Gå til innhold

Hva er et kvalitetslaken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 12.9.2019 den 2.51, SM30 skrev:

Gjør det. De har mye bra. Thread count er typisk rundt 200 med YD som oppleves meget soft avhengig av hva du er vandt med, men hvis du er opptatt av slikt er frette eller italienske sferra bros helt fantastisk! leverer over 1000 i threadcount men koster fort 7-10,000 for et sett med sengetøy, så ikke hva hvermansen er interessert i...

Takk for svar. Har sett på Frette i Italia. De hadde ikke norsk størrelse inne, hvis ikke hadde jeg kjøpt det. Det var kjempefint. 

Anonymkode: f1ff8...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere 200kr laken fra både KID og Princess. Brukt dem i flere år og fremdeles ingen nupper. Vasker sengetøyet på 60-90 C med håndklær og av til truser. Virker som du har blandet gensere e.l bukser med polyester e.l 

Anonymkode: b41d3...f7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har flere 200kr laken fra både KID og Princess. Brukt dem i flere år og fremdeles ingen nupper. Vasker sengetøyet på 60-90 C med håndklær og av til truser. Virker som du har blandet gensere e.l bukser med polyester e.l 

Anonymkode: b41d3...f7b

Nei jeg vasker kun med håndklær og kluter på 60. Har ingen kunstfibre, tror jeg. Vanlige håndklær i bomull.

Anonymkode: 02802...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg vasker kun med håndklær og kluter på 60. Har ingen kunstfibre, tror jeg. Vanlige håndklær i bomull.

Anonymkode: 02802...fad

Da skjønner jeg faktisk ikke hvordan du klarer å få så mye nupper på lakenene dine og jeg ikke får nupper på mine :klo: 

Du kan prøve disse fra tyske Elegante, de er akkurat passende elastiske og ligger stramt og pent når de er i riktig størrelse. 

Anonymkode: f0f9e...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Da skjønner jeg faktisk ikke hvordan du klarer å få så mye nupper på lakenene dine og jeg ikke får nupper på mine :klo: 

Du kan prøve disse fra tyske Elegante, de er akkurat passende elastiske og ligger stramt og pent når de er i riktig størrelse. 

Anonymkode: f0f9e...f1f

Spørs hva man sover i også (naken/psyj), hvor ofte de vaskes og hvor mye hver enkelt vrir/beveger seg i søvne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jersey-laken nupper, glatte laken i bomull nupper ikke. Vi har hatt laken fra IKEA i 100 % bomull i bortimot 10 år før de ble utslitt, deilige og kjølige å ligge på. 

Det finnes ingen nupper i det hele tatt på våre laken. Vaskes på 60 grader, tørketromler ikke. 

Anonymkode: 50dd6...0f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke opplevd at laken nupper... Kjøper kun billige... Kan det være vaskemaskinen din som ikke er helt som den skal, kanskje du burde vasket det i vaskepose hvis det finnes noen litt store. 

Anonymkode: 41db6...b06

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har heller ikke opplevd at laken nupper... Kjøper kun billige... Kan det være vaskemaskinen din som ikke er helt som den skal, kanskje du burde vasket det i vaskepose hvis det finnes noen litt store. 

Anonymkode: 41db6...b06

Jerseylaken kan vel nuppe, men det er vel ikke det man vanligvis regner for kvalitetsleker. Vevde laken/sateng nupper vel ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yves Delorme om man foretrekker tettvevd bomull og "luksushotell"-laken følelsen. 

Geismars, om man liker bomullssateng og en kjøligere følelse. 

Vi har hatt et av hver type i 4 år nå. Førstnenvte i vinterhalvåret, sistnevnte i sommerhalvåret. Vasker og tromler hver søndag, og legger på samme sett igjen.

Er like fine nå etter ca 700 netters bruk og 100 gangers vask+tørketrommel per laken, som da de var nye. 

Anonymkode: fe46c...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Yves Delorme om man foretrekker tettvevd bomull og "luksushotell"-laken følelsen. 

Geismars, om man liker bomullssateng og en kjøligere følelse. 

Vi har hatt et av hver type i 4 år nå. Førstnenvte i vinterhalvåret, sistnevnte i sommerhalvåret. Vasker og tromler hver søndag, og legger på samme sett igjen.

Er like fine nå etter ca 700 netters bruk og 100 gangers vask+tørketrommel per laken, som da de var nye. 

Anonymkode: fe46c...7e0

De var fine, og sikkert gode, men de formsydde finnes ikke i 210 lengde 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Kritt skrev:

De var fine, og sikkert gode, men de formsydde finnes ikke i 210 lengde 😒

Jeg har veldig god erfaring med de som brettes under overmadrassen. 

Må bare kjøpe de så store som mulig, og legge de flatt og godt under, brette godt i hjørnene, så er de helt supre. Men har dessverre ingen aning om hvorvidt de selger så stort som 210. 

Anonymkode: fe46c...7e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2019 den 20.33, AnonymBruker skrev:

Det nyeste var fra Princess og var et jerseylaken til 180x200, bruker ikke tørketrommel. Det nuppet etter 2 vask. Kjøpte det i sommer.

Anonymkode: 02802...fad

Ikke kjøp jersey, det er dårlig kvalitet.  Jeg kjøper laken på Kid,  men aldri jersey. Kjøper laken i linblanding eller bomullsatin. Gå litt opp i pris, så får du bedre kvalitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.9.2019 den 3.03, AnonymBruker skrev:

Har flere 200kr laken fra både KID og Princess. Brukt dem i flere år og fremdeles ingen nupper. Vasker sengetøyet på 60-90 C med håndklær og av til truser. Virker som du har blandet gensere e.l bukser med polyester e.l 

Anonymkode: b41d3...f7b

Samme her jeg har hatt billig sengetøy fra kid i 30 år. 

Anonymkode: 28234...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...