Gå til innhold

Mistet du mye hår etter graviditet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mistet en del i vikene, og det som vokser ut igjen blir aldri langt. Barnet er tre år..

Anonymkode: 602c4...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet mest mellom 4-6 måneder etter fødsel, deretter avtok det gradvis. 

Anonymkode: f1496...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet ingenting under graviditeten. Hadde aldri hatt så glansfullt, tykt og langt har som frem til 5mnd etter fødsel. Da mistet jeg mye! Selv om håret ikke ser så mye tynnere ut så mister jeg fremdeles en del nå 9 mnd etter. Fikk viker, men det gikk ca en mnd så var de dekket, men det var helt sjukt weird med viker 😂 ammer fremdeles like ofte som da mini var nyfødt, så håper det kommer seg når jeg slutter å amme. 

Anonymkode: d6bf3...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet lite/ingenting da jeg var gravid, men ganske mye ca. 4-5-6 mnd etter fødsel. Jeg har mye å ta av i utgangspunktet, så det føltes ikke tynt uansett, men syns det mest irriterende var den første fasen med småhår som vokste ut igjen rundt ansiktet. Men håret føles normalt igjen nå nesten halvannet år siden siste fødsel. Men husker jeg hadde noe rart med håret generelt mens barna var babyer, vet ikke om det var hormonelt pga. amming eller hva, men fikk enten veldig tørr hodebunn eller håret ble veldig glatt og elektrisk, noe jeg ikke har til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet ikke noe. Tvert i mot så har håret mitt blitt tykkere og tykkere gjennom hele livet. Seks år siden siste fødsel. Nesten så jeg gleder meg til å bli eldre og forhåpentligvis miste litt igjen. For det er altfor tykt nå. Men det er veldig vanlig å miste en del etter fødsel. 

Anonymkode: f0512...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, mistet veldig mye i bakhodet. Men har fått igjen øyenbrynhår som ikke hadde vokst på 15 år 🙈

Har ogaå fått økt hårvekst på legger i ettertid.

Anonymkode: 2e156...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Kom over denne tråden under desperat googling. Her er baby 12 mnd nå, og jeg mister enda mye mer hår enn både før og under graviditeten. Har vart siden 2 mnd etter fødsel. Problemet er at jeg syns det kommer fryktelig lite hår ut igjen - er litt tuster her og der, men er lite sammenlignet med alt som faller av, så merker godt at det er TYNT nå. Når begynte gjenveksten for andre? Tar både jern og b-vitamin, og har vært hos legen og tatt diverse prøver men er tydeligvis helt fin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2019 den 7.03, AnonymBruker skrev:

Babyen her er 5 mnd og jeg mister mye hår! 

Når stopper det?

Anonymkode: 484f9...3af

"Baby" er passert fire, håret er enda ikke kommet tilbake til normalen.. 

Mistet det meste etter fødsel. 

Endret av Forundret..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet enormt mye hår med mini for 2 år siden, begynte å bli bedre igjen ca et år etter.. Nå er jeg gravid igjen men nå mister jeg enorme mengder mens jeg går gravid.. Så kanskje jeg slipper å miste så mye når jeg er ferdig, ellers vil jeg ikke ha hår igjen.. 

Anonymkode: f56f9...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under graviditeten fikk jeg utrolig langt og flott hår. Aldri hatt så fint hår, og tror at det eneste hårstrået jeg mista, må ha vært de som ble lugga ut av hårbørsten om jeg hadde floker. Mitt hår vokser ekstremt sakte vanligvis. 
Mista en del etterpå, dessverre. Ga seg kanskje etter 4-6 måneder, mener jeg å huske, men da hadde jeg mista mye (ikke nok til å få viker da). Det slutta også å vokse så fort, og gikk tilbake til normal sneglefart. 

Anonymkode: 2cda0...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret mitt ble kjempefint og langt i graviditeten.  4 mnd etter var det så tynt at jeg hadde synlige viker.  Etter et år klipte jeg meg kort. Håret mitt har alltid vært tynt men mye tynnere etter jeg fikk barn. 

Anonymkode: 3ab19...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...