Gå til innhold

30 min. lunsj - for lite?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I den forrige jobben min tok vi det litt chill og bare utvide til et sted mellom 45-60 min. pause. Selvom kontrakten sa 30 min.

Da jeg studerte var det feks forelesning til 11:00, og neste startet 11:45.

Av erfaring merker jeg det ekstra kvarteret/halvtimen ekstra godt. I løpet av 30 min. rekker du ikke å spise, snakke, lese avisen noe særlig, ei heller bare gå en tur på butikken. Storefri på barneskolen er jo også 45 min.

Vil det virkelig koste samfunnet så mye om man endrer til 1 time lunsj?

Anonymkode: 4348d...b59

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 min er meeeeeeeer enn nok. Her har vi betalt lunsj, og får sjelden mer enn 5-10 min sammenhengende ro.

Anonymkode: 8c066...df3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbe en time lengre på ettermiddagen da, eller starte en time før. 

Anonymkode: cb664...e80

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 min er mer enn nok til å ete lunsj. Vi hadde 60 min på vgs, og det var utrolig irriterende. Jeg ville mye heller hatt 30 min, og fått gå hjem 30 min tidligere. 

Hvorfor må du lese avisen og gjøre ærender i lunsjen? Hvorfor kan du ikke gjøre det etter jobb i stedet? 

Anonymkode: 0ca7f...5f1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I konsernet jeg jobber, ville det kostet oss ca 2,5 millioner i måneden hvis alle skulle hatt en halvtime ekstra betalt lunsj...
Så ja, det koster litt.

 

Anonymkode: 119ab...c4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Luna Llena skrev:

Er da vanlig med 30 minutters lunsj og det er mer enn nok.

Du tror ikke det har litt å si hvilken jobb du har? Der jeg jobber nå er 30 min nok, da det er såpass sosialt ellers og en har stort sett tid til å ta seg en skive i ny og ne.

 

Men har jobbet på steder hvor det ikke er lov å prate eller hvor du bare løper rundt som en galning. 30 min var ikke nok der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I konsernet jeg jobber, ville det kostet oss ca 2,5 millioner i måneden hvis alle skulle hatt en halvtime ekstra betalt lunsj...
Så ja, det koster litt.

 

Anonymkode: 119ab...c4e

Tipper den summen er peanuts for dem som eier konsernet. Men om noen vil ha 1 t pause, er det alltids en mulighet med 30 min ekstra uten lønn. Har vært borti det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree

Det ville være flott å spise 1 times lunsj. Men, jeg er realistisk her, 45 minuter er greit for meg. Personlig synes jeg det er for mye interaksjonstid å gå tilbake til aktiviteten uten luftrøret dekket med mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjellig fra jobb til jobb. 

Men hvis du vil tilbringe så lang tid på jobb. Så gjør gjerne det. Men jeg vil gjerne være der 1tmin kortere. Så kan man lese avisa og alt det der på fritiden hvis man vil. 

I spania har de siesta. Flytt dit. 

Anonymkode: 22f32...a2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

30 min er meeeeeeeer enn nok. Her har vi betalt lunsj, og får sjelden mer enn 5-10 min sammenhengende ro.

Anonymkode: 8c066...df3

Nei.

24 minutter siden, Luna Llena said:

Er da vanlig med 30 minutters lunsj og det er mer enn nok.

Nei.

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Jobbe en time lengre på ettermiddagen da, eller starte en time før. 

Anonymkode: cb664...e80

Bør ikke være nødvendig.

23 minutter siden, AnonymBruker said:

30 min er mer enn nok til å ete lunsj. Vi hadde 60 min på vgs, og det var utrolig irriterende. Jeg ville mye heller hatt 30 min, og fått gå hjem 30 min tidligere. 

Hvorfor må du lese avisen og gjøre ærender i lunsjen? Hvorfor kan du ikke gjøre det etter jobb i stedet? 

Anonymkode: 0ca7f...5f1

Var mer visualisering av hvor lite tid det er.

22 minutter siden, AnonymBruker said:

I konsernet jeg jobber, ville det kostet oss ca 2,5 millioner i måneden hvis alle skulle hatt en halvtime ekstra betalt lunsj...
Så ja, det koster litt.

 

Anonymkode: 119ab...c4e

Hvordan?

18 minutter siden, kikkana said:

Du tror ikke det har litt å si hvilken jobb du har? Der jeg jobber nå er 30 min nok, da det er såpass sosialt ellers og en har stort sett tid til å ta seg en skive i ny og ne.

 

Men har jobbet på steder hvor det ikke er lov å prate eller hvor du bare løper rundt som en galning. 30 min var ikke nok der.

Nettopp.

16 minutter siden, kikkana said:

Tipper den summen er peanuts for dem som eier konsernet. Men om noen vil ha 1 t pause, er det alltids en mulighet med 30 min ekstra uten lønn. Har vært borti det.

This.

Anonymkode: 4348d...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, kikkana skrev:

Tipper den summen er peanuts for dem som eier konsernet. Men om noen vil ha 1 t pause, er det alltids en mulighet med 30 min ekstra uten lønn. Har vært borti det.

Alltid lett når det ikke er dine penger, ikke sant? La meg gjette, du er ikke konsernleder?

Anonymkode: 8c066...df3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Nei.

Bør ikke være nødvendig.

Var mer visualisering av hvor lite tid det er.

Hvordan?

Nettopp.

This.

Anonymkode: 4348d...b59

Du spør seriøst om "Hvordan" det vil koste firmaet mer penger om alle skal ha 30 min ekstra betalt lunsj...? 

Du tar timelønnen til enhver ansatt, ganger med 0,5, og legger sammen... 

 

Anonymkode: 0ca7f...5f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alltid lett når det ikke er dine penger, ikke sant? La meg gjette, du er ikke konsernleder?

Anonymkode: 8c066...df3

Det er da like lett om det ikke er mine penger også. Stein erik hagen merker neppe 2.5 milioner. Blir som 25 kr for meg og deg det.

 

Dæsken du tok meg nå, nei jeg er ikke konsernleder. Styrtrike folk er ca ladrig gavmilde, ergo må en nesten alltid tvinge igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, kikkana skrev:

Det er da like lett om det ikke er mine penger også. Stein erik hagen merker neppe 2.5 milioner. Blir som 25 kr for meg og deg det.

 

Dæsken du tok meg nå, nei jeg er ikke konsernleder. Styrtrike folk er ca ladrig gavmilde, ergo må en nesten alltid tvinge igjennom.

Jeg tør også påstå du aldri kommer til å bli konsernleder. Skulle likt å sett trynet på styret og aksjonærene når du skulle banke det der gjennom.

Anonymkode: 8c066...df3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alltid lett når det ikke er dine penger, ikke sant? La meg gjette, du er ikke konsernleder?

 

Hvor mye taper korsernet på at du sitter på KG?

Anonymkode: d3725...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Halv time er nok. Arbeidsoppgaver må uansett utføres og dagen blir lengre av lengre pauser. 

Anonymkode: 3618e...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye taper korsernet på at du sitter på KG?

Anonymkode: d3725...489

Ikke en krone.

Anonymkode: 8c066...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på skole, og noen ganger har jeg bare 15 min lunsj. Syns 30 min hver dag hadde vært fint. 

Anonymkode: 57b29...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet sekstimersdager nå en måneds tid og tatt lunsjpauser på 20-25 min. Rekker å spise. 

Anonymkode: 43804...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...