Gå til innhold

Damer som har elsker når de er gift har samboer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner flere og vet om flere par der dama har en eller flere elskere, mens de er gift eller har samboer. I flere av disse vet mennene om det. Virker å være litt forskjellige grunner til det. Enten at mannen er dårlig i sengen, sliter med tidlig utløsning, penisstørrelse eller at sexlivet har dabbet av med årene. Lurer på hvorfor det som regel er dama som har elsker og ikke motsatt, og hvor vanlig dette er? Er det noen damer her som lever i sånne forhold, og har dere/disse også sex med partneren sin?

Vet jo ikke hvor vanlig det er normalt sett, selv om jeg vet om en god del kvinner som har dette.

Anonymkode: 19c4e...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk må snart innse at livslang kjærlighet bare er tull.

Anonymkode: 604e2...220

Tror fortsatt livslang kjærlighet er tilstede under rette omstendigheter, men blir mindre og mindre vanlig tror jeg. Kan jo hende at damene har et bra "samliv" med partneren sin, men at de savner god og rå sex kanskje? Virker sånn på de jeg har snakket med iallefall. De har ofte barn, og fungerer bra sammen ellers bortsett fra i sengen. Noen av damene har sagt at forholdet blir preget av at han blir sjalu, mens andre tilfeller har mannen på en måte godtatt det for å "redde" forholdet å holde sammen pga barna. 

Er det bare sexen dere savner med å ha elsker eller er det også andre ting dere damer som har elskere?

Anonymkode: 19c4e...30d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man savner å bli begjært og forført, og en å gjøre det samme med tilbake. Intimiteten og gleden ved det. 

Anonymkode: 0f452...6c5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er endelig begynt å være åpne om poly, det er fint! 

Jeg er i et polyforhold, der begge er åpne for nye partnere. 

Anonymkode: a131b...94c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne, polyamorøse forhold er og blir en marginal praksis for ytterst få avvikere. Det å ha en elsker på si - med eller uten partners vitende - er en helt annen greie.

Anonymkode: 2a282...fa8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenner ikke når jeg ikke føler meg begjært. Så skal jeg ha et aktivt sexliv er det med andre enn mannen som har gått lei av meg seksuelt for lengst. Det går begge veier, men det er nok ikke så lett for han å treffe noen som hva det er for meg. Vi holder det hemmelig, men har en stilltiende forståelse.

Anonymkode: 47360...e4c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Folk må snart innse at livslang kjærlighet bare er tull.

Anonymkode: 604e2...220

Livslang kjærlighet er høyst reelt, vi er på vei dit selv og kjærligheten blir bare sterkere. Livslangt monogamt sexliv derimot, det er noe helt annet.

Anonymkode: 47360...e4c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

ror fortsatt livslang kjærlighet er tilstede under rette omstendigheter, men blir mindre og mindre vanlig tror jeg.

Hvorfor er det slik? De aller fleste normalt sammenskrudde mennesker har da denne kjærligheten til sine barn livet ut, men kan ikke ha det til den som har gitt de barna? Bare tull, men samfunnet vårt er blitt slik at moral, trofasthet, etikk er noe man ikke vektlegger lenger, men egoisme er noe man dyrker. Det er ikke den livslange kjærligheten som ikke er mulig å holde eller oppnå, men den blir slukket av at mange pisser på den med sin egen egoisme og begjær.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Duftavsommerregn skrev:

Hvorfor er det slik? De aller fleste normalt sammenskrudde mennesker har da denne kjærligheten til sine barn livet ut, men kan ikke ha det til den som har gitt de barna? Bare tull, men samfunnet vårt er blitt slik at moral, trofasthet, etikk er noe man ikke vektlegger lenger, men egoisme er noe man dyrker. Det er ikke den livslange kjærligheten som ikke er mulig å holde eller oppnå, men den blir slukket av at mange pisser på den med sin egen egoisme og begjær.

Jeg liker ikke den ideen om at alt var så mye bedre før. Da ble folk i forholdene sine fordi de måtte, fordi det var tung skam knyttet til brudd. At vi har det friere der i dag synes jeg er en god ting, ikke en dårlig en. Livslang kjærlighet er fullt mulig, men det går en grense for hvor lenge man skal kjempe for det utfra "moral, trofasthet og etikk" hvis det går hardt utover livskvalitet. Mener jeg. 

Anonymkode: 47360...e4c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åpne, polyamorøse forhold er og blir en marginal praksis for ytterst få avvikere. Det å ha en elsker på si - med eller uten partners vitende - er en helt annen greie

Det siste er utroskap og ikke noe annet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åpne, polyamorøse forhold er og blir en marginal praksis for ytterst få avvikere. Det å ha en elsker på si - med eller uten partners vitende - er en helt annen greie.

Anonymkode: 2a282...fa8

Om man har elsker på si, med sin partners viten, så er man altså poly ;)

Anonymkode: a131b...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke den ideen om at alt var så mye bedre før. Da ble folk i forholdene sine fordi de måtte, fordi det var tung skam knyttet til brudd.

Det var kanskje slik i enkelte forhold ja, men du har ikke noe belegg for at det var slik i de aller fleste forhold. "Krangler som et gammelt ektepar" er jo et ordtak, men det betydde jo ikke at de nødvendigvis ikke var glad i hverandre. De hadde da opplevd ekstremt mye sammen, var trygge på hverandre og de var et "kjød" Noe som mange mennesker idag ikke fatter betydningen av en gang. Det er skam knyttet til brudd idag også, spesielt personlig er dette et enorm nederlag for mange, og en av de verste livskrisene et menneske opplever. Spesielt den som blir forlatt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Livslang kjærlighet er høyst reelt, vi er på vei dit selv og kjærligheten blir bare sterkere. Livslangt monogamt sexliv derimot, det er noe helt annet.

Anonymkode: 47360...e4c

Ja, det er på tide at folk begynner å skjønne forskjellen på sex og kjærlighet.

Anonymkode: 9a471...e73

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg forstår så er dette veldig vanlig praksis til damer. Jeg sier ikke at alle gjør det, men mange.

Da jeg/vi drev med husbygging så var ikke kona interessert i å hjelpe til. Så det meste falt på meg. Full jobb, barn som skulle oppvartes og husbygging på kveldstiden. Selv satt kona i sofaen og spiste sjokolade mens hun tittet på tv. Dette gjorde hun når hun ikke var borte med "venniner" les elskeren.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange damer tar til takke når de ønsker å få barn. Den som er nærmest og har best potensiale i disse årene blir valgt. Ofte ikke et valg man ville gjort i andre omstendigheter. Jeg tror varig kjærlighet kommer av flaks og dedikasjon. Når to som forelsker seg, har like verdier og ønsker for livet, og i tillegg er like dedikert til å jobbe med og prioritere samlivet kan det fint vare livet ut. Har man ikke dette er det lett å "gi opp" og være utro eller være seriemonogam. Jeg har vært utro, hoppet fra partner til partner helt til jeg fant drømmepartneren. Nå har vi vært sammen i godt over 20 år og tenker at det blir nok oss livet ut. 

Anonymkode: 66b31...185

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Livslang kjærlighet er høyst reelt, vi er på vei dit selv og kjærligheten blir bare sterkere. Livslangt monogamt sexliv derimot, det er noe helt annet.

Anonymkode: 47360...e4c

Det er reelt ja! Har begge deler altså livets kjærlighet og sexløs liv på lenge. Det fungerer selv om det svir og er helt jævlig. 

Hilsen mann.

Anonymkode: 6d981...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man har elsker på si, med sin partners viten, så er man altså poly ;)

Anonymkode: a131b...94c

Kjøp en ordbok

Anonymkode: 2a282...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner flere og vet om flere par der dama har en eller flere elskere, mens de er gift eller har samboer. I flere av disse vet mennene om det. Virker å være litt forskjellige grunner til det. Enten at mannen er dårlig i sengen, sliter med tidlig utløsning, penisstørrelse eller at sexlivet har dabbet av med årene. Lurer på hvorfor det som regel er dama som har elsker og ikke motsatt, og hvor vanlig dette er? Er det noen damer her som lever i sånne forhold, og har dere/disse også sex med partneren sin?

Vet jo ikke hvor vanlig det er normalt sett, selv om jeg vet om en god del kvinner som har dette.

Anonymkode: 19c4e...30d

Dette her tror jeg faktisk ikke på. 

Penis størrelse. Har ho plutselig oppdaget at penisen hans var for liten for henne da eller? 
For tidlig utløsning, vel damer er ikke så veldig opptatt av det, med mindre de med tidlig utløsning ikke har andre ferdigheter eller ikke gidder å gjøre en innsats. 
Ja sexliv dabber noen ganger av, de fleste løper ikke ut med en gang og finner seg en elsker.

Og seriøst. Du kjenner noen par. Og disse parene, eller damene forteller deg at de har funnet seg en elsker fordi partneren har en liten penis?, Har for tidlig utløsning osv?

Nei du ts., du er nok en mann som sitter og tenker for mye.

Og nei det er ikke flest kvinner som er utro, fremdeles er det vel menn som topper statistikken. Uansett så er begge kjønn utro. 
Jeg tror ikke det har så mye med sexrelaterte problemer egentlig. Det er en reaksjon på manglende helhet, dårlig kommunikasjon og nærhet.
 

Anonymkode: dffa7...497

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker mannen min som ett familiemedlem. Begjærer og elsker en annen. 

 

Anonymkode: 5f8cb...802

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...