Gå til innhold

30 min. lunsj - for lite?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tør også påstå du aldri kommer til å bli konsernleder. Skulle likt å sett trynet på styret og aksjonærene når du skulle banke det der gjennom.

Anonymkode: 8c066...df3

Ja du må jo være klarsynt. Vet ikke helt hva du refererer til her, men sikkert ikke godklump uttrykk, hvis det er noe de mener går litt utover utbytte etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber på kontor, så holder fint med 30 min til å både spise og prate litt. Har ikke behov for å hvile kroppen etter mye løping, som andre kanskje trenger.

Anonymkode: 06697...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

30 min er mer enn nok til å ete lunsj. Vi hadde 60 min på vgs, og det var utrolig irriterende. Jeg ville mye heller hatt 30 min, og fått gå hjem 30 min tidligere. 

Hvorfor må du lese avisen og gjøre ærender i lunsjen? Hvorfor kan du ikke gjøre det etter jobb i stedet? 

Anonymkode: 0ca7f...5f1

Enig. Skal man ha lenger pause, må jo arbeidsdagen bli lengre også. Det er det nok de færreste som vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg jobbet deltid i matbutikk var jeg på konstant tilkalling, så ofte måtte jeg forlate maten etter fem minutter og gå til kassa ved behov. Nå jobber jeg i IT-bransjen og vi har daglig lunsj på 1-1,5 time. For min del hadde 30 min vært mer enn nok, men så er jeg ikke noen særlig fan av lunsjsamtalene. Hvorfor føler du at du må på butikken eller lese avisen i lunsjpausen? Har aldri hatt behov for noen av delene.

Anonymkode: ea820...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg jobbet deltid i matbutikk var jeg på konstant tilkalling, så ofte måtte jeg forlate maten etter fem minutter og gå til kassa ved behov. Nå jobber jeg i IT-bransjen og vi har daglig lunsj på 1-1,5 time. For min del hadde 30 min vært mer enn nok, men så er jeg ikke noen særlig fan av lunsjsamtalene. Hvorfor føler du at du må på butikken eller lese avisen i lunsjpausen? Har aldri hatt behov for noen av delene.

Anonymkode: ea820...4b7

Hvor mange familiefolk godtar den lange arbeidsdagen...?

Anonymkode: eb3b5...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du spør seriøst om "Hvordan" det vil koste firmaet mer penger om alle skal ha 30 min ekstra betalt lunsj...? 

Du tar timelønnen til enhver ansatt, ganger med 0,5, og legger sammen...

 

Anonymkode: 0ca7f...5f1

Nei. 

Du får ikke en virksomhets kostnad ved å lønne noen i en halvtime ekstra ved å ta timelønna og dele på to 🙄 Da hopper du galant over både arbeidsgiveravgift, avsetning til feriepenger og pensjon...

Anonymkode: f0730...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor mange familiefolk godtar den lange arbeidsdagen...?

Anonymkode: eb3b5...9ea

Det er mange jobber man fint kan chille på, der man ikke alltid har 100 dokumenter å skrive hver dag, men kanskje bare ta en telefon eller to... Da tar man aldri tid fra noen arbeidstid...

Anonymkode: 4348d...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange jobber man fint kan chille på, der man ikke alltid har 100 dokumenter å skrive hver dag, men kanskje bare ta en telefon eller to... Da tar man aldri tid fra noen arbeidstid...

Anonymkode: 4348d...b59

Men da er det vel ikke lunsjpausen i seg selv som er opp mot 1,5t, men arbeidsdagen som er sløv? 

Anonymkode: eb3b5...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Men da er det vel ikke lunsjpausen i seg selv som er opp mot 1,5t, men arbeidsdagen som er sløv? 

Anonymkode: eb3b5...9ea

Ikke nødvendigvis.

Anonymkode: 4348d...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...