Gå til innhold

Tesla Model 3 - uten mulighet for hjemmelading


Bina

Anbefalte innlegg

Skal få meg ny firmabil. Står nå med et valg mellom Tesla Model 3 og en bensin bil.

Frister med Tesla, men jeg har ikke mulighet til å lade hjemme. Har Tesla ladestasjon ca. 10 min hjemmefra.

Er det idiotisk å få seg en elbil når man ikke kan lade hjemme, eller går det fint?

Ønsker ikke bruke timesvis av tid hver uke på å stå i ladekø (kjører mye). 

Noen med erfaringer?

Endret av Bina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Bina skrev:

Er det idiotisk å få seg en elbil når man ikke kan lade hjemme, eller går det fint?

Det er nokså idiotisk ja. Tesla Model 3 er også en veldig upraktisk bil når det kommer til lasterom og slikt.

Gå heller for en bensinbil!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lademulighet på jobb? Kun hurtiglading er heller ikke optimalt for batteriet. Ellers er det jo en gøyal bil, absolutt ikke rart at den dominerer salgsstatistikken.

Anonymkode: 677a4...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv lyst på denne bilen pga sikkerhetstester, selv om lasterommet er dårlig. Hvor lange avstander kjører du til vanlig? Med 50 mil rekkevidde ville jeg måtte ladet ca hver 14.dag. Men så er det jo noe med kulde og vinter, at batteriet da kan tappes litt. 

Anonymkode: e00e9...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører Tesla Model 3 og lader foreløpig ikke hjemme. Jeg har lademuligheter på jobb og ellers hvis det er krise Lader jeg på nærmeste tesla lader. Her får du fullt batteri på 55min. Tar da dette i sammenheng med mathandel. Med en rekkevidde på 453km ca så trenger man ikke lade ofte👍

Anonymkode: 92952...ff2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk. Om Teslaen du får levert har tekniske problem så er kundeservice såpass dårlig at du kan måtte oppleve måneder med venting og frustrasjoner. Verditapet for Tesla er også enormt. 

Nesten litt komisk å høre de som kjøper Tesla legger vekt på alle pengene de sparer på drivstoff og bompenger, når verditapet er så stort. 

Anonymkode: d2668...c10

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Husk. Om Teslaen du får levert har tekniske problem så er kundeservice såpass dårlig at du kan måtte oppleve måneder med venting og frustrasjoner. Verditapet for Tesla er også enormt. 

Nesten litt komisk å høre de som kjøper Tesla legger vekt på alle pengene de sparer på drivstoff og bompenger, når verditapet er så stort. 

Anonymkode: d2668...c10

For min del er det viktigste reperasjonsutgifter som minker ved en elbil. Jeg skal for første gang kjøpe meg dyr bil, før har jeg alltid kjøpt brukt. Og velger da den bilen der jeg totalt sett kommer rimeligst ut av. Et verditap er forutsigbart, det er ikke reparasjonsutgifter. 

Anonymkode: e00e9...267

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For min del er det viktigste reperasjonsutgifter som minker ved en elbil. Jeg skal for første gang kjøpe meg dyr bil, før har jeg alltid kjøpt brukt. Og velger da den bilen der jeg totalt sett kommer rimeligst ut av. Et verditap er forutsigbart, det er ikke reparasjonsutgifter. 

Anonymkode: e00e9...267

Reparasjonsutgiftene på en ny bensinbil er da like forutsigbare som på en ny elbil.

Lykke til med å få Teslaen din på verksted.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som vil kjøpe Tesla kan jo lese denne artikkelen. 

https://www.tv2.no/a/10832507/

En av Tesla-kundene som har opplevd horribel kundeservice. Og det er mange flere. Vi hører ikke så mye fra de i media? Selvfølgelig forståelige at Tesla-eiere ikke føler for å snakke ned gullet sitt, og bomkjøpet. 

Anonymkode: d2668...c10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må alt være så svart-hvitt med dere elbilhatere? Og hvem har så mye hat i seg at de kan bruke noe av det på noe så kjedelig som elbil? Det fins dårlig kundeservice hos alle merker - i varierende grad. Klart, Tesla er et nytt selskap som gjør en del på nye måter. Da vil det skje feil og det er langt ifra de mest pålitelige bilene eller den beste kundeservicen. Men det betyr ikke automatisk at alle Teslaeiere har gjort et bomkjøp eller er fulle av anger...bare tenk tilbake 10 år da alt av Mercedes falt fra hverandre av rust, Audi var grotesk dyr i vedlikehold, og BMW var så upålitelig at til og med de mest harry BMW-fantaster vurderte å ha en Toyota på si.

Anonymkode: 677a4...4c6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må alt være så svart-hvitt med dere elbilhatere? Og hvem har så mye hat i seg at de kan bruke noe av det på noe så kjedelig som elbil? Det fins dårlig kundeservice hos alle merker - i varierende grad. Klart, Tesla er et nytt selskap som gjør en del på nye måter. Da vil det skje feil og det er langt ifra de mest pålitelige bilene eller den beste kundeservicen. Men det betyr ikke automatisk at alle Teslaeiere har gjort et bomkjøp eller er fulle av anger...bare tenk tilbake 10 år da alt av Mercedes falt fra hverandre av rust, Audi var grotesk dyr i vedlikehold, og BMW var så upålitelig at til og med de mest harry BMW-fantaster vurderte å ha en Toyota på si.

Anonymkode: 677a4...4c6

Det har litt med at de vokale Tesla-eierne på nett presenterer Tesla som Guds gave til menneskeheten, når det finnes langt bedre biler med en bedre totalkostnad og -pakke enn Tesla. Derfor har frontene blitt så steile.

Personlig liker jeg elbiler, har hatt en selv da jeg sist eide bil. Tesla er dog uaktuelt for meg grunnet hva du faktisk får for pengene, utformingen på bilene, kvaliteten og det faktum at Tesla ikke har et delelager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, NBA skrev:

Det har litt med at de vokale Tesla-eierne på nett presenterer Tesla som Guds gave til menneskeheten, når det finnes langt bedre biler med en bedre totalkostnad og -pakke enn Tesla. Derfor har frontene blitt så steile.

Blir det bedre av å bli helt koko selv? Usaklige argumenter møtes best med saklige svar, ikke med usaklighet med omvendt fortegn.

Anonymkode: 677a4...4c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

drit i tesla.. Du kommer til og tape så mye penger på og reparere teslaen om noe er galt.. Den bilen er DYR og reparerer

Anonymkode: 7ade0...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2019 den 8.04, AnonymBruker skrev:

Verditapet for Tesla er også enormt.

Nei, det stemmer ikke. Tesla har tvert imot holdt seg bedre i verdi enn de flest andre biler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, NBA skrev:

Det har litt med at de vokale Tesla-eierne på nett presenterer Tesla som Guds gave til menneskeheten, når det finnes langt bedre biler med en bedre totalkostnad og -pakke enn Tesla. Derfor har frontene blitt så steile.

Personlig liker jeg elbiler, har hatt en selv da jeg sist eide bil. Tesla er dog uaktuelt for meg grunnet hva du faktisk får for pengene, utformingen på bilene, kvaliteten og det faktum at Tesla ikke har et delelager.

Hvilken bil som er best er jo et spørsmål om behov og ønsker. Men når man har kjørt en Tesla så blir det meste annet gammeldags, kjedelig og tungvindt. Det er ikke rart de aller fleste Tesla-eiere ser på Tesla som "Guds gave til menneskeheten". Det er rett og slett helt rå biler.

Og jo, de har delelager.

Endret av jabx
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

drit i tesla.. Du kommer til og tape så mye penger på og reparere teslaen om noe er galt.. Den bilen er DYR og reparerer

Anonymkode: 7ade0...b6b

Forsikring, gutten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir det bedre av å bli helt koko selv? Usaklige argumenter møtes best med saklige svar, ikke med usaklighet med omvendt fortegn.

Anonymkode: 677a4...4c6

Ikke veit jeg, da jeg ikke blir "helt koko". Og nei, usakligheter har sjeldent møttes best med saklige svar, da den som kommer med usaklige argumenter sjeldent er i stand til å forstå at den er usaklig 😉 

8 timer siden, jabx skrev:

Hvilken bil som er best er jo et spørsmål om behov og ønsker. Men når man har kjørt en Tesla så blir det meste annet gammeldags, kjedelig og tungvindt. Det er ikke rart de aller fleste Tesla-eiere ser på Tesla som "Guds gave til menneskeheten". Det er rett og slett helt rå biler.

Og jo, de har delelager.

Selvfølgelig, bytter man fra en 99 Corolla til 2019 Model X så oppleves den sikkert som verdens beste bil, men for prisen finnes det langt bedre bilder enn Teslaene. Grunnen til at så mange er fornøyd med Teslaene er at de ikke er vant til så høy akselerasjon, og at det er en svær iPad i stedet for betjeningspanelet.

Nei, de har ikke delelager på samme måte. Er en grunn til at det tar evig lang tid å få tak i deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, NBA skrev:

Og nei, usakligheter har sjeldent møttes best med saklige svar, da den som kommer med usaklige argumenter sjeldent er i stand til å forstå at den er usaklig 😉

For noe tull. Dette gidder jeg altså ikke å bruke tid på.

Anonymkode: 677a4...4c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull. Dette gidder jeg altså ikke å bruke tid på.

Anonymkode: 677a4...4c6

Og der validerte du nettopp poenget mitt 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...