AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #1 Del Skrevet 4. september 2019 Jeg er i en prosess hvor jeg prøver få noen flere venninner, som jeg synes er veldig vanskelig!! En ting er at jeg strikker, og et utested her jeg bor skal arrangere strikk&drikk, og jeg vurderer å dra alene. Men vil det være veldig sært, eller er det helt vanlig? Jeg har vært med på strikk&les alene, og det var jo forsåvidt greit. Jeg endte jo opp alene på et bord, men det var jo mest for å høre på opplesing. Der fikk jeg inntrykk av at de fleste kom i grupper, og jeg føler det bare blir veldig trist hvis det er tilfelle på strikk&drikk også. Jeg vet jo at det bare er å dukke opp og dra hjem etter et vinglass hvis jeg ikke finner noen å sitte med, men dette "venninneprosjektet" mitt går ganske dårlig fra før, og det koster meg mye personlig å prøve å bli kjent med noen. Er det forresten noen under 40 som deltar på slike ting? Noen som har vært på slike "strikkemøter" alene? Anonymkode: cb96e...594 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 4. september 2019 #2 Del Skrevet 4. september 2019 Reis alene, mange under 40 som liker strikkearrangementer. Ellers kan jeg tips om egen strikkekonto på Instagram. Mange som får nye venner der. Lykke til! 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #3 Del Skrevet 4. september 2019 4 timer siden, Diamant20 skrev: Reis alene, mange under 40 som liker strikkearrangementer. Ellers kan jeg tips om egen strikkekonto på Instagram. Mange som får nye venner der. Lykke til! 😊 Jeg har en strikkekonto på Instagram, men er ikke så flink til å oppdatere. Har rundt 200 følgere, og håper å få rundt 500, men må kanskje bli litt mer aktiv, så det er neste mål.. og være mer aktiv hos andre 🙂 men er det jeg har testet ut nå, nå ut til folk jeg kjenner på nett, men ikke fått noe særlig respons. Ja, jeg har jo testet ut disse strikk&lytt, men der var det mest eldre damer som strikket mariusgensere og heklet grytekluter. Kule damer det også! Men er jo bare å dukke opp og være litt frempå. Bare lurte på forventningene til folk på et slikt arrangement, folk må jo være åpne for andre folk (og deres strikketøy?) Jeg har vært litt innom Oslo strikkefestival, men det opplevde jeg som veldig lukket da jeg ikke kjente noen fra før, så da gikk jeg hjem etter å ha sjekket ut bodene. Anonymkode: cb96e...594 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 4. september 2019 #4 Del Skrevet 4. september 2019 Klart du kan gå! Ikke sært i det hele tatt! Det høres kjempehyggelig ut! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 5. september 2019 #5 Del Skrevet 5. september 2019 Kanskje du kunne lagt ut en post på «Finn en venn» forumet her? Hvor bor du forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #6 Del Skrevet 5. september 2019 Klart du kan dra alene. Jeg er ofte på strikk og drikk på et lokalt sted, kjenner riktignok hun som er initiativtakeren, men vi pleier å invitere andre vi ser strikker til å sitte rundt et felles langbort. Da går praten fort, og når man har vært der noen ganger og kjenner hverandre igjen, så er det veldig hyggeli gog en fin måte å få flere venner på. Aldersgrupper 19-45 ca, de fleste ca mindten av 30 årene. Anonymkode: 321ee...4c9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #7 Del Skrevet 5. september 2019 Jeg tror dette med venner vil løse seg fort når du blir komfortabel med å dra ut alene Det er helt innafor å dra alene på det en ønsker å være med på! Strikk&drikk er for mennesker uansett alder. Høyskolen her jeg bor arrangerer til og med strikk&drikk Anonymkode: 4ec8b...512 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #8 Del Skrevet 5. september 2019 Takk, det høres bra ut 🙂 jeg har noen venninner, så er ikke helt krise altså, men hadde vært veldig fint å få noen flere og kanskje spesielt noen med felles hobby (strikking og drikking :-D). Jeg ser jo på Instagram at det er mange unge som strikker, så jeg vet jo absolutt at de finnes. Men da skal jeg prøve å dra! Ville vel bare mest vite om andre drar alene. Anonymkode: cb96e...594 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #9 Del Skrevet 21. september 2019 Nå har jeg vært på dette. Det var 80% damer over 40-50 år, og et bord med to jenter på min alder. Jeg spurte om jeg fikk sitte med de, og det fikk jeg! Hadde en veldig hyggelig kveld, og skal møte de jentene senere. 🙂 Så det gjelder vel å spotte ut de damene som er yngre på slike eventer her i byen, for er nok mest litt eldre damer her som strikker. Hvertfall som deltar på slike greier. Anonymkode: cb96e...594 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 21. september 2019 #10 Del Skrevet 21. september 2019 Er også strikkekafe her jeg bor, men jeg går ikke fordi det er så mange unge flinke strikkere der. Jeg kjenner kun de som driver butikken, kjempedamer de altså, men har ingen på min alder å gå sammen med. Er mormor og 60 pluss. Var to ganger da det var i butikken, men pga stor pågang måtte de flytte kafeen til et spisested i nærheten. Etter det har ikke jeg hatt nerver til å gå dit alene. Rart hvor stor forskjell det er i Norge, tenker på alder og strikking. 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #11 Del Skrevet 21. september 2019 Kan jeg spørre hvor i landet du bor? Jeg har akkurat begynt å strikke og synes et sånt arrangement høres kjempekoselig ut! Anonymkode: ceedc...baf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 21. september 2019 #12 Del Skrevet 21. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre hvor i landet du bor? Jeg har akkurat begynt å strikke og synes et sånt arrangement høres kjempekoselig ut! Anonymkode: ceedc...baf Spør du meg? Hvis ja, send en PM til meg. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #13 Del Skrevet 21. september 2019 Det høres jo så koselig ut da, hvor er dette? Jeg er i underkant av 40 og kunne gjerne tenkt meg å blitt med! Anonymkode: 644de...6a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #14 Del Skrevet 21. september 2019 20 minutter siden, Belima skrev: Spør du meg? Hvis ja, send en PM til meg. 🙂 Tenkte på HI, for jeg så ikke innlegget ditt. Men sender gjerne en PM! Er på jakt etter koselige damer å gå på strikketing med på Sørlandet 😊 Anonymkode: ceedc...baf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #15 Del Skrevet 21. september 2019 Jeg bor i en middels stor by på Østlandet. Vil tipse dere om å sjekke ut facebooksider og arrangementer der dere bor. Sånt jeg fant det! Slik som strikk og lytt så arrangerer biblioteket her i byen, det annonserer de ganske greit på Facebook. De lokale garnbutikkene arrangerer også kundekvelder, står også ganske greit på Facebook her. Ja, jeg vil gjerne bli kjent med andre som strikker :-). veldig hyggelig å snakke garn med noen. Så kanskje målet er å få noen å dra på Oslo strikkefestival med til neste år. Anonymkode: cb96e...594 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå