Gå til innhold

Noen som har trøstende ord etter sa? (ivf)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt 2 negative ferskforsøk (ivf) og nå nylig et positivt fryseforsøk (fryst blastocyst) Etter 3 års prøving var vi så lykkelig over å se en positiv test! Tanker og håp for fremtiden gikk løpsk, endelig skulle vi få et felles barn ❤️ Vi er et par på 30 år som er uforklarlig barnløse.

Men så mistet vi helt i starten av uke 5 og er knust...  Berg og dalbane av følelsen og jeg gråter mye. Vil ikke ha besøk og er bare innendørs...

Heldigvis har vi enda 7 egg på frys (blastocyst) men jeg krisemaksimerer og tenker at det sikkert er noe genfeil med alle. Tør ikke håpe eller tro.

Trodde ikke sorgen over å miste skulle være så overveldende :( 

Noen som har solskinnshistorier eller noe oppmuntrende å komme med? ❤️ Takk

Anonymkode: 0f2aa...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har prøvd i halvannet år og hatt to tidlige SA, men er nå snart 11 uker på vei (ikke ivf), så det er lys i enden av tunnelen:) Ikke gi opp håpet!!!

kondolerer, forresten, jeg vet hvor tungt det er selv om det er tidlig så føles det ikke sånn. Ta deg tid til å sørge. Den dagen du sitter med den nyfødte bylten i armene kommer du til å være takknemlig for at det var akkurat hen som kom og ingen andre før:) 

Anonymkode: a8074...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer så mye 😥

Også 30 år her og går snart gjennom mitt andre IVF forsøk. Mistet i Juni og da var det masse emosjoner og gråting for meg også, spesielt tungt fordi mange andre rundt oss ble gravid eller fikk barn og så kommer hormoner og smerter av alt i tillegg.

Det hjalp meg mye å gå ut i naturen og få fersk luft og koble av. Kan virkelig anbefale dette.

Det blir bedre etterhvert men alt tar sin tid. Råd fra meg er å ikke gi opp håpet og ta vare på deg selv og partneren din. Prøv å påvirke det du kan og ikke tenk for mye på hva som gikk galt, men fokuser heller på hvordan du kan gjøre livet ditt enklere og mer komfortabelt mellom forsøkene.

Anonymkode: f5d17...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet på første ivf forsøk og hadde så en rekke negative forsøk. Ble endelig gravid igjen på 6 innsett, uke 14 nå. 7 blasto på frys er jo kjempe resultat, man vet aldri hvor lang tid det tar og det er mye som skal klaffe men så lenge du orker og har råd er det bare å kjøre på. Det klaffet for oss når vi  hadde begynt å tenke på å gi oss. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg! ❤️ Har også prøvd i mange år og ble endelig gravid ved hjelp av ivf. Endte i senabort i uke 21. Nå prøver vi igjen med fryseforsøk (blasto) og jeg er livredd både for å ikke bli gravid og å faktisk bli det... Ønsker deg masse lykke til! De aller fleste lykkes jo til slutt - veien er bare litt vondere og lengre!

K

Anonymkode: 151bd...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen har prøvd i 10 å få barn, uten lykkes. Men på mitt 5 forsøk ble jeg gravid. Det var første posetive test etter 10 år som prøving. Men mistet i uke 5 😢 Nå skal jeg i gang med mitt 6 forsøk. Har fortsatt håp. 

Anonymkode: c8242...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler med deg. Ble selv gravid på 1. ivf-forsøk, og mistet. Har hatt to mislykkede forsøk etter det. Dette trodde jeg aldri jeg skulle si, men etter to mislykkede forsøk, er jeg glad for det ene forsøket som gikk, før det endte i abort. Vi er som dere, også uforklarlig barnløse og jeg tror jeg hadde vært mer redd for at det var noe alvorlig feil med meg som ikke var mulig å finne ut av, dersom embryoet aldri hadde klart å feste seg. 

Det er så vondt når det står på! Når dere er i gang med neste forsøk, håper og tror jeg at håpet vokser frem igjen. Slik har det vært for min del hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2019 den 23.00, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd i halvannet år og hatt to tidlige SA, men er nå snart 11 uker på vei (ikke ivf), så det er lys i enden av tunnelen:) Ikke gi opp håpet!!!

kondolerer, forresten, jeg vet hvor tungt det er selv om det er tidlig så føles det ikke sånn. Ta deg tid til å sørge. Den dagen du sitter med den nyfødte bylten i armene kommer du til å være takknemlig for at det var akkurat hen som kom og ingen andre før:) 

Anonymkode: a8074...db3

Tusen takk ❤️ Det hjelper å høre at andre har lykkes. Håper håpet mitt også tennes etterhvert, er så tungt med disse nederlagene. Tror du har et godt poeng i det du sier 😊 Var det noe forskjell på da du mistet og lyktes? Frys? Fersk? 

Anonymkode: 0f2aa...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2019 den 23.30, AnonymBruker skrev:

Kondolerer så mye 😥

Også 30 år her og går snart gjennom mitt andre IVF forsøk. Mistet i Juni og da var det masse emosjoner og gråting for meg også, spesielt tungt fordi mange andre rundt oss ble gravid eller fikk barn og så kommer hormoner og smerter av alt i tillegg.

Det hjalp meg mye å gå ut i naturen og få fersk luft og koble av. Kan virkelig anbefale dette.

Det blir bedre etterhvert men alt tar sin tid. Råd fra meg er å ikke gi opp håpet og ta vare på deg selv og partneren din. Prøv å påvirke det du kan og ikke tenk for mye på hva som gikk galt, men fokuser heller på hvordan du kan gjøre livet ditt enklere og mer komfortabelt mellom forsøkene.

Anonymkode: f5d17...a6a

Takk for omtanken og gode råd ❤️ Kondolerer til deg også! Den sorgen er så «ensom»

Skal prøve å trene mer igjen og fokusere på den fysiske og psykiske helsa. Har vært så sykt ustabil i humøret etter jeg mistet, håper det roer seg snart... 

Anonymkode: 0f2aa...5b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2019 den 14.52, Wiley skrev:

Mistet på første ivf forsøk og hadde så en rekke negative forsøk. Ble endelig gravid igjen på 6 innsett, uke 14 nå. 7 blasto på frys er jo kjempe resultat, man vet aldri hvor lang tid det tar og det er mye som skal klaffe men så lenge du orker og har råd er det bare å kjøre på. Det klaffet for oss når vi  hadde begynt å tenke på å gi oss. Lykke til!

Oi det var mange innsett. Var det noen forskjell da på det forsøket du lyktes på? Jeg begynner å lure på om det var dumt å slutte på progesteronstøtte etter 14 dager slik som st.olavs sier. Mistet jo 4 dager etter jeg sluttet. Takk 😊

Anonymkode: 0f2aa...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mannen har prøvd i 10 å få barn, uten lykkes. Men på mitt 5 forsøk ble jeg gravid. Det var første posetive test etter 10 år som prøving. Men mistet i uke 5 😢 Nå skal jeg i gang med mitt 6 forsøk. Har fortsatt håp. 

Anonymkode: c8242...941

Uff, jeg føler så med dere 😞❤️ lykke til videre! 

Anonymkode: 0f2aa...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Fiiol skrev:

Jeg føler med deg. Ble selv gravid på 1. ivf-forsøk, og mistet. Har hatt to mislykkede forsøk etter det. Dette trodde jeg aldri jeg skulle si, men etter to mislykkede forsøk, er jeg glad for det ene forsøket som gikk, før det endte i abort. Vi er som dere, også uforklarlig barnløse og jeg tror jeg hadde vært mer redd for at det var noe alvorlig feil med meg som ikke var mulig å finne ut av, dersom embryoet aldri hadde klart å feste seg. 

Det er så vondt når det står på! Når dere er i gang med neste forsøk, håper og tror jeg at håpet vokser frem igjen. Slik har det vært for min del hvertfall. 

Tusen takk ❤️ Jeg kjenner meg igjen i det du sier. Frustrerende å ikke finne ut hva som er galt... Hvorfor det ikke går... Når det fester seg vet man allefall at det er håp. Venter til psyken er litt mer stabil igjen, så skal vi prøve oss på nytt. Det er tross alt 7 stk igjen på frys 😊 

Anonymkode: 0f2aa...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler med deg! ❤️ Har også prøvd i mange år og ble endelig gravid ved hjelp av ivf. Endte i senabort i uke 21. Nå prøver vi igjen med fryseforsøk (blasto) og jeg er livredd både for å ikke bli gravid og å faktisk bli det... Ønsker deg masse lykke til! De aller fleste lykkes jo til slutt - veien er bare litt vondere og lengre!

K

Anonymkode: 151bd...eeb

Kondolerer så mye 😞❤️ Modig du er som går gjennom et nytt forsøk. Får jeg spørre hvorfor det endte i senabort? Takk for omtanken og fine ord 😊

Anonymkode: 0f2aa...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, AnonymBruker said:

Oi det var mange innsett. Var det noen forskjell da på det forsøket du lyktes på? Jeg begynner å lure på om det var dumt å slutte på progesteronstøtte etter 14 dager slik som st.olavs sier. Mistet jo 4 dager etter jeg sluttet. Takk 😊

Anonymkode: 0f2aa...5b5

Tja, ikke egentlig. Hadde veldig bra kvalitet blasto men har satt inn blasto flere ganger så det er nok mest flaks. Gikk også på prednisolon men det er det litt delte meninger om effekten på så egentlig var det vel bare at forholdene endelig klaffet. Ikke tenk på den progesteron støtten, etter 14 dager så har kroppen tatt over så det har ingenting å si med mindre du har påvist progesteron mangel og det hadde du nok visst allerede. Jeg trappet ned progesteron støtten sånn at jeg brukte den i 4 uker etter innsett men det var mest fordi jeg kranglet meg til det, tror egentlig ikke det var nødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen solskinnshistorie. Etter uforklarlig barnløshet, seks forsøk, og ti år, avsluttet vi hele prosjektet uten positivt resultat. 

Først og fremst ville jeg fokusert på at dere faktisk kan bli gravide. Det er et stort steg videre. 

Mine beste tips er å ta styring på det du kan ta styring på. Spis sunt og regelmessig, sørg for en time med aktivitet hver dag, helst ute. Få nok søvn. Vær sosial. Ikke dropp å bestille ferieturen "i tilfelle" du er gravid på det tidspunktet. Om man lar tankene og alt det vonde ta over blir det en ond spiral, der man også ødelegger det som faktisk er godt i livet. 

Anonymkode: 21f43...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...