Gå til innhold

Hund som plutselig tisser inne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en pomeranian på 10 år som plutselig er begynt å tisse inne når jeg forlater han. Begynte med å aldri forlate han om det var noen timer siden lufting, men han kan tisse nå inne selv om det bare er 1 time siden lufting. Og da alltid om han er alene. Om det hadde vært urinveisinfeksjon, hadde han vel tisset også når jeg er til stedet?

Noen som har opplevd liknende? Har han jevnlig til kontroll og de har aldri funnet noe feil på han , men nå må jeg bestille dyrlegetime for dette også, siden det er så rart at han tisser kun når jeg er borte. Kan de bli mer engstelige når de er eldre?

Anonymkode: 25fc7...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Dement 

Virker ikke dement i det hele tatt, han er slik han alltid har vært, bortsett fra tissingen da. Hoppende glad, spiser som før, drikker som før, er akkurat som før, bortsett fra at han tisser når jeg forlater han 

Anonymkode: 25fc7...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er han plutselig begynt å bjeffe og pistre om natten også. Har fått time hos veterinær i neste uke , men er det noen andre som har noe tips om hva det kan være?

Anonymkode: 25fc7...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel være urinveisinfeksjon, nyreproblemer, eller vondt noe sted.

Forrige hunden min ble dement, holdt på likens. Ville ikke være alene, tisset inne og bråkte om natta. Ingenting annet fysisk som feilte han.

Anonymkode: c411b...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan vel være urinveisinfeksjon, nyreproblemer, eller vondt noe sted.

Forrige hunden min ble dement, holdt på likens. Ville ikke være alene, tisset inne og bråkte om natta. Ingenting annet fysisk som feilte han.

Anonymkode: c411b...5c5

Fikk du noe medisin? Er så sliten fordi han vekker meg om natten hele tiden og jeg får aldri sove ordentlig

Anonymkode: 25fc7...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan vel være urinveisinfeksjon, nyreproblemer, eller vondt noe sted.

Forrige hunden min ble dement, holdt på likens. Ville ikke være alene, tisset inne og bråkte om natta. Ingenting annet fysisk som feilte han.

Anonymkode: c411b...5c5

Hvordan diagnostiserer de demens hos hunder? CT, MR? Min hund begynte også slik- tisset inne når han var alene. Tror det var separasjonsangst. Det utartet seg til at han til slutt bare satte seg ned tisset inne rett foran oss. Han blei kjapt dårligere, og viste tegn på smerter og ustø gange. Vi valgte avslutte livet hans, da vår hund var 15år.

Anonymkode: fe79b...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan vel være urinveisinfeksjon, nyreproblemer, eller vondt noe sted.

Forrige hunden min ble dement, holdt på likens. Ville ikke være alene, tisset inne og bråkte om natta. Ingenting annet fysisk som feilte han.

Anonymkode: c411b...5c5

En pomme er ikke gammel når den er 10 år gammel, de kan jo bli godt over 15 år. 

Jeg har også en spisshund, hun er snart 13 og er ikke gammel. Hun har masse energi, og er like nysgjerrig som en valp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal alltid oppsøke veterinær når en voksen hund bryter sitt atferdsmønster og begynner å gjøre "merkelige" ting den ikke har gjort før. Og i dette tilfellet kan nok veterinærer fortelle deg langt mer enn vi kan, fordi dette kan være symptomer på så mye forskjellig. Jeg har en hund på 10 år, samme størrelse ca som en pomme, men har ikke merka liknende symptomer hos han. Hadde nok tenkt selv at det kanskje ligger noe sykdom/plager bak, som gjør at hunden er redd for å være alene + pistrer og bjeffer på natten. 

Anonymkode: 645da...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, #Rasshøl skrev:

Er det snakk om mye eller bare noen dråper? 

Er han vant til å være alene? 

Er han kastrert? 

Tisser mye og han er vant med å være alene når jeg er på jobb.Ikke kasterert

33 minutter siden, #Rasshøl skrev:

En pomme er ikke gammel når den er 10 år gammel, de kan jo bli godt over 15 år. 

Jeg har også en spisshund, hun er snart 13 og er ikke gammel. Hun har masse energi, og er like nysgjerrig som en valp. 

Nei var det jeg også tenkte, men får høre hva dyrlegen sier i neste uke. Sliter på meg dette og aldri få sove om natten

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man skal alltid oppsøke veterinær når en voksen hund bryter sitt atferdsmønster og begynner å gjøre "merkelige" ting den ikke har gjort før. Og i dette tilfellet kan nok veterinærer fortelle deg langt mer enn vi kan, fordi dette kan være symptomer på så mye forskjellig. Jeg har en hund på 10 år, samme størrelse ca som en pomme, men har ikke merka liknende symptomer hos han. Hadde nok tenkt selv at det kanskje ligger noe sykdom/plager bak, som gjør at hunden er redd for å være alene + pistrer og bjeffer på natten. 

Anonymkode: 645da...965

Ja lurer også på om det kan være sykdom. Krysser fingre for at det er noe som kan gjøres noe med

Anonymkode: 25fc7...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt startet med en tur til dyrlegen. Når han er ti år, så kan det være at ting som syn og/eller hørsel begynner å bli påvirket. Det kan gjøre ham utrygg, og føre til tissing inne og bjeffing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tisser mye og han er vant med å være alene når jeg er på jobb.Ikke kasterert

Nei var det jeg også tenkte, men får høre hva dyrlegen sier i neste uke. Sliter på meg dette og aldri få sove om natten

Anonymkode: 25fc7...8ab

Da vet jeg ikke. Håper dere finner ut hva som feiler han. Lykke til! 😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, #Rasshøl skrev:

Da vet jeg ikke. Håper dere finner ut hva som feiler han. Lykke til! 😊❤️

Takk :) Blir jo bekymret for hunden og det sliter sikkert like mye på han som på oss 

Anonymkode: 25fc7...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk :) Blir jo bekymret for hunden og det sliter sikkert like mye på han som på oss 

Anonymkode: 25fc7...8ab

Ja, så klart! Man blir kjempe bekymret. Er glad for at du bryr deg så mye om han. Han er heldig som bor i en familie som verdsetter han. 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, #Rasshøl skrev:

Ja, så klart! Man blir kjempe bekymret. Er glad for at du bryr deg så mye om han. Han er heldig som bor i en familie som verdsetter han. 🥰

❤️❤️❤️❤️

Anonymkode: 25fc7...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan diagnostiserer de demens hos hunder? CT, MR? Min hund begynte også slik- tisset inne når han var alene. Tror det var separasjonsangst. Det utartet seg til at han til slutt bare satte seg ned tisset inne rett foran oss. Han blei kjapt dårligere, og viste tegn på smerter og ustø gange. Vi valgte avslutte livet hans, da vår hund var 15år.

Anonymkode: fe79b...8b2

Er vel ingen sikker måte å sette en 100% demensdiagnose på på en hund tror jeg, må vel bare se på oppførselen. Og alderen, min var 12-13 når han begynte å rote. Tisset inne, maset og gikk om natta, tydelig forvirret, redd for å være alene osv. Har vært mye med mennesker med demens, og det var veldig likt. Det var som sakt ikke noe fysisk galt med hunden. Han fikk slippe mer da han var 13. Dette var også en liten blandingshund.

Anonymkode: c411b...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...