Gå til innhold

Mistet du mye hår etter graviditet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Babyen her er 5 mnd og jeg mister mye hår! 

Når stopper det?

Anonymkode: 484f9...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snart 8 mnd her,mister fremdeles MYE hår...overrasket over at jeg har noe igjen på hodet 😛

Anonymkode: 167eb...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen er 15 mnd, og nå røyter jeg bare litt mer enn normalt. Hestehalen er ganske halvannen cm i diameter 🙈😩

Anonymkode: da64f...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg fikk viker, ser det tydlelig på dåpsbildene. Når sønnen min var et år klippet jeg det kort. Håret ble aldri det samme igjen, men så har jeg alltid hatt tynt hår da. Ta jern og ølgjærtabletter, det har hjulpet meg. Mister ikke så mye hår nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet ingenting. Nå er det snart 2 år siden fødsel, og jeg har aldri hatt så fyldig hår før. Fikk en del babyhår, men det begynner endelig å bli så langt at jeg snart får det med i hestehalen. 

Anonymkode: 5a856...418

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ga seg da babyen var 6 mnd, men lista mye :( hadde langt hår, så en la ikke ordentlig merke til det med mindre en nærmet seg, men da så man områder som hadde blitt borte. Vokste ut igjen ihvertfall :)

Anonymkode: 6f75a...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mistet ingenting. Nå er det snart 2 år siden fødsel, og jeg har aldri hatt så fyldig hår før. Fikk en del babyhår, men det begynner endelig å bli så langt at jeg snart får det med i hestehalen. 

Anonymkode: 5a856...418

Men mistet du ikke noe under graviditeten heller? Eller mister normalt da? Har inntrykk av at de som ikke mister noe eller lite, når de er gravide, er de som begynner å miste ca 4 mnd etter fødselen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BangersBeans&Mash

Jaa! 3,5 mnd nå, og jeg røyter som en gal. Når jeg dusjer skulle man troddat jeg gikk på cellegift. Husker ikke at jeg mistet så mye sist😲 Har heldigvis veldig tykt hår, men føler meg snart skallet😬 Ammehår er ikke pent🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormoner i kroppen gjør at man mistet mindre hår enn vanlig under svangerskapet. Derfor er det ekstra mye som gjerne forsvinner etter fødsel! Noen kaller det ammehår, men det har visst ingenting LED amming å gjøre.

Jeg har fått fyldig og sterkt hår i alle mine svangerskap, og mistet ganske mye i ettertid. Skal dog sies at jeg har generelt fått fyldigere hår nå, enn jeg hadde tidligere.

Tror dette vil være ulikt fra person til person altså, merket selv forskjell i mine svangerskap. Etter første barn, fikk jeg viker 😅😂 Det gjorde jeg ikke andre gang!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk masse hår under svangerskapet, og har det fortsatt 10 måneder etter. Sluttet å amme for tre måneder siden. Var livredd for å miste håret, for jeg hadde veldig tynt hår fra før av. Det er mye finere nå!

Anonymkode: 089ca...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby snart 8mnd. Og jeg røyter mye🙈 Håret har også endret struktur. Gikk fra å ha mykt, fint og glansfult hår....til noe som minner mer om stålull. 

Klippet en skulderlang bob. Men i steden for å ligge rett og fin, som den tidligere ville gjort, står frisyren nå rett ut på sidene som en trekant🤷🏻‍♀️

#Ifeelpretty

Anonymkode: 67e39...0ee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet masse og det ble aldri det samme igjen. 3 år etter er det fremdeles mye tynnere. 

Anonymkode: 7d5e1...a84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I svangerskapet mista jeg lite og hadde fint hår. Har mye/tykt hår fra før. Nå er baby 11 uker og det er hår overalt. Greit nok at jeg har mye/tykt, men hater når det ligger hår i hele leiligheta. Håret har også mista "piffen"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det roa seg først når jeg var ferdig med amminga😂 nå har håret endelig fått lik lengde igjen - og her er jeg noen dager over termin med nr 2- så blir vel på'n igjen 😆

Anonymkode: 5c80a...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet store mengder hår noen måneder etter fødselen. Det føltes som det ikke skulle ta slutt før det var tomt, men det ga seg da til slutt. Jeg opplevde det samme da jeg sluttet på p-piller for noen år siden, da mistet jeg rundt 2/3 av håret, og det var rimelig synlig. Det ble ikke fullt så ille etter svangerskapet. Håret som vokser ut igjen er krøllete (jeg hadde fall, men ikke krøller fra før). 

Anonymkode: 7bf29...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, 270919 skrev:

Men mistet du ikke noe under graviditeten heller? Eller mister normalt da? Har inntrykk av at de som ikke mister noe eller lite, når de er gravide, er de som begynner å miste ca 4 mnd etter fødselen.. 

Jeg mistet svært lite gjennom graviditeten. Nå etter fødsel (det er nesten 10 mnd siden jeg fødte) mister jeg fortsatt ikke så mye. Har fått en del babyhår, men that's it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ca 8 mnd begynte jeg å miste enorme mengder hår, fikk "viker" nesten. Jeg begynte å bli så bekymra for å miste alt at jeg ringte fastlegen for å få råd. Det har gått seg til sånn halvveis nå, barnet er 1 år. 

DDB7D6B5-40BB-4ABE-92B9-3E7B0403A4C1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fremdeles ikke mistet noe hår, 11 måneder siden jeg fødte nå. 

Anonymkode: a75b4...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, 270919 skrev:

Men mistet du ikke noe under graviditeten heller? Eller mister normalt da? Har inntrykk av at de som ikke mister noe eller lite, når de er gravide, er de som begynner å miste ca 4 mnd etter fødselen.. 

Nei, mistet ingenting under graviditeten. Fikk mye tykkere hår mens jeg var gravid og har fremdeles det. 

Anonymkode: 5a856...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...