Gå til innhold

Tips til sunn og lettvinn middag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sliten student her, som ønsker tips om sunn og lettvinn middag.

:)

Anonymkode: 230d8...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spansk omelett.

- Poteter (kan fås ned i 10kr/kg)
- Løk (også rundt 10kr/kg i løsvekt, billigste merke)
- Hvitløk 
- Egg (18kr for 39,90 på Meny er vel billigste)
- Evt en skvett fløte i eggene

Anonymkode: a4c02...1c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vinner er jo en type suppe - grønnsakssuppe, blomkålsuppe elns, da det krever minimalt med forberedelser (utenom å kutte opp råvarene du vil ha oppi så kan du kjøpe sånn "ferdig" pose)

Ellers kan du ta en pakke kjøttdeig og blande med 1 egg, krydder (salt/pepper og hva enn du vil ha) og litt mel (hvetemel/potetmel, det velger du litt selv) og litt melk så får du en slags deig som man kan smøre på skiven så du får karbonadeskive. Når du har lagd det med en pakke kjøttdeig (400-500gr) holder det hvertfall for meg til ganske mange skiver, og er veldig lettvint å smøre på og steike når jeg kommer hjem fra skolen!

Anonymkode: 038a2...040

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Ellers kan du ta en pakke kjøttdeig og blande med 1 egg, krydder (salt/pepper og hva enn du vil ha) og litt mel (hvetemel/potetmel, det velger du litt selv) og litt melk så får du en slags deig som man kan smøre på skiven så du får karbonadeskive. Når du har lagd det med en pakke kjøttdeig (400-500gr) holder det hvertfall for meg til ganske mange skiver, og er veldig lettvint å smøre på og steike når jeg kommer hjem fra skolen!

 

Det hørtes helt jævlig ut, for å være ærlig.

Anonymkode: 75acf...248

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hørtes helt jævlig ut, for å være ærlig.

Anonymkode: 75acf...248

Ser den, er selv vokst opp med det så synes det er veldig godt! Kan alternativt også bare bruke kjøttdeigen som den er da og smøre det på:)

Anonymkode: 038a2...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser den, er selv vokst opp med det så synes det er veldig godt! Kan alternativt også bare bruke kjøttdeigen som den er da og smøre det på:)

Anonymkode: 038a2...040

Huff.

Anonymkode: 75acf...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Huff.

Anonymkode: 75acf...248

regner med du aldri har hatt karbonader på skive heller da?🤔

Anonymkode: 038a2...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det enkleste jeg lager er et stykke laksefilet, 1 potet i båter, cherrytomater, grønn asparges eller friske sukkerertbelger.

1 lite ildfast fat. Litt olje i bunnen. legg i laksen, press over saft av 1/2 sitron, krydre med salt og pepper. Legg sukkerterter, oliven og tomater ved siden av i formen/fatet. Stek i ovnen i til laksen er stekt og sukkerertene/aspargesen er mør.

Kan ha tagliatelle, coscos, kokt potet eller ovsstekte potetbåter ved siden av om du vil. Godt med en skje kald lettrømme :)

Anonymkode: b63f6...2d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har innvandrerbutiker i nærheten kan du kjøpe billige linmser og bønner du kan legge i bløt. Disse kan du lage mye mat av som varer i flere uker

Anonymkode: 3900b...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ovnsbakt laks med sitron, olje, salt og pepper. Hjemmelaget potetstappe (skjær potetene i små biter, da koker de raskt) og 1-2 grønnsaker (dampet brokkoli og eller sukkerter og oppskåret agurk og tomat f.eks). Litt rømme hvis man vil. 

Dette går raskt til én person (trenger ikke kutte så mange poteter). 

Varianten til AB 2d0 over skal jeg prøve neste gang vi har laks! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en pakke classic wok. Stekes i panne med feks laks eller kyllingfilet. Ta 1 dl kokosmelk blander med 1 ts currypaste. Tøm dette over wokblandingen og la det surre til alt er gjennomvarmt. Enkelt, sunt og veldig godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...