Gå til innhold

Noen som har hatt slike "anfall"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen ganger i måneden så blir jeg så merkelig. Jeg ser ikke ordentlig, blir svimmel, tenker ikke klart, orker ikke noe fysisk, sovner overalt og får følelsen av at jeg ikke mestrer livet og får nesten panikk og ønsker ikke å leve. 

Det varer 1-2 dager (noen ganger kun noen timer) , så gå det over og jeg fungerer normalt igjen. Men disse dagene jeg er slik skremmer meg veldig. Jeg føler det er fysisk, kanskje noe med hormoner. Eller kosthold. 

Noen som har vært borti lignende? 

Anonymkode: c2031...13b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be legen din om å ta en MR av hodet. Er det ikke noen galt, så vet du det, men er det noe så kan tidlig behandling starte. Det er ikke normalt å ha det sånn! Og diverse blodprøver også!

• Liker 2
Skrevet

Er du mann eller kvinne? Om du er kvinne, kan det henge sammen med menstruasjonssyklusen?

• Liker 2
Skrevet

hvordan er hørselen din?

Anonymkode: 69713...2a9

Skrevet
22 minutter siden, Hubbie skrev:

Er du mann eller kvinne? Om du er kvinne, kan det henge sammen med menstruasjonssyklusen?

Kvinne. Hadde det forrige uke i 2 dager, og i dag. 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvordan er hørselen din?

Hørselen er bra. 

TS 

Skrevet

Da vil jeg tippe jern eler vitamin mangel men ta deg en tur til lege og be om å ta noen blodprøver for å finne ut av det 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da vil jeg tippe jern eler vitamin mangel men ta deg en tur til lege og be om å ta noen blodprøver for å finne ut av det 

Har nettopp tatt prøver og ingen vitamin mangel. Vil også tro at det varte litt lengre enn noen timer til maks to dager hvis det var det? 

TS 

Skrevet

Har du opplevd noe traumatisk tidligere i livet som kan ha dukket opp i underbevisstheten? 

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger i måneden så blir jeg så merkelig. Jeg ser ikke ordentlig, blir svimmel, tenker ikke klart, orker ikke noe fysisk, sovner overalt og får følelsen av at jeg ikke mestrer livet og får nesten panikk og ønsker ikke å leve. 

Det varer 1-2 dager (noen ganger kun noen timer) , så gå det over og jeg fungerer normalt igjen. Men disse dagene jeg er slik skremmer meg veldig. Jeg føler det er fysisk, kanskje noe med hormoner. Eller kosthold. 

Noen som har vært borti lignende? 

Jeg får noe veldig lignende i mildere form om jeg glemmer å ta mine d-vitaminer et par dager.

Men jeg har ibs, og vi er avhengige av å ta relativt store doser vitamin d for å funke utenfor den umiddelbare sommersesongen. Men det er mine to cent.

Anonymkode: f89cb...31e

• Liker 1
Skrevet

Du kan kanskje få sjekket deg for absenser

Anfallene får form og uttrykk etter hvor i hjernen forstyrrelsen oppstår. Derfor kan de ha helt forskjellig uttrykk fra person til person. Mange forbinder epilepsi med krampeanfall, men dette gjelder kun et mindretall (30 prosent). Andre kan merke anfall som for eksempel rykning i en hånd, episoder med bevissthetstap, rar lukt, smak eller synsforstyrrelser.

https://www.epilepsi.no/om-epilepsi/anfallstyper/

Anonymkode: 625c5...ded

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, spegel skrev:

Har du opplevd noe traumatisk tidligere i livet som kan ha dukket opp i underbevisstheten? 

Har opplevd traumer som barn. Har gått til behandling tidligere. 

Ts

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan kanskje få sjekket deg for absenser

Anfallene får form og uttrykk etter hvor i hjernen forstyrrelsen oppstår. Derfor kan de ha helt forskjellig uttrykk fra person til person. Mange forbinder epilepsi med krampeanfall, men dette gjelder kun et mindretall (30 prosent). Andre kan merke anfall som for eksempel rykning i en hånd, episoder med bevissthetstap, rar lukt, smak eller synsforstyrrelser.

https://www.epilepsi.no/om-epilepsi/anfallstyper/

Anonymkode: 625c5...ded

Takk. 

TS 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får noe veldig lignende i mildere form om jeg glemmer å ta mine d-vitaminer et par dager.

Men jeg har ibs, og vi er avhengige av å ta relativt store doser vitamin d for å funke utenfor den umiddelbare sommersesongen. Men det er mine to cent.

Anonymkode: f89cb...31e

Takk. Går "anfallene" fort over? 

Ts

Skrevet

PMS kanskje? Noen opplever å få depresjon og mye plager da.

Anonymkode: 541ba...78a

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

PMS kanskje? Noen opplever å få depresjon og mye plager da.

Anonymkode: 541ba...78a

Ja, har tenkt det samme, men finner ingen logikk i det da det kan være etter menstruasjon, rett før, midt imellom etc. Også kan det gå en uke eller to så skjer det igjen. 

Ts 

Skrevet

Det du beskriver høres ut akkurat som når jeg får aura før et migreneanfall. For min del har jeg hatt migrene med uregelmessige mellomrom siden jeg var tenåring, men da etterfulgt av en intens hodepine etterpå. 

De siste årene har jeg derimot tatt et omega-3-produkt og har etter jeg startet på dette ikke fått hodepinen, men auraen kommer innimellom uansett. Og det er på akkurat samme måte som du beskriver dine anfall

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har opplevd traumer som barn. Har gått til behandling tidligere. 

Ts

Spurte fordi de symptomene du opplever minner litt om egne erfaringer, som knyttes til traumer i oppveksten. Dissosiativ lidelse heter det. Google det, og se om det kan være noe du kjenner deg igjen i. Liten sjanse for at det er det sikkert, men greit å kunne utelukke isåfall. Ta vare på deg selv. 🙂 

Skrevet
2 timer siden, smilo skrev:

Det du beskriver høres ut akkurat som når jeg får aura før et migreneanfall. For min del har jeg hatt migrene med uregelmessige mellomrom siden jeg var tenåring, men da etterfulgt av en intens hodepine etterpå. 

De siste årene har jeg derimot tatt et omega-3-produkt og har etter jeg startet på dette ikke fått hodepinen, men auraen kommer innimellom uansett. Og det er på akkurat samme måte som du beskriver dine anfall

Jeg har auramigrene, men da slår det ut helt annerledes. Men tok noen milde medisiner i sted mot migrene og det hjalp, så godt mulig det er det bare på en annen måte. Takk 🙏

Skrevet
2 timer siden, spegel skrev:

Spurte fordi de symptomene du opplever minner litt om egne erfaringer, som knyttes til traumer i oppveksten. Dissosiativ lidelse heter det. Google det, og se om det kan være noe du kjenner deg igjen i. Liten sjanse for at det er det sikkert, men greit å kunne utelukke isåfall. Ta vare på deg selv. 🙂 

Takk og en god klem til deg ❤️

Jeg kjenner meg delvis igjen,  men da vil jeg tro det er mildt i forhold til det som er beskrevet? Hvor lenge har du det slik når det skjer? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...