Gå til innhold

Vita og Wanda

WhiteSwan

Anbefalte innlegg

NiceOrNothing skrev (49 minutter siden):

Ja, de jobber jo egentlig som freelance journalister . Men ikke all influenser reklame er god reklame tenker jeg . Hadde jeg drevet et spisested er det ikke alle influensere jeg ville hatt innom  dørene . 

Det hadde vært spennende å se! Håper noen restauranter og utesteder vil prøve seg på "mobilfritt" miljø, der oppmerksomhetskåte influensere og andre som kun går ut for å flashe egen rikdom stanses i døra.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo veldig bra Pr for restauranten men samtidig har sikkert disse 2 skrullene fått flere følgere etter avis-oppslaget også, det beste ville jo vært om folk vendte dem ryggen så taper de på det selv.

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg kanskje håndteringen fra begge sider bærer preg av et slags forsøk på å få mest mulig blest..

Som jeg ser det, følte Vita seg skikkelig flau og trampet på av den ansatte som gav henne tilsnakk for bruk av lys på restauranten. Da er angrep beste forsvar for henne, som mangler verktøyene som skal til for å gjøre dette skikkelig.. 

Kanskje kunne servitøren sagt i fra på en annen måte, og kanskje ville restauranten også beklaget dette hadde det ikke vært for den heftige ranten på snap som kom i etterkant der hun både kalte vedkommende det ene og det andre uten at han hadde mulighet til å forsvare seg. 

Kanskje kunne restauranten droppet delingen i sin instagram-story og heller delt sin forklaring og hatt en mer ydmyk tilnærming. 

Ingen av partene hadde trengt å lage en sak av dette, og det ville blitt glemt i løpet av helgen. verken tvillingene eller restauranten ville verken tapt eller vunnet noe på dette. 
Derimot melker begge parter «feiden» så langt de kan og begge parter sanker klikk, følgere og nye reservasjoner.

Nesten så jeg blir litt konspiratorisk 😅

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (1 time siden):

Ja det gjør de

Fansen er kuet. Er det én ærlig mening som går dem i mot, blir man (oftere enn ikke) hengt ut med navn.

Ekstremt lav toleranse hvis noen, gud forby er uenige. 

Endret av Tradegy
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjetter meg til at Vita og Wanda er mennesketyper som ikke tåler tilsnakk, virker for å ha veldig oppblåste ego.

En normal ydmyk person ville blitt flau og lagt bort mobilen. 

• Liker 30
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var innom Instagram til Grotto der de har delt en av tvillingenes rant. Mener de virkelig at restauranten var rasistiske?🙄

Jeg har og kommer ikke til å gi søstrene oppmerksomhet i denne saken utover det jeg leser i media.

• Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonsaijenta skrev (2 minutter siden):

Jeg var innom Instagram til Grotto der de har delt en av tvillingenes rant. Mener de virkelig at restauranten var rasistiske?🙄

Jeg har og kommer ikke til å gi søstrene oppmerksomhet i denne saken utover det jeg leser i media.

De eier ikke skam. Håper alle ser hvem de er nå. 

• Liker 23
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, snakk om å drite seg ut 😂 De damene der eier ikke skam. Går fint an å ta bilder uten sterk blitz. De får holde seg til mækkern, det er mer deres stil. 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parv skrev (2 timer siden):

Personlig synes jeg kanskje håndteringen fra begge sider bærer preg av et slags forsøk på å få mest mulig blest..

Som jeg ser det, følte Vita seg skikkelig flau og trampet på av den ansatte som gav henne tilsnakk for bruk av lys på restauranten. Da er angrep beste forsvar for henne, som mangler verktøyene som skal til for å gjøre dette skikkelig.. 

Kanskje kunne servitøren sagt i fra på en annen måte, og kanskje ville restauranten også beklaget dette hadde det ikke vært for den heftige ranten på snap som kom i etterkant der hun både kalte vedkommende det ene og det andre uten at han hadde mulighet til å forsvare seg. 

Kanskje kunne restauranten droppet delingen i sin instagram-story og heller delt sin forklaring og hatt en mer ydmyk tilnærming. 

Ingen av partene hadde trengt å lage en sak av dette, og det ville blitt glemt i løpet av helgen. verken tvillingene eller restauranten ville verken tapt eller vunnet noe på dette. 
Derimot melker begge parter «feiden» så langt de kan og begge parter sanker klikk, følgere og nye reservasjoner.

Nesten så jeg blir litt konspiratorisk 😅

Enig i dette. V&W får dette til å virke veldig dramatisk på story fredag kveld, lover story-time og fyrer opp, for så å liksom være kjemperolig og zen dagen etter. Det har tydeligvis gått veldig inn på dem, og det kan jeg forstå- voksenkjeft er noe dritt. De håndterte dette som de pleier å gjøre, hadde med andre ord ikke forventet noe annet fra den kanten. 

Synes samtidig det er fryktelig barnslig og uprofesjonelt av Grotto  å poste stories og jodel-screens på instragram. Det er for all del lov å si fra om uønsket oppførsel (på en OK måte), men her synes jeg de har håndtert saken dårlig i etterkant. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så dumt er at det er så mange som tar helt av og sender dem stykke meldinger, og da blir jo V og W "offeret" igjen, og fokuset tas bort fra hva som opprinnelig var saken. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå drar de rasismekortet på snapchat 🤣🤣

På snap får de det til å virke som lle støtter de i denne saken, men denne spørreundersøkelsen gir jo et greit bilde på hvor folket står i denne saken

Screenshot_20250112_135253_Chrome.jpg

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra kommentar i "tanta":

https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/lwbq0G/skru-av-blitzen-og-si-unnskyld

"De beste restaurantene har ikke underdanighet på menyen lenger. Kunden har ikke alltid rett. Ingen kan oppføre seg akkurat som de vil. De som driver restauranten, bestemmer hvordan det skal være i deres restaurant.

De er i sin fulle rett til å bestemme at noen gjester – uansett om de er kjendiser, heter Vita og Wanda Mashadi og har en haug med følgere – ikke skal få ødelegge opplevelsen for alle de andre gjestene."

Endret av Doris Becker
  • Liker 25
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

apekatten123 skrev (32 minutter siden):

Nå drar de rasismekortet på snapchat 🤣🤣

På snap får de det til å virke som lle støtter de i denne saken, men denne spørreundersøkelsen gir jo et greit bilde på hvor folket står i denne saken

Screenshot_20250112_135253_Chrome.jpg

Haha, at det går an :hoho: Rasisme at de ikke får bruke kjempesterk blitz på fin restaurant, faktisk :himle: Hvis de ikke skjønner at det kan være forstyrrende for andre gjester er de passe blåste og tette i pappen begge to.

Og om dere leser her V&W, nei jeg finnes ikke rasistisk og dette er ikke rasisme. Hadde to hvite personer gjort det samme hadde det vært akkurat like respektløst.

• Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (2 timer siden):

Her er jeg helt uenig, og vil vise til innlegget @Raven.Writingdesk postet. Grotto hadde ikke noe annet valg enn å komme med sin versjon, som et forsvar av sin ansatte, som ikke hadde gjort annet enn jobben sin. Disse to influenserne er kjent for å blokkere alle som gir dem et snev av kritikk. De henger ut og mobber. Dette har selv jeg fått med meg, bare fra nettavisene. Mitt inntrykk er at de ikke eier  selvinnsikt, og at angrep er det beste forsvar.

Du mener restauranten ikke hadde noe annet valg enn å synke ned på Vitas nivå og reposte ranten på sine kanaler og fyre opp under hendelsen.
Det var jo sånn sett ikke et svar på tiltale, men en oppfordring til å sjekke ut Vitas poster, sånn som det så ut.  Det fremstod først veldig merkelig, spør du meg. 

De forklarte jo ingenting før etterpå da nettavisene hadde plukket opp saken og kontaktet restauranten.  

Er helt enig i det du skriver om at angrep er hennes beste forsvar i mangel på ydmykhet og selvinnsikt. Hun tolket noe i verste mening og måtte gulpe ut av seg noe der hun går til rent personangrep på en ikke navngitt bartender som ikke kan forsvare seg.  Men dette vet vi jo. Disse er avhengige av anerkjennelse og «backing» fra «verdens beste følgere» og deler ukritisk uten å se at noen kan bli lei seg eller såret. Kritikk tåles dårlig og de kommer ikke til å beklage eller ta selvkritikk nå. I alle fall ikke når de nå får så mye hat og kritikk. 
Samtidig registrerer jeg at restauranten også kunne håndtert dette annerledes og kommet enda bedre ut av det. 
Fint at de forsvarer og står opp for kollegaen sin, men de gjør ikke det ved å reposte ranten eller snapinnholdet fra profilene… 

Mediocre skrev (41 minutter siden):

Enig i dette. V&W får dette til å virke veldig dramatisk på story fredag kveld, lover story-time og fyrer opp, for så å liksom være kjemperolig og zen dagen etter. Det har tydeligvis gått veldig inn på dem, og det kan jeg forstå- voksenkjeft er noe dritt. De håndterte dette som de pleier å gjøre, hadde med andre ord ikke forventet noe annet fra den kanten. 

Synes samtidig det er fryktelig barnslig og uprofesjonelt av Grotto  å poste stories og jodel-screens på instragram. Det er for all del lov å si fra om uønsket oppførsel (på en OK måte), men her synes jeg de har håndtert saken dårlig i etterkant.

Det er nettopp dette; Poenget mitt er egentlig at jeg ikke helt ser hvorfor restauranten gir en dårlig review så mye oppmerksomhet i utgangspunktet. De har jo gått fra å kun dele poster der de er tagget til å dele skjermbilder og ganske random kommentarer av alt mulig. Også «latterliggjøring» av selve hendelsen. 

Alt i alt sitter jeg igjen med et dårlig inntrykk av begge parter. 
Tvillingene oppfattes som hårsåre og som veldig dårlige til å ta i mot voksenkjeft. (Men dette visste vi jo..) 
Grotto fremstår som uprofesjonelle der de enda poster printscreens og innhold som refererer til denne hendelsen. Veldig rart av en restaurant som baserer seg på fine dining og som ønsker seg en stjerne.. Klientellet denne restauranten ønsker å nå ut til er mest sannsynlig ikke følgere av V&W. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Parv skrev (9 minutter siden):

Du mener restauranten ikke hadde noe annet valg enn å synke ned på Vitas nivå og reposte ranten på sine kanaler og fyre opp under hendelsen.
Det var jo sånn sett ikke et svar på tiltale, men en oppfordring til å sjekke ut Vitas poster, sånn som det så ut.  Det fremstod først veldig merkelig, spør du meg. 

De forklarte jo ingenting før etterpå da nettavisene hadde plukket opp saken og kontaktet restauranten.  

Er helt enig i det du skriver om at angrep er hennes beste forsvar i mangel på ydmykhet og selvinnsikt. Hun tolket noe i verste mening og måtte gulpe ut av seg noe der hun går til rent personangrep på en ikke navngitt bartender som ikke kan forsvare seg.  Men dette vet vi jo. Disse er avhengige av anerkjennelse og «backing» fra «verdens beste følgere» og deler ukritisk uten å se at noen kan bli lei seg eller såret. Kritikk tåles dårlig og de kommer ikke til å beklage eller ta selvkritikk nå. I alle fall ikke når de nå får så mye hat og kritikk. 
Samtidig registrerer jeg at restauranten også kunne håndtert dette annerledes og kommet enda bedre ut av det. 
Fint at de forsvarer og står opp for kollegaen sin, men de gjør ikke det ved å reposte ranten eller snapinnholdet fra profilene… 

Det er nettopp dette; Poenget mitt er egentlig at jeg ikke helt ser hvorfor restauranten gir en dårlig review så mye oppmerksomhet i utgangspunktet. De har jo gått fra å kun dele poster der de er tagget til å dele skjermbilder og ganske random kommentarer av alt mulig. Også «latterliggjøring» av selve hendelsen. 

Tvillingene oppfattes som hårsåre og som veldig dårlige til å ta i mot voksenkjeft. (Men dette visste vi jo..) 
Grotto fremstår som uprofesjonelle der de enda poster printscreens og innhold som refererer til denne hendelsen. Veldig rart av en restaurant som baserer seg på fine dining og som ønsker seg en stjerne.. Klientellet denne restauranten ønsker å nå ut til er mest sannsynlig ikke følgere av V&W. 

Den siste tiden har det vært flere tilfeller der influensere benytter seg av sine markedskanaler for å henge ut mennesker, organisasjoner, butikker og utesteder, der de hevder seg dårlig behandlet. Jeg tenker at Grotto kanskje så seg nødt til å vise til anklagene,  vise hvor grunnløse og stygge de er, nettopp fordi denne type influensere sitter med så mye makt, og når ut til et bredt spekter av mennesker.
Mange restauranter sliter økonomisk nå, og Grotto er relativt nyetablert.
Men nei, det var kanskje ikke et smart trekk av dem å svare som de gjorde,  for nå kommer rasismekortet fra disse skamløse influenserne, som benytter seg av all herseteknikk de bare kan, og som ikke gir seg på tørre møkka, for de er ikke vant til å få motstand, da blokkerer de. 
Jeg har ingen sosiale medier, så jeg får ikke sett hva noen av de involverte poster, utover det som kommer i media og her.

Endret av Doris Becker
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal Vita møte svigers for første gang. Altså. Det er jo bare å sende medfølelse og alt som er. Hadde vært så f.l.a.u 🙈🙈🙈

• Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parv skrev (43 minutter siden):

Nei - nei - nei. 
Å si at den som forsvarer seg er «like ille» legitimerer W & V sin oppførsel: det betyr at de «vinner» uansett: den andre part må tåle å bli uthengt og tar de til motmæle så blir de dratt med ned i dragsuget med de to som startet faenskapet i utgangspunktet. Restauranten gjør ikke annet enn å være gjennomsiktig. Hvorfor skulle de ikke reposte det? Mener du at det plutselig skal feies under teppe siden det ikke gikk W og V sin vei?!  W og V har faktisk GODT av dette og det har andre influensere som observerer også. Det er over alle støvleskaft at de har hengt ut en helt tilfeldig ansatt på en restaurant som ba de slutte å bruke blits av respekt for andre gjester. Til og med om den ansatte var krass, ufin eller respektløs så har de INGEN rett til å henge ut denne anonyme personen som ER PÅ JOBB foran tusenvis av følgere. Jeg er sjeleglad at folk reagerer på dette! Hvis ikke så betyr det at «influencere» kan dure frem som diktatorer, andre skal kue seg på deres premisser og skulle de si imot vil de som sier imot risikere å bli dratt med ned i dragsuget. Det er fullstendig uakseptabelt det V og W har gjort og det hører ikke hjemme noen sted. Det viser også hvor impulsiv «influencer verden» er: man tenker en tanke og ikke bare er den sagt, den er delt med titusenvis av mennesker. Disse folka må faktisk lære seg at de trenger det vi andre har i vårt daglige liv

ET FILTER!

Da snakker jeg ikke om ett filter som filtrerer dem slankere, yngre og vakrere, for det har de da allerede full kontroll på. Nei: ordinært filter i form av FOLKESKIKK og dannelse; at du kan være uenig, furte og føle deg krenket UTEN at du hyler det ut til titusenvis av mennesker. DET FILTERET! 

• Liker 6
  • Nyttig 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...