Gå til innhold

Hva er et kvalitetslaken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg dritlei billig skvip som nupper etter 2 vask! Har vel blitt gammel nok til å bry meg😂

Jeg har hatt laken fra Kid, Princess, Jysk, Ikea, og det er samme ulla. Jeg har jo bare brydd meg om å få det billigst mulig før.

Noen anbefalinger?

Noen som har prøvd fra merket Sir John? Det er tilgjengelig i en lokal butikk, men vet ikke om kvaliteten står til prisen.

Anonymkode: 02802...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips. Hvordan er temperaturen med frotte? 

Anonymkode: 02802...fad

Jeg har vasket frottelaknene på 95 grader noen få ganger, men vasker normalt ved 60 grader. Ikke noe problem, de er like gode etterpå. Mye bedre laken enn disse tynne man vanligvis ser i butikkene.

Anonymkode: 398f6...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoff.. klarer ikke sove på håndkle. Må være helt glatt det jeg ligger på. 

Anonymkode: b1642...124

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Høie sine laken i bomullsateng er gode, Formsydde, glatte med strikk langs sidene som holder lakenet på plass.

Anonymkode: 33b5b...c6e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sengetøy er viktig. Jeg kjøper bomullssatenglaken til ca 700 kr for 180 seng. Sengetøy ellers er lin, silke (hodepute) og sånn krepp som er deilig på sommeren. Kjøp dyrt, og du kan ha det livet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vasket frottelaknene på 95 grader noen få ganger, men vasker normalt ved 60 grader. Ikke noe problem, de er like gode etterpå. Mye bedre laken enn disse tynne man vanligvis ser i butikkene.

Anonymkode: 398f6...884

Mente om man blir svett om natta, det blir jeg av flanell-sengklær f.eks. selv om de billige laknene er dritt så er de iallfall kjølige gjennom natta.

Anonymkode: 02802...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par bommulslaken fra Høye, betalte 1200 pr stk. Beste jeg har hatt, glatte og svalende

Anonymkode: 23310...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, SM30 skrev:

Mille Notti eller Yves Delorme

Det gjelder sengetøy også...

Jeg har lyst til å prøve sengetøy fra Yves Delorme. Har sett at de har ulik trådtetthet. Har du merket noen forskjell mellom de ulike variantene? 

Anonymkode: f1ff8...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best formsydde laken i sateng/vevd bomull (aller helst egyptisk bomull). Husker ikke merker, men de er gjerne dyre. Og holder lenge når jeg tar godt vare på dem, dvs tromler dem ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.9.2019 den 0.25, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg dritlei billig skvip som nupper etter 2 vask! Har vel blitt gammel nok til å bry meg😂

Jeg har hatt laken fra Kid, Princess, Jysk, Ikea, og det er samme ulla. Jeg har jo bare brydd meg om å få det billigst mulig før.

Noen anbefalinger?

Noen som har prøvd fra merket Sir John? Det er tilgjengelig i en lokal butikk, men vet ikke om kvaliteten står til prisen.

Anonymkode: 02802...fad

Hva slags laker er det du bruker som nupper? 

Jeg har bare glatte bomullslaken, noen fra Princess og noen dyrere fra andre produsenter. Ingen av dem har nuppet. Noen har blitt 15 år før de var utslitt og måtte kastes.

Sir John har jeg hatt som kappelaken på kontinentalsengen. Der får de jo ikke så stor slitasje, og de har vært helt greie.  

Anonymkode: 48a1f...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags laker er det du bruker som nupper? 

Jeg har bare glatte bomullslaken, noen fra Princess og noen dyrere fra andre produsenter. Ingen av dem har nuppet. Noen har blitt 15 år før de var utslitt og måtte kastes.

Sir John har jeg hatt som kappelaken på kontinentalsengen. Der får de jo ikke så stor slitasje, og de har vært helt greie.  

Anonymkode: 48a1f...466

Det nyeste var fra Princess og var et jerseylaken til 180x200, bruker ikke tørketrommel. Det nuppet etter 2 vask. Kjøpte det i sommer.

Anonymkode: 02802...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det nyeste var fra Princess og var et jerseylaken til 180x200, bruker ikke tørketrommel. Det nuppet etter 2 vask. Kjøpte det i sommer.

Anonymkode: 02802...fad

Ok. Det var rart :klo: 

Vasker du laken sammen med noe som er laget av kunstfiber? Eller noen blandingsstoffer? Noe er det som gjør at laken i ren bomull nupper.

Jeg bruker kappelaken over rammemadrassene og mellom madrassen på kontinentalsengen, og glatt bomullslaken på overmadrassen. Det er Princess og Turiform.

Bomull er både vanlig egyptisk bomull og bomullssateng. Vasker på 60 grader sammen med håndkler i ren bomull, og med truser (som er bomull og litt spandex). Tørker i tørketrommel. Gang etter gang. Ingen nupper.

Anonymkode: f0f9e...f1f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 9/10/2019 at 4:25 PM, AnonymBruker said:

Jeg har lyst til å prøve sengetøy fra Yves Delorme. Har sett at de har ulik trådtetthet. Har du merket noen forskjell mellom de ulike variantene? 

Anonymkode: f1ff8...172

Gjør det. De har mye bra. Thread count er typisk rundt 200 med YD som oppleves meget soft avhengig av hva du er vandt med, men hvis du er opptatt av slikt er frette eller italienske sferra bros helt fantastisk! leverer over 1000 i threadcount men koster fort 7-10,000 for et sett med sengetøy, så ikke hva hvermansen er interessert i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, SM30 skrev:

Gjør det. De har mye bra. Thread count er typisk rundt 200 med YD som oppleves meget soft avhengig av hva du er vandt med, men hvis du er opptatt av slikt er frette eller italienske sferra bros helt fantastisk! leverer over 1000 i threadcount men koster fort 7-10,000 for et sett med sengetøy, så ikke hva hvermansen er interessert i...

Men selger de formsydde laken? Er ute etter store formsydde laken i god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...