AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #81 Del Skrevet 4. september 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Merkelig er det alltid de som kommer 2 min før stengetid alltid er de som har best tid i barnehagen som gjerne plutselig skal lese alt av lapper og spørre om alt mellom himmel og jord og bare la ungene bestemme at nå skifter vi og må på do og litt tørste og alt annet. Anonymkode: a1c63...2dc Etter å ha lest alle dine innlegg så regner jeg med at du er en av disse barnehage ansatt som er klar å dra ut av døren kl 1700. Skjerp deg selv. Du har ingenting å si om dette. Stengetid er tiden foreldrene må hente barna. Kommer de 1 minutt før dette og drar 1700 har du absolutt ingenting å si. Om folk ønsker å levere barna sine kl 0700 og hente 1700 har du fortsatt ingenting å si om det. Passe på deg og dine. Anonymkode: ab9dc...bf2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #82 Del Skrevet 4. september 2019 48 minutter siden, AnonymBruker said: Jo, 16:55 Er for sent. Med mindre du ikke har noe valg innimellom. 16:45 Er innafor, da har du god tid. Anonymkode: 9b4ef...aae Vi har noen foreldre som MÅ hente 1655. Hvorfor er det et problem? 90% av de leverer de kl 0900. Jobber DU i barnehagen? Så har vi foreldre som nesten venter kl 0655 for å levere barna (vi åpner kl 0700) så henter de kl 15. Så du mener de som henter 1655 og levere 0900 er dårligere foreldre enn de som levere 0700 og henter 15? Anonymkode: ab9dc...bf2 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #83 Del Skrevet 4. september 2019 58 minutter siden, AnonymBruker said: hva de har gjort, hvem han har lekt med, morsomme øyeblikk, sovetid, hva han har spist disse minuttene man får hver dag ved henting. Anonymkode: a1c63...2dc Hvorfor må folk drøyer ut hentetider med småprat? Vi har 65 barn som skal hentes i løpet av noen timer. Å ta en liten prat at alt har gått bra med dagen er greit. Men å bruke 5 minutter på hvert av barn ved henting er ikke mulig. Derfor har barnehagen en stengt gruppe hvor vi kan legge ut aktiviteter og bilder for de som har gitt samtykke til det. Ting som vi MÅ ta opp selvfølgelig gjør vi det. Men om du forventer en 10 minutter presentasjon om barnets dag burde folk har barna i en privatbarnehage med 10 barn totalt. Anonymkode: ab9dc...bf2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #84 Del Skrevet 4. september 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Emmm NEI. Jeg jobber i barnehage selv. Har gjort det i 15 år. Vi har stengetid som er når foreldre skal hente barna, så har vi tiden vi er betalt for- som er alt fra 15-30 minutter ETTER stengetiden. Vi har åpning og stengetider for en grunn, og det er når foreldre kan levere og hente barna. Om vi har 1 barn igjen som er siste man ut gjør vi ALT vi kan for at barna skal ha det godt frem til mor/far henter. Er barna lei seg så er det svikt fra personellene sine sider da de ikke engasjere barna i noe annet en å sitte og stirre ut av vinduet. Vi som jobber i barnehager gjør dette fordi foreldrene må jobbe. Det er ikke opp til oss å diktere livet til hver enkelt. Noen barn er levert tidlig og hentet seint. Har de behov for ekstra ville tid, får de det. Vi bare ønsker at foreldrene ikke levere/hente i kjernetiden uten å ha en god grunn til det. Anonymkode: ab9dc...bf2 Vi har IKKE betalt etter stengetid der jeg jobber. 17:00 er stengetiden og vår vakt og betaling slutter. Når kommer du på jobb? Vi går fra 09:30-17:00. Kommer du kl.10? Anonymkode: 9b4ef...aae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #85 Del Skrevet 4. september 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har noen foreldre som MÅ hente 1655. Hvorfor er det et problem? 90% av de leverer de kl 0900. Jobber DU i barnehagen? Så har vi foreldre som nesten venter kl 0655 for å levere barna (vi åpner kl 0700) så henter de kl 15. Så du mener de som henter 1655 og levere 0900 er dårligere foreldre enn de som levere 0700 og henter 15? Anonymkode: ab9dc...bf2 Jeg skrev jo at det er greit hvis du må hente 16:55, så hva bitcher du om? Anonymkode: 9b4ef...aae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #86 Del Skrevet 4. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vi har IKKE betalt etter stengetid der jeg jobber. 17:00 er stengetiden og vår vakt og betaling slutter. Når kommer du på jobb? Vi går fra 09:30-17:00. Kommer du kl.10? Anonymkode: 9b4ef...aae Om barnehagen er åpen kl 0700 så kommer du ikke 0659 for å åpne. Hvordan har du beregnet at du kommer 10 hvis barnehagen er åpen fra 0930? Vaktene våres er lagt opp noen ganger 1/2 timer før åpningen (spesiale dager og tur dager) til 15-30 minutter etter stengetiden. Normalt er 15 minutter før og etter. Anonymkode: ab9dc...bf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #87 Del Skrevet 4. september 2019 Barnehagen her stenger kl 16.45 samtidig som vakten er slutt. Den åpner kl 7 samtidig som tidligvakten starter. Det er derfor veldig irriterende med foreldre som nærmest forventer å komme inn før kl 7 eller synes det er helt greit å hente 16.40. Vi kommer oss aldri hjem når vaktene slutter. Vi får ikke betalt overtid. 15-20 min over ordinær vakt må vi regne med, noe som går utover våre egne barn som også skal hentes. Anonymkode: 1a451...8df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #88 Del Skrevet 4. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skrev jo at det er greit hvis du må hente 16:55, så hva bitcher du om? Anonymkode: 9b4ef...aae Gjorde du det? Jo, 16:55 Er for sent. Med mindre du ikke har noe valg innimellom. Anonymkode: ab9dc...bf2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #89 Del Skrevet 4. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om barnehagen er åpen kl 0700 så kommer du ikke 0659 for å åpne. Hvordan har du beregnet at du kommer 10 hvis barnehagen er åpen fra 0930? Vaktene våres er lagt opp noen ganger 1/2 timer før åpningen (spesiale dager og tur dager) til 15-30 minutter etter stengetiden. Normalt er 15 minutter før og etter. Anonymkode: ab9dc...bf2 Deres barnehage er det. Vår er ikke. Anonymkode: 1a451...8df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #90 Del Skrevet 4. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Barnehagen her stenger kl 16.45 samtidig som vakten er slutt. Den åpner kl 7 samtidig som tidligvakten starter. Det er derfor veldig irriterende med foreldre som nærmest forventer å komme inn før kl 7 eller synes det er helt greit å hente 16.40. Vi kommer oss aldri hjem når vaktene slutter. Vi får ikke betalt overtid. 15-20 min over ordinær vakt må vi regne med, noe som går utover våre egne barn som også skal hentes. Anonymkode: 1a451...8df Barnehage har stengetid 1645 så kan foreldrene henter 1644 om de vil. Det er da opp til styret ditt å ha stengetid 1630 hvis det går utover dere. Du skal ikke jobbe uten å få betalt for det. Anonymkode: ab9dc...bf2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #91 Del Skrevet 4. september 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Emmm NEI. Jeg jobber i barnehage selv. Har gjort det i 15 år. Vi har stengetid som er når foreldre skal hente barna, så har vi tiden vi er betalt for- som er alt fra 15-30 minutter ETTER stengetiden. Vi har åpning og stengetider for en grunn, og det er når foreldre kan levere og hente barna. Om vi har 1 barn igjen som er siste man ut gjør vi ALT vi kan for at barna skal ha det godt frem til mor/far henter. Er barna lei seg så er det svikt fra personellene sine sider da de ikke engasjere barna i noe annet en å sitte og stirre ut av vinduet. Vi som jobber i barnehager gjør dette fordi foreldrene må jobbe. Det er ikke opp til oss å diktere livet til hver enkelt. Noen barn er levert tidlig og hentet seint. Har de behov for ekstra ville tid, får de det. Vi bare ønsker at foreldrene ikke levere/hente i kjernetiden uten å ha en god grunn til det. Anonymkode: ab9dc...bf2 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Emmm NEI. Jeg jobber i barnehage selv. Har gjort det i 15 år. Vi har stengetid som er når foreldre skal hente barna, så har vi tiden vi er betalt for- som er alt fra 15-30 minutter ETTER stengetiden. Vi har åpning og stengetider for en grunn, og det er når foreldre kan levere og hente barna. Om vi har 1 barn igjen som er siste man ut gjør vi ALT vi kan for at barna skal ha det godt frem til mor/far henter. Er barna lei seg så er det svikt fra personellene sine sider da de ikke engasjere barna i noe annet en å sitte og stirre ut av vinduet. Vi som jobber i barnehager gjør dette fordi foreldrene må jobbe. Det er ikke opp til oss å diktere livet til hver enkelt. Noen barn er levert tidlig og hentet seint. Har de behov for ekstra ville tid, får de det. Vi bare ønsker at foreldrene ikke levere/hente i kjernetiden uten å ha en god grunn til det. Anonymkode: ab9dc...bf2 Ehhh JO i barnehagen her er den ansatte ferdig på jobb kl 17, barna skal hentes innen16.30 veldig ofte er noen foreldrene ikke ute før 16.45-17 alltid de samme nesten uten unntak. Er til og med så gæærn jeg at sistemann noen ganger får en kjeks til og med bare for at vi skal kose oss litt ekstra spiller spill men at de ikke kjenner på at de er sistemann (ikke alle seff) det kan du ikke nekte for. Anonymkode: a1c63...2dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #92 Del Skrevet 4. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om barnehagen er åpen kl 0700 så kommer du ikke 0659 for å åpne. Hvordan har du beregnet at du kommer 10 hvis barnehagen er åpen fra 0930? Vaktene våres er lagt opp noen ganger 1/2 timer før åpningen (spesiale dager og tur dager) til 15-30 minutter etter stengetiden. Normalt er 15 minutter før og etter. Anonymkode: ab9dc...bf2 Tror faktisk ikke det er normalt nei. Vi skal begynne vakten når barnehagen åpner. At dere får betalt og begynner vakten 15-20minutter før og etter at barna er i barnehagen betyr at dere kommer senere og går før mens barna er i barnehagen og det mener jeg overhodet ikke er ok! Dere skal være i barnehagen når barna er i barnehagen! Vi er få nok voksne fra før, hvis ikke en voksen i tillegg er 40minutter mindre med barna i løpet av en dag! (20min før på tidligvakt + 20min etter på senvakt = 40 minutter mindre voksentetthet med barna!!) Men dette blir veldig off-topic... Anonymkode: 9b4ef...aae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #93 Del Skrevet 4. september 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter å ha lest alle dine innlegg så regner jeg med at du er en av disse barnehage ansatt som er klar å dra ut av døren kl 1700. Skjerp deg selv. Du har ingenting å si om dette. Stengetid er tiden foreldrene må hente barna. Kommer de 1 minutt før dette og drar 1700 har du absolutt ingenting å si. Om folk ønsker å levere barna sine kl 0700 og hente 1700 har du fortsatt ingenting å si om det. Passe på deg og dine. Anonymkode: ab9dc...bf2 Ja når min arbeidsdag er over kl 17 forventer jeg selvfølgelig å få gå hjem da, trenger vel ikke skjerpe meg for det?? Ingen liker vel å måtte bli over fordi du er dårlig på å planlegge/prioritere?? Anonymkode: a1c63...2dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #94 Del Skrevet 4. september 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ehhh JO i barnehagen her er den ansatte ferdig på jobb kl 17, barna skal hentes innen16.30 veldig ofte er noen foreldrene ikke ute før 16.45-17 alltid de samme nesten uten unntak. Er til og med så gæærn jeg at sistemann noen ganger får en kjeks til og med bare for at vi skal kose oss litt ekstra spiller spill men at de ikke kjenner på at de er sistemann (ikke alle seff) det kan du ikke nekte for. Anonymkode: a1c63...2dc Men da har deres barnehage stengetid kl 16.30? Foreldre skal forholde seg til stengetiden, så enkelt er det. Gjør de det så er det ikke noe å klage på til foreldrene. Anonymkode: 32eb2...54c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #95 Del Skrevet 4. september 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja når min arbeidsdag er over kl 17 forventer jeg selvfølgelig å få gå hjem da, trenger vel ikke skjerpe meg for det?? Ingen liker vel å måtte bli over fordi du er dårlig på å planlegge/prioritere?? Anonymkode: a1c63...2dc Skjønner ikke hva du kverulerer for? Dette må du da ta med arbeidsgiver. Om foreldrene er ute av barnehagen etter stengetid får de "anmerkning", skjer det 3 ganger blir man innkalt til møte. Barnehagen har åpningstid 07.30 til 17.00 og alle foreldre har fått skriftlig og muntlig opplyst om at barn skal leveres og hentes innen dette tidsrommet, og være ute av barnehagen til kl 17. Mange slutter på jobb kl 16 i dette landet, og har litt reisevei, bilkjøring kan være i kø, kollektivt tar sin tid. De fleste henter vel direkte etter jobb. Anonymkode: 32eb2...54c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 4. september 2019 #96 Del Skrevet 4. september 2019 (endret) Mange barnehager har en makstid på 9 timer i barnehagen daglig. Barnehagen er "jobben" til barnet, og foreldrene kan få med seg et slitent barn hjem, enten barnet har vært i barnehagen i fem timer eller i ni timer. Mange barnehager har det slik at de ansatte kommer på jobb ett kvarter før åpningstid og jobber til ett kvarter etter stengetid. Dette er bl.a. for å klargjøre barnehagen/avdelingen for dagen, og for å rydde etter dagens slutt. Foreldrene skal vite dette, og de skal ta hensyn til det. Klarer man å hente tidlig er vel ingen ting bedre enn det for barnets del, så lenge barnet synes det er greit. Barnet blir vant til situasjonen. En del barn har skilte foreldre, og vil således oppleve at mamma og pappa henter på ulike tidspunkter. Dersom en av dem har en jobb som krever at de selv har opp mot ni timers arbeidsdag f.eks. fordi de er sjefen på jobb er barnet nødt til å være i barnehagen i ni timer fordi det er den beste løsningen for mammaen eller pappaen. Om jeg kan si det sånn. I ekstrem-tilfeller kan barnehager være fleksible og utvide åpningstiden med en halvtime fordi de ser situasjonen. Jeg kjenner til et tilfelle hvor barnehagen i utgangspunktet åpnet kl 7. Min venninne fikk barnet sitt inn der, men fordi hun selv begynte på jobb kl 7 fikk hun ikke levert når barnehagen åpna. Hun måtte ta barnet med seg på jobb, vente til nestemann kom på jobb 15-30 minutter senere, og så kunne hun kjøre barnet til barnehagen etterpå. Eksmannen til min venninne reiste mye i jobben, og var sjelden tilgjengelig for levering. Personalet i barnehagen så situasjonen, og som følge av dette endret de åpningstiden til å være fra 6:45. På den måten slapp min venninne det styret med å ta barnet med seg på jobb først. Jeg kunne aldri synes synd på dette barnet da det var slik situasjonen deres var. Barnet var det første som ble levert hver morgen, og ett av de siste som ble henta om ettermiddagen. Barnet visste at det var sånn, og godtok det. Endret 4. september 2019 av Millimani Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #97 Del Skrevet 4. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har IKKE betalt etter stengetid der jeg jobber. 17:00 er stengetiden og vår vakt og betaling slutter. Når kommer du på jobb? Vi går fra 09:30-17:00. Kommer du kl.10? Anonymkode: 9b4ef...aae Da får du ta opp det med DIN leder. Slutt å skyld på foreldrene som forholder seg til barnehagens åpningstider. Anonymkode: b4c9b...6f4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #98 Del Skrevet 4. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Barnehagen her stenger kl 16.45 samtidig som vakten er slutt. Den åpner kl 7 samtidig som tidligvakten starter. Det er derfor veldig irriterende med foreldre som nærmest forventer å komme inn før kl 7 eller synes det er helt greit å hente 16.40. Vi kommer oss aldri hjem når vaktene slutter. Vi får ikke betalt overtid. 15-20 min over ordinær vakt må vi regne med, noe som går utover våre egne barn som også skal hentes. Anonymkode: 1a451...8df Men det er jo et organisatorisk problem som dere må ta opp med deres leder, slutt å skyld på foreldrene, de har ikke gjort noe galt. Anonymkode: b4c9b...6f4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver18 Skrevet 4. september 2019 #99 Del Skrevet 4. september 2019 Jeg har jobbet mange år i Bhg og dette er uforskammet av dem. Jeg ville tatt opp at jeg ikke synes noe om det. Jeg ville sagt noe som " jeg henter når jeg kan, og jeg betaler for at barnet mitt skal være her og dere skal passe på til 17, så jeg ønsker ikke å høre noe om det. " Altså ja, det hender barna spør om når mamma kommer, men det er KUN om det er alene og man ikke leker (bare vandrer). Ellers så aner dem ikke hva klokken er. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #100 Del Skrevet 4. september 2019 Her inne var det mange som ikke vil forstå de ansatte i bhg, de ser bare seg selv og sitt behov. Jeg undres om disse foreldrene hadde synes det var greit å alltid måtte jobbe litt over arbeidstiden fordi det kommer en liten oppgave 15 min før arbeidstidens slutt og at den jobben tar 30 min. Det er ikke noe hvilehjem å jobbe i bhg, vi gjør noe hele tiden. Samtidig har vi barn og ett hjem som krever sitt etter arbeidstid. Mange av dere foreldre er så egoistiske at dere ikke skulle hatt lov å fått barn. Anonymkode: 18720...f86 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå