Gå til innhold

Turklær str 46


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger å innvestere i bedre klær til å gå tur i. Trenger både jakke og bukse. Men synes det kan være vanskelig å finne store størrelser. (Skal heller ikke være altfor dyrt.)Bruker normalt str 46 i både jakke og bukse. Har nå sett mest på nett, men for hver gang jeg ser noe jeg liker og som kan passe for meg så er det utsolgt i min str eller de har ikke større enn til 44. Kjenner jeg blir frustrert. Er jo også rart at de store størrelsene er utsolgt hele tiden... 

Noen som har tips til butikker jeg kan besøke eller nettbutikker som ikke er så altfor dyre? Tenker at hver del ikke bør overstige kr 1000. 

Anonymkode: 27ef0...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Twentyfour har en del i både 46 og 48. Finner ofte tilbud på dette hos Get Inspired.

Stormberg har også en del i store størrelser.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kontorotta skrev:

Twentyfour har en del i både 46 og 48. Finner ofte tilbud på dette hos Get Inspired.

Stormberg har også en del i store størrelser.

 

Var Get Inspired jeg besøkte sist og de har mye fint, men på hvert plagg jeg så på så var de utsolgt i størrelser fra 46 og over. Skal se litt på Stormberg. 

Anonymkode: 27ef0...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også 46, og har nylig bestilt klær fra Skogstad. Ytterjakke passet perfekt, et par topper var litt snaue. 

Personlig skjønner jeg ikke helt greia med at så mange anbefaler Stormberg for store størrelser; synes de er ganske små i størrelsene, og veldig ofte har de snål passform, så jeg finner sjelden noe der. (Mulig det er jeg som er snål, da. 😛)

Anonymkode: b5a2e...637

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Xxl har mye fint under 1000kr, og størrelse 46 ser ut til å ha litt utvalg;

 

https://www.xxl.no/klar/klar-dame/bukser-dame/----Størrelse-46:46/40/L:46L/c/120210?size=46&size=46%2F40%2FL&size=46L

Anonymkode: c7d82...985

Ja, de har noe. Skal ta meg en tur innom dem. Men ser at de ikke har over str 46, så da får jeg håpe turbuksene passer. 

Anonymkode: 27ef0...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker også 46, og har nylig bestilt klær fra Skogstad. Ytterjakke passet perfekt, et par topper var litt snaue. 

Personlig skjønner jeg ikke helt greia med at så mange anbefaler Stormberg for store størrelser; synes de er ganske små i størrelsene, og veldig ofte har de snål passform, så jeg finner sjelden noe der. (Mulig det er jeg som er snål, da. 😛)

Anonymkode: b5a2e...637

Skal se på Skogstad. Jeg trekker litt over mage og bryst. Så buksene bør kanskje være litt elastiske for at de skal være komfortable i str 46. Jakken bør være litt romslig og. Mulig jeg må opp i 48 på turklær. 

Anonymkode: 27ef0...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var Get Inspired jeg besøkte sist og de har mye fint, men på hvert plagg jeg så på så var de utsolgt i størrelser fra 46 og over. Skal se litt på Stormberg. 

Anonymkode: 27ef0...29a

De store størrelsene går ut ganske fort. Meld deg på nyhetsbrev, så kanskje du rekker inn før det er utsolgt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buksene til Stormberg er veldig gode, bruker ellers litt forskjellig av jakker. F.eks Helly Hansen, Norrøna, Daniel Franck osv. 

Anonymkode: 21d74...879

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker også 46, og har nylig bestilt klær fra Skogstad. Ytterjakke passet perfekt, et par topper var litt snaue. 

Personlig skjønner jeg ikke helt greia med at så mange anbefaler Stormberg for store størrelser; synes de er ganske små i størrelsene, og veldig ofte har de snål passform, så jeg finner sjelden noe der. (Mulig det er jeg som er snål, da. 😛)

Anonymkode: b5a2e...637

Litt enig med deg når det gjelder Stormberg. Har sjeldent funnet klær der selv, men ser støtt og stadig personer som er enda større enn 46 komme gående i stormbergklær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere som foreslår Stormberg. De pleier å ha et godt utvalg av store størrelser. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at mange som oppgir å ha str 46 i realiteten har så små størrelser at det er mer 42/44 max. Men stormberg som foreslått over har mye klær i store størrelse, og bra passform. Jeg har ulike turbukser og fleecejakke/genser derfra, og er godt fornøyd. De har ofte salg på nett, så melder du deg på nyetsbrevet kan du gjøre et kupp. Bergans har også klær som går opp til i str, jeg bruker str 48 (noen ganger 50) og bruker klær i XXL (damemodell) derfra, men du kan også velge herremodellen som er romsligere, og dermed gå ned en størrelse. Superlett regnsettet til Bergans er hyppig brukt her, i tillegg til flere turbukser, regnjakke og fleecevest. 

Anonymkode: 5e70a...b66

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå på twentyfour.no og bestill direkte fra dem 👌🏻 De har størrelsen din, samt at de er ganske store i størrelsen 😊 og kan anbefale både Finse anorakk og bukse 😊

Anonymkode: e8c0c...2ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Takk for mange gode forslag. En utfordring til er lengden. Siden jeg er litt overvektig, og må opp i størrelse, så blir buksene ofte for lang. Turbukser er ikke de enkleste å legge opp hvis det er glidelåser o.l Så hvis noen vet om noen som selger korte modeller, så hadde det vært supert å få vite om dem. 😊 

Anonymkode: 27ef0...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sporty pluss! De har butikk i Trondheim i tillegg til nettbutikk. 

Anonymkode: 39503...c09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Bergans har ganske romslige størrelser.  Jeg har kjøpt xl og xxl, og de har ofte stretch i seg som gjør de veldig behagelige.  Ligger normalt mellom 46-48 i vanlige klær.

 Mange av turbuksene deres har mulighet for å kneppes inn nede, sånn at de ikke sklir ned selv om de kan være litt lange.  Jeg er 158, og kortbeint, og har mesteparten av vekten rundt midjen og rumpa.  Men har både turbukser og turshorts fra de.  Har prøvd mange andre produsenter, men syns ofte turprodusenter har klær som er små i størrelsen. 

Anonymkode: b3e77...a36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sporty pluss i Trondheim/nettet har mye fint opp til str 52. Bergans har en mer romslig modell i Breheimen, de har dessuten systue som kan fx legge opp bukser. 

Stormberg kan ha, men jeg synes de har snodig passform på mye av klærne sine. 

Har også funnet overtrekksbukse hos Ellos. Samme med varm dunjakke. 

Anonymkode: 1e32b...425

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...