Gå til innhold

Noen som har hatt slike "anfall"

Fremhevede innlegg

Skrevet
7 timer siden, Majott skrev:

Be legen din om å ta en MR av hodet. Er det ikke noen galt, så vet du det, men er det noe så kan tidlig behandling starte. Det er ikke normalt å ha det sånn! Og diverse blodprøver også!

Takk, hvis det div tiltak ikke hjelper så må jeg nok gå til legen med det og spørre om mr. Har tatt mr flere ganger, så litt skrekken for det 🙈

Anonymkode: c2031...13b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som angst faktisk...

Hadde villet sjekke hjerne og vitamin-/mineralverdier i første omgang. Sånn skal du jo ikke ha det!

Anonymkode: 092c3...2b5

Skrevet

Abscenser eller migrene med aura. 

Anonymkode: 7ae5a...b61

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som angst faktisk...

Hadde villet sjekke hjerne og vitamin-/mineralverdier i første omgang. Sånn skal du jo ikke ha det!

Anonymkode: 092c3...2b5

Går til psykolog pga samlivet og hun mener jeg kan ha angst. Nå har ikke jeg tatt dette opp med henne, men basert på andre ting. Jeg kan veldig lite om angst. 

Vitaminene mine er fine. Hjernen har jeg ikke sjekket. 

Ts

Skrevet

Uke før mensen eller samtidig som mensen?  

Har det nesten likt og det er PMS her.  Går på lykkepiller fem dager i måneden pga og tar vitaminer de dagene det er værst. Jeg ville tatt en tur til legen uansett. Viktig å få sjekka det ut 😊

Anonymkode: 0af3d...a01

Skrevet

Jeg opplevde noe lignende, som en akutt utmattelse som var både fysisk og psykisk. Det skjedde når stoffskiftet ble lavt. 

Anonymkode: f0eda...443

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Abscenser eller migrene med aura. 

Anonymkode: 7ae5a...b61

Absenser synes jeg høres litt voldsomt ut, men er jo ikke ekspert. 

Jeg har migrene med aura, men da utarter det seg anerledes. Men jeg tror at det absolutt kan ha en sammenheng. 

Ts

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Uke før mensen eller samtidig som mensen?  

Har det nesten likt og det er PMS her.  Går på lykkepiller fem dager i måneden pga og tar vitaminer de dagene det er værst. Jeg ville tatt en tur til legen uansett. Viktig å få sjekka det ut 😊

Anonymkode: 0af3d...a01

Ingen sammenheng med menstruasjon. Det kan være samtidig, rett før, rett etter, midt i mellom og alle deler 😊

Ts

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplevde noe lignende, som en akutt utmattelse som var både fysisk og psykisk. Det skjedde når stoffskiftet ble lavt. 

Anonymkode: f0eda...443

Stoffskifte er bra, jeg går på erfa og følges nøye opp. Er jeg lav på stoffskifte klarer jeg ikke å hente meg inn på kort tid, da er jeg dårlig i lang tid desverre og har andre symptomer bortsett fra nedstemthet og trøtt. Disse "anfallene" jeg har kan vare alt fra timer til 2 dager. 

Ts 

Skrevet

Ettersom du har Aura Migrene, TS, og anfallene muligens har endret seg, ville jeg bestilt en MR for å sjekke at alt er i orden, det gjør jeg hver gang migrenen min endrer seg. Du kan også kontakte nevrolog for å høre om dere kan finne tiltak som hjelper. Er det lenge siden du sjekket synet sist? 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk og en god klem til deg ❤️

Jeg kjenner meg delvis igjen,  men da vil jeg tro det er mildt i forhold til det som er beskrevet? Hvor lenge har du det slik når det skjer? 

Klem tilbake ❤️ hvor mildt eller alvorlig det oppleves er nok veldig individuelt. Har hørt om alt fra folk som bare blir litt "fjerne" en liten stund, til folk som mister førlighet i armer og bein, selvskader, og ikke husker hva som har skjedd etterpå. Så det vil nok være store variasjoner i hvordan det oppleves. 

For min del var det anfall som kom og gikk, alt fra 5 minutter til en halv dag, der jeg var helt utenfor og ikke kunne gjøre noe. Hadde også veldig tunge følelser/depresjon etterpå. Har gått i kognitiv terapi, og fått løst mye på den måten. Heldigvis er det lengesiden siste "anfall" for min del. Håper du tar kontakt med terapeut/psykolog om du mistenker at dette er fysiske reaksjoner på noe psykisk. Det finnes hjelp. 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...