Gå til innhold

Mamma kjøper røyk til meg :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er glad mamma har tatt det slik etterhvert! Hvordan har deres mødre tatt det? Vi planlegger foressten å slutte sammen i løpet av 2020, senest! Gruer meg:((

Anonymkode: 4da57...9ed

Da min datter fortalte meg at hun røyker var det som om noe gikk i stykker inne i meg. Jeg må bare innrømme at jeg ble vanvittig skuffet. Hun er sånn en smart ung kvinne, og jeg hadde aldri trodd at hun ville finne på noe sånt. Men jeg må jo bare godta det, hun er over tjue år nå. Vil hun ødelegge helsen sin så er det lite jeg kan gjøre med det. Ikke er det noe sjakktrekk for økonomien heller, spesielt ikke nå når hun studerer. Jeg har vondt for å akseptere dette ennå, og ønsker veldig at hun skal slutte. Men akkurat det holder jeg for meg selv, det hjelper lite å mase.

Jeg har aldri røykt.

Lykke til med røykeslutt, jeg håper virkelig dere klarer det! 

 

Anonymkode: 2db3c...018

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Røyker du fortsatt?

Er i samme bransje, 80 ansatte, ingen som røyker. Så da går du jo godt mot strømmen. 

Anonymkode: 76013...27e

Nja. Ferierøyker :) 

Anonymkode: d3851...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da min datter fortalte meg at hun røyker var det som om noe gikk i stykker inne i meg. Jeg må bare innrømme at jeg ble vanvittig skuffet. Hun er sånn en smart ung kvinne, og jeg hadde aldri trodd at hun ville finne på noe sånt. Men jeg må jo bare godta det, hun er over tjue år nå. Vil hun ødelegge helsen sin så er det lite jeg kan gjøre med det. Ikke er det noe sjakktrekk for økonomien heller, spesielt ikke nå når hun studerer. Jeg har vondt for å akseptere dette ennå, og ønsker veldig at hun skal slutte. Men akkurat det holder jeg for meg selv, det hjelper lite å mase.

Jeg har aldri røykt.

Lykke til med røykeslutt, jeg håper virkelig dere klarer det! 

 

Anonymkode: 2db3c...018

Hvor gammel var hun når hun fortalte det og hvor lenge hadde hun røyket i smug?

Kanskje hun følte du fortjente å vite det siden du er mammaen hennes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nja. Ferierøyker :) 

Anonymkode: d3851...36d

Hehe... av de 80 så tipper jeg det er endel ferie/selskap/fest røykere ja, eller kveldsrøykere;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som er litt eldre, og som røykte da dere var 15, hvor er dere i dag med tanke på

- utdannelse?

- hva jobber dere som?

- er du i et stabilt og langvarig forhold? 

- har du barn, og når fikk du disse? 

Anonymkode: 76013...27e

Dette er utrolig lite relevant da, for tidligere var det sosialt akseptert å røyke. Det ble til og med regnet som tøft blant unge.

Nå derimot blir det sett på som lavstatus og rett og slett helt hjernedødt.

Anonymkode: 3a797...9d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Jerry Lee skrev:

Mamma'n min kjøper røyk til meg, også.      :fnise:

Men jeg betaler for den sjøl, altså.

Du er i samme situasjon ja! Hvor gammel er du da? Aksepterer hun at du røyker? Jeg betaler jo også selv, det nekter hun selvfølgelig, skulle bare mangle, poenget er at jeg ikke er gammel nok til å kjøpe. 

Anonymkode: 4da57...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man i dag vet hvor skadelig det er å røyke, er det omsorgssvikt å kjøpe røyk til barnet sitt. 

Anonymkode: 28aea...53e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine ville ikke kjøpe til meg... så jeg sto opp midt på natta og stjal tobakk med pappa. La det i en plastikkpose.. tok alltid fra bunnen av tobakken 😂😂 #livetvarhardt !! 

Anonymkode: 17018...038

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som er litt eldre, og som røykte da dere var 15, hvor er dere i dag med tanke på

- utdannelse?

- hva jobber dere som?

- er du i et stabilt og langvarig forhold? 

- har du barn, og når fikk du disse? 

Anonymkode: 76013...27e

En er vernepleier, og de andre jeg vet om har sin egen butikk, to frisører, en på uføretrygd, en er pedagogisk leder, en ingeniør og to driver med høyere utdannelse nå. Tre av de røyker fremdeles. 

Anonymkode: bcbe1...dad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er i samme situasjon ja! Hvor gammel er du da? Aksepterer hun at du røyker? Jeg betaler jo også selv, det nekter hun selvfølgelig, skulle bare mangle, poenget er at jeg ikke er gammel nok til å kjøpe. 

Anonymkode: 4da57...9ed

Kommentaren min var litt fleipete ment.  Burde sagt min mor kjøper FOR meg i Sverige siden hun bor nærmere.   

...og det er veldig lenge siden hun hadde noe med at jeg røyker.     :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2019 den 18.28, AnonymBruker skrev:

Jeg er 16 år nå, og begynte å røyke når jeg var 15 på ungdomsskolen. Mamma kjøper røyk til meg når jeg trenger, men jeg må betale det selv. Hun fant ut at jeg hadde begynt å røyke ca 3 måneder etter jeg hadde begynt, og ble illsint og skuffet. Men jeg sa bare at det nytter ikke hva du sier, jeg synes det er godt med røyk og kommer til å røyke uansett hva du sier. Etterhvert har hun skjønt at det faktisk ikke bare er henne som synes det er godt å ta seg en røyk, så nå er det litt mer akseptert, selv om hun ikke liker det. Hun ber meg om å la være når vi er ute blant folk sammen, mot st hun også gjør det og vil da heller kjøpe røyk for meg så jeg kan røyke hjemme. Vi har fått et godt forhold nå og har mange fine samtaler over en røyk eller 3 på kveldene hjemme.

Er glad mamma har tatt det slik etterhvert! Hvordan har deres mødre tatt det? Vi planlegger foressten å slutte sammen i løpet av 2020, senest! Gruer meg:((

Anonymkode: 4da57...9ed

Har en datter på 16, og Gud så glad jeg er for at hun ikke har vært så jævla dum å begynne og røyke. For en skuffelse. Skulle ikke tro det var noen som startet opp med røyk i dag når vi er så opplyste som vi er . Og moren din er dum som faktisk støtter dette, det gjør hun når hun kjøper for deg og røyker sammen med deg i tillegg. Sier veldig mye . Æsj til alle som faktisk røyker fortsatt i 2019

Anonymkode: d87bf...7d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har en datter på 16, og Gud så glad jeg er for at hun ikke har vært så jævla dum å begynne og røyke. For en skuffelse. Skulle ikke tro det var noen som startet opp med røyk i dag når vi er så opplyste som vi er . Og moren din er dum som faktisk støtter dette, det gjør hun når hun kjøper for deg og røyker sammen med deg i tillegg. Sier veldig mye . Æsj til alle som faktisk røyker fortsatt i 2019

Anonymkode: d87bf...7d2

Driver hun med noe annet usunt da?

Anonymkode: d3851...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint. Men ingenting å skryte av før hun kjøper hasj til deg og. 

Anonymkode: 14457...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2019 den 18.48, AnonymBruker skrev:

Hvor bør man ligge på den stigen? 😁

Anonymkode: d3851...36d

Er 42 år og har røyket mer enn halve livet mitt jeg og. Tviler på om en 80 åring begynte å røyke som 40 åring😝

Anonymkode: 7cbea...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 2.9.2019 den 18.48, AnonymBruker skrev:

Dere som er litt eldre, og som røykte da dere var 15, hvor er dere i dag med tanke på

- utdannelse?

- hva jobber dere som?

- er du i et stabilt og langvarig forhold? 

- har du barn, og når fikk du disse? 

Anonymkode: 76013...27e

Hva prøver du å komme frem til her, at man er i bunn og søppel, fordi man røkte som 16 åring? 

Av de jeg kjenner som røkte den gang da, er en pedagogisk leder, en er jus-student, en er ufør, en er butikkmedarbeider, en er rørlegger, en er eier og dagen og leder av to bedrifter, en er vernepleier, og en er omsorgsarbeider. Mao, veldig forskjellige steder i livet. Noen av de røyker enda, andre har slutta, og enkelte festrøyker. Noen av de har barn, andre ikke. Noen fikk barn som 18 åring, andre som 25/30. En av de som røyker enda, er høyskoleutdannet, og fikk barn da hn var 28.

Anonymkode: e1f16...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva kjære mor sier når du finner ut at det er godt med heroin. Hun får labbe ivei og kjøpe da, be deg om å bare ta det hjemme. God mor. Not.

Anonymkode: 32859...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor begynte å røyke da hun var fjorten år. Hele livet mitt har mine foreldre sagt til oss at hvis vi ikke røyket skulle de betale lappen for oss. Ingen av oss røyker i dag, og jeg vet at mine foreldre betalte nærmere 30.000 bare for mitt sertifikat. Det er ikke noe godt for kroppen og det koster mye penger. Jeg er veldig glad for at foreldrene mine, selv når de røykte, sa at vi måtte aldri gjøre som de. Det var veldig vanskelig å slutte. 

PS. Jeg hadde en venninne som begynte å snuse på videregående. Jeg sa til henne at hun kom til å begynne å røyke, men neida, hun hadde stålkontroll. Til slutt begynte hun å røyke, og hun røyker enda ti år senere. Hun har sluttet et par ganger, men det varer aldri. 

Endret av Chiyo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...