Gjest The_sea Skrevet 13. september 2019 #1 Skrevet 13. september 2019 Jeg har vært på overgreosmottaket to ganger i forbindelse med at jeg har trodd at jeg har blitt voldtatt. Jeg testet meg for alt og var negativ og ble satt på pep. Gikk på pep i litt over en uke grunnet bivirkninger. Har alltid vært redd for kjønnssykdommer og bruker kondom ved samleie. Overgrepene skjedde ikke samtidig, men mellom 24 dager. Jeg tok en hurtigtest for hiv da det hadde gått 7,5 uker etter han første og 4 uker etter han andre. Testen viste negativt. Tok en ny hurtigtest test etter 9, 1uker og 6 uker,og testen viste fremdeles negativt. Jeg har våknet opp om natten fordi jeg har drømt at jeg har vært hiv positiv, slitet med søvn og matinntak fordi jeg har vært redd for at testen plutselig skal bli positiv. Skal på kontrollsjekk den 26 september, og er som sagt livredd for at testen skal bli positiv. Jeg snakket med guttene og de begge sa at de hadde testet seg for ikke så lenge side, ikke hadde sex med meg mens jeg sov, eller var hiv positive, men jeg stoler ikke på det. Jeg klarer ikke og fokusere på skole og søker opp hvert symtom på nett, klarer heller ikke å ha sex lenger. Hilsen frustrert jente😔
Gjest The_sea Skrevet 13. september 2019 #2 Skrevet 13. september 2019 Akkurat nå, The_sea skrev: Jeg har vært på overgreosmottaket to ganger i forbindelse med at jeg har trodd at jeg har blitt voldtatt. Jeg testet meg for alt og var negativ og ble satt på pep. Gikk på pep i litt over en uke grunnet bivirkninger. Har alltid vært redd for kjønnssykdommer og bruker kondom ved samleie. Overgrepene skjedde ikke samtidig, men mellom 24 dager. Jeg tok en hurtigtest for hiv da det hadde gått 7,5 uker etter han første og 4 uker etter han andre. Testen viste negativt. Tok en ny hurtigtest test etter 9, 1uker og 6 uker,og testen viste fremdeles negativt. Jeg har våknet opp om natten fordi jeg har drømt at jeg har vært hiv positiv, slitet med søvn og matinntak fordi jeg har vært redd for at testen plutselig skal bli positiv. Skal på kontrollsjekk den 26 september, og er som sagt livredd for at testen skal bli positiv. Jeg snakket med guttene og de begge sa at de hadde testet seg for ikke så lenge side, ikke hadde sex med meg mens jeg sov, eller var hiv positive, men jeg stoler ikke på det. Jeg klarer ikke og fokusere på skole og søker opp hvert symtom på nett, klarer heller ikke å ha sex lenger. Hilsen frustrert jente😔 Beklager for skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #3 Skrevet 13. september 2019 Du har hvertfall ikke hiv etter de episodene. Testen hadde da vært positiv for lengst. Anonymkode: d6f8e...b0d 3
Jr.Garcon Skrevet 13. september 2019 #4 Skrevet 13. september 2019 4 timer siden, The_sea skrev: Jeg har vært på overgreosmottaket to ganger i forbindelse med at jeg har trodd at jeg har blitt voldtatt. Jeg testet meg for alt og var negativ og ble satt på pep. Gikk på pep i litt over en uke grunnet bivirkninger. Har alltid vært redd for kjønnssykdommer og bruker kondom ved samleie. Overgrepene skjedde ikke samtidig, men mellom 24 dager. Jeg tok en hurtigtest for hiv da det hadde gått 7,5 uker etter han første og 4 uker etter han andre. Testen viste negativt. Tok en ny hurtigtest test etter 9, 1uker og 6 uker,og testen viste fremdeles negativt. Jeg har våknet opp om natten fordi jeg har drømt at jeg har vært hiv positiv, slitet med søvn og matinntak fordi jeg har vært redd for at testen plutselig skal bli positiv. Skal på kontrollsjekk den 26 september, og er som sagt livredd for at testen skal bli positiv. Jeg snakket med guttene og de begge sa at de hadde testet seg for ikke så lenge side, ikke hadde sex med meg mens jeg sov, eller var hiv positive, men jeg stoler ikke på det. Jeg klarer ikke og fokusere på skole og søker opp hvert symtom på nett, klarer heller ikke å ha sex lenger. Hilsen frustrert jente😔 Så 9 uker test, med den første? Og 6 ukers test med den andre? Det er vel 12 uker de regner som sikkert, så jeg forstår frykten din. Men av de som ikke har testet positivt etter 9 uker så er det jo enda færre av de som tester positivt fra uke 9 til 12. Så du er nok HIV negativ og dette vil gå bra! Hadde prøvd å unngå symptomlesing. De eneste veldige klare symptomene på HIV er gjerne uansett aktuelle først når du har hatt HIV så lenge at det dukker opp en del sykdommer som kun dukker opp når imunforsvaret er ødelagt. Andre mer perifere symptomer - vondt i halsen, litt feber og svette på natten vil en jo få bare av å lese / spekulere i om man har Hiv. Masse lykke til, det går helt sikkert bra! 2
Gjest The_sea Skrevet 14. september 2019 #5 Skrevet 14. september 2019 9 timer siden, Jr.Garcon skrev: Så 9 uker test, med den første? Og 6 ukers test med den andre? Det er vel 12 uker de regner som sikkert, så jeg forstår frykten din. Men av de som ikke har testet positivt etter 9 uker så er det jo enda færre av de som tester positivt fra uke 9 til 12. Så du er nok HIV negativ og dette vil gå bra! Hadde prøvd å unngå symptomlesing. De eneste veldige klare symptomene på HIV er gjerne uansett aktuelle først når du har hatt HIV så lenge at det dukker opp en del sykdommer som kun dukker opp når imunforsvaret er ødelagt. Andre mer perifere symptomer - vondt i halsen, litt feber og svette på natten vil en jo få bare av å lese / spekulere i om man har Hiv. Masse lykke til, det går helt sikkert bra! Er nesten aldri forkjølet, men har vært kvalm den siste tiden.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2019 #6 Skrevet 14. september 2019 1 time siden, The_sea skrev: Er nesten aldri forkjølet, men har vært kvalm den siste tiden. Engstelse, stress og angst gir gjerne kvalme, så det er helt naturlig! Anonymkode: 99ed6...a5d 6
Gjest Mysticgirl Skrevet 14. september 2019 #7 Skrevet 14. september 2019 Tror at du har blitt voldtatt?? Vet du ikke det sikkert?
AnonymBruker Skrevet 14. september 2019 #8 Skrevet 14. september 2019 Altså, det tar som oftest år før du får symptomer på hiv. Hiv er også svært lite utbredt og ikke veldig smittsomt heller. De som får behandling for hiv er heller ikke smittsomme i det hele tatt. Hvorfor et engste seg for noe du nesten garantert ikke har? Og du tror du har blitt voldtatt to ganger på fire uker? Ikke noe av dette henger på greip. Anonymkode: 90a3a...277 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2019 #9 Skrevet 14. september 2019 5 minutter siden, Mysticgirl skrev: Tror at du har blitt voldtatt?? Vet du ikke det sikkert? Og ikke bare en gang, men to ganger. Ts, jeg anbefaler deg på det sterkeste til å drikke mindre og ta mer vare på deg selv. Sjansen for at du har fått hiv er så liten at den er ikke eksisterende. Anonymkode: 3c704...7ce 7
HalldirV2 Skrevet 14. september 2019 #10 Skrevet 14. september 2019 Ts, jeg sier dette i beste mening; du trenger hjelp. Få legen din til å henvise deg til en psykolog. Lykke til 😊 8
AnonymBruker Skrevet 14. september 2019 #11 Skrevet 14. september 2019 Det kan nok være lurt å gå til en psykolog eller noe for å havne i en slik situasjon to ganger på så kort tid der du ikke vet om du ha blitt voldtatt eller ei er ikke bra. Mener ikke at det ikke har skjedd men det er jo risikoatferd preget av angst etterpå, overhoder ikke bar for din psykiske helse. Vær så snill å få hjelp. Anonymkode: 4d1e6...523 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2019 #12 Skrevet 14. september 2019 Hei kjære deg! Jeg forstår frykten din, for har selv vært lammet av hiv-fobi i mange år (og var totalt avholden fra sex pga dette). Jeg har gått i terapi i flere år, og er endelig frisk. For det første,- Hiv er et velig lite smittsomt virus som man i dag lever med, og ikke lenger dør av med med. Selv med ubeskyttet sex med en som har hiv og som ikke går på medisiner, er sjansen for smitte lav. De som går på medisiner, er i prinsippe smittefrie. Du har testet deg flere ganger (siste 9 uker etter sex), og testene har vært negative,- sjansene for at du har viruset er mikroskopiske. Men jeg vet av erfaring at du nok ikke roer deg før du har fått testet deg etter 12 uker, og det er jo ikke lenge til. Men fram til det vil jeg du skal tenke på det over, og det er så mange andre sykdommer (som ikke er seksuelle) som man reelt heller burde være redd for. HIV er ikke lenger en dødsdom,- i ditt tilfelle hadde jeg vært like redd for å ha fått HPV vriuset som kan forårsake kreft,- i mine øyne mye verre enn HIV. Anonymkode: b465f...407 2
Gjest The_sea Skrevet 14. september 2019 #13 Skrevet 14. september 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei kjære deg! Jeg forstår frykten din, for har selv vært lammet av hiv-fobi i mange år (og var totalt avholden fra sex pga dette). Jeg har gått i terapi i flere år, og er endelig frisk. For det første,- Hiv er et velig lite smittsomt virus som man i dag lever med, og ikke lenger dør av med med. Selv med ubeskyttet sex med en som har hiv og som ikke går på medisiner, er sjansen for smitte lav. De som går på medisiner, er i prinsippe smittefrie. Du har testet deg flere ganger (siste 9 uker etter sex), og testene har vært negative,- sjansene for at du har viruset er mikroskopiske. Men jeg vet av erfaring at du nok ikke roer deg før du har fått testet deg etter 12 uker, og det er jo ikke lenge til. Men fram til det vil jeg du skal tenke på det over, og det er så mange andre sykdommer (som ikke er seksuelle) som man reelt heller burde være redd for. HIV er ikke lenger en dødsdom,- i ditt tilfelle hadde jeg vært like redd for å ha fått HPV vriuset som kan forårsake kreft,- i mine øyne mye verre enn HIV. Anonymkode: b465f...407 Ja så sant. Jeg har tatt hpv og hepatitt b vaksinen for ca 7 år siden
AnonymBruker Skrevet 14. september 2019 #14 Skrevet 14. september 2019 Dette går nok bra, det meste av dette foregår oppe i hodet ditt 😉 Anonymkode: 67df3...dc9 1
Jr.Garcon Skrevet 14. september 2019 #15 Skrevet 14. september 2019 8 timer siden, The_sea skrev: Er nesten aldri forkjølet, men har vært kvalm den siste tiden. Kvalm blir man jo bare av tanken på "har jeg hiv" så det "symptome" skal du slappe helt av på 🙂
AnonymBruker Skrevet 14. september 2019 #16 Skrevet 14. september 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Hei kjære deg! Jeg forstår frykten din, for har selv vært lammet av hiv-fobi i mange år (og var totalt avholden fra sex pga dette). Jeg har gått i terapi i flere år, og er endelig frisk. For det første,- Hiv er et velig lite smittsomt virus som man i dag lever med, og ikke lenger dør av med med. Selv med ubeskyttet sex med en som har hiv og som ikke går på medisiner, er sjansen for smitte lav. De som går på medisiner, er i prinsippe smittefrie. Du har testet deg flere ganger (siste 9 uker etter sex), og testene har vært negative,- sjansene for at du har viruset er mikroskopiske. Men jeg vet av erfaring at du nok ikke roer deg før du har fått testet deg etter 12 uker, og det er jo ikke lenge til. Men fram til det vil jeg du skal tenke på det over, og det er så mange andre sykdommer (som ikke er seksuelle) som man reelt heller burde være redd for. HIV er ikke lenger en dødsdom,- i ditt tilfelle hadde jeg vært like redd for å ha fått HPV vriuset som kan forårsake kreft,- i mine øyne mye verre enn HIV. Anonymkode: b465f...407 What he/she said. Jeg var selv livredd i ca. 10 år, før jeg fant ut at livet mitt faktisk ikke ville vært så ille uansett utfall. Man kan fint leve med hiv i 2019. Jeg testet forresten negativt, men det tok meg ti år med angst før jeg turde å teste meg. Bra at du, TS, vil testes så snart som mulig. Sjansen for at du skal være smittet er mikroskopisk, og uansett er det noe du kan leve et helt vanlig liv med gitt at du får medisiner. Du kan få både mann og barn uten smitterisiko ved de rette medisinene. Anonymkode: f913b...371
Gjest The_sea Skrevet 16. september 2019 #17 Skrevet 16. september 2019 På 13.9.2019 den 22.42, AnonymBruker skrev: Du har hvertfall ikke hiv etter de episodene. Testen hadde da vært positiv for lengst. Anonymkode: d6f8e...b0d Sikker?
Gjest The_sea Skrevet 17. september 2019 #18 Skrevet 17. september 2019 Jeg er så redd og har høy puls og er kvalm hele tiden
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #19 Skrevet 17. september 2019 Høy puls og kvalme er ikke symptomer på HIV-infeksjon. Negativ test etter seks uker etter eksponering er sikkert resultat. HIV-infeksjon er som oftest helt symptomfri i latensfasen, men man kan få et influensalignende syndrom etter et par uker til et par måneder. Noen vil ha forstørrede lymfekjertler i den asymptomatiske fasen, men som regel er det ingen symptomer før T-cellekonsentrasjonen begynner å synke dramatisk etter 7-10 år. Sjansen for at du er smittet er svært, svært liten. HIV er ikke særlig smittsomt. Om man er så uheldig å få smitten, er prognosen optimal dersom man kommer i gang med behandling i latensfasen. Man kan leve helt som normalt med HIV dersom man tar medisiner. Du kan legge fra deg frykten. Du har ikke HIV. Anonymkode: 22490...18f 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #20 Skrevet 17. september 2019 2 timer siden, The_sea skrev: Jeg er så redd og har høy puls og er kvalm hele tiden Kjære deg, det er ikke normalt å ha så mye frykt som du har. Du har slett ikke hiv. Og du har sikkert ikke blitt voldtatt en gang, men det er noe du innbiller deg fordi du har så mye angst. Jeg har også hatt mye frykt og angst og vet hvor vondt det er. Det er rene terroren. Også jeg har hatt frykt for å ha vært utsatt for overgrep eller sove voldtekt selv om jeg aldri har vært utsatt for det. Har ikke vært full på den måten. Men pga frykt tanker og vrang forestillinger så var jeg ikke sikker på hva som var sant av frykten eller sannheten.. Idag vet jeg at frykt kan forstyrre evnen til å se klart og forvrenge forståelsen av virkeligheten. Og det er pinefullt. Men det er håp for deg, det vil gå over og du vil få det bedre. Ta kontakt med en grei lege, eller spesial sykepleier innen psykiatri så du kan få snakke og få hjelp til å overvinne disse frykttankene og frykt følelsene dine. Det blir bedre med tiden. Det har jeg erfart. Anonymkode: 83cd0...2e8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå