å gjøre det beste, men har nå lært på den harde måten. Lykke til, håper du finner ham. Min har forsvunnet to ganger, to uker en gang, deretter fire uker. Hun var kastrert og chippet, men det var en annonse i avisen som førte til at hun kom hjem første gang, en lapp på en lyktestolpe andre gang. Anbefaler å utlove dusør for de som kan hjelpe, det fungerte begge gangene for meg, da merker folk seg det bedre. Pengene var utslagsgivende andre gang hun forsvant. 500 kroner til den som kunne hjelpe å finne henne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke bedre å chippe den og/eller ha en liten "beholder" hengende i halsbåndet, der det står telefonnr ditt?

Anonymkode: d32a7...e31

Hjelpe ikke Ts \ Ts sin pus nå. Og ingen fikk tak i min spreke, og lynkjappe Husky om han ikke ville.

Hjelper dårlig med merking da.

Seff for chipp, -men sparte flere tusen ved att politiet kontaktet meg direkte, -ikke via Viking.

Flere ganger de tipset meg om observasjon, så jeg kunne oppsøke, og kalle inn dyret mitt, eller møte de om de fikk tak i han.

THX Oslo politi for meget god hjelp. 👍

a.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2019 den 12.15, AnonymBruker skrev:

Jeg har en liten katt som ikke er mer enn 6 måneder den har brukt og kommet inn hver kveld, men den siste uka har han ikke vært noen plass og se... jeg publiserte på Facebook at katten var savnet og fikk melding om at noen kanskje har kjørt på en katt som lignet på min i nærheten av dær jeg bor, vedkommende stoppet med en gang men katten sprang videre. Nå er jeg redd for at den kanskje har gjemt seg og er redd eller gått seg bort i sjokk. Hva gjør jeg for at den kan finne veien hjem igjen? Jeg er helt fra meg og har lett i flere dager og timer etter han. Den dagen jeg slapp han ut (mandag) vasket jeg doen hans, skiftet sand og spylte den fordi jeg visste jo ikke st han ikke ville komme tilbake... så jeg er redd jeg har fjernet lukten hans så jeg vet ikke om det hjelper å sette den ut men mulig det er verd et forsøk? Eller et det noen andre tips jeg kan høre for å hjelpe han å finne veien hjem? Har publisert i ulike grupper på Facebook men ingen har sett katten min og jeg er bekymret 

Anonymkode: 5744f...32b

Har du funnet pus? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Ser du har fått tips om å lete om natten.. Det er full verdt. Mindre støy, mindre trafikk og den hører deg på lenge avstand. Den er kanskje ute og spankulerer da, mens den gjemmer seg om dagen. Lykke til 😻

Anonymkode: e8e8f...7da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør aldri slippe ut en katt før den er chippet 😕 Skriv en annonse på dyrebar.no og let også der. Ta kontakt med dyrebeskyttelsen. 

Heng opp plakater i nærområdet. Spør naboer om de kan se i garasjer osv. Håper du finner den. Husk at små katter ikke har fullt utviklet stedsans og ikke bør slippes ut alene før de er 8-9 med tror jeg. (men vet ikke eksakt hvor mange måneder )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille pusen 🥺❤️

Men hvis den dukker opp igjen så kan du ha halsbånd med GPS sender på den, i tilegg til chipmerking.

Håper du finner pusen din 😿

Anonymkode: 24314...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten kom hjem! Men han hadde blitt påkjørt derfor han var borte så lenge... foten hans var knekt av og dyrelegen sa det ikke var noe å gjøre noe med... han måtte desverre bøte med livet, han betydde alt for meg... ser folk skriver at jeg aldri skulle hatt katt det tar jeg veldig sterkt innover meg 

Anonymkode: 5744f...32b

 

Ryddet for selvmordstanker
Monstrum, mod.

Endret av Monstrum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2019 den 7.04, AnonymBruker skrev:

Katten kom hjem! Men han hadde blitt påkjørt derfor han var borte så lenge... foten hans var knekt av og dyrelegen sa det ikke var noe å gjøre noe med... han måtte desverre bøte med livet, han betydde alt for meg... ser folk skriver at jeg aldri skulle hatt katt det tar jeg veldig sterkt innover meg 

Anonymkode: 5744f...32b

Kjære deg. Så trist å høre om katten din ❤️ Jeg skjønner at det er vondt. 

Angående kommentarer som du nevner, så er jo dette noe vi alle feiler med gjennom livet. Hvis man ser på alle feilene jeg har gjort med mine hunder/katter/hester/BARN så burde jeg aldri hatt noe av dette. Men det som skjer, er at vi lærer, og unngå de samme igjen senere. Du hadde også fått høre av andre at det gikk fint å ha med katten ut litt. Det er ikke som at du har gjort noe galt med vilje her, slik må du ikke tenke. Tenk heller at for neste katt, så vet du om dette. Ergo blir du bare bedre av det! At det skulle bli så tragisk at den ble påkjørt er jo helt forferdelig, men det er tilfeldig og har ikke noe med at du slapp den ut å gjøre. Det kunne skjedd en katt på ett år, tre år og ti år også. Håper du snakker med noen om dette før du gjør noe dumt, du vil få flere katter du blir glad i etterhvert, selv om du må få sørge ferdig nå, så er den beste medisinen å få en ny katt så fort som mulig. Håper du velger det! 

Anonymkode: 49639...ca4

 

Ryddet for sitering av slettet innhold
Monstrum, mod.

Endret av Monstrum
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2019 den 7.04, AnonymBruker skrev:

Katten kom hjem! Men han hadde blitt påkjørt derfor han var borte så lenge... foten hans var knekt av og dyrelegen sa det ikke var noe å gjøre noe med... han måtte desverre bøte med livet, han betydde alt for meg... ser folk skriver at jeg aldri skulle hatt katt det tar jeg veldig sterkt innover meg 

Anonymkode: 5744f...32b

😿

Stakars lille pus, og kondolerer til deg, ts! 

Husk at alle kan gjøre feil. Katten vår var også borte i 7 dager (dog over 1 år, chipprt og kastrert), men han kom tilbake med et sår som vi ikke renset/vasket. Dette resulterte i en verkebyll som sprakk, som ble til åpent kjøttsår, feber og verk. Pus lå urørlig på sofaen et døgn før vi fikk dyrlegetime, vi var sikker på han kom til å dø. 

Vi angret som en hund på at vi ikke tok han til dyrlegen tidligere, og forsikret ham samme dag. Nå gikk det heldigvis bra med vår pus, men en liten anekdote for å fortelle at du ikke er den første som har gjort en uheldig tabbe med et dyr

Anonymkode: 42e9e...39a

Ryddet for sitering av slettet innhold
Monstrum, mod.

Endret av Monstrum
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS!

Jeg er så lei meg på dine vegne. Ikke bry deg om disse som sier at du ikke burde hatt katt, de kjenner hverken deg eller pusen du mistet! De vet heller ikke hvordan du bor, og hvordan trafikken er hos deg. Ikke la det gå innover deg!

Jeg ser over her at det kok forslag om å skaffe deg en ny katt snart, det forslaget støtter jeg. 

beklager sorgen!

 

 

Anonymkode: 2bf57...556

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er enkelt å være etterpåklok. Gjort er gjort, katten ble sluppet ut, nå er det viktigste å prøve å finne katten.

Katteurin er designet slik at det ikke skal vaskes bort med regn ol. Så det er godt mulig det enda er lukt igjen i kassen, selv om den er vasket. Hadde satt den ut. 

Inn på facebook og dele bilder, dele at katten er borte. Snakk med naboer, for katten kan være innestengt. Ut og lete. Rope på han, riste i evt. favoritt snacks, leke ol. 

Så kan man kun håpe på det beste.

Som flere sier er en 6 mnd katt mer enn gammel nok til å kastreres, mine var 5 mnd når de ble kastrert, og jeg gjorde da han ene av dem jokket på broren konstant 😅 om denne katten er 6 mnd gammel kan den ha fanget opp lukta av noen og prøvd å finne seg en venn 😸

Når du finner katten (ja når ikke om, alltid vær optimistisk 💙), kastrer han så for som du får time. Chip den. Jeg har gps til mine da jeg er livredd for at de skal forsvinne, og jeg aldri får vite hva som skjer. Med en gps kan man klare å finne katten selv om den er død, og da slipper man å sitte å fundere på hva som har skjedd. Jesperpus kan også varmt anbefale gps, er grunnen til at Kasper er i live i dag 💙💙 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ariana807 skrev:

Det er enkelt å være etterpåklok. Gjort er gjort, katten ble sluppet ut, nå er det viktigste å prøve å finne katten.

Katteurin er designet slik at det ikke skal vaskes bort med regn ol. Så det er godt mulig det enda er lukt igjen i kassen, selv om den er vasket. Hadde satt den ut. 

Inn på facebook og dele bilder, dele at katten er borte. Snakk med naboer, for katten kan være innestengt. Ut og lete. Rope på han, riste i evt. favoritt snacks, leke ol. 

Så kan man kun håpe på det beste.

Som flere sier er en 6 mnd katt mer enn gammel nok til å kastreres, mine var 5 mnd når de ble kastrert, og jeg gjorde da han ene av dem jokket på broren konstant 😅 om denne katten er 6 mnd gammel kan den ha fanget opp lukta av noen og prøvd å finne seg en venn 😸

Når du finner katten (ja når ikke om, alltid vær optimistisk 💙), kastrer han så for som du får time. Chip den. Jeg har gps til mine da jeg er livredd for at de skal forsvinne, og jeg aldri får vite hva som skjer. Med en gps kan man klare å finne katten selv om den er død, og da slipper man å sitte å fundere på hva som har skjedd. Jesperpus kan også varmt anbefale gps, er grunnen til at Kasper er i live i dag 💙💙 

TS har oppdatert med at katten dessverre ble påkjørt og døde. Ellers kommer du med veldig mange fine tips. 

Anonymkode: d62dd...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS har oppdatert med at katten dessverre ble påkjørt og døde. Ellers kommer du med veldig mange fine tips. 

Anonymkode: d62dd...e4d

Å nei! 💙💙💙 

Må ha oversitt den delen 😿

Sender mange varme tanker, helt forferdelig når slikt skjer 💙💙💙

Endret av Ariana807
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trist å høre om katten din ts❤️ Men ta ikke på deg skyld for det som har skjedd!!

Jeg har hatt 4 katter oppigjennom årene, de har gått inn og ut som de ville fra de var 2-3 mnd gamle. Har aldri gått seg bort eller noe. Men 2 av de ble påkjørt i voksen alder, fryktelig trist og leit. Men jeg kunne ikke gjort noe for å unngå at det skjedde. Å det kunne ikke du heller. 

 

Anonymkode: b2439...eb0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ariana807 skrev:

Det er enkelt å være etterpåklok. Gjort er gjort, katten ble sluppet ut, nå er det viktigste å prøve å finne katten.

Katteurin er designet slik at det ikke skal vaskes bort med regn ol. Så det er godt mulig det enda er lukt igjen i kassen, selv om den er vasket. Hadde satt den ut. 

Inn på facebook og dele bilder, dele at katten er borte. Snakk med naboer, for katten kan være innestengt. Ut og lete. Rope på han, riste i evt. favoritt snacks, leke ol. 

Så kan man kun håpe på det beste.

Som flere sier er en 6 mnd katt mer enn gammel nok til å kastreres, mine var 5 mnd når de ble kastrert, og jeg gjorde da han ene av dem jokket på broren konstant 😅 om denne katten er 6 mnd gammel kan den ha fanget opp lukta av noen og prøvd å finne seg en venn 😸

Når du finner katten (ja når ikke om, alltid vær optimistisk 💙), kastrer han så for som du får time. Chip den. Jeg har gps til mine da jeg er livredd for at de skal forsvinne, og jeg aldri får vite hva som skjer. Med en gps kan man klare å finne katten selv om den er død, og da slipper man å sitte å fundere på hva som har skjedd. Jesperpus kan også varmt anbefale gps, er grunnen til at Kasper er i live i dag 💙💙 

Katten måtte avlives, se hva TS har skrevet litt lenger opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2019 den 7.04, AnonymBruker skrev:

Katten kom hjem! Men han hadde blitt påkjørt derfor han var borte så lenge... foten hans var knekt av og dyrelegen sa det ikke var noe å gjøre noe med... han måtte desverre bøte med livet, han betydde alt for meg... ser folk skriver at jeg aldri skulle hatt katt det tar jeg veldig sterkt innover meg 

Anonymkode: 5744f...32b

Så trist å lese. Husk at i slike tråder er "kattepolitiet" ofte veldig på hugget. Ikke ta deg nær av dem! Jeg slapp ut hankatten min da han var 4 måneder. Jeg vil si det er dyreplageri å holde inne en aktiv katt som tydelig ønsker å utforske utelivet. Det går fint for de aller fleste katter. Du var uheldig. Påkjørsler kan dessverre skje alle utekatter. Jeg kastrerte (og chippet) forresten katten da han var 4 måneder. Stadig flere veterinærer går med på å kastrere lenge før 6 måneder i dag. 

Anonymkode: f0a29...66b

 

Ryddet for sitering av slettet innhold
Monstrum, mod

Endret av Monstrum
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere burde skylde på dyrlegen til ts, ikke ts. Det er helt naturlig at hun tenkte det var greit når dyrlegen sa det var det. 

Slik jeg ser det har TS holdt katten lenge inne og ville det beste for den. Dessverre gav dyrlegen dårlig råd. 

Anonymkode: 71587...5b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...