mammahjarte Skrevet 3. september 2019 #21 Skrevet 3. september 2019 1 minutt siden, FemaleFuryFancies said: Dette er en utrolig påstand, all informasjonen som idag finnes om islam. Har du lest hva som står i Koranen? Det er SIAN som påstår det i ein pdf på framsida av nettsida. Ser ut som propaganda, klarer ikkje ta det seriøst. Eg har ikkje lest koranen. Sikkert lest 4% av bibelen. Meine du at folk som debatterer burde ha lest dei mest sentrale religiøse skriftene? ⏳ Seie ikkje at det er urimelig, men det er nok ikkje så vanlig.
Drizzt Skrevet 3. september 2019 Forfatter #22 Skrevet 3. september 2019 14 minutter siden, Sam3 skrev: Eneste åpenbar er dårlig debatt hersketeknikk. Men nei jeg sa feil. Også åpenbar er at du gjentar paranoid konspirasjonsteori som vi ser gang på gang påkirke noen idioter til å tror at det virkelige skjer et skjult "krig". Da drar de ut og forsøker å drepe folk. Ødlegger deres egen liv og livene til andre. Men dere bakmenn risikere ingenting sitte bak tastaturen å nekter skyld. Ganske feig spør du meg... Nei, eneste åpenbare er at innlegget ditt er useriøst og løgnaktig. 1
Zienna Skrevet 3. september 2019 #23 Skrevet 3. september 2019 10 minutter siden, FemaleFuryFancies skrev: Dette er en utrolig påstand, all informasjonen som idag finnes om islam. Har du lest hva som står i Koranen? Fortell, fortell!....
Drizzt Skrevet 3. september 2019 Forfatter #24 Skrevet 3. september 2019 55 minutter siden, mammahjarte skrev: Kan nokon gi meg konkrete eksempler på korleis samfunnet blir islamifisert? Eg forstår ikkje denna tankegangen eller tolkninga. Eit argument er at "Islam ønskjer å utslette vår vestlige sivilisasjon" men eg har ikkje heilt fåt tak på korleis. Eg trenger ikkje argumenter på kvifor Islam er ein fæl religion, det kan du finna om alle reilgionar. Alle religiøse skrifter har ting som skurrer i ein moderne kontekst. Eg er ute etter bevist på at vi blir islamifisert. Fordi alle rundt meg er relativt frie mennesker som lever i fred, og diskuterer gjerne f.eks barnehijab på ein sivilisert måte. Hvis du leser om islam, den hellige boka deres Koranen og hva religionen går ut på, kommer du til å forstå mye mer. Sikkert hjelper å lese litt historie også. Det er ren uvitenhet å skrive som du skriver her. ''Jeg kan ingenting om dette, men ser ikke problemet i det heller''. Jeg er kanskje en av de få ikke-muslimer her som har lest Koranen og diskutert islam med muslimer som har forklart meg en del av de mest kontroversielle utsagnene i Koranen. Siden du ikke har kjennskap til kristendommen heller, kan jeg ikke trekke for deg paralleller mellom deler av det gamle testamentet og Koranen. Det er mye vold i islam, det er mye hat mot ikke-muslimer, bekjempelse av de vantro (dvs alle ikke-muslimer) og det er mye som er i strid med vår levemåte og våre verdier her i Vesten. De så kalte moderate muslimene velger å se bort fra dette og forholder seg kun til de mer uskyldige delene av Koranen, men det er et fåtall av dem. Jihad er et nøkkelord du bør sjekke. Og generelt kan jeg anbefale deg å lese litt om ett emne før du begynner å diskutere det. Det er tydelig at de som er mest imot begrepet islamisering er de som kan minst om islam. Du har fått eksempler på islamiseringen som pågår i Norge. Hvis du vil ha flere, se mot Sverige.
Zienna Skrevet 3. september 2019 #25 Skrevet 3. september 2019 1 time siden, Drizzt skrev: Kjønnsdelt undervisning, kjønnsdelt svømming, jenter som tvinges religiøse hodeplagg, jenter som ekskluderes fra samfunnet for å bevare æren deres, jenter som ikke får lov å date eller gifte seg med den de vil, gutter som mangler respekt for norske jenter og Norge, kriminalitet, ghettoisering, økende fattigdom og barnefattigdom, omskjæring av barn, økende arbeidsledighet og NAV utgifter, krav etter krav. Nei, ingen katastrofe. Det er bare å juble at Norge følger Sveriges spor. Eller? Man trenger ikke være Frp velger for å se at Frp har rett. Det har de hatt helt fra starten da de advarte mot det vi opplever i dag og det Sverige opplever. Men dette er jo bare en FrP-ers våte drøm! ..... 2
Drizzt Skrevet 3. september 2019 Forfatter #26 Skrevet 3. september 2019 Som sagt trenger man ikke stemme Frp for å se at de har rett. 1
Gjest Optimo Skrevet 4. september 2019 #27 Skrevet 4. september 2019 (endret) 7 timer siden, FemaleFuryFancies skrev: Hvor tolerant er du? Tolererer du drap på annerledes tenkende, homofile, seksuelle minoriteter og undertrykkelse av kvinner? 🙄 Du burde logge av document. Seriøst. Endret 4. september 2019 av Guile
Gjest Sam3 Skrevet 4. september 2019 #28 Skrevet 4. september 2019 8 hours ago, Drizzt said: Nei, eneste åpenbare er at innlegget ditt er useriøst og løgnaktig. Hviken del. Nekter du at du skriver ord for ord fra «manifestet» til Breivik og Manhaus. Tror du enten forstår ikke hva er løgn og userios - eller du bevist driver med deg selv.
Gjest Sam3 Skrevet 4. september 2019 #29 Skrevet 4. september 2019 7 hours ago, Drizzt said: Det er ren uvitenhet å skrive som du skriver her. ''.....Det er mye vold i islam, det er mye hat mot ikke-muslimer, bekjempelse av de vantro (dvs alle ikke-muslimer) og det er mye som er i strid med vår levemåte og våre verdier her i Vesten. De så kalte moderate muslimene velger å se bort fra dette og forholder seg kun til de mer uskyldige delene av Koranen, men det er et fåtall av dem. Jihad er et nøkkelord du bør sjekke. Og generelt kan jeg anbefale deg å lese litt om ett emne før du begynner å diskutere det. Det er tydelig at de som er mest imot begrepet islamisering er de som kan minst om islam. Du har fått eksempler på islamiseringen som pågår i Norge. Hva er så-kalt? Bibelen har mye vold også. Da er allé som ikke følger det så-kalt kristner? Feks KrF? Nei? Ok. Løgn at et «fåtall» av muslimen praktiser ikke jihad eller vold. Det er åpenbar at kun få ekstremister gjør det Vare verdier inkluderer ikke din paranoia og fordommer. Du får heller IKKE snakke på vegn av oss.
Måsabjønnen Skrevet 4. september 2019 #30 Skrevet 4. september 2019 Det er vel liten tvil om at det foregår en viss islamisering, alt etter hva man legger i uttrykket. Det har kommet på plass relativt mange særrettigheter og tilpasninger, til tross for at religion er et privat anliggende. Jeg synes ærlig talt det er absurd at offentlige instanser eller arbeidsplasser skal måtte forholde seg til og gjøre endringer pga. noens private vrangforestillinger. Velger man å følge en religion er det helt greit, men i det sekundet det på noen som helst måte påvirker andre enn deg selv mener jeg det har gått for langt. Velger man å være kriminell synes jeg eksempelvis det er urimelig at det offentlige skal tilpasse menyene i fengslene. Det er bare å følge lovverket, så kan man spise hva man vil. Er det virkelig så farlig med den maten om man allerede f.eks. sitter inne for økonomisk kriminalitet eller vold? Mens det finnes mange moderate muslimer rundt om er det også slik at noe går feil vei. Hijab har blitt langt mer vanlig de siste åra. Mens man før så noen innimellom er det nå mange steder slik at så å si alle unge muslimske jenter og kvinner bruker plagget. Det er også sterkt økende bruk blant unge barn. Man kan jo spørre seg hva årsaken er, og hvorfor det ikke diskuteres at det har vært en så stor økning. Det kan tyde på at prosentandelen av moderate muslimer går ned. Hijab symboliserer tross alt et veldig sterkt politisk-religiøst, kjønnssegregerende standpunkt, og at særlig ikke flere kvinner reagerer på dette synes jeg er pussig. 2
Gjest Sam3 Skrevet 4. september 2019 #31 Skrevet 4. september 2019 2 hours ago, Måsabjønnen said: Det er vel liten tvil om at det foregår en viss islamisering, alt etter hva man legger i uttrykket. Det har kommet på plass relativt mange særrettigheter og tilpasninger, til tross for at religion er et privat anliggende. Jeg synes ærlig talt det er absurd at offentlige instanser eller arbeidsplasser skal måtte forholde seg til og gjøre endringer pga. noens private vrangforestillinger. Velger man å følge en religion er det helt greit, men i det sekundet det på noen som helst måte påvirker andre enn deg selv mener jeg det har gått for langt. Velger man å være kriminell synes jeg eksempelvis det er urimelig at det offentlige skal tilpasse menyene i fengslene. Det er bare å følge lovverket, så kan man spise hva man vil. Er det virkelig så farlig med den maten om man allerede f.eks. sitter inne for økonomisk kriminalitet eller vold? Mens det finnes mange moderate muslimer rundt om er det også slik at noe går feil vei. Hijab har blitt langt mer vanlig de siste åra. Mens man før så noen innimellom er det nå mange steder slik at så å si alle unge muslimske jenter og kvinner bruker plagget. Det er også sterkt økende bruk blant unge barn. Man kan jo spørre seg hva årsaken er, og hvorfor det ikke diskuteres at det har vært en så stor økning. Det kan tyde på at prosentandelen av moderate muslimer går ned. Hijab symboliserer tross alt et veldig sterkt politisk-religiøst, kjønnssegregerende standpunkt, og at særlig ikke flere kvinner reagerer på dette synes jeg er pussig. Du høres ut som arvetaker til de som til slut tvunget norske juder til å skjule seg og ikke bruke yarmulke lenger. Pussig at ikke flere gjenkjenner dere å utfallet som man kan forventer når slik holdninger og fordommer blir vanlig i samfunnet.
Drizzt Skrevet 4. september 2019 Forfatter #32 Skrevet 4. september 2019 12 timer siden, Sam3 skrev: Hva er så-kalt? Bibelen har mye vold også. Da er allé som ikke følger det så-kalt kristner? Feks KrF? Nei? Ok. Løgn at et «fåtall» av muslimen praktiser ikke jihad eller vold. Det er åpenbar at kun få ekstremister gjør det Vare verdier inkluderer ikke din paranoia og fordommer. Du får heller IKKE snakke på vegn av oss. Ja, det gamle testamentet har mye vold, men heldigvis er det ikke det kristne flest følger. Les igjen - det er fåtall muslimer som er moderate. Det er poengløst å lage stråmann når du kan lese innlegget istedet. Du står fritt å ikke forholde deg til de vestlige verdiene hvis de ikke passer deg. Men det er likevel de som gjelder her i vestlige land.
Gjest Sam3 Skrevet 4. september 2019 #33 Skrevet 4. september 2019 2 hours ago, Drizzt said: Les igjen - det er fåtall muslimer som er moderate. Det er poengløst å lage stråmann når du kan lese innlegget istedet. Nettop dette er løng og ståmann. Så langt har man ikke lest noe i trådet som holder vann, Latterlig og innholdsfattig.
Kath H. Skrevet 4. september 2019 #34 Skrevet 4. september 2019 23 timer siden, Drizzt skrev: Kjønnsdelt undervisning, kjønnsdelt svømming, jenter som tvinges religiøse hodeplagg, jenter som ekskluderes fra samfunnet for å bevare æren deres, jenter som ikke får lov å date eller gifte seg med den de vil, gutter som mangler respekt for norske jenter og Norge, kriminalitet, ghettoisering, økende fattigdom og barnefattigdom, omskjæring av barn, økende arbeidsledighet og NAV utgifter, krav etter krav. Nei, ingen katastrofe. Det er bare å juble at Norge følger Sveriges spor. Eller? Man trenger ikke være Frp velger for å se at Frp har rett. Det har de hatt helt fra starten da de advarte mot det vi opplever i dag og det Sverige opplever. Alt dette er falske nyheter, så du kan slappe helt av. 1
Kath H. Skrevet 4. september 2019 #35 Skrevet 4. september 2019 22 timer siden, Drizzt skrev: Som sagt trenger man ikke stemme Frp for å se at de har rett. De har ikke rett. De tyr til desperate rasistiske løgner for å prøve å få velgerne tilbake igjen. 1
Zienna Skrevet 4. september 2019 #36 Skrevet 4. september 2019 23 timer siden, Guile skrev: Nå nylig var det en sak om en muslim (kvinne) som ikke håndhilste på kronprins Haakon. Noen finner det problematisk: i vår kultur er det tradisjon for å håndhilse og noen vil tydeligvis ikke at det skal være akseptert å hilse på andre måter. Ansatte i diverse yrker, gjerne serviceyrker, får bruke hijab til arbeidsklærne. Noen syns dette er en uting, antakelig fordi de ikke har noe til overs for islam generelt? Skoler og institusjoner serverer halalmat til de som ønsker det. Det er mange slike småting. Hver for seg er det jo bagateller, men jeg tror det handler om summen av småtingene. Samfunnet vårt tilpasser seg andre kulturer og noen syns vi tilpasser for mye. Jeg må innrømme at jeg ikke ser problemet. Godt sagt!
Madame Butterfly Skrevet 5. september 2019 #37 Skrevet 5. september 2019 «– Jeg advarte mot tendensene jeg mener kan kalles snikislamisering. Det skjer når vi stilltiende aksepterer religiøse særkrav og praksis som strider mot måten vi lever livene våre på i Norge.» Jeg forstår ikke hvordan Solberg kategorisk kan avfeie at det skjer i vårt samfunn. «Stilletiende aksept av religiøs praksis, som strider mot...» Det ser ut som at store deler av offentlige sektor knyttet til barn og unges oppvekstsvilkår er full av dette. Til en stor grad ser en også en slik stilletiende aksept innen NAV. Årsaken til at jeg trekker frem disse to er at man i realiteten da lett kan komme i en situasjon, hvor ikke det blir en likhet for loven. Familiesituasjoner som ikke hadde blitt akseptert for et barn, er helt OK for et annet barn. Letteste eksempel her er jo eksempelet er å ikke miste NAV stønad, fordi om man nekte å takke ja til arbeid hvor det kreves uniform. Det er mye som uten religion ville blitt stemplet som omsorgssvikt og uegnede foreldre. Hvorfor skal vi ikke kreve samme minimums standard for vårt samfunns unge piker født inn i en muslimsk familie. Her vet vi at det syndes. Her har det vært, og er det enda en stilletiende aksept. Utfra Siv Jensen sin definisjon skjer det snikidlamifisering. Om det er et bra ord, er jo en annen ting. Leste også noe fra høyskolen i Oslo og Akershus, om jenter på VGS, og hvordan de ikke lenger gikk kledd som de ville, for å unngå å bli sjikanert av sine med elever. Der er vel begrepet kanskje mer egnet. Uheldig er det allikevel. Vi må skape det samfunnet vi vil ha. Jeg er ikke særlig begeistret for at religion skal ha særlig stor plass. Jeg har en del kjennskap, via en venninne, knyttet til Jehovas vitner, og det er ikke særlig pent. At de holder på med tilsvarende styggedom i ulike muslimske miljøer, gjør det jo enda verre, da blir det enda flere skadde barn, og dysfunksjonelle unge voksne. Det er jo temmelig sært at NRK spanderer plass til en særing som ikke tåler å vise ørene sine. For det er temmelig sært, det er virkelig ikke mange som har det slik. Tenker mer psykisk sykdom, enn religion. 99.9% av muslimer viser ørene sine helt uten problemer. Ja, til at religion får mindre plass i vårt samfunn. 1
Margo Skrevet 5. september 2019 #38 Skrevet 5. september 2019 Det er skremmende å se hvor lett det er å hjernevaske folk..skremmende. Sauer som går i flokk og roper «ulv ulv». Den største trusselen mot menneskeheten er ikke snikislamering, men dumhet og uvitenhet. Det er tragisk å være vitne til at en ny nazitid er i anmarsj. Det er også tragisk at propaganda får spres fritt på nett, beskyttet under «ytringsfrihet». Enkelte er dessverre ikke voksne nok til å bære ansvaret ytringsfrihet innebærer. 3. verdenskrig er ikke langt unna..og atter en gang er det ekstremisme som er utløseren..jeg får vel si som en av legendene sa - jeg vet at 4. Verdenskrig kommer til å utspille seg med hammerklubber. Gratulerer menneskehet, du er flink på å være dum. Skulle jeg styrt verden, ville religion være det første som røk, men, sauene ville garantert funnet noe annet å henge seg opp i.
Husholdning1 Skrevet 5. september 2019 #39 Skrevet 5. september 2019 10 timer siden, Vera skrev: Det er skremmende å se hvor lett det er å hjernevaske folk..skremmende. Sauer som går i flokk og roper «ulv ulv». Den største trusselen mot menneskeheten er ikke snikislamering, men dumhet og uvitenhet. Det er tragisk å være vitne til at en ny nazitid er i anmarsj. Det er også tragisk at propaganda får spres fritt på nett, beskyttet under «ytringsfrihet». Enkelte er dessverre ikke voksne nok til å bære ansvaret ytringsfrihet innebærer. 3. verdenskrig er ikke langt unna..og atter en gang er det ekstremisme som er utløseren..jeg får vel si som en av legendene sa - jeg vet at 4. Verdenskrig kommer til å utspille seg med hammerklubber. Gratulerer menneskehet, du er flink på å være dum. Skulle jeg styrt verden, ville religion være det første som røk, men, sauene ville garantert funnet noe annet å henge seg opp i. Islamisering er en trussel mot de vestlige verdiene. 1
BareEnBruker Skrevet 6. september 2019 #40 Skrevet 6. september 2019 On 9/4/2019 at 12:12 AM, Guile said: Det blir så overdrevent. Norge kommer ikke til å innføre sharia. Norge kommer ikke til å innføre avkapping av hender som straff for forbrytelser. Norsk politikk kommer i all hovedsak til å styres av etnisk norske, nå og i overskuelig fremtid. Det er snakk om å vise toleranse for andre mennesker og kulturer. Du gjør som du vil, og de gjør som de vil. Alle happy. Støttes.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå