Gå til innhold

Neger-trekk


AfricanQueen

Anbefalte innlegg

På 10.9.2019 den 16.01, Morpheus skrev:

Man tenker mest på negre og de som er ordentlig neger. Så hvis du er lysere i huden som i sør eller nord-afrika. Så er du vel per definisjon ikke ekte neger? Da tenker man helst på de i midten av Afrika som er veldig neger. 

Men man kan jo ha fine eksotiske trekk der man er en mer blanding. Alle rasene har jo hvert sitt spesielle fine trekk. Sett pris på ditt. 

 

På 10.9.2019 den 16.13, Morpheus skrev:

Europeere er jo ikke like de heller. De går jo fra litt mer mørkhudet i sør. Med sort hår og brune øyne. Mens man er rene albinoer her i Norge med lyst hår og blå øyne. 

Jeg tror folk flest ser at du er i fra Afrika. De få som tror at det bor bare kullsvarte negrer der. Har nok en del fordommer og generell uvitenhet. Noen tror at alle gule de ser kommer i fra Kina. 

 

 

Har du ikke et filter? Denne tråden handler om folk som ikke tenker seg om før de ytrer seg, og du bruker språk som faktisk ikke er akseptabelt. Du kan ikke kalle svarte for neger, eller asiatere for «gule». Det trodde jeg var kjent kunnskap. :regler:

Anonymkode: 777a8...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem bestemmer hva som er akseptabelt? Det er jo opp til den enkelte. Hvis det er snakk om en neger. Så sier man jo neger. Det finnes jo ingen bedre alternativer.

Her er jo ikke neger brukt som noe negativt ladet ord. Men en afrikaner som skulle ønske hun i større grad var typisk neger av utseende. 

 

 

Anonymkode: 9d06b...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2019 den 15.52, AfricanQueen skrev:

Jeg viste ikke helt hvor jeg skulle putte det under, men bare hør meg ut, jeg ville ikke ha noe hat eller krangel, foretrekker ærlighet.

Jeg jobber et sted der jeg tar i mot mange pasienter/kunder, og gjennom dagen så får jeg det samme spørsmålet og " kompliment". Dette er bare så trist, å spørre meg hvorfor jeg ikke har " neger trekk" men er fortsatt mørk i huden med europisk trekk.. jeg bare skjønner ikke hvor de spørsmålene kommer av. Jeg vet at ingen spørsmål er dumme, og jeg elsker å lære bort om afrika osv, men det går grenser når man sier at du burde være fornøyd at du ikke har bred nese eller store lepper... eller alt man ikke er alt for mørk i huden ! dette er ingen kompliment i det hele tatt, før dere alle sier at dette ikke er rasistisk osv, dette er ikke noe man sier til et menneske. Jeg føler meg rett og slett så lei meg overfor dem som egnetlig har disse forskjellige vakre trekke, jeg vet at ikke alle tenker sånn, men herregud at jeg får den salgs kommenter nesten hverdag av forskjellige mennesker ? det sier vel noe om hvordan Norge tenker ?

Jeg måtte bare får det ut....

Sier virkelig folk dette til deg? Det er helt uhørt. Ja, det eksisterer et reelt problem med rasisme i Norge. Og det er noe vi som samfunn må ta tak i. Kan ikke annet enn å beklage på vegne av de klovner som kommer med slikt oppgulp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2019 den 21.23, AnonymBruker skrev:

Feil. Ikke engang i nærheten av riktige. Vite hva du snakker om før du skriver. Sitte ned et sted og studere litt. 

Anonymkode: ac97f...dde

Når du er så bastant, bør du begrunne standpunktet ditt framfor å beordre andre om å lese seg opp. Den type utspill blir litt simple og innbyr til alt annet enn diskusjon....og dette er jo tross alt et diskusjonsforum. Man bør ha i mente at det er stor uenighet om innholdet av rasismebegrepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...