AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #1 Skrevet 4. september 2019 Bare en utblåsning... (Jeg er snart 50, har vært gift i 27 år) Nå har "sviger"onkel fått lungekreft, muligens med spredning. Fikk vite det igår, så utredning er i full sving. Svigerfar (60) døde av kreft for en del år siden. Svigermor hadde brystkreft, men er frisk. Svigermormor døde av lungekreft for 10 år siden. Svigermors nye mann har testikkelkreft. Svoger døde av kreft før han var 40. Svigerfarfar døde av testikkelkreft. Mor til en god venninne døde av kreft. To jevnaldrende kollegaer døde av kreft. En kompis av sønnen (17) min har kreft med spredning. Er så jækla lei den kreften!!! Statistisk er det superhøy sjanse mannen min får kreft... Statistisk er det jo også store muligheter for at jeg og/eller flere nære venner får kreft.. Sånn er livet, sier de! Jaja, det er ikke greit.. #fuckcancer Anonymkode: 04078...3ed 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #2 Skrevet 4. september 2019 Veldig merkelig at det er så høy forekomst av kreft.. Huff, det er tøft . Sender en klem. Anonymkode: a97cb...e01 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #3 Skrevet 4. september 2019 Kan hende mannen din blir frisk igjen da. Men kreft er den nye dødssykdommen ja. Anonymkode: 5f712...210
Arabella Skrevet 4. september 2019 #4 Skrevet 4. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan hende mannen din blir frisk igjen da. Men kreft er den nye dødssykdommen ja. Anonymkode: 5f712...210 Hvorfor sier du det? Folk har dødd av kreft i alle år. Det er ikke noe nytt. 6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #5 Skrevet 4. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan hende mannen din blir frisk igjen da. Men kreft er den nye dødssykdommen ja. Anonymkode: 5f712...210 Det er fordi legene er så flinke til å få oss til å leve lenge så da rekker vi å få masse dritt. Vi går ut på dato lenge før vi dør. Men folk har alltid dødd av kreft. Anonymkode: 100ea...4ec 4
Arabella Skrevet 4. september 2019 #6 Skrevet 4. september 2019 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare en utblåsning... (Jeg er snart 50, har vært gift i 27 år) Nå har "sviger"onkel fått lungekreft, muligens med spredning. Fikk vite det igår, så utredning er i full sving. Svigerfar (60) døde av kreft for en del år siden. Svigermor hadde brystkreft, men er frisk. Svigermormor døde av lungekreft for 10 år siden. Svigermors nye mann har testikkelkreft. Svoger døde av kreft før han var 40. Svigerfarfar døde av testikkelkreft. Mor til en god venninne døde av kreft. To jevnaldrende kollegaer døde av kreft. En kompis av sønnen (17) min har kreft med spredning. Er så jækla lei den kreften!!! Statistisk er det superhøy sjanse mannen min får kreft... Statistisk er det jo også store muligheter for at jeg og/eller flere nære venner får kreft.. Sånn er livet, sier de! Jaja, det er ikke greit.. #fuckcancer Anonymkode: 04078...3ed Var du sterkt knyttet til alle disse, TS? Du virker å ta alt personlig. Endret 4. september 2019 av Arabella 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #7 Skrevet 4. september 2019 Så trist med så mange med kreft i familien, det får en til å innse hvor sårbare vi er, spesielt for en så brutal sykdom som kreft. Husk at ikke alle dør av kreft. Jeg har selv mistet forelder av kreft, og vet hvor enkelt det er å assosiere kreft med død, men jeg har også en bror som ble friskmeldt av kreft, luekemi for å være nøyaktig. Så det er mulig. Vi må bare nyte livet og dagene når vi er friske, og håpe vi har styrke til å møte en hardere hverdag når vi selv eller våre nærmeste får den vonde beskjeden. Anonymkode: 4a955...3b5 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #8 Skrevet 4. september 2019 Skjønner deg godt, ts ❤️ Anonymkode: 39ee9...724 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #9 Skrevet 4. september 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan hende mannen din blir frisk igjen da. Men kreft er den nye dødssykdommen ja. Anonymkode: 5f712...210 Nja, saken er vel at det er så mye annet som kan kureres, og vi lever lenger, så kreft blir jo noe de fleste kommer borti før eller siden. Men trist er det. Anonymkode: ad16b...521 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #10 Skrevet 4. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nja, saken er vel at det er så mye annet som kan kureres, og vi lever lenger, så kreft blir jo noe de fleste kommer borti før eller siden. Men trist er det. Anonymkode: ad16b...521 Jo, men hvorfor finnes det befolket øyer i verden hvor kreft nesten er uhørt? Og de lever gjerne til 100 år... Anonymkode: a97cb...e01
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #11 Skrevet 4. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, men hvorfor finnes det befolket øyer i verden hvor kreft nesten er uhørt? Og de lever gjerne til 100 år... Anonymkode: a97cb...e01 - Gener - Kosthold - Livsstil (røyking, overvekt, alkohol osv) - Miljøfaktorer (smog osv) Men ellers vil jeg gjerne ha kilde på det du beskriver. Anonymkode: 81371...2e2 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #12 Skrevet 4. september 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: - Gener - Kosthold - Livsstil (røyking, overvekt, alkohol osv) - Miljøfaktorer (smog osv) Men ellers vil jeg gjerne ha kilde på det du beskriver. Anonymkode: 81371...2e2 https://www.theguardian.com/world/2013/may/31/ikaria-greece-longevity-secrets-age Her. Ja, tipper at det har mye med gener og kosthold å gjøre. Og ihvertfall tilstrekkelig med d-vitamin. Anonymkode: a97cb...e01
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #13 Skrevet 4. september 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.theguardian.com/world/2013/may/31/ikaria-greece-longevity-secrets-age Her. Ja, tipper at det har mye med gener og kosthold å gjøre. Og ihvertfall tilstrekkelig med d-vitamin. Anonymkode: a97cb...e01 Står jo ingenting om kreft der? Det står at flere blir gamle ja, men ingenting om hva de som ikke ble gamle døde av. Anonymkode: 81371...2e2 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #14 Skrevet 5. september 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: Det er fordi legene er så flinke til å få oss til å leve lenge så da rekker vi å få masse dritt. Vi går ut på dato lenge før vi dør. Men folk har alltid dødd av kreft. Anonymkode: 100ea...4ec Nei, levealderen går nedover i mange vestlige land nå, men det er ikke færre som dør av kreft for det. Kreften bare øker. Anonymkode: 7a3c0...449
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #15 Skrevet 5. september 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, men hvorfor finnes det befolket øyer i verden hvor kreft nesten er uhørt? Og de lever gjerne til 100 år... Anonymkode: a97cb...e01 Kreft er uhørt. Anonymkode: 8325c...dee 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #16 Skrevet 5. september 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare en utblåsning... (Jeg er snart 50, har vært gift i 27 år) Nå har "sviger"onkel fått lungekreft, muligens med spredning. Fikk vite det igår, så utredning er i full sving. Svigerfar (60) døde av kreft for en del år siden. Svigermor hadde brystkreft, men er frisk. Svigermormor døde av lungekreft for 10 år siden. Svigermors nye mann har testikkelkreft. Svoger døde av kreft før han var 40. Svigerfarfar døde av testikkelkreft. Mor til en god venninne døde av kreft. To jevnaldrende kollegaer døde av kreft. En kompis av sønnen (17) min har kreft med spredning. Er så jækla lei den kreften!!! Statistisk er det superhøy sjanse mannen min får kreft... Statistisk er det jo også store muligheter for at jeg og/eller flere nære venner får kreft.. Sånn er livet, sier de! Jaja, det er ikke greit.. #fuckcancer Anonymkode: 04078...3ed Livet består av opp og nedturer........en skal væffal ikke gå å tenke på at den og den kan få kreft, da blir det dårlig livskvalitet. Må ta ting som de kommer,og leve livet. har selv mistet to foreldre i kreft,men går da ikke å tenker på at jeg kan få det, får jeg det,så tar jeg kampen da, ikke i forkant. Anonymkode: ef575...4b6 1
Sliten&kjørt52 Skrevet 5. september 2019 #17 Skrevet 5. september 2019 Kreft er vel den nest vanligste dødsårsaken i den vestlige værden. Noe må vi jo dø av... Men seff enig i att kreft er noe dritt. Evig liv hadde vært verre da, IMHO. a.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #18 Skrevet 5. september 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, men hvorfor finnes det befolket øyer i verden hvor kreft nesten er uhørt? Og de lever gjerne til 100 år... Anonymkode: a97cb...e01 Kosthold er viktig...unngå mest mulig mat med tilsetninger i, spis så langt man kan rent. Ingen sukker aller rafinerte produkter, unngå mat med mye tilsetningstoffer. Kjøp heller økologisk , så er man litt lenger på den riktige vei også. Anonymkode: b89bd...ce3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #19 Skrevet 5. september 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, levealderen går nedover i mange vestlige land nå, men det er ikke færre som dør av kreft for det. Kreften bare øker. Anonymkode: 7a3c0...449 Flere overlever kreft i dag også da. Anonymkode: d29bc...87c 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #20 Skrevet 5. september 2019 det er mest genetisk........samtidig greit å ikke spise for mye feit mat, og røyke. Husk at all økologisk mat, faktisk ikke er det, det ble tatt stikkprøver av en del øko varer,mye av det var ikke økologisk,men produsentene tjener godt på å selge det som økologisk. Anonymkode: ef575...4b6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå