Gå til innhold

Vita tror jeg er en tyv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg går inn på Vita her jeg bor, kommer det en vekter inn. Hver. Eneste. Gang. 

Vita er en butikk jeg helst legger sminke - og velværekjøpene mine til, hvor utvalget er greit, de har et par av fvorittmerkene mine,  og jeg kjøper gjerne en eller tre varer mer enn det som jeg i utgangspunktet planlegger når jeg går dit.

Likevel, her jeg flyttet nå, hver eneste gang jeg går inn på Vita, blir jeg møtt med et stort blidt smil og et "hei" og ei dame som mer enn gjerne skravler.

Likevel, etter en stund, kommer det ALLTID en vekter inn. Som om hun tror jeg er en tyv. Hver eneste gang. Jeg ser presentabel ut, kler og sminker meg pent. Aldri stjelt noe i mitt liv. Men nå er jeg drittlei av å bli mistenkeliggjort.  Aldri mer Vita. Da kjøper jeg heller over nettet og betaler frakt. 

Flere som opplever det samme? Blir så forbannet. 

Anonymkode: 74f17...05c

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hver gang jeg går inn på Vita her jeg bor, kommer det en vekter inn. Hver. Eneste. Gang. 

Vita er en butikk jeg helst legger sminke - og velværekjøpene mine til, hvor utvalget er greit, de har et par av fvorittmerkene mine,  og jeg kjøper gjerne en eller tre varer mer enn det som jeg i utgangspunktet planlegger når jeg går dit.

Likevel, her jeg flyttet nå, hver eneste gang jeg går inn på Vita, blir jeg møtt med et stort blidt smil og et "hei" og ei dame som mer enn gjerne skravler.

Likevel, etter en stund, kommer det ALLTID en vekter inn. Som om hun tror jeg er en tyv. Hver eneste gang. Jeg ser presentabel ut, kler og sminker meg pent. Aldri stjelt noe i mitt liv. Men nå er jeg drittlei av å bli mistenkeliggjort.  Aldri mer Vita. Da kjøper jeg heller over nettet og betaler frakt. 

Flere som opplever det samme? Blir så forbannet. 

Selvom det høres teit ut kan det være helt tilfeldig. Jeg jobber i butikk selv, og det skal mye til før vi ringer på vekter. Alikevel er vekterene ute i butikk til samme tider hver dag, det er endel av arbeidsoppgavene de har. Er det de har fortalt oss. Flere av våre kunder synes også det er ukomfortabelt. Men de er det for å verne om kundene våre. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektere pleier å komme innom jevnlig selv om de ikke er tilkalt. Har overhørt flere ganger at de spør personalet om alt går bra osv. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det minner meg om da jeg gikk rundt på et kjøpesenter i Tromsø og ble fotfulgt av en vekter inn på ALLE butikkene jeg gikk innom. Er litt sånn konfliktsky så gikk lenge før jeg snudde meg og spurte om alt var i orden. Og sa at han ikke fulgte etter meg, han bare gikk runden sin :fnise:  Du burde jo si noe slik som at dere må slutte å treffes på denne måten:D

Så de er nok innom selv om de ikke er tilkalt:) Men er jo skikkelig slumptreff da.

Anonymkode: be238...063

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg syns det er merkelig. Og vekteren spurte også personalet om det går bra osv. Altså... Jeg tror ikke på sånne "tilfeldigheter". Kjøper aldri noe der igjen. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, det minner meg om da jeg gikk rundt på et kjøpesenter i Tromsø og ble fotfulgt av en vekter inn på ALLE butikkene jeg gikk innom. Er litt sånn konfliktsky så gikk lenge før jeg snudde meg og spurte om alt var i orden. Og sa at han ikke fulgte etter meg, han bare gikk runden sin :fnise:  Du burde jo si noe slik som at dere må slutte å treffes på denne måten:D

Så de er nok innom selv om de ikke er tilkalt:) Men er jo skikkelig slumptreff da.

Anonymkode: be238...063

Da hadde jeg også snudd meg og spurt om han om alt er bra. Er trakasserende oppførsel. Vektere burde også oppføre seg som folk, selvom de har uniform...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mest sannsynlig tilfeldig. Hvorfor skulle de mistenke akkurat deg for å være en tyv? Det er ikke logisk.

Anonymkode: 7c0d9...d8a

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, TS, jeg opplevde mye det samme på Vita, men da var det ansatte som fulgte etter meg. Skjedde flere ganger. Tror de var mye plaget av tyverier, men jeg har aldri stjålet fra dem - og i lengden ble denne "overvåkingen" slitsom. Ikke spurte de om jeg trengte hjelp heller, bare holdt seg rett ved og var "kjempeopptatt" med noe i hyllene. Mistenkeliggjøring, samt elendig service ved noen tilfeller har gjort at jeg helt sluttet å handle der.

Anonymkode: bb424...313

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv følt meg overvåket i ulike butikker av de ansatte. Noen fulgte meg med blikket, andre var "opptatt" med noe rett i nærheten. Jeg skjønte hva de holdt på med, selv med "kamuflasjen" sin. De mistet en kunde ganske kjapt. Jeg har aldri stjålet noe. Det var veldig ubehagelig å bli overvåket slik. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du at den ansatte tar opp tlf og faktisk ringer vekteren?  

For hvis ikke så er det ikke noe mulighet for å kontakte vekter. Det finnes ingen skjult alarm knapp. 

Følger vekteren etter deg,  henvender seg til deg eller ser på deg?  

Gjør vekteren ikke det så er kun en rutine runde. De er pålagt å gå rundt i butikkene for å sjekke, og være litt sosiale med de ansatte. 

Er du paranoid til vanlig TS? 

Anonymkode: 63512...135

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, dere må da ikke ta dette personlig! Vekterne gjør bare jobben sin. De kjenner ikke dere, og vet ikke om dere stjeler eller noen gang har stjålet. 

Vita er en type butikk som er ekstra utsatt for tyverier, og jeg vil tro at vekterne sjekker innom hyppigere enn mange i andre butikker pga dette, og ikke pga at det er akkurat du som er der, ts. 

Forresten, en Vitabutikk med en veldig skravlete dame...det er ikke på et senter på et sted som begynner på V..?

Anonymkode: 3330b...ef2

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt legger ikke jeg merke til. Men så har jeg ingen grunn til å sjekke rundt meg heller😁

Anonymkode: 9a5ae...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For hvis ikke så er det ikke noe mulighet for å kontakte vekter. Det finnes ingen skjult alarm knapp. 

Gjør vekteren ikke det så er kun en rutine runde. De er pålagt å gå rundt i butikkene for å sjekke, og være litt sosiale med de ansatte. 

Jo, det gjør det! De stedene jeg har jobbet med vektertjeneste har vi også hatt alarm både i form av en liten håndholdt sak som man trykket på, eller to knapper nede ved kassa som man trykker inne. Denne sender en melding til vekteren med vakttelefon og de har en viss tid på seg til å ankomme butikken. Tiden er riktignok forskjellig, jobbet i Bogstadveien og det var svarstiden 90 sekunder mens i den byen jeg jobber i nå er det noe lengre svarstid.

Anonymkode: 81f4b...c1a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Minlillesky skrev:

Har selv følt meg overvåket i ulike butikker av de ansatte. Noen fulgte meg med blikket, andre var "opptatt" med noe rett i nærheten. Jeg skjønte hva de holdt på med, selv med "kamuflasjen" sin. De mistet en kunde ganske kjapt. Jeg har aldri stjålet noe. Det var veldig ubehagelig å bli overvåket slik. 

Nettopp! Har selv jobbet for mange år tilbake i parfymeri, og fikk beskjed om at hvis kunden gikk og titta litt så måtte jeg "rydde" i hylla rett ved siden av for å følge med. Utrolig dårlig kundeservice å gjøre sånn, kundene merker jo det der. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det gjør det! De stedene jeg har jobbet med vektertjeneste har vi også hatt alarm både i form av en liten håndholdt sak som man trykket på, eller to knapper nede ved kassa som man trykker inne. Denne sender en melding til vekteren med vakttelefon og de har en viss tid på seg til å ankomme butikken. Tiden er riktignok forskjellig, jobbet i Bogstadveien og det var svarstiden 90 sekunder mens i den byen jeg jobber i nå er det noe lengre svarstid.

Ja, de har en knapp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, dere må da ikke ta dette personlig! Vekterne gjør bare jobben sin. De kjenner ikke dere, og vet ikke om dere stjeler eller noen gang har stjålet. 

Vita er en type butikk som er ekstra utsatt for tyverier, og jeg vil tro at vekterne sjekker innom hyppigere enn mange i andre butikker pga dette, og ikke pga at det er akkurat du som er der, ts. 

Forresten, en Vitabutikk med en veldig skravlete dame...det er ikke på et senter på et sted som begynner på V..?

Anonymkode: 3330b...ef2

Nei, denne butikken er ikke tilknyttet et senter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det finnes en knapp. Har da selv jobbet i parfymeri. Og nei, er ikke paranoid til vanlig of syns selvfølgelig det er merkelig at vekteren kommer hver eneste gang jeg handler der. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har de ikke på senteret jeg jobber på.  Så det gjelder ikke overalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...