Gå til innhold

Tesla Model 3 - uten mulighet for hjemmelading


Bina

Anbefalte innlegg

Vi har nå hatt Tesla i 6 år. De har hatt fantastisk kundeservice, og den første bilen vi hadde var vi heldige med, for verditapet var på ca 5000 på tre år. Nå har vi Model x og er, som mange andre, vanvittig fornøyde. Vi har ikke hatt mye feil på de og kjenner mange andre som heller ikke har det, så jeg tipper det er de som ikke er fornøyde som kommer frem i media. Hvis man ser på statistikken er Tesla underrepresentert i skader og feil, men hvis man ser i media er jeg ganske sikker på at Tesla er overrepresentert. Denne statistikken er ganske imponerende med tanke på hvor mange nye løsninger det er i en Tesla og hvor raskt salget av denne bilen har økt. 

Til ts: dersom du ofte tenker å stå i ladekø for å lade bilen, synes jeg det er dumt å oppta plassene som andre trenger for å komme seg dit de skal, men dersom du kan være der tider på døgnet da det ikke er kø, går det sikkert bra. Men for batteriet er det sunnere å lade saktere, så om du kan få betale for å lade på jobb f.eks. ville det vært å foretrekke. (Synes jeg)

Anonymkode: ae7f9...b4f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.9.2019 den 9.03, NBA skrev:

Ikke veit jeg, da jeg ikke blir "helt koko". Og nei, usakligheter har sjeldent møttes best med saklige svar, da den som kommer med usaklige argumenter sjeldent er i stand til å forstå at den er usaklig 😉 

Selvfølgelig, bytter man fra en 99 Corolla til 2019 Model X så oppleves den sikkert som verdens beste bil, men for prisen finnes det langt bedre bilder enn Teslaene. Grunnen til at så mange er fornøyd med Teslaene er at de ikke er vant til så høy akselerasjon, og at det er en svær iPad i stedet for betjeningspanelet.

Nei, de har ikke delelager på samme måte. Er en grunn til at det tar evig lang tid å få tak i deler.

Forunderlig mange av elbilhaterne som heller ikke er vant til høy akselerasjon, der de sitter og skryter av dieselpurkene sine.

Anonymkode: 7df96...eb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forunderlig mange av elbilhaterne som heller ikke er vant til høy akselerasjon, der de sitter og skryter av dieselpurkene sine.

Anonymkode: 7df96...eb5

Joda, de akselrere bra, men fy å han faen for noen idioter som sitter bak rattet i noen av de. Skal på død og liv forbi, om man ligger på fartsgrensen spiller ingen rolle. Kommer det biler/lastebiler i mot på en litt for kort forbikjøringsstrekke, spiller ingen rolle det heller! Forbi skal de! Se til helvete å bruk hue og sørg for at det er ER klart før forbikjøring!!!

Anonymkode: b02bd...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, de akselrere bra, men fy å han faen for noen idioter som sitter bak rattet i noen av de. Skal på død og liv forbi, om man ligger på fartsgrensen spiller ingen rolle. Kommer det biler/lastebiler i mot på en litt for kort forbikjøringsstrekke, spiller ingen rolle det heller! Forbi skal de! Se til helvete å bruk hue og sørg for at det er ER klart før forbikjøring!!!

Anonymkode: b02bd...5e3

De du snakker om, hadde kjørt som idioter uansett.

Anonymkode: 7df96...eb5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2019 den 16.50, AnonymBruker skrev:

for verditapet var på ca 5000 på tre år.

Solgte du bilen for 5K mindre enn du ga for den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, NBA said:

Solgte du bilen for 5K mindre enn du ga for den?

i perioden 2012-2016 var bruktbilmarkedet for tesla helt texas, det var over et år ventetid på ny bil. Dermed lå bruktprisene langt over nybilpris, tror noen teslaer på finn lå til salgs for over 200 000 over nybilpris da presset var størst.

Anonymkode: 99281...57e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

i perioden 2012-2016 var bruktbilmarkedet for tesla helt texas, det var over et år ventetid på ny bil. Dermed lå bruktprisene langt over nybilpris, tror noen teslaer på finn lå til salgs for over 200 000 over nybilpris da presset var størst.

Anonymkode: 99281...57e

Herregud så dumme folk er. Er jo for så vidt like dumt i dag når man tenker på at folk betaler nærmere millionen for å spare litt i bompenger. Var jo noe annet da den faktisk var billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2019 den 1.26, NBA skrev:

Solgte du bilen for 5K mindre enn du ga for den?

Ja. Vi fikk første bil tidlig og prisstigning hos Tesla og popularitet i Norge var gunstig for oss.

Anonymkode: ae7f9...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2019 den 9.03, NBA skrev:

Ikke veit jeg, da jeg ikke blir "helt koko". Og nei, usakligheter har sjeldent møttes best med saklige svar, da den som kommer med usaklige argumenter sjeldent er i stand til å forstå at den er usaklig 😉 

Selvfølgelig, bytter man fra en 99 Corolla til 2019 Model X så oppleves den sikkert som verdens beste bil, men for prisen finnes det langt bedre bilder enn Teslaene. Grunnen til at så mange er fornøyd med Teslaene er at de ikke er vant til så høy akselerasjon, og at det er en svær iPad i stedet for betjeningspanelet.

Nei, de har ikke delelager på samme måte. Er en grunn til at det tar evig lang tid å få tak i deler.

"På samme måte"? Hva snakker du om? Jo, de har delelager.

Og nei, det handler ikke bare om akselerasjon og stor skjerm. Det er hele opplevelsen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, jabx skrev:

Og nei, det handler ikke bare om akselerasjon og stor skjerm. Det er hele opplevelsen.

Som sagt, opplevelsen er sikker stor om du kommer fra en 99 Corolla. Kjøper du en tilsvarende dyr Mercedes eller Audi, er opplevelsen dårligere 😉 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, NBA skrev:

Som sagt, opplevelsen er sikker stor om du kommer fra en 99 Corolla. Kjøper du en tilsvarende dyr Mercedes eller Audi, er opplevelsen dårligere 😉 

Jeg er helt enig i at opplevelsen er dårligere i en tilsvarende dyr Mercedes eller Audi(noe som ikke er av det dyreste slaget), men jeg har bare kjørt slike en dag av gangen og kan ikke uttale meg om jeg ville vendt meg til det og godtatt det etter lang tid. 

Anonymkode: ae7f9...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig i at opplevelsen er dårligere i en tilsvarende dyr Mercedes eller Audi(noe som ikke er av det dyreste slaget), men jeg har bare kjørt slike en dag av gangen og kan ikke uttale meg om jeg ville vendt meg til det og godtatt det etter lang tid. 

Anonymkode: ae7f9...b4f

Opplevelsen i en tilsvarende dyr Audi eller Mercedes er laaangt over en Tesla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, NBA skrev:

Som sagt, opplevelsen er sikker stor om du kommer fra en 99 Corolla. Kjøper du en tilsvarende dyr Mercedes eller Audi, er opplevelsen dårligere 😉 

Eh, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, jabx skrev:

Eh, nei.

Eh, jo. Seter, interiør, kjørekomfort, generell kvalitet, ja det aller meste er bedre i en Audi eller Mercedes, ja til og med en BMW eller Jaguar. Det eneste Teslaen vinner på, er vill akselerasjon til den prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NBA skrev:

Eh, jo. Seter, interiør, kjørekomfort, generell kvalitet, ja det aller meste er bedre i en Audi eller Mercedes, ja til og med en BMW eller Jaguar. Det eneste Teslaen vinner på, er vill akselerasjon til den prisen.

Har du prøvd en?

Anonymkode: 7df96...eb5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd en?

Anonymkode: 7df96...eb5

Jeg har prøve mange. Makan til knirk i setene, og generelt billig interiør. Typisk amerikansk med andre ord, som du hadde visst om du ikke barn helt blendet av den iPaden i betjeningspanelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, NBA skrev:

Jeg har prøve mange. Makan til knirk i setene, og generelt billig interiør. Typisk amerikansk med andre ord, som du hadde visst om du ikke barn helt blendet av den iPaden i betjeningspanelet.

Det var ikke interiør jeg snakket om, men påstanden din om at kun er vill akselerasjon den er god på. Prøvde du å kjøre en Tesla  på noe annet enn rette strekker?

Anonymkode: 7df96...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke interiør jeg snakket om, men påstanden din om at kun er vill akselerasjon den er god på. Prøvde du å kjøre en Tesla  på noe annet enn rette strekker?

Anonymkode: 7df96...eb5

Les hva jeg skrev, en gang til. Eventuelt dra tilbake på skolen og lær deg å lese. Deretter kan du svare meg på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2019 den 12.25, NBA skrev:

Opplevelsen i en tilsvarende dyr Audi eller Mercedes er laaangt over en Tesla.

Smaken er som baken, jeg synes det motsatte av deg og trives med det. 

Anonymkode: ae7f9...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2019 den 17.05, Bina skrev:

Skal få meg ny firmabil. Står nå med et valg mellom Tesla Model 3 og en bensin bil.

Frister med Tesla, men jeg har ikke mulighet til å lade hjemme. Har Tesla ladestasjon ca. 10 min hjemmefra.

Er det idiotisk å få seg en elbil når man ikke kan lade hjemme, eller går det fint?

Ønsker ikke bruke timesvis av tid hver uke på å stå i ladekø (kjører mye). 

Noen med erfaringer?

Jeg er skikkelig elbilfantast, vi har to selv. Men jeg mener at man må tenke at ladestasjon ligger i prisen man betaler for en elbil. Ville aldri hatt elbil hvis jeg ikke hadde mulighet til å lade hjemme. Det deiligste med elbil er jo at man sjelden trenger å forholde seg til at man er tom for bensin/strøm, men bare kan plugge den i når man kommer hjem og ta den ut når man skal avgårde igjen.

Anonymkode: c26aa...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...