Gå til innhold

damer og bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes bil og trafikk er galt emne på et kvinneforum. Noen få kvinner er gode på bilkjøring, men de fleste bør nok dessverre kun være passasjer.

Anonymkode: 9ed73...f8e

Det er jo litt spesielt at menn henger på kvinneforum 

Anonymkode: 70982...03e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Ja og hvorfor har de flest ulykker? Jo pga de blir frustrerte av trege bilister og gjør farlige forbikjøringer osv som ender i ulykker, og jeg mener de som har mest skyld i det er de tregingene i bilen fremfor. 

Jeg er rett over den 18-25 års greia du refererer til og har aldri kollidert tross jeg alltid ligger over fartsgrensen. Eneste kollisjon jeg har vært i var at jeg fikk en tilhenger i fronten etter en idiot mistet kontrollen i vinter, selvsagt ikke min feil... 👍

Så må man lære seg å ikke bli så frustrert at man ikke kan kontrollere seg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Så må man lære seg å ikke bli så frustrert at man ikke kan kontrollere seg. 

Synes politiet burde gitt bøter på samme måte som det over farten, det er tross alt like farlig om ikke farligere å kjøre sent.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Ja og hvorfor har de flest ulykker? Jo pga de blir frustrerte av trege bilister og gjør farlige forbikjøringer osv som ender i ulykker, og jeg mener de som har mest skyld i det er de tregingene i bilen fremfor. 

Jeg er rett over den 18-25 års greia du refererer til og har aldri kollidert tross jeg alltid ligger over fartsgrensen. Eneste kollisjon jeg har vært i var at jeg fikk en tilhenger i fronten etter en idiot mistet kontrollen i vinter, selvsagt ikke min feil... 👍

Tallenes tale sier noe om hvem og når...og disse sinkene du prøver å skylde på har lagt seg for lenge siden når ulykkene inntrer ;

Jentene havner som regel i alvorlige ulykker når de sitter på som passasjerer. En av tre av dem som havner i alvorlige ulykker er jenter.

Tallene fra Trygg Trafikk viser at:

  • 29 jenter mellom 15 og 19 år døde som bilpassasjerer i årene 2005–2012.
  • De døde i tilsammen 26 ulykker.
  • Blant bilførerne i ulykkene var det fire kvinner og 22 menn.
  • I 12 av ulykkene var det en mann under 21 år som kjørte bilen.

– De vanligste ungdomsulykkene skjer ofte natt til lørdag og søndag. Det er mange ungdommer i bilen og mye som distraherer sjåføren, påpeker pressekontakt Mette Magnussen i Trygg Trafikk.

Ifølge Trygg Trafikk, dreper trafikken oftere enn vold, alkohol og sykdom for ungdom i denne aldersgruppen

Anonymkode: 31ae9...d74

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BMW 5-serie 535D skrev:

Synes politiet burde gitt bøter på samme måte som det over farten, det er tross alt like farlig om ikke farligere å kjøre sent.. 

Hvis man faktisk forstyrrer trafikken så kan man bli bøtelagt. Men husk at fartsgrensen er høyeste fart og man SKAL redusere om det er glatt eller dårlig sikt. Og man må ta høyde for at turen kan ta et par minutter ekstra. Det er dere som er farlige som ikke tåler at folk kjører forsiktig. 

Selv kjører jeg alltid fartsgrensen, litt lavere om det er nødvendig, litt høyere om det er forsvarlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Ja og hvorfor har de flest ulykker? Jo pga de blir frustrerte av trege bilister og gjør farlige forbikjøringer osv som ender i ulykker, og jeg mener de som har mest skyld i det er de tregingene i bilen fremfor. 

Jeg er rett over den 18-25 års greia du refererer til og har aldri kollidert tross jeg alltid ligger over fartsgrensen. Eneste kollisjon jeg har vært i var at jeg fikk en tilhenger i fronten etter en idiot mistet kontrollen i vinter, selvsagt ikke min feil... 👍

Hvis du alltid ligger over fartsgrensen bør du også informere politet om dette slik at de også får tatt en saklig vurdering på om dette er ok eller ikke. 

Anonymkode: f5f4c...562

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Hvis man faktisk forstyrrer trafikken så kan man bli bøtelagt. Men husk at fartsgrensen er høyeste fart og man SKAL redusere om det er glatt eller dårlig sikt. Og man må ta høyde for at turen kan ta et par minutter ekstra. Det er dere som er farlige som ikke tåler at folk kjører forsiktig. 

Selv kjører jeg alltid fartsgrensen, litt lavere om det er nødvendig, litt høyere om det er forsvarlig. 

De blir jo aldri bøtelagt selv om de har skapt milevis med kø... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du alltid ligger over fartsgrensen bør du også informere politet om dette slik at de også får tatt en saklig vurdering på om dette er ok eller ikke. 

Anonymkode: f5f4c...562

Hvorfor skal jeg informere de om det? Kan godt si det, det spiller jo ingen rolle 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører som en ung mann på 20 med BMW. Parkerer også som jeg kjører tysk premium 😘

Etter to litt... uheldige situasjoner med forbikjøringer har jeg tatt det litt roligere akkurat på dét punktet

Lurer på om jeg må ta det litt roligere i svinger. Ikke bare hviner det i dekka, men en brobolt/stag knakk 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.9.2019 den 20.24, BMW 5-serie 535D skrev:

Ja og hvorfor har de flest ulykker? Jo pga de blir frustrerte av trege bilister og gjør farlige forbikjøringer osv som ender i ulykker, og jeg mener de som har mest skyld i det er de tregingene i bilen fremfor. 

Jeg er rett over den 18-25 års greia du refererer til og har aldri kollidert tross jeg alltid ligger over fartsgrensen. Eneste kollisjon jeg har vært i var at jeg fikk en tilhenger i fronten etter en idiot mistet kontrollen i vinter, selvsagt ikke min feil... 👍

Haha, nok en "allvitende" trafikkanalfabet. Trege bilister er jo ikke noe problem å passere på trygg måte for oss med nogenlunde innsikt, at forbikjøringene er farlige tyder jo bare på null konsekvenstankegang og idiotisk overmot og tro på egne ferdigheter.

At du føler behov for å poengtere at hengeren du fikk i fronten av denne idioten(sikkert en ung mann som kanskje i dette øyeblikk hamrer løs på et eller annet nettforum om idioten som ødela hengeren hans ved sin tilstedeværelse), ikke var din skyld sier jo sitt om trafikkforståelsen, du vet aktsomhetsprinsippet ved glatt føre osv...….. slike ubetydeligheter som karer av din støpning ikke synes er noe å bry seg om.

Anbefaler at du får dama di, evt mamma, til å kjøre deg når føret er ille-du har jo nå erfart hvor galt det kan gå.

Anonymkode: 0b4e1...d7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, nok en "allvitende" trafikkanalfabet. Trege bilister er jo ikke noe problem å passere på trygg måte for oss med nogenlunde innsikt, at forbikjøringene er farlige tyder jo bare på null konsekvenstankegang og idiotisk overmot og tro på egne ferdigheter.

At du føler behov for å poengtere at hengeren du fikk i fronten av denne idioten(sikkert en ung mann som kanskje i dette øyeblikk hamrer løs på et eller annet nettforum om idioten som ødela hengeren hans ved sin tilstedeværelse), ikke var din skyld sier jo sitt om trafikkforståelsen, du vet aktsomhetsprinsippet ved glatt føre osv...….. slike ubetydeligheter som karer av din støpning ikke synes er noe å bry seg om.

Anbefaler at du får dama di, evt mamma, til å kjøre deg når føret er ille-du har jo nå erfart hvor galt det kan gå.

Anonymkode: 0b4e1...d7a

Det får han da bare gjøre, bryr jeg meg itte om for fem flate ører 😜 

Hva faen er aktsomhetsprinsippet da? At ingen skal kjøre over 10 km/t om vinteren pga det kan skje ulykker?? Jaggu skal det ta tid å kjøre i såfall, satser da heller på ski..... looool

Er ingen mammadalt og dama har gått fra meg i sommer, vil du være så snill å komme å kjøre meg i såfall? 😎 

Etter kollisjonen har jeg fått ny forståelse av ulykker, hvis jeg hadde kjørt fortere så hadde ikke jeg møtt idioten der og avverget kollisjonen, tenk litt lenger neste gang 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Det får han da bare gjøre, bryr jeg meg itte om for fem flate ører 😜 

Hva faen er aktsomhetsprinsippet da? At ingen skal kjøre over 10 km/t om vinteren pga det kan skje ulykker?? Jaggu skal det ta tid å kjøre i såfall, satser da heller på ski..... looool

Er ingen mammadalt og dama har gått fra meg i sommer, vil du være så snill å komme å kjøre meg i såfall? 😎 

Etter kollisjonen har jeg fått ny forståelse av ulykker, hvis jeg hadde kjørt fortere så hadde ikke jeg møtt idioten der og avverget kollisjonen, tenk litt lenger neste gang 😜

Tror du er inne på noe med hastighetsøkning og lavere risiko for ulykker😂 Virkelig gjennomtenkt😂😂😂

Aktsomhetsprinsippet lærer du viktigheten av senere i livet, mye senere. Enkelte menn har en meget lang modningsprosess, ja noen hevder prosessen aldri riktig kommer i gang, hvis du er sent i tyveårene kan du kanskje regne med at det vil drøye 10-15 år før du begynner å ane konturene av hvor viktig aktsomhet er. 

Menmen, i mellomtiden kommer du deg jo frem på et vis, hadde det bare ikke vært for alle de andre sinkene og idiotene😉

Anonymkode: 0b4e1...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min kjørte faktisk inn i siden på garasjen i sted! Det ser ut som heile døra må skiftast ut, faen altså.

Så du kan tråkke på ein lego TS

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du er inne på noe med hastighetsøkning og lavere risiko for ulykker😂 Virkelig gjennomtenkt😂😂😂

Aktsomhetsprinsippet lærer du viktigheten av senere i livet, mye senere. Enkelte menn har en meget lang modningsprosess, ja noen hevder prosessen aldri riktig kommer i gang, hvis du er sent i tyveårene kan du kanskje regne med at det vil drøye 10-15 år før du begynner å ane konturene av hvor viktig aktsomhet er. 

Menmen, i mellomtiden kommer du deg jo frem på et vis, hadde det bare ikke vært for alle de andre sinkene og idiotene😉

Anonymkode: 0b4e1...d7a

Bra, da er vi enige om at hastighetsøkning minsker risikoen for ulykker 👍 

Har lært det allerede men det betyr ikke nødvendigvis at jeg bryr meg om det, uansett hvordan man vrir og vender på det så er den eneste man kan gjøre med aktsomhetsprinsippet å la bilen stå. Uansett hvilken fart man har kan ulykker skje, og de kan skje jævlig fort. 

Jeg har som sakt aldri vært i nærheten av en kollisjon hvor jeg har hatt skyld i hendelsen men har hatt en del nestenulykker av andre idioter som har gjort så jeg har fått testet bremsene ganske så heftig..... 

Det er ikke mer enn såvidt man kommer frem her til tider, trafikken står omtrent rolig både på trysilveien 25, rv 2 og rv3 pga trege hattegubber og andre idioter bak som aldri kjører forbi når mulighetene byr seg, da resulterer det at jeg og noen få andre som kanskje er bil nr 50 i køen begynner sakte men sikkert lenger og lenger frem, men så mange forbikjøringer tar lang tid selv med en BMW 535 pga møkkaveier med bakketopper og svinger over alt....... 

Hadde gått bananas om jeg hadde hatt en drittbil uten motor, da hadde jeg rett og slett sovnet bak rattet i sneglekjøringen tror jeg.. 😎 jeg rævkjører også alltid slike snegler når jeg er bil nr 2 i køen før jeg blåser forbi på første mulighet 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...