Gå til innhold

Hund som plutselig tisser inne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har ikke vi hund, men gamlepus ble mest sannsynlig dement på slutten.
Hun tisset utenfor kassen i ett av ti tilfeller, glemte at vi var her og begynte å lage klagelyder, selv hvis hun stod med ryggen til oss en meter fra oss, og hvis vi tok i henne slik at hun så oss, så lyste hun opp som om hun skulle si "Åh, er der DER du er!" og malte så det ljomet etter.
Hun viste klassiske tegn på kattedemens, hvor det ofte starter med separasjonsangst, selv om katten aldri har vist tendenser til separasjonsangst før. Kognitiv svikt og mye det samme som med mennesker;
https://www.vi.no/helse/dette-har-demente-katter-og-mennesker-til-felles/69586900

Edit; Poenget mitt var at hunder sannsynligvis kan bli demente de også.

 

Endret av Minya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 14.9.2019 den 6.42, Minya skrev:

Nå har ikke vi hund, men gamlepus ble mest sannsynlig dement på slutten.
Hun tisset utenfor kassen i ett av ti tilfeller, glemte at vi var her og begynte å lage klagelyder, selv hvis hun stod med ryggen til oss en meter fra oss, og hvis vi tok i henne slik at hun så oss, så lyste hun opp som om hun skulle si "Åh, er der DER du er!" og malte så det ljomet etter.
Hun viste klassiske tegn på kattedemens, hvor det ofte starter med separasjonsangst, selv om katten aldri har vist tendenser til separasjonsangst før. Kognitiv svikt og mye det samme som med mennesker;
https://www.vi.no/helse/dette-har-demente-katter-og-mennesker-til-felles/69586900

Edit; Poenget mitt var at hunder sannsynligvis kan bli demente de også.

 

Ja kan hende det er det han har da, får høre hva de sier hos dyrlegen. Har tatt han inn i sengen min nå og da hyler han ikke om natten lenge heldigvis. 

Anonymkode: 25fc7...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2019 den 21.57, Tabris skrev:

Jeg ville absolutt startet med en tur til dyrlegen. Når han er ti år, så kan det være at ting som syn og/eller hørsel begynner å bli påvirket. Det kan gjøre ham utrygg, og føre til tissing inne og bjeffing.

Ja håper de finner det ut  :)

Anonymkode: 25fc7...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 19.9.2019 den 19.49, #Rasshøl skrev:

Har hunden vært hos vet. enda? 😊

Ja men de fant ikke noe feil. Nå er han plutselig sluttet å tisse inne og å gråte på natten, så vil tro det bare var en periode. Vet mente han kanskje hadde blitt skremt engang han var alene og dermed utviklet angst for å være alene. Men har jevnet seg ut nå da og håper det fortsetter 

Anonymkode: 25fc7...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...