Gå til innhold

Hvordan bestille oppkjøring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått beskjed av kjørelærer om å bestille oppkjøring selv.

Når jeg prøver å bestille time, står det bare at det ikke er noen ledige timer og at jeg må prøve igjen senere.

Noen som vet hvor ofte det blir lagt ut nye timer? Har sjekket ca annenhver dag i to uker, men det står det samme hver gang. Og dere som har bestilt; hvor lang tid var det til neste ledige time?

Bor i Vestfold-området, men vil gjerne vite hvordan det er andre steder i landet også.

Anonymkode: 46233...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Har fått beskjed av kjørelærer om å bestille oppkjøring selv.

Når jeg prøver å bestille time, står det bare at det ikke er noen ledige timer og at jeg må prøve igjen senere.

Noen som vet hvor ofte det blir lagt ut nye timer? Har sjekket ca annenhver dag i to uker, men det står det samme hver gang. Og dere som har bestilt; hvor lang tid var det til neste ledige time?

Bor i Vestfold-området, men vil gjerne vite hvordan det er andre steder i landet også.

Anonymkode: 46233...e01

Kjøreskolen skal bestille timen til deg ikke deg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøreskolen min bestilte time til meg. Men har forstått det sånn at en kan og gjøre det selv. Men kjøreskoler står i kø for å få de ledige timene så du skal være raskt ute for å få de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Darkrobin27 skrev:

Kjøreskolen skal bestille timen til deg ikke deg

😒

Så du ikke at jeg skrev at jeg fikk beskjed om å bestille selv? Det er ikke sånn at de MÅ bestille time til meg, jeg kan også bestille time til meg selv.

Anonymkode: 46233...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det ikke selv... det var det kjørelæreren som gjorde. Jeg måtte bare skrive under en fullmakt. Og ved neste kjøretime så fikk jeg muntlig og skriftlig beskjed om når oppkjøringen fant sted. 

Anonymkode: 307ce...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

😒

Så du ikke at jeg skrev at jeg fikk beskjed om å bestille selv? Det er ikke sånn at de MÅ bestille time til meg, jeg kan også bestille time til meg selv.

Anonymkode: 46233...e01

det beste er jo å la dem gjøre det. For det er jo kø og alt. Bedre at de gjør det så blir det mindre styr 

Anonymkode: 307ce...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, nomore82 skrev:

Kjøreskolen min bestilte time til meg. Men har forstått det sånn at en kan og gjøre det selv. Men kjøreskoler står i kø for å få de ledige timene så du skal være raskt ute for å få de. 

Vet du hvor rask man må være?

Anonymkode: 46233...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier at kjøreskolen skal bestille for meg kan la være å svare. Jeg fikk beskjed om å gjøre det selv, fordi det kun er spesifikke datoer jeg har mulighet på, og disse har jeg best oversikt over selv.

Anonymkode: 46233...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som sier at kjøreskolen skal bestille for meg kan la være å svare. Jeg fikk beskjed om å gjøre det selv, fordi det kun er spesifikke datoer jeg har mulighet på, og disse har jeg best oversikt over selv.

Anonymkode: 46233...e01

Noen folk er bare så jævlig ubrukelige^^...

Anonymkode: 50e52...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som sier at kjøreskolen skal bestille for meg kan la være å svare. Jeg fikk beskjed om å gjøre det selv, fordi det kun er spesifikke datoer jeg har mulighet på, og disse har jeg best oversikt over selv.

Anonymkode: 46233...e01

Så gå inn på staten vegvesen da, og bestill, selv.

Anonymkode: f4a86...8fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo en grei opplysning å komme med i første innlegget kanskje? :)

For det vanligste er at kjøreskolen gjør dette for deg. Men siden du ikke kan dette og kun kan enkelte datoer så er jeg nok redd for at du skal ha flaks for å få det til å stemme overens. Det er mange som skal ha oppkjøring, og enkelte trafikkstasjoner har få sensorer og kjører heller ikke opp alle dagene. Så her gjelder det for deg å være på hele tiden, sjekke datoene og håpe på at den som dukker opp som ledig passer med kalenderen din. Ellers må du vente lengre.

Alternativt tror jeg du bør satse på å få den første og beste timen kjørelæreren din finner til deg - og så må du få deg fri fra jobb eller hva det er som holder deg igjen. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slutt og spør om hjelp om du ikke vil ha hjelp..

Om du skal klare og få en time så må du være før kjøreskolene.

Og kjøreskolene har full oversikt hele tiden og så fort dem ser noe ledig så tar dem den før deg.

Da får du heller bare sitte og være uten oppkjøringstime i år om du skal gjøre alt det selv :)

Anonymkode: 745fa...898

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du virkelig tror at du får en time som passer deg så må du lang ut på landet.

Statens vegvesen er alltid fullbooket og har alltid kø, opp til flere månder.

Kjørelæreren ba deg sikkert gjøre det selv, men normalt sett så fikser kjøreskolen alt det der til deg om du sender de fullmakt gjennom statens vegvesen sin side.

Om ikke, så får du bare sitte og vente og holde på inntil neste år, for en ting kan jeg garentere deg, er at du ikke får bestemme dato selv. Så du må finne deg i deg at de finner deg en time når det passer FOR DEM. ikke deg.

Husk at dem har sensorer som er på fulltid som holder på hele dagen for og få dette gjort, og det er nye elever som skal ha oppkjøring vær dag i flere månder fremover.

Skjønner virkelig ikke poenget med denne tråden, fordi du vet jo selv hvordan du gjør det, og vi som er på KG er ikke statens vegvesen,vi har null informasjon om hva som skjer og hvordan timeplanen er hos dem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ganske langt fram i tid før å kun velge dato, er ikke sikker på om de planlegger så langt fram enn gang 🤷‍♀️ det er kø og så blir timen utdelt fortløpende. Enkelt områder har mindre kø men rekner med du vil kjøre opp der du er kjent. 

Anonymkode: 02aa1...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt og forhørt meg om hvor lang ventetid det er. Det kan være at det er veldig lang ventetid, så derfor du ikke får bestilt.

Anonymkode: 01ef8...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ringt og forhørt meg om hvor lang ventetid det er. Det kan være at det er veldig lang ventetid, så derfor du ikke får bestilt.

Anonymkode: 01ef8...9db

Du vet at "ventetiden" man eventuelt får oppført, ikke blir riktig? Fordi kjøreskolene slår jo til sikkert før timene dukker opp på nett og om de dukker opp på nett så blir de snappet opp alt for raskt. Fordi kjøreskolene har flere titalls elever på de forskjellige klassene som venter på time. De har lister med elever som er klare for oppkjøring, og kjørelærerne er som oftest de som får tak i timene til elevene. Dersom elevene selv var ansvarlig, så hadde det nok vært litt bedre håp men pågangen er fortsatt ganske stor. Problemet er at om 1-2 plasser blir lagt ut, så har kjørelærene 10 elever klare til oppkjøring. Så de forsvinner like fort som de dukker opp, om de i det hele tatt dukker opp.

"ventetiden" kan forandre seg ganske så fort. 10 ledige plasser om 2 mnd er borte på et blunk. 

Anonymkode: 307ce...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Skilpadden skrev:

Er det noen her som vet hvordan jeg kan ta tilbake fullmakten og bestille selv isteden?

 

Det skal gjøres på samme stedet som du gir fullmakt. 

Anonymkode: 338ea...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...