Gå til innhold

Fortsatt utmeldt

Gjest Respect

Anbefalte innlegg

Gjest Respect

Meldte meg ut fra statskirken for fem år siden. Hører av og til om folk som har blitt medlemmer igjen, mot sin vilje. Hvordan kan jeg finne ut om jeg står oppført som medlem eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk med din lokale menighet. Det har ellers de siste årene pågått et sentralt prosjekt for å rense opp i medlemslistene og unngå slike opplevelser som du frykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest gkest

Bare ring menighetskontoret der du bor. Her vi bor har jeg snakket strengt til vårt flere ganger, men det er på grunn av barna mine. De sender "informasjon" om dår som faktisk har form av innkaling til samtale med prest, og siden vi voksne er utmeldt finner jeg det heller besynderlig. Dessuten har de "fulgt opp" med å "invitere" ungene når de er 4 til å få "Min kirkebok"... Litt spess når man blir lovet at ungene ikke meldes inn når de ikke døpes... En sekretær på menighetskontoret forklarte at riktignok var ikke ungene mine innmeldt, men ALLE fikk "tilbud" om denne fireårsboken. JEg sa klart fra at jeg syntes det var over streken invaderende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Bodillen

Vi fikk også tilsendt disse "flotte" tilbudene da barna fylte både 4 og 6 og jeg vet ikke hva. Jeg tok en telefon til kirkekontoret, og der fikk jeg vite at mine barn var medlemmer i Statskirken - enda de ikke er døpt!

I samme slengen sjekket jeg status på både meg og gemalen - vi meldte oss ut for mange år siden. Joda, gemalen var jammen medlem han også! Klok av skade sjekket jeg status igjen etpar år etterpå, og gemalen måtte jaggu melde seg ut for tredje gang... Er DET medlemsjuks, eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

:o Oj... da vet jeg om noen som må få sjekket opp det der. Kanskje jeg automatisk ble medlem igjen da jeg flyttet til denne kommunen for tjue år siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bodillen

Det skal du slett ikke se bort ifra!

De driver med utstrakt medlemsjuks, de der - uten engang å bli straffet for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...