Februarbarn Skrevet 6. januar #601 Del Skrevet 6. januar Jeg heier på å spise sunt (på bærekraftig vis) og å ta tak i egen helse. Men er jeg alene om å syntes dette er litt vel spesielt? Ikke skal de bruke denne «dietten» til noe og ikke er de hverken toppidrettsutøvere eller overvektige. Jeg syntes ikke dette fremmer sunnhet, på noe vis. Samtidig skal de absolutt dytte i seg ultraprosesserte puddinger, proteinbarer og drikke brus med kunstig søtning. Er det liksom sunt? Jeg syntes dette handler om kalorier og ikke noe annet. 10 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smock Skrevet 10. januar #602 Del Skrevet 10. januar Vita har lang sengetale om møte med regnskapsfører og røde tall som gjør henne stressa og urolig, og med konklusjon om at hun må shoppe mindre. Eller bruke penger fra egen bufferkonto i stedet for bedriften. Sier jo litt om nivået på shoppingen der i gården om man klarer å velte økonomien i selskapet sitt pga. shopping av klær, sko og luksusartikler!! og på toppen starte dagen etter med «Moonboots haul»…. Jaujau……… 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sammy! Skrevet 10. januar #603 Del Skrevet 10. januar Februarbarn skrev (På 6.1.2025 den 8.10): Jeg heier på å spise sunt (på bærekraftig vis) og å ta tak i egen helse. Men er jeg alene om å syntes dette er litt vel spesielt? Ikke skal de bruke denne «dietten» til noe og ikke er de hverken toppidrettsutøvere eller overvektige. Jeg syntes ikke dette fremmer sunnhet, på noe vis. Samtidig skal de absolutt dytte i seg ultraprosesserte puddinger, proteinbarer og drikke brus med kunstig søtning. Er det liksom sunt? Jeg syntes dette handler om kalorier og ikke noe annet. Det fremmer på ingen måte sunnhet. Nå følger ikke jeg noen toppidrettsutøvere på sosiale medier, men jeg tror at de som faktisk går på diett mot et spesielt mål ikke legger ut slike bilder? Jeg tenker at trening og sunn livsstil i utgangspunktet er en kjekk profil å følge, men disse to får jeg ikke til for fem flate øre. Jeg blir ikke inspirert og de er så uhorvelig frekke. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 10. januar #604 Del Skrevet 10. januar Februarbarn skrev (På 6.1.2025 den 8.10): Jeg heier på å spise sunt (på bærekraftig vis) og å ta tak i egen helse. Men er jeg alene om å syntes dette er litt vel spesielt? Ikke skal de bruke denne «dietten» til noe og ikke er de hverken toppidrettsutøvere eller overvektige. Jeg syntes ikke dette fremmer sunnhet, på noe vis. Samtidig skal de absolutt dytte i seg ultraprosesserte puddinger, proteinbarer og drikke brus med kunstig søtning. Er det liksom sunt? Jeg syntes dette handler om kalorier og ikke noe annet. Det er nettopp dette jeg synes de burde spare seg for. Titt og ofte kommer tordentaler med budskapet om at de «ALDRI deler kalorier, vekt eller tall». Det er jo i grunn indirekte det de gjør ved å dele ting som dette. Dette er bildet av noe ekstremt og veldig restriktivt. For veldig mange vil dette være en destruktiv tilnærming til mat og trening. som voksen dame ser jeg at dette er noe de driver med fordi de ønsker synlige og målbare resultater. Det motiverer dem å gå ned i vekt, samt se bra ut og løpe fort/langt. Andre, med andre forutsetninger og et annet forhold til kropp og mat vil kunne bli trigget av dette. Det samme gjelder jo all loggingen av trening. De deler jo flust av tall og stats mange kan bruke til å sammenligne seg med på Strava. Tid, pace, antall km, antall økter. Det er veldig fokus på å «sanke skritt». Hvorfor ikke bare gå seg en rolig tur i skogen uten å dele/logge? Alt fremstår som et desperat behov for å fremstå som veldig spreke, flinke, dedikerte og ekstreme. 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 10. januar #605 Del Skrevet 10. januar Februarbarn skrev (På 6.1.2025 den 8.10): Jeg heier på å spise sunt (på bærekraftig vis) og å ta tak i egen helse. Men er jeg alene om å syntes dette er litt vel spesielt? Ikke skal de bruke denne «dietten» til noe og ikke er de hverken toppidrettsutøvere eller overvektige. Jeg syntes ikke dette fremmer sunnhet, på noe vis. Samtidig skal de absolutt dytte i seg ultraprosesserte puddinger, proteinbarer og drikke brus med kunstig søtning. Er det liksom sunt? Jeg syntes dette handler om kalorier og ikke noe annet. Shit, da har man et temmelig anstrengt forhold til mat. Og det å bare vise det frem som om det er en helt ok og normal greie å gjøre er absolutt ikke bra. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Februarbarn Skrevet 11. januar #606 Del Skrevet 11. januar Parv skrev (9 timer siden): Det er nettopp dette jeg synes de burde spare seg for. Titt og ofte kommer tordentaler med budskapet om at de «ALDRI deler kalorier, vekt eller tall». Det er jo i grunn indirekte det de gjør ved å dele ting som dette. Dette er bildet av noe ekstremt og veldig restriktivt. For veldig mange vil dette være en destruktiv tilnærming til mat og trening. som voksen dame ser jeg at dette er noe de driver med fordi de ønsker synlige og målbare resultater. Det motiverer dem å gå ned i vekt, samt se bra ut og løpe fort/langt. Andre, med andre forutsetninger og et annet forhold til kropp og mat vil kunne bli trigget av dette. Det samme gjelder jo all loggingen av trening. De deler jo flust av tall og stats mange kan bruke til å sammenligne seg med på Strava. Tid, pace, antall km, antall økter. Det er veldig fokus på å «sanke skritt». Hvorfor ikke bare gå seg en rolig tur i skogen uten å dele/logge? Alt fremstår som et desperat behov for å fremstå som veldig spreke, flinke, dedikerte og ekstreme. Jeg er helt enig med deg. Jeg selv er en av de med uspesifisert spiseforstyrrelse, som syntes dette ikke bidrar til noe annet enn å fremme restriktive mønstre. dessuten lever de i god tro om at de løper mye lenger enn de faktisk gjør, fordi de kun baserer mengden sin ut fra tallene på klokken og ikke tredemølla 😂 det er åpenbart at de har store komplekser og utfordringer, når dette behovet er så enormt stort. Samme gjelder (i mine øyne) behovet for å shoppe svært dyre klær og tilbehør og behovet for å eksponere det. De sier at de ikke liker å «flashe» ting, men det er jo nettopp det de gjør. Og ikke viser de noe ydmykhet i forhold til å ta imot kritikk mot noe av det de gjør. Her er det spydighet og mye projeksjoner mot følgerne. Forstår ikke hva noen ser i disse to. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 11. januar #607 Del Skrevet 11. januar Februarbarn skrev (13 minutter siden): Jeg er helt enig med deg. Jeg selv er en av de med uspesifisert spiseforstyrrelse, som syntes dette ikke bidrar til noe annet enn å fremme restriktive mønstre. dessuten lever de i god tro om at de løper mye lenger enn de faktisk gjør, fordi de kun baserer mengden sin ut fra tallene på klokken og ikke tredemølla 😂 det er åpenbart at de har store komplekser og utfordringer, når dette behovet er så enormt stort. Samme gjelder (i mine øyne) behovet for å shoppe svært dyre klær og tilbehør og behovet for å eksponere det. De sier at de ikke liker å «flashe» ting, men det er jo nettopp det de gjør. Og ikke viser de noe ydmykhet i forhold til å ta imot kritikk mot noe av det de gjør. Her er det spydighet og mye projeksjoner mot følgerne. Forstår ikke hva noen ser i disse to. Tror du har et veldig godt poeng her. Det er nok en del komplekser når det kommer til å være «bra nok». Mølleløping er jo supert på den måten, det er lett å vise til veldig pene tall om man bare dropper å kalibrere mot mølla 😂 Kjenner flere seriøse løpeentusiaster som konkurrerer på nokså høyt nivå, og de holder et langt lavere tempo enn tvillingene på langøktene sine for å si det slik. De færreste mosjonister greier å holde pulsen nede i sone 1-2 med en pace på 4.30-4.40. De løp jo konkurranse med den farten. Shopping og mote er nok en del av den de er og personlig synes jeg de er flinke på det området, selv om det til tider er mye flashing av dyre ting. De kjøper dessuten veldig mye og veldig ofte ofte.. Det kjøpes mye på firmaet og de er bekymret over røde tall. Kanskje er det et tegn på at folk ikke lenger lar seg friste av disse og ikke kjøper det de lager/promoterer eller følger med like mye lenger.. noterer meg også at mange reagerer på hvordan de svarer følgere og hever seg over enhver kritisk kommentar. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlåSwix Skrevet 11. januar #608 Del Skrevet 11. januar Fikk dere med dere restaurantbesøket i går?😅 19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outandabout Skrevet 11. januar #609 Del Skrevet 11. januar Jeg følger ikke hverken V eller W, men tenker at slike bilder er for å generere engasjement og klikk 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 11. januar #610 Del Skrevet 11. januar BlåSwix skrev (46 minutter siden): Fikk dere med dere restaurantbesøket i går?😅 For noen brats!😂😂😂 17 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Februarbarn Skrevet 11. januar #611 Del Skrevet 11. januar Molly85 skrev (1 time siden): For noen brats!😂😂😂 For å si det sånn: det er to sider av enhver historie. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Februarbarn Skrevet 11. januar #612 Del Skrevet 11. januar Parv skrev (2 timer siden): Tror du har et veldig godt poeng her. Det er nok en del komplekser når det kommer til å være «bra nok». Mølleløping er jo supert på den måten, det er lett å vise til veldig pene tall om man bare dropper å kalibrere mot mølla 😂 Kjenner flere seriøse løpeentusiaster som konkurrerer på nokså høyt nivå, og de holder et langt lavere tempo enn tvillingene på langøktene sine for å si det slik. De færreste mosjonister greier å holde pulsen nede i sone 1-2 med en pace på 4.30-4.40. De løp jo konkurranse med den farten. Shopping og mote er nok en del av den de er og personlig synes jeg de er flinke på det området, selv om det til tider er mye flashing av dyre ting. De kjøper dessuten veldig mye og veldig ofte ofte.. Det kjøpes mye på firmaet og de er bekymret over røde tall. Kanskje er det et tegn på at folk ikke lenger lar seg friste av disse og ikke kjøper det de lager/promoterer eller følger med like mye lenger.. noterer meg også at mange reagerer på hvordan de svarer følgere og hever seg over enhver kritisk kommentar. Helt enig med deg. Selv løp jeg langtur denne morgenen og det er langt roligere enn konkurransefarten. Nå løp jeg riktignok ute, med isete forhold og løssnø. De får leve i god tro om at de har løpt langt mer enn de faktisk gjør. Jeg tror ikke de kalibrerer økten. det er MYE shopping, og den ene dagen har de haul og neste uke kommer «ligger ute på Tise». Altså litt satt på spissen, men folk tar vel poenget. Får avsmak av det og hadde respektert de mer om de viste mer måtehold og bærekraft (i form av å begrense denne avhengigheten). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Molly85 Skrevet 11. januar Populært innlegg #613 Del Skrevet 11. januar Februarbarn skrev (2 minutter siden): For å si det sånn: det er to sider av enhver historie. Så klart det er, men i en restaurant er det en selvfølge å innrette seg etter kleskode etc. Å være så ufordragelig at man ikke kan imøtekomme når de ber dem legge bort lyset, men heller begynner å harselere i SOME mens man er der…! Da mangler man grunnleggende oppdragelse. Og det er helt ærlig en vinning for Grotto å slippe å servere ufordragelige folk som ikke evner å se bortenfor egen snute. 51 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Februarbarn Skrevet 11. januar #614 Del Skrevet 11. januar Molly85 skrev (45 minutter siden): Så klart det er, men i en restaurant er det en selvfølge å innrette seg etter kleskode etc. Å være så ufordragelig at man ikke kan imøtekomme når de ber dem legge bort lyset, men heller begynner å harselere i SOME mens man er der…! Da mangler man grunnleggende oppdragelse. Og det er helt ærlig en vinning for Grotto å slippe å servere ufordragelige folk som ikke evner å se bortenfor egen snute. Ja, jeg mente at jeg ikke tar søstrenes fortelling inn uten å tenke at det kanskje finnes en annen versjon (fra Grotto) her også. 9 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 11. januar #615 Del Skrevet 11. januar Februarbarn skrev (2 timer siden): Ja, jeg mente at jeg ikke tar søstrenes fortelling inn uten å tenke at det kanskje finnes en annen versjon (fra Grotto) her også. Beklager, da svarte jeg deg på feil grunnlag😅 5 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pop up bruker Skrevet 11. januar Populært innlegg #616 Del Skrevet 11. januar (endret) Det der å henge ut restauranter, mennesker og annet i sosiale medier syns jeg er en uting. Særlig når man har mange følgere slik de har. Joda, det er viktig å være bevisst som forbruker, men er man misfornøyd med servicen så gi de dårlig raiting på google eller tripAdvisor. Eidt: Jeg vil legge til at om vi får en sånn galgestokk mentalitet i sosiale medier for hver lille ting, blir det helt håpløst å drive bedrift. Da risikerer du levebrødet om noen tolker deg i verste mening. Endret 11. januar av pop up bruker 43 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 11. januar #617 Del Skrevet 11. januar Her er de jo fornærmet på grunn av hvordan klagen ble "fremlagt" - hva er det med det ? Nå er det vel litt uenighet om hvor ille den faktisk var - men de fleste sliter vel litt med å være superblide hvis det er noen som har gjort noe man bli irritert over - selv om man helst skal si ting på en saklig måte. V&W kunne jo latt være å gjøre noe som mest sannsynlig har irritert de ansatte og de andre gjestene - hva med å ta litt hensyn ? 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg anno19 Skrevet 11. januar Populært innlegg #618 Del Skrevet 11. januar Å henge ut ansatte på en slik måte er bare lavmål. De var jo ikke invitert spesielt for å ta bilder der inne, og jeg forstår godt at den blitzen kan være sjenerende for andre gjester - som også har ventet lenge på å få bord der. 43 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yoolanda Skrevet 11. januar #619 Del Skrevet 11. januar Herrejesus. Snakker vi Diva-nykker eller????? Ikke tåle å bli snakka til engang, og komme med personhets til en bartender? HVEM har mindreverdighetskomplekser her?? Så pinlig!!!!! 32 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 11. januar #620 Del Skrevet 11. januar Fyfaen så flaut. Flombelyser en liten restaurant og legger ut en hel drama på sosiale media fordi de fikk en tilbakemelding på det. Ja, det er ikke bare divanykker men direkte ufint. Siden de mener denne type retorikk er greit: «har vel mindreverdighetskompleker»…. 31 1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå