Gå til innhold

Vita tror jeg er en tyv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, denne butikken er ikke tilknyttet et senter. 

Anonymkode: 74f17...05c

Hvorfor er det vekter der hvis butikken ikke er på et senter?

Anonymkode: 5beea...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det vekter der hvis butikken ikke er på et senter?

Anonymkode: 5beea...ba8

Alle butikker har vektertjeneste om de er i et sentrum. 

Anonymkode: 74f17...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør en test da. Gå innom butikken flere ganger på en time. Så ser du om vekteren kommer hver gang. 

Anonymkode: b6704...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i butikk i mange år, litt forskjellige. Avtalen man har med vekter er ulike.

Den siste butikken jeg jobbet i kom de innom et par ganger om dagen, tok en runde og hvis jeg ikke snakket med en kunde, så kunne de spør om alt var ok. Pratet av og til om det var mye folk på senteret osv (de går jo rundt omkring). Vi hadde også alarmknapp under disken. 

En annen butikk jeg jobbet i lignende vita i størrelse og med mye småting var veldig utsatt for tyveri, vi måtte alltid følge med litt. Hendte jeg fotfulgte enkelte kunder i butikk, som jeg viste hadde stjelt tidligere. Hvis jeg faktisk så at noen putta noe i veska tilkalte jeg vekter med alarmknapp. Vi ble frastjålet ting hver uke desverre. 

 

 

Anonymkode: 4aae8...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør en test da. Gå innom butikken flere ganger på en time. Så ser du om vekteren kommer hver gang. 

Anonymkode: b6704...3cf

Syns jeg har testa den butikken nok nå. Legger ikke igjen ei krone til der.

Anonymkode: 74f17...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet flere år på butikk, og vektere kommer random inn og spør om alt er ok. De sjekker alle butikker tilfeldig 

Anonymkode: d2289...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Har selv jobbet for mange år tilbake i parfymeri, og fikk beskjed om at hvis kunden gikk og titta litt så måtte jeg "rydde" i hylla rett ved siden av for å følge med. Utrolig dårlig kundeservice å gjøre sånn, kundene merker jo det der. 

Anonymkode: 74f17...05c

Helt enig i det du sier her. Jeg jobber på et senter hvor vi til og med har overvåkingsbilder på bakrommet over personer vi skal være obs på. Det er både bilder som er blitt tatt inne i butikken vår og bilder som vekterne har kommet med og delt ut til alle butikkene på senteret. Dette er faktisk ikke lov. Noen av disse er notoriske tyver som er blitt tatt tidligere men også kunder som ikke er blitt tatt for noe. Syns det er skikkelig drøyt. Greit nok at dette kjøpesenteret har blitt plaget endel med butikknasking, men jeg synes vekterne har en ganske kvalmende holdning og leker litt for mye Sherlock holmes. Vært i flere møter med senterledelsen og vet derfor veldig godt hvordan vekterne opererer og mener de har en ganske stygg tilnærming og skaper ubehag hos kunder som faktisk ikke har gjort noe galt. Det skal ikke mer til enn at man ser litt stressa og nervøs ut, så er man plutselig en mistenkt. Stakkars folk med angst sier jeg bare. Jeg blir nervøs selv når jeg går i butikker utenom jobb, og har droppet å gå med veske eller handleposer. Ikke faen om jeg skal bli en sånn type "mistenkt" som henger på veggen i butikker. 

Anonymkode: 5fa67...7ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt om du velger å droppe Vita på grunn av dette. Jeg har aldri opplevd noe ubehagelig der, men på Meny i byen jeg flyttet til for at par år siden er jeg sikker på at de tror jeg er en tyv. Hvorfor aner jeg ikke for jeg har heller aldri stjålet en ting noe sted, men hver gang jeg er der blir jeg fotfulgt av en av de ansatte. Den som får oppdraget den dagen følger altså etter meg rundt i butikken og later som han rydder i hyllene. Det er veldig ubehagelig og jeg går ikke dit hvis jeg ikke er helt nødt til å ha noe fra ferskvaredisken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig i det du sier her. Jeg jobber på et senter hvor vi til og med har overvåkingsbilder på bakrommet over personer vi skal være obs på. Det er både bilder som er blitt tatt inne i butikken vår og bilder som vekterne har kommet med og delt ut til alle butikkene på senteret. Dette er faktisk ikke lov. Noen av disse er notoriske tyver som er blitt tatt tidligere men også kunder som ikke er blitt tatt for noe. Syns det er skikkelig drøyt. Greit nok at dette kjøpesenteret har blitt plaget endel med butikknasking, men jeg synes vekterne har en ganske kvalmende holdning og leker litt for mye Sherlock holmes. Vært i flere møter med senterledelsen og vet derfor veldig godt hvordan vekterne opererer og mener de har en ganske stygg tilnærming og skaper ubehag hos kunder som faktisk ikke har gjort noe galt. Det skal ikke mer til enn at man ser litt stressa og nervøs ut, så er man plutselig en mistenkt. Stakkars folk med angst sier jeg bare. Jeg blir nervøs selv når jeg går i butikker utenom jobb, og har droppet å gå med veske eller handleposer. Ikke faen om jeg skal bli en sånn type "mistenkt" som henger på veggen i butikker. 

Anonymkode: 5fa67...7ff

Jeg sliter med angst. Og nettopp shopping er noe som får løftet dagen min, men nå gir jeg opp. Føler meg rett og slett trakassert og mistenkeliggjort. Og det at de kanskje har bilder  av meg på bakrom i tillegg. Nei fy faen. Kan ikke gjøre noe hyggelig, unne seg en fin dag uten å bli trakassert engang. Og da kan ikke butikkene klage på at de må legge ned fordi nettshoppingen tar over, når de skal plage folk ufortjent på det viset. 

Anonymkode: 74f17...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags vekter gidder å stalke noen uten at det er mistanke om noe? Hvis hen virkelig mistenker deg så kjenner de deg vel igjen men ettersom du aldri har stjelt så er det jo ikke noe grunn til det.

Kanskje vekteren bare er forelska i den i kassa og bruker kunder som unnskyldning til å hilse på?

Kanskje den i kassa er lettskremt?

Anonymkode: eb09e...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg syns det er merkelig. Og vekteren spurte også personalet om det går bra osv. Altså... Jeg tror ikke på sånne "tilfeldigheter". Kjøper aldri noe der igjen. 

Anonymkode: 74f17...05c

Du legger litt mye i det. Jobben hans er jo å gå rundt i butikkene å titte. Virker som du tror en vekter må ha et mål/mistanke for å gå rundt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags vekter gidder å stalke noen uten at det er mistanke om noe? Hvis hen virkelig mistenker deg så kjenner de deg vel igjen men ettersom du aldri har stjelt så er det jo ikke noe grunn til det.

Kanskje vekteren bare er forelska i den i kassa og bruker kunder som unnskyldning til å hilse på?

Kanskje den i kassa er lettskremt?

Anonymkode: eb09e...d15

Dama i kassa er godt over førti. Vekteren var også ei dame. Og nei, hu i kassa var ikke skremt av meg. Hun prater høyt,  er blid som ei sol, og virker ivrig på å skravle. 

Anonymkode: 74f17...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser du at den ansatte tar opp tlf og faktisk ringer vekteren?  

For hvis ikke så er det ikke noe mulighet for å kontakte vekter. Det finnes ingen skjult alarm knapp

Følger vekteren etter deg,  henvender seg til deg eller ser på deg?  

Gjør vekteren ikke det så er kun en rutine runde. De er pålagt å gå rundt i butikkene for å sjekke, og være litt sosiale med de ansatte. 

Er du paranoid til vanlig TS? 

Anonymkode: 63512...135

Jo det skal finnes i alle butikker til nødstilfeller. Ingen ringer vekter om de blir ranet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter fortsatt ikke hvorfor så mange tar dette personlig. For den butikkansatte og for vekteren er dere bare kunder, og alle kunder er desverre potensielle butikktyver. Butikker lider enorme tap oga tyverier, og jeg forstår veldig godt at de forebygger. Jeg har aldri stjålet noe i hele mitt liv, og fordi jeg alltid vet at jeg har mitt på det tørre gjør det meg ingen verdens ting å bli observert npr jeg titter i butikker. De gjør bare jobben sin.

Anonymkode: 3330b...ef2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg syns det er merkelig. Og vekteren spurte også personalet om det går bra osv. Altså... Jeg tror ikke på sånne "tilfeldigheter". Kjøper aldri noe der igjen. 

Anonymkode: 74f17...05c

Du er en smule paranoid.

Anonymkode: 20cc3...5c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er en smule paranoid.

Anonymkode: 20cc3...5c8

Dine ord. Men da hadde jeg nok vært det i andre situasjoner også, noe jeg ikke er.

Anonymkode: 74f17...05c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg sliter med angst. Og nettopp shopping er noe som får løftet dagen min, men nå gir jeg opp. Føler meg rett og slett trakassert og mistenkeliggjort. Og det at de kanskje har bilder  av meg på bakrom i tillegg. Nei fy faen. Kan ikke gjøre noe hyggelig, unne seg en fin dag uten å bli trakassert engang. Og da kan ikke butikkene klage på at de må legge ned fordi nettshoppingen tar over, når de skal plage folk ufortjent på det viset. 

Anonymkode: 74f17...05c

Er det mange i butikken når du er der ts? Kanskje hun ringer hver gang hun har en kunde? Eller en kunde i en bestemt aldersgruppe? Og er du der på omtrent samme tid hver gang, eller til forskjellige tider?

Anonymkode: 74a90...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er en smule paranoid.

Anonymkode: 20cc3...5c8

Man legger selvfølgelig merke til det når det skjer hver gang man er innom. Hvis ikke må man være både blind og for dum til å legge sammen to og to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det mange i butikken når du er der ts? Kanskje hun ringer hver gang hun har en kunde? Eller en kunde i en bestemt aldersgruppe? Og er du der på omtrent samme tid hver gang, eller til forskjellige tider?

Anonymkode: 74a90...c28

Var bare meg og barnet mitt.  Er nærmere 40 enn 30. Forskjellige tidspunkt. 

Anonymkode: 74f17...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...