Gå til innhold

Samlivsbrudd - føler meg forrådt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eksen og jeg jobber samme sted. Da det ble slutt spurte jeg om vi kunne la være å ligge med kollegaer og han sa seg enig i det.

Etter sommeren fant vi tonen igjen og prøvde oss litt frem. Så kommer det frem at han har ligget med en kollega og fortalt henne alt om mitt og hans forhold. Dette har hun gått og sagt videre til våre andre kollegaer. 

Jeg føler meg så ensom, så forrådt, så lite verdifull... Jeg er sykemeldt fra jobben og har vært det i to uker. Jeg bare gråter, spiser ikke og sover veldig lite. Vi har også et barn sammen som er 2 år. Det er så vanskelig å tenke på at han har valgt en jente han så vidt kjente over sitt eget barn og meg.

Vet ikke hva jeg vil med dette her, må bare få det ut. 

Anonymkode: 12152...407

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Familytree
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du svarte deg selv😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josefine5

Du er verdifull. For toåringen er du den beste i verden. Mannen er en idiot. Det beste du kan gjøre er å heve deg over det. Det sier mest om han. Men jeg sitter i samme smørja selv. Samboeren var utro på meldinger mens jeg gikk gravid. I tillegg var han utro med en 20 år yngre kollega mens jeg satt hjemme med babyen. 

Jeg er verd mere enn som så. Det er du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå eksen din. Ofte er den beste medisinen for å komme seg over kjærlighetssorg å finne seg noen andre. En kortvarig rebound. Det er nesten ikke nøye hvem eller om det er følelser der eller ikke. Bare det er noen som er villig til å gi bekreftelse, lytte, gjøre at man føler seg verdifull, gi litt menneskelig nærhet. Slik at man glemmer. Slik at man kan føle seg litt bra.
Hun var ikke spesiell. Hun var bare en "medisin" han trengte der og da. Hverken mer eller mindre.

Så: Rett deg opp i ryggen! Hev deg over det. De fleste, voksne mennesker har levd og erfart at kjærligheten absolutt ikke er en enkel ting og at det alltid er to sider av samme sak - uansett hva dette kvinnemennesket har gått rundt og sagt. De vil nok ikke tenke eller bry seg veldig mye. Kanskje ikke så lett i praksis men: drit i det. Tenk på deg selv nå og hev deg over det. Folk som sladrer og baksnakker setter som oftest bare seg selv i et dårlig lys.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eksen og jeg jobber samme sted. Da det ble slutt spurte jeg om vi kunne la være å ligge med kollegaer og han sa seg enig i det.

Etter sommeren fant vi tonen igjen og prøvde oss litt frem. Så kommer det frem at han har ligget med en kollega og fortalt henne alt om mitt og hans forhold. Dette har hun gått og sagt videre til våre andre kollegaer. 

Jeg føler meg så ensom, så forrådt, så lite verdifull... Jeg er sykemeldt fra jobben og har vært det i to uker. Jeg bare gråter, spiser ikke og sover veldig lite. Vi har også et barn sammen som er 2 år. Det er så vanskelig å tenke på at han har valgt en jente han så vidt kjente over sitt eget barn og meg.

Kroneksempel på hvorfor man ikke skal ta pause fra forholdet hvis man ikke tåler konsekvensene av hva som kan skje. 

Samboeren min fektet med fingeren for et par år siden, ønsket pause, på visse betingelser. Det sa jeg konsekvent nei til. Ønsket hun pause så måtte hun også ta konsekvensene av pausen, da ville jeg gjøre akkurat det jeg ønsket, samme hva, uten noen forpliktelser ovenfor henne. 

Jeg sa, enten står vi i dette som et par og jobber oss gjennom det, med blod svette og tårer, og ser hva som kommer ut av det. 

To år etter, forholdet kunne ikke vært bedre. 

Vært sammen i 15 år, begge i midten av førtiårene. 

Anonymkode: 2baad...f9f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt jobb. Tenk. Den sleipe exen din har betrodd seg til din kollega hvordan du var i senga osv. Nå vet hele kontoret det. Ikke bra. At barnets far har så liten respekt for sitt barns mor..ufattelig. 

Anonymkode: b5857...e36

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2019 den 0.02, AnonymBruker skrev:

Dere var ikke sammen. 

Anonymkode: c4ec9...5cc

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kroneksempel på hvorfor man ikke skal ta pause fra forholdet hvis man ikke tåler konsekvensene av hva som kan skje. 

Samboeren min fektet med fingeren for et par år siden, ønsket pause, på visse betingelser. Det sa jeg konsekvent nei til. Ønsket hun pause så måtte hun også ta konsekvensene av pausen, da ville jeg gjøre akkurat det jeg ønsket, samme hva, uten noen forpliktelser ovenfor henne. 

Jeg sa, enten står vi i dette som et par og jobber oss gjennom det, med blod svette og tårer, og ser hva som kommer ut av det. 

To år etter, forholdet kunne ikke vært bedre. 

Vært sammen i 15 år, begge i midten av førtiårene. 

Anonymkode: 2baad...f9f

Så jeg skal forvente at han gir f i barnet sitt og mitt liv og fortelle private ting?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De på arbeidsplassen din som har litt omløp i hodet, vil raskt forstå hva slags menneske den dama er som utleverer deg på den måten. Det er hun de vil dømme, ikke deg.

Det er lett å forstå at du synes dette er ekkelt, og på sikt kan du se om det dukker opp en ny jobb du kan søke på. Det er ikke noen god situasjon at dere skal gå og skule på hverandre på samme arbeidsplass.

Siden hun går og baksnakker deg, kan jeg tenke meg at det var mannen din som brøt forbindelsen med henne. Da valgte han deg. Du må selv vurdere om du og mannen din har et forhold som det er verdt å satse videre på. Jeg ville fått klarhet i hva han egentlig har sagt til den dama, det kan hende at hun legger til både det ene og det andre på egen regning, fordi hun er sur for at han valgte deg. Dette er også en sak du kan ta opp med en overordnet, slik at hun det gjelder kan få varsel om at slik oppførsel ikke er akseptert på arbeidsplassen. Arbeidsgiver har interesse av at det er et godt arbeidsmiljø blant de ansatte.

Ikke la deg knekke. Tørk tårene og kom deg på bena, det er hun som burde ligget hjemme og skammet seg...

Anonymkode: 28f61...d25

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2019 den 8.48, Josefine5 skrev:

Du er verdifull. For toåringen er du den beste i verden. Mannen er en idiot. Det beste du kan gjøre er å heve deg over det. Det sier mest om han. Men jeg sitter i samme smørja selv. Samboeren var utro på meldinger mens jeg gikk gravid. I tillegg var han utro med en 20 år yngre kollega mens jeg satt hjemme med babyen. 

Jeg er verd mere enn som så. Det er du også!

Så utrolig ufint gjort! Kunne aldri funnet på å snakke med noen andre damer når dama mi gikk gravid. Handler om å bygge henne opp da folk ofte sliter og føler seg usexy etter en fødsel. Utroskap er latterlig. Alle som blir utsatt for utroskap er så jævla mye bedre enn de som bedriver utroskap.

Anonymkode: f5151...9ed

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Josefine5
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så utrolig ufint gjort! Kunne aldri funnet på å snakke med noen andre damer når dama mi gikk gravid. Handler om å bygge henne opp da folk ofte sliter og føler seg usexy etter en fødsel. Utroskap er latterlig. Alle som blir utsatt for utroskap er så jævla mye bedre enn de som bedriver utroskap.

Anonymkode: f5151...9ed

Ja det er latterlig. Velge mld og ons med andre damer framfor familien. Ingen bør finne seg i sånn oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
På 9.9.2019 den 21.21, AnonymBruker skrev:

Du burde bytte jobb, få et bedre arbeidsmiljø 

Anonymkode: 82c9b...543

Vanskelig å få til et nytt pulemiljø, du vet hva du har ikke hva du får

Anonymkode: b9f34...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...